vodkish Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Hør her, folk har forskjellige meninger og det burde dere respektere. Jeg er ikke handlingshore, for meg var handlingen god nok. 2 Lenke til kommentar
""" Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Det er selvfølgelig greit.Jeg liker utrolig mange filmer med en griseræva historie, men da skriver jeg selvfølgelig ikke at historien er bra. Men det jeg var mest interessert i er hvorfor du tror alle sikkert vil like filmen? Lenke til kommentar
vodkish Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Jeg kan forklare det slik; igjen, jeg synes handlingen var bra. Og om du/dere ikke liker den bryr meg ikke. Vennene mine og bekjente liker stort sett 2000-talls filmer og ikke filmer som ble produsert før og kort tid etter 2. verdenskrig. Jeg har merket at noen av dere på forumet liker mer filmer som er fra 1920-1970 tallet. Det vil si, på den tiden var det ikke mulig med å så mye action som det er i Transformers filmene, der var det mer "rein" snakking og dermed ble handlingen bedre fordi de hadde mer tid til snakking osv. Jeg er av den typen som liker action og film som er produsert i 2000-tallet, og jeg ser ALDRI på filmer som er produsert i 1970 tallet og nedover. Hvorfor jeg tror alle vil like den? Jeg var litt idiot akkurat da, det må jeg innrømme, siden jeg skriver på en forum der det er film-fanatikere som driter rett og slett i "sloss" scenene og tenker bare på handlingen. Hadde vennene mine eller folk som ikke er film-fanatikere sett på filmen, kan jeg garantere at de hadde likt den. Beklager for at jeg skrev at folk flest ville likt den. 1 Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Du har rett i at folk flest vil like Transformers. Du har også rett i at mange som er i denne tråden, liker 20- til 70-tallsfilmer, og er dermed ikke folk flest. Du nevner også at eldre filmer har "mer snakking", dvs. en bedre historie, am I right? 1 Lenke til kommentar
vodkish Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Du har rett i at folk flest vil like Transformers. Du har også rett i at mange som er i denne tråden, liker 20- til 70-tallsfilmer, og er dermed ikke folk flest. Du nevner også at eldre filmer har "mer snakking", dvs. en bedre historie, am I right? det var det jeg mente, ja. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Reagerer langt mer på at karakterene i Avengers skal være interessante. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 "Mini-anmeldelse av den siste filmen du så" 2 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Jeg har merket at noen av dere på forumet liker mer filmer som er fra 1920-1970 tallet. Det vil si, på den tiden var det ikke mulig med å så mye action som det er i Transformers filmene, der var det mer "rein" snakking og dermed ble handlingen bedre fordi de hadde mer tid til snakking osv. Jeg er av den typen som liker action og film som er produsert i 2000-tallet, og jeg ser ALDRI på filmer som er produsert i 1970 tallet og nedover. Haha, fikk meg en god latter der. Du mener seriøst at det ikke var mulig med mye action i filmer på 70-tallet? Tror du blander CGI og action litt her. For å ta et eksempel kom Death Race 2000 i 1975 og hadde blandt annet David Carradine og Sylvester Stallone på rollelisten. Når det gjelder action.... vel, se selv. http://www.youtube.com/watch?v=0ZLYEbkykCI Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 (endret) Du har rett i at folk flest vil like Transformers. Du har også rett i at mange som er i denne tråden, liker 20- til 70-tallsfilmer, og er dermed ikke folk flest. Du nevner også at eldre filmer har "mer snakking", dvs. en bedre historie, am I right? Feilpost.. Endret 12. mai 2012 av Dropkmurphy Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Kan dere ta det der i Filmdiskusjons-tråden, og heller bruke denne tråden til det den skal brukes til? 1 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Hvilke filmer er lov å diskutere her, og hvilke er ikke? Lenke til kommentar
""" Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 I denne tråden skal det kun anmeldes. Å diskutere ting som er blitt sagt i en anmeldelse/i en diskusjon om anmeldelsen er strengt forbudt. Så lenge man ikke tar over tråden med den slags ser jeg ikke problemet. 2 Lenke til kommentar
ErikBlodøks Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Without Men (2011) http://www.imdb.com/title/tt1547090/ Med blandt annet Eva Langoria og Christian Slater. Dette var rett og slett en forferdelig dårlig film på nesten alle måter. En latinamerikansk by får besøk av en "lokal" geriljatropp som tar med seg alle mennene fra år 12 og opp for å verves i armeen. Dermed blir byen tom for menn. Hvem skal da gjøre arbeidet i byen? Hvem skal fikse bilene, skifte lyspærer og alt annet teknisk? For det eneste disse damene kan er å se pene ut, lage mat, melke en ku og evnt. selge seg. Eva Langoria spiller kona til borgermesteren i byen. Hun ser seg villig til å ta hans plass ettersom han er tilsynelatende blitt skutt. Hun skal få byen på rett kjøl igjen. Dette må være den mest kvinnefornedrende filmen jeg noen gang har sett hvis jeg ser bort ifra en viss annen sjanger innen film. Kvinnene fremstår som nevnt helt udugelige. Rett og slett pinlig udugelige. Det lyser 50-talls "kvinner skal bare være hjemme og lage mat, passe barn og se flott ut for mannen sin". Jeg klarer ikke helt heller å se hvilket audiensgruppe denne filmen sikter seg til. Kvinner? Nei, de blir vel nok ikke så blide mtp det simple bildet kvinnene får i filmen. Barn? For mye halverotikk til det, og filmen inneholder ikke noe som kan få barn til å synes dette er interessant. Menn? Kanskje, som nevnt, mye erotikk, men FILMEN ER RÆVA. Alt det tekniske, som fra hvordan filmen blir satt sammen til manus. Det er svært amatørmessig. Det kan minne om en dårlig dramaserie fra 90-tallet som de sender alt ifra 11-14 tiden på dagen. Filmen inneholder en hel haug med sånne ting man stusser på når man ser filmen. Som f.eks. Alle gutter fra 12 år og oppover skal verves. I resten av filmen, hvor er alle de andre? Det blir faktisk lagt litt vekt på at det kun er kvinner i byen, da de begynner å kle av seg fordi det er bare kvinner der. Men hvor er alle barna da? Det filmen får noe som skimter litt bra, er den lesbiske spenningen som skjer mellom to kvinner. En slags leken kåthet om man vil. Men det er så vidt. Eneste grunnen til at jeg så den ferdig var fordi det var pene damer der og at jeg så den med andre, og måtte derfor se den ferdig. 1/10 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Zombies: A Living History (2011) http://www.imdb.com/title/tt2077909/ 6/10 Dokumentar om Zombier, rot i virkelighetne, historie og fiksjon, samt forbredelse på zombie utbrudd. Ganske grei gjennomgang Ligger i sin helhet på Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=z3aMcVsjrNg Lenke til kommentar
Kakkki Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Avengers (2012) Hadde forbredt meg litt på denne filmen, så gikk inn med trua på en okey popcornfilm, og kom derfor overraskende imponert ut! Den skal ha ett trekk for en til tider litt teit historie, når man prater om gammastrålingen, teknologien og generell "tech-svada" som tar opp en andel av filmen som er ganske daff. Utenom det synes jeg filmen var sterk. Storyen var så som så, men skuespillerne var kjente og ikke minst morsomme fjes, stemninga var ganske avslappende og ikke klein og stiv som det ofte kan bli i superheltfilmer. Mye morsomme scener, og ikke minst ett par jævla fete scener med Hulken. "And Hulk.... Smash!" Finnes ikke tvil om at Hulken dominerte denne filmen sammen med Iron Man (Robert Downey Jr. puller off rollen perfekt, fantastisk skuespiller) 6+/10 Lenke til kommentar
haarod Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 (endret) Eternal Sunshine of the Spotless Mind (eller Evig Solskinn i et Plettfritt Sinn om du vil) Dette er en film jeg har ønsket å se en stund uten at jeg hadde altfor store forventninger. Filmen handler om Joel og Clementine som har slått opp og deretter får gjennomført en operasjon som sletter alle minner de har om hverandre. Historiestrukturen er ganske kompleks, men godt gjennomført så det er et pluss i boka for min del. Selv om filmen holder meg engasjert hele veien så synes jeg ironisk nok at handlingen og karakterene er litt tamme til tross for godt skuespill. Alt i alt en god film som mangler det lille ekstra for min del. 7/10 PS: Det skal nevnes at jeg ble avbrutt 4-5 ganger iløpet av de snaue to timene filmen varer.. Endret 13. mai 2012 av haarod Lenke til kommentar
TMB Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 Back to the Future (1985) Gjensyn med denne i går, for n'te gang. Fortsatt like bra som alltid. Handlingen, karakterene, musikken ikke minst. Lett 9/10 for min del. 1 Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 ja det er nåkken hærlig filmer! Film musikk er ikke som den en gang var Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 Tja, skulle jo bare mangle at vi ikke brukte 80-talls popmusikk i nådagens filmer. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 Hackers (1995) Helt ok film med greie personligheter og et moderat spenningsnivå. Filmen er proppet av klisjéer, og har en romantisert realisme som kan være tåpelig men underholdende. Det eneste filmen har å leve på er spenningsnivå og popkorn-faktor. 4/10 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå