Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ugh ghost protocol. noen som husker den creepy slutten hvor tom cruise driver å nærmest spionerer på dama si fra avstand og liksom "halvvinker" fra bak strandpromenaden. det var en så cheesy og shitty actionfilm som du kan få det til å bli.

 

Selv om filmen ikke er så bra, så burde vel dette strengt tatt vært i en spoiler.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Så nettopp på filmen Unknown, samma hovedperson som i filmen Taken. Med en god handling, spesielt ganske kult når det er snakk om en president i filmen. Handlingen var veldig bra, og underholdende. Var veldig vakkert å se på slutten av filmen da det viser seg at folk faktisk bryr seg om folk som sulter seg ihjel.

 

Gir filmen en 9/10

  • Liker 2
Lenke til kommentar

1fUIx.jpg

 

Asiatisk film med vestlig western-tema har vært gjort før, f.eks. i The Good, The Bad, The Weird, og resultatet er nok en gang underholdende. Fundamentet er en evig klisjé (gangstere som kniver over en by), men spektakulær action, vittig dialog og sprø komikk bøter for dette. Blu-ray utgivelsen er god, med lydspor i øvre ende av skalaen. Tommelen opp.

 

Trailer:

 

Lenke til kommentar

 

 

[rec] 2

 

Bare en liten stund er gått siden den første filmen sluttet. Noen SWAT-folk får i oppgave å følge en lege inn i huset der alt skjedde for å få tak i "det opprinnelige blodet", uten å spolere mer enn det. Det går jo selvsagt til helvete, igjen uten å spolere for mye. Hvem hadde regnet med noe annet? :p

 

Akkurat som den første filmen er denne filmet med håndholdt kamera, noe som funger utmerket, som vanlig. Det gir oss en helt annen type opplevelse enn om de skulle ha brukt "profesjonelt" kamera, eller statiske kameraer som i f.eks Paranormal Activity 2. Når vi ser ting som folkene ser det (ganske bokstavelig enkelte steder) blir hele greia mye mer skremmende, og vi får alt tett innpå. For eksempel har vi en scene der en fyr kryper gjennom en trang korridor, og selv om vi vet han kommer til å bli angrepet blir det så nærgående at det øker spenningen med noen hundre prosent over å se det fra tredjeperson som i en vanlig actionfilm. Hadde jeg fått basere filmen på kameraet hadde den fått full score. Kanskje ikke så rart, med tanke på at jeg synes [rec] 1 er en av de mest skremmende filmene som er kommet dette årtusenet. (som bare har vart tolv år, men det høres tøffere ut å si årtusen.) :p

 

Problemet er bare at jeg må ta med mye annet for å kunne sette karakter, og da begynner ting å bli litt annerledes. I den første filmen fikk vi bare så vidt noen hint om hva som egentlig foregikk, så de forklarer mer her, logisk nok. Personlig synes jeg "forklaringen" ikke bare er så ræva at de kunne latt være, men den trekker ned opplevelsen. Gidder ikke å spoile det, men kan bare si at jeg begynte å le når de kom med det tullet der. Videre var hovedpersonen i den første filmen en ung, kvinnelig reporter og en jevngammel kameramann som kun skulle lage en dokumentar om livet på en brannstasjon. Når ting begynte å gå til helvete var begge to livredde, og frykten deres ble lett overførst til oss seere. [rec] 2 starter med fire tungt bevæpnede soldater i full SWAT-uniform som vet (nesten) nøyaktig hva de går til. Når ting begynner å gå til helvete her er de klare for å forsvare seg, noe de gjør så til de grader til tider. Ikke at det er ren plankekjøring, så klart, men fordi de er så tungt bevæpnet er det vanskelig å bry seg hva som skjer med dem.

 

Heldigvis (?) bytter historien etterhvert over til noen sivilie, og det burde dermed være lettere å bli skremt. Problemet er bare at den første filmen tok litt tid på å bygge opp spenningen og la oss bli kjent med hovedpersonene før ting begynte å skje. Her er det full action ganske lenge, og når historien bytter fokus tar det for kort tid før vi får action igjen. Det gjør det vanskelig å bry seg om dem også.

 

Nå vil jeg ikke påstå [rec] 2 er en dårlig film. Heller tvert imot, likte du den første kan du nok like denne også. Bare ikke forvent mer av det samme. Den første var en svært bra skrekkfilm. Denne er en helt grei actionfilm.

 

Vurdering: 7/10 For mye action, for lite grøss.

 

Trivia: [rec] 3 kom 30. mars i Spania. Denne gangen foregår handlingen langt unna de to første og delvis i dagslys. I tillegg er [rec] 4 er bekreftet. Begynner det ikke å holde snart?

 

 

 

Black Christmas (2006)

 

Groenn, dette er remaken, ikke originalen. Gidder ikke linke til den, da selv du burde klare å gjette hvilken film jeg snakker om. (hint: remaken kom lenge etter originalen.) :p

 

Sorry, ble for fristende å kødde litt. :blush: Anyway, vi snakker en slasher som burde vært bra. Det er mange kjente fjes på rollelisten som Michelle Trachtenberg (Buffy, Gossip Girl), Mary Elizabeth Winstead (The Thing-remaken, Die Hard 4, Scott Pilgrim), Lacey Chabert (Party of five, Mako i SW: Old Republic) og Katie Cassidy (Gossip Girl, Harper's Island), og historien er ikke verre enn de fleste andre slashere. Vi snakker en tulling som drepte foreldrene da han var liten og har sittet innesperret i veldig mange år, bare for å stikke av og fortsette der han slapp. Litt vel Michael Meyers etter min smak, men samme det.

 

Problemet er bare at filmen er ræva. Aner ikke helt hva det er, men den fenget meg ikke i det hele tatt. Dialogen var kjedelig, historien dårlig fortalt, effektene ganske kjedelige og så videre. Faktisk likte jeg Alice in Murderland bedre, og det sier jo sitt. :p

 

Vurdering: 4/10

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

In Time (2011)

 

Er i bunnet et "Remake/vri" av Bonnie and Clyde. Dessverre vil du aldri få tilbake tiden du bruke for å se på møkket.

 

4/10

 

 

The Divide (2011)

 

Senario film, folk blir i et bombekjeller etter et atom angrep. Tydlig at ressisøren forsøker å fenge "Lord of the Flies" i et moderne setting, men feiler stort. Filmen er full av tåpligheter, ubesvarte spørsmål, dårlig skuepilling, kjipe kulliser osv osv.

 

3/10

Lenke til kommentar

Iron Sky ja. Nazister som har gjemt seg på månen i 70 år som kommer for å ta over jorden. Palin er President og en Neger har landet på månen. Ja, er vel nok til å sette hvor useriøs filmen egentlig er. Dette er galskap fra start til slutt og faktisk en god parodi film.

 

Jeg vil sette denne på høyde meg Mel Brooks sine gamle klassikere som f.eks Dracula Dead and Loving it og Robin Hood men in tights. Det er en film som ber om å bli latterligjort på alle mulige måter. Underholdene i alle fall.

Lenke til kommentar

RUN! BITCH RUN!

Typisk hevnfilm. To jenter fra en katolsk skole reiser rundt og selger bibler, men presterer å bli litt kidnappet, voldtatt og sånt. En dør, den andre tar hevn. Ikke noe vi ikke har sett før, og ikke noe jeg har interesse av å se igjen. Pluss for ganske mye nakenhet, spesielt til å være en ganske ny film. (den kom i 2009).

Vurdering: 3/10 Ganske kjedelige saker

 

 

SAND SERPENTS

En gjeng soldater er på oppdrag i Afghanistan og sloss mot Taliban. Problemet er bare at det ikke alltid er Taliban de burde frykte. Det er strengt tatt alt man trenger vite om denne filmen. Som så mange andre monsterfilmer jeg har anmeldt er denne laget av SyFy, så det er ikke akkurat bra budsjett her. Det vises tydelig i effektene. Men ulikt mange SyFy-filmer er denne faktisk ikke så verst. Jeg vil ikke påstå den er bra på noe som helst vis, men den var langt bedre enn jeg hadde fryktet. En del av karakterene har en faktisk personlighet, og skuespillerne gjør en grei jobb. Historien er kanskje ikke den beste, men hva forventer man i en film kalt Sand Serpents? :p Alt i alt en helt grei monsterfilm. Den er ikke i toppklassen, men det finnes langt, langt dårligere filmer enn denne.

Vurdering: 6.5/10

Endret av vikingkylling
  • Liker 1
Lenke til kommentar

The Avengers

 

Storslagen, morsom og utrolig tilfredsstillende. Joss Whedon har virkelig lykkes og dette er den beste blockbusteren på veldig lang tid, og uten tvil den beste filmen i Marvel-universet.

 

 

Og Stan Lee gjør sin kuleste cameoopptreden til dags dato.

 

Noe info om filmen takk, som f.eks hvorfor den var bra! For alt jeg vet har du ikke sett filmen en gang. Vet jo ikke noe mer om den enn jeg gjorde for fem minutter siden.

Endret av Adulf Ordtitter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...