Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

De er i det minste ikke like fanatiske som Star Wars-fansen.

 

Når det er sagt. Blade Runner > SW

 

Hah. Det er hvertfall blasfemi. Skjønner ikke hvordan du en gang klarer å gjøre deg opp denne tanken.

 

I alle fall mot de første tre SW filmene så er ikke blade runner i nærheten. Hverken i fami, dybde eller omfang. Å sammenligne SW universet med Blade Runner er mildt sagt tilbakestående på alle mulige måter. De er fra ulike sjangre, blade runner inneholder ikke intergalaktiske reiser eller romvesener og R2d2 er fetere enn en hvilken som helst replikant blade runner kan hoste opp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Annie Hall

 

Annie Hall handler om forholdet mellom Alvy Singer, spilt av Woody Allen som også har regissert og skrevet filmen, og Annie Hall, spilt av Diane Keaton. Jeg synes filmen var morsom og jeg lo godt flere ganger, men på den annen side ble jeg aldri skikkelig engasjert i karakterene og historien var heller ikke spesielt sterk så jeg satt igjen med et inntrykk av at jeg hadde sett en samling av scener framfor en sammenhengende historie.

 

Dette fungerer likevel ganske bra da de fleste scenene er såpass morsomme på egenhånd.

 

7/10

Endret av haarod
Lenke til kommentar

Bill & Ted's Bogus Journey

 

Dude, denne filmen var stor da den kom, dude. Alle elsket den, forumdudes. Historien var genial, dude. Musikken var fet, humoren meget bra og effektene ganske tøffe, dudes. Men nå... dude... Er dere lei av ordet dude snart? Dude? Duuuude! Da bør dere glemme denne filmen, forumdudes. :p

 

Med andre ord: Meget bra film da den kom, men det er over tyve år siden. Back to the Future og Wayne's World er begge svært påvirket av tiden da de kom, men de er også generiske nok til å ha tålt tidens tann svært bra. Bill og Ted sliter derimot med å være fanget i 80-tallet (til tross for at denne filmen kom i 1991), og det som var kult da er ikke i nærheten av like kult nå. Da den kom likte jeg den bra nok til å ha soundtracket på CD, men denne gangen holdt jeg ut i førti minutter. :p (og nei, det betyr ikke at jeg "ikke har lov" til å anmelde den. Jeg har tross alt sett den før flere ganger, skjønt sist gang var for mange år siden.)

 

Vurdering: 3/10 "I hate them. And their robot selves." Samme her, dude...

Lenke til kommentar

Dark Tide (2012)

 

Enda en kjedelig og forutsigbar haifilm med Halle Berry i hovedrollen. Et ord som beskriver filmen fint, er treig. Styr unna, å se heller Haisommer eller Deep Blue Sea hvis man er i humør for en god haifilm.

Sorry, er bare i humør for en skikkelig god gaupefilm nå...

 

Paris, je'taime (2006)

En slags variant av "Short Cuts" satt i Paris, og med enda mindre sammenheng mellom historiene.... føler ikke dette henger sammen i det hele tatt, og forskjellen i stil mellom de forskjellige regissørene er noen ganger så stor det blir som om man skulle hatt 5 minutter med Sin City midt inni Tree of Life. Et par av fortellingene er ganske interessante/morsomme, men totalt sett som en hel spillefilm funker ikke dette for meg.

 

4/10.

Endret av Saftis
Lenke til kommentar

Det prøvde jeg å si på forrige side også :p

 

Bill & Ted's Bogus Journey

 

Dude, denne filmen var stor da den kom, dude. Alle elsket den, forumdudes. Historien var genial, dude. Musikken var fet, humoren meget bra og effektene ganske tøffe, dudes. Men nå... dude... Er dere lei av ordet dude snart? Dude? Duuuude! Da bør dere glemme denne filmen, forumdudes. :p

 

Med andre ord: Meget bra film da den kom, men det er over tyve år siden. Back to the Future og Wayne's World er begge svært påvirket av tiden da de kom, men de er også generiske nok til å ha tålt tidens tann svært bra. Bill og Ted sliter derimot med å være fanget i 80-tallet (til tross for at denne filmen kom i 1991), og det som var kult da er ikke i nærheten av like kult nå. Da den kom likte jeg den bra nok til å ha soundtracket på CD, men denne gangen holdt jeg ut i førti minutter. :p (og nei, det betyr ikke at jeg "ikke har lov" til å anmelde den. Jeg har tross alt sett den før flere ganger, skjønt sist gang var for mange år siden.)

 

Vurdering: 3/10 "I hate them. And their robot selves." Samme her, dude...

 

Duuuuuuuude..jeg har også soundtracket på CD. Lurer på hvordan B&T 3 kommer til å bli. Wyld Stallions metal er ikke akkurat det ungdom mener er rebelsk og kult nå fortida.

Lenke til kommentar

Nei. Men jeg digga B&T filmene, og beit meg fast i at den plakaten var med i filmen. Vi snakker ikke om å smugkikke på filmen en gang og aldri mere, akkurat. Den scenen inneholdt den flotteste dama jeg hadde sett, så. Derfor husker jeg det vel.

 

Fattern hadde forøvrig videoutleie i kjelleren i huset vårt, og hadde en svær kasse porrfilmer bak kassa. Selvsagt ble de studert grundig av en fjortis som meg.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Nei. Men jeg digga B&T filmene, og beit meg fast i at den plakaten var med i filmen. Vi snakker ikke om å smugkikke på filmen en gang og aldri mere, akkurat. Den scenen inneholdt den flotteste dama jeg hadde sett, så. Derfor husker jeg det vel.

 

Fattern hadde forøvrig videoutleie i kjelleren i huset vårt, og hadde en svær kasse porrfilmer bak kassa. Selvsagt ble de studert grundig av en fjortis som meg.

 

Bare jeg som begynte å tenke på denne? :p

 

http://www.youtube.com/watch?v=suhgxjWsErE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...