Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Natural Born Killers (1994)

 

Sitter igjen med migrene og epilepsi.

 

1/10

 

Haha, fy faen for en jævlig sur film. Helt jævlig hvor dårlig den er.

Ja, det er faen ikke noe å skryte over. Jeg kunne virkelig ikke tro mine egne øyne når jeg hadde kommet meg igjennom 20 minutter (som føltes som en time). Svart-hvitt, så i farger, så en dansescene med svart bakgrunn, så et sykt smil, så svart-hvitt igjen, så epilepsi-farger...

 

Det var helt jævlig for å si det mildt! Jeg skjønner ikke hvordan noen kan takle å se denne filmen uten å føle behov for å fingre seg i rumpehullet mens de spyr i en bøtte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dead Silence (2007) http://www.imdb.com/title/tt0455760/ Her møter vi et gift par som plutselig får en pakke levert på døren. I pakken er det en buktaler-dukke. Husmannen Jamie Ashen som spilles av Ryan Kwanten stikker ut en tur samme kvelden. Da han kommer tilbake er kona Ella Ashen som spilles av Amber Valletta brutalt murdet. Jamie blir mistenkt i saken, men får lov til å gå fri under en form for overvåking til saken blir løst. Jamie mener at drapet må ha noe med dukken og gjøre og bestemmer seg så for å undersøke saken selv. Skuespill prestasjonene er midt på treet her. Man merker det halter litt faktisk. Men man kan overse det hvis man vil. Effekter generelt er godkjent, ikke noe å utsette på. spenningskurven er helt grei og filmen har ikke noen dødpunkter eller kjedsomhet som er verdt eller burde nevnes. Filmen opplevdes som skremmende. Men mest pga de svært uhyggelige effektene og lynende spenningen som oppstår når det gjelder. Jeg tok meg i å snu meg vekk og en gang skrek jeg faktisk. Vil si at denne type skrekkfilm er mer av den typen hvor det blir "bø!" + høy lyd = skremt. Men det funket jo nok. Helt okei film. Karakter: 6,8/10

 

Det er ihvertfall noe med stemningen i Dead Silence som jeg likte veldig godt. Dessuten er det verdt å nevne det fantastiske musikkthemet!

 

http://www.youtube.com/watch?v=3Ix2-HV63Ek

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Helt klart, Dead Silence er ingen dårlig film. Men syns den var forutsigbar. Så twisten ganske tidlig ut i filmen.(sant, Snurreleif ;) )

Lenke til kommentar

Helt klart, Dead Silence er ingen dårlig film. Men syns den var forutsigbar. Så twisten ganske tidlig ut i filmen.(sant, Snurreleif ;) )

 

Du ble ganske chuffed til å kunne forutse en forutsigbar film :p

 

Run of the mill skrekkfilm imo.

 

Filmen sett under ett er ingen ting spesielt, men jeg må si meg enig med andre som sier at filmen har en spesiell atmosfære, en inviterende historie og et godt soundtrack, hvilket for meg er nok til å heve den over de fleste middels skrekkfilmer.

Lenke til kommentar

Helt klart, Dead Silence er ingen dårlig film. Men syns den var forutsigbar. Så twisten ganske tidlig ut i filmen.(sant, Snurreleif ;) )

 

Du ble ganske chuffed til å kunne forutse en forutsigbar film :p

 

Run of the mill skrekkfilm imo.

 

Filmen sett under ett er ingen ting spesielt, men jeg må si meg enig med andre som sier at filmen har en spesiell atmosfære, en inviterende historie og et godt soundtrack, hvilket for meg er nok til å heve den over de fleste middels skrekkfilmer.

 

Da har du ikke sett nok skrekkfilmer for å si det sånn. Den er langt under middels og historien sugde. Det eneste som trakk litt opp er soundtracket, som du nevnte er det fantastisk bra. Der ska jeg være enig.

Lenke til kommentar

Skrekkfilmer er den eneste sjangeren hvor jeg ser filmer som jeg "vet" kommer til å være langt under par (fordi jeg er meget glad i skrekkfilmer), og jeg har sett mange som jeg synes fortjener en "bedre skjebne", Dead Silence er riktignok ikke en av de, men jeg mener ikke den kan sidestilles med skrekkfilmer som "The Ripper" o.l., som jeg personlig ser som "Run of the mill" skrekkfilmer.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

The Avengers

 

Det er synd med disse filmene, det er blitt mer og mer 50/50. Halvparten lykkes, halvparten er så enkelt og gjennomsnittlig at jeg blir ilt. Jeg kan jo begynne med det sistnevnte.

 

Storyen er laber og såvidt interessant, 3Den er useless, mye dialog er generisk og kjedelig, og noe av det som tydeligvis satses mest på Marvel-filmene, one-linerne, er ofte så amerikansk og enkle at jeg blir sjøsyk. Hvorfor stappe inn one-linerne hvis de ikke klarer å finne de gode? Noen ganger måtte jeg le av salen som syntes det var morsom, håper ikke det ble registrert som at jeg var anerkjennende ift. filmen.

 

Det gode da; karakterene er supre, og måten de flettes sammen og samarbeider er stilig gjennomført, selv om det tar sin tid før det kommer igang. Filmens action er helt konge, Scarletts stolscene gav meg hakeslepp. Mens noen av de bommer totalt, er flere onelinere og øyeblikk faktisk helt hysterisk vittige.

 

7/10 Den andre halvparten gjør denne filmen filmen verdt å se, heldigvis! :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Chronicle (2012)

 

Nok en variant av trenden med å lage en "amatørfilm" der alt blir sett gjennom et kamera som er med i filmen.

Her har man lykkes rimelig bra med konseptet vil si.

 

Minus: Tendens til å bli kjedelig gjennom deler av filmen, mye unøvendig skarvilng skrik og skrål.

 

Pluss: Realistisk med en del gode poenger, og en siste del som forsåvidt er verd filmen alene.

 

6,8/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...