thesinner Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Blade Runner har jo en skikkelig atmosfære på lik linje med Alien, for de som vil ha mye skyting er det jo bare å ta på Star Wars. Slik jeg ser det er Blade Runner en skikkelig klassiker. Ja, den har en spesiell atmosfære og det er filmens største styrke, det er allikevel ikke nok til å heve den opp til en tidløs klassiker for meg. Mange filmer med liknende noir-atmosfære er minst like gode eller bedre enn Blade Runner etter min mening, og jeg har ikke sett så veldig mye film noir. Forøvrig synes jeg det er ganske mye skyting i Blade Runner og litt latterlig å antyde at mangel på skyting er grunnen til at alle ikke liker Blade Runner like mye. Det verste er jo at det er akkurat sånn det er, i hvertfall til en viss grad. Det at man ikke skjønner hva origami-detektiven betyr, betyr ikke automatisk at karakteren er poengløs. Nå har jeg bare sett Final Cut verjsonen, men ettersom jeg har skjønt er det ikke like lett å skjønne hva origami-detektiven betyr i de tidligere versjonene. Allikevel synes jeg ikke dette gjør filmen veldig mye bedre. Når jeg ikke bryr meg om Deckard så bryr jeg meg heller ikke om han er en replicant eller ikke. Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Ja, den har en spesiell atmosfære og det er filmens største styrke, det er allikevel ikke nok til å heve den opp til en tidløs klassiker for meg. Mange filmer med liknende noir-atmosfære er minst like gode eller bedre enn Blade Runner etter min mening, og jeg har ikke sett så veldig mye film noir. Lyst til å nevne de filmene du snakker om her? Blade Runner er en av mine favorittfilmer og filmens atmosfære er også noe av det beste jeg har sett så flere lignende filmer hadde ikke vært meg imot. Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 (endret) Du må være forsiktig med det der "for de som vil ha skyting lolz se en michael bay film eller star warz". Det får det til å virke som om du syns alle som ikke rådigger BR er idioter som ikke skjønner seg på "elite"-filmer. Sier bare at det er en mye tregere film enn for eks Star Wars, å at den ikke er for folk som må ha noe som skjer i filmen hele tiden. Jeg liker godt filmer som Eyes Wide Shut, The Fountain osv. men vet flere ikke kan fordra disse. Endret 4. mai 2012 av Cortese Lenke til kommentar
vodkish Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 The Incredible Hulk; Kjedelig.. Eller, kanskje noe for Marvel fans.. 5/10 X-Men Wolwerine = 7/10.. anbefales Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Ja, den har en spesiell atmosfære og det er filmens største styrke, det er allikevel ikke nok til å heve den opp til en tidløs klassiker for meg. Mange filmer med liknende noir-atmosfære er minst like gode eller bedre enn Blade Runner etter min mening, og jeg har ikke sett så veldig mye film noir. Lyst til å nevne de filmene du snakker om her? Blade Runner er en av mine favorittfilmer og filmens atmosfære er også noe av det beste jeg har sett så flere lignende filmer hadde ikke vært meg imot. Dette blir såklart veldig subjektivt, men noen av filmene jeg i ulik grad assossierer med atmosfæren i Blade Runner er: Chinatown Le Samouraï Dark City Sin City The Conversation Gattaca Twelve Monkeys A Scanner Darkly Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Titanic Karkater: 10/10 Hørt foresten at dem skulle bygge en ny titanic Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 sikkert en olje dude som needs oppmerksomehet Lenke til kommentar
*F* Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Hora (2009) http://www.imdb.com/title/tt1501658/ Ganske ren kopi av I Spit on Your Grave, bare dårligere, mye dårlig skuespill og man får virkelig følelsen av at skuespillerne går direkte fra manus, lyden var også egentlig ikke så veldig, mye opp og ned. 4/10 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 (endret) Killer Eye: Halloween Hunt Noen kvinnfolk pusser opp et lite hus for å gjøre det klart til Halloween-fest, men kjeder seg og setter på en film om et øye fra verdensrommet, eller noe sånt. Selvsagt har de en kopi av øyet, og selvsagt blir det levende. Forventet ikke stort og fikk ikke stort, men ikke direkte dårlig film heller. Vurdering: 4/10 Nakne damer er det nok av. Plot, derimot... His name was Jason: Thirty years of Friday 13th Dokumentar om Friday 13th-serien. Egentlig fint lite å si om denne, da man vet hva man får. Vi snakker intervju med folk som var med å lage filmene, folk i bransjen og så videre. Personlig var det fint lite jeg ikke visste fra før, men enkelte interessante ting var det jo. Visste dere for eksempel at grunnen til hvorfor Jason går rundt med en pose på hodet i Friday 13h Part 2 er fordi det var en ekte seriemorder i Texas på den tiden som hadde en identisk pose på hodet? Det setter filmen i et litt annet lys. Og for den saks skyld: Døde Jason da han druknet? Det kommer ann på hvem du spør. I den andre filmen sier de han overlevde, men ifølge de som lagde den første filmen døde han. Hvem har rett? Hvem bryr seg? Og hvem bryr seg om at den tredje filmen foregår dagen etter den andre, altså lørdag den fjortende? Vurdering: (Gidder ikke sette vurdering på en dokumentar) Endret 5. mai 2012 av vikingkylling Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Bill & Ted's Excellent Adventure Det som virker som en overfladisk og tomt komsik film er mye dypere, filmen har mange logiske gåter når det kommer til tidsreise paradoxer. filmen har også tatt seg litt tid til å forske på historie, Deres Napoleon er den mest realistiske Napoleon lagd på film, egoistisk, kverulerende, tar ikke motstand og nederlag bra. Filmen er drit morsom, rett og slett en flott film. 8/10 Bill & Ted's Bogus Journey Enda bedre enn første, denne filmenen tar av, Sadlers døden er drit bra, STATION!! Robot Usess ect. Disse to filmene er gull verdt. Bare å håpe nr. 3 blir like bra. 8.5/10 1 Lenke til kommentar
vodkish Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 (endret) Hot Rod; Her er det mye morsomt ja. Hvis dere er av den typen at dere har vanskeligheter med å le er denne filmen noe for deg/dere. 7/10 Iron Man 2 Her er det snakk om teknologi og spenning på høyt nivå. Veldig bra film og anbefales på det sterkeste! 9/10 Endret 6. mai 2012 av vodkish Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Hora (2009) 4/10 Kan ikke forstå at du gir den 4. Er en av få filmer jeg gir 1, til tross for at jeg liker sjangeren. Større makkverk skal man lete lenge etter. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 (endret) Hun som spiller hovedrollen har spilt i fire andre filmer, ifølge imdb.com. De er Kvinnefengselet, Dr Sex, I kåteste laget og Inside the whore. Hun øverste på rollelisten på imdb er med i Hotel Cæsar. Hva forventer man av en sånn film? Endret 6. mai 2012 av vikingkylling Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Dama spontankjøpte den vel til 59 spenn på platekompaniet, og tok et års tid før vi så den. Den var faktisk så dårlig at jeg ikke klarte å le av den engang. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 (endret) The Fearless Vampire Killers (1967) Delig å se en gammel vampyrfilm hvor vampyrer er typisk vampyrer, går med røde kapper, ikke liker hvitløk, har ikke speilbilde, holder til i game slott i Transylvania og sover i kister. Fin film med humor, stemning og fine skuespillerkarakterer, spesielt professoren. Likte og at det ikke var så kjempemye dialog hele tiden. Desverre var det deler i filmen der jeg ble litt uengasjert, men alt i alt er jeg fornøyd. Endret 6. mai 2012 av medlem-1432 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Den så jeg også igår, på TCM. Morsomt med Roman Polanski Lenke til kommentar
*F* Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Hora (2009) 4/10 Kan ikke forstå at du gir den 4. Er en av få filmer jeg gir 1, til tross for at jeg liker sjangeren. Større makkverk skal man lete lenge etter. Jeg er somregel ganske snill på stemmene, men har sett mye værre filmer en dette.Du burde ta en titt på kanskje verdens dårligste film: Hjelp, vi er i filmbransjen! / http://www.imdb.com/title/tt1679204/ Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 (endret) Går visst ganske ofte på TCM. Har zappa innom den noen ganger. Har sett hele filmen flere ganger, da. Den er like festlig hver gang synes jeg. Spesiellt den følelsen av KULDE de klarer å skape. Det ser forbanna kaldt ut både i slottet og ute i landsbyen, og husene er liksom bygget for den ekstreme kulda. Kontrasten mellom de iskalde utescenene og de varme innendørsscenene er veldig bra. Man tiner liksom opp selv når Ambrosius kommer inn i rommet sitt i slottet som er varma opp med en kraftig peisild. Polanski giftet seg med Sarah, hun har visst vært i Playboy også en gang på 70-tallet. Men alt det overskygges av at hun var det første dødsofferet til Charles Manson. Endret 6. mai 2012 av Bytex Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 TCM er en flott kanal. Rett og slett. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Polanski giftet seg med Sarah, hun har visst vært i Playboy også en gang på 70-tallet. Men alt det overskygges av at hun var det første dødsofferet til Charles Manson. Sharon Tate ble drept i 69, så jeg tror nok vi snakker om 60-tallet. Hun var i bladet med noen bilder tatt under innspillingen fra nettopp 'The Fearless Vampire Killers'. Hun var forresten ikke det første offeret til Mansons "familie" heller. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå