Dotten Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 The Avengers: Utrolig latterlig, men utrolig bra. Da blir det latterlig bra. Hulks comic-timing ga meg den største sjokklatteren siden fugledød-av-champagnekork i Dumb&Dumber på 90-tallet. 1 Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Total Recall er jo en god, gammel actionslager, noe Blade Runner ikke er. Det er vanskelig å diskutere dette uten å høres ut som en kulturelitist, men du kan ikke simplifisere Blade Runner på måten du gjør, for den er jo på ingen måte en typisk helte/action good guy vs. bad guy osv, ei heller er boka den er basert på. Blade Runner er en drama-thriller satt i nær fremtid. At du synes all pratingen i filmen er kjedelig er forståelig. Det er en relativt tung film. Grunnen til at jeg stusset på om du i det hele tatt har sett Blade Runner, er at det du beskrev i spoileren din overhode ikke er tilfelle. Helten, som du så fint simplifiserer Deckard som, dreper aldri skurken. Deckard lykkes i å drepe kompisene til hovedskurken, men når han går etter sistnevnte blir gamet snudd, og sistnevnte jakter på Deckard. Det som skjer senere er at Deckard reddes av hovedskurken som i samme scene dør en "naturlig" død. 1 Lenke til kommentar
haarod Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 snip Og slutten slik som du beskriver den er ganske vesentlig for inntrykket man sitter igjen med etter å ha sett filmen. Nå har jeg ikke sett Total Recall, men har sett min dose med Arnold så jeg må nok si meg enig med Bunnskrap. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Total Recall any day over Blade Runner! 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg tjalla Skrevet 28. april 2012 Forfatter Populært innlegg Del Skrevet 28. april 2012 Total Recall bedre enn Blade Runner? Selv Arnold er uenig. 11 Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Hedensk. tjalla, du er jo trådstarter - kan en av reglene i tråden være at man ikke har lov til å sette Total Recall over Blade Runner? 4 Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Blade Runner er en kultklassiker for sin tid. Hadde den kommet nå så hadde den vært mindre en dassrullen på badet mitt. Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 (endret) Blade Runner er en kultklassiker for sin tid. Hadde den kommet nå så hadde den vært mindre en dassrullen på badet mitt. Hvis det er en kultklassiker for sin tid så vet jeg hva jeg foretrekker. Blade Runner engasjerer deg ikke på en direkte måte, den klarer det kunststykket å tvinge deg inn i en form for apati. Ikke overraskende hvis unge mennesker ikke kan relatere til det, uten at jeg mener noe slemt med det, dere er oppvokst i en verden der det konstant må skje noe. Endret 28. april 2012 av Solaar Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 *hyyyyyyyl* Begge er bra på sine måter, men det er noe med Arnold som bare løfter kvaliteten i slike sci-fi filmer. Nuff said. Lenke til kommentar
Thommesen Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Løfter kvaliteten? Whomever is on the other side of this debate is right. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Blade Runner er da en helt annen type film enn Total Recall. Å sammeligne dem er like meningsfylt som å sammeligne lastebiler med sportsbiler. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Kan vi ikke bare gi oss med dette "blade runner er dass blade runner er verdens beste film" maset? Det er jo ingen vits. Han endrer ikke mening uansett hva dere sier. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Forbaskede "oppgradering", bare en av ti spoilere som åpner.. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Det eneste som vel egentlig trekker ned Blade Runner er fansens religiøse tilnærming til det hele. Litt som Gud. Høres ikke så ille ut, men så treffer man på menigheten som forventer at man underkaster seg og avstår fra blasfemi, med mindre man ønsker å bli utstøtt. Det er en liten festbrems over det hele. Når det er sagt. Blade Runner > Gud. Grei nok minianmeldelse av den filmen. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 28. april 2012 Forfatter Del Skrevet 28. april 2012 De er i det minste ikke like fanatiske som Star Wars-fansen. Når det er sagt. Blade Runner > SW 5 Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 De er i det minste ikke like fanatiske som Star Wars-fansen. Når det er sagt. Blade Runner > SW I find your lack of faith disturbing. 3 Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Dark Tide (2012) Enda en kjedelig og forutsigbar haifilm med Halle Berry i hovedrollen. Et ord som beskriver filmen fint, er treig. Styr unna, å se heller Haisommer eller Deep Blue Sea hvis man er i humør for en god haifilm. Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 >god haifilm hahahahaha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå