Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

xmen firstclass; skuffet, mye snakking, dårlig handling

letter from iwo jima; veldig mye snakking her og, likte den ikke spesielt

Thor; En av de beste filmene jeg har sett

Jarhead; Dårlig.. folk sier det handler om krig, men her er handlingen; soldater som har leir elns i ørkenen og fantaserer om sex og runker mye..

 

:confused:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan noen kan beskrive Thor som noe av det beste de har sett er langt utenfor min fatteevne. Selv så syntes jeg filmen led av en forferderlig tynn historie og karakterer uten noen form for dybde.

Redd trådstarter er 14-15 år gammel, kjenner også de som sier Fritt Vilt 3 er bedre en The Godfather men det er nå så.

 

Fra spøk til revolver, fikk sett K-19 The Widowmaker i går.

Dette er en film verdt og se, er også fan av The Hunt for Red October, Crimson Tide etc. Har ikke fått sett Das Boot enda men det skal jeg.

Skulle vel egentlig castet noen andre en Ford i denne her etter min mening.

 

Lyden på blu-ray disken var fantastisk.

 

Verdt å se 7/10.

Endret av Cortese
Lenke til kommentar

Virker som det alltid er noen som slakter alt av marvel osv. Likevell så ser dem alle filmene. Syns Thor va en ganske bra film, men langt ifra noen av dem beste jeg har sett. Syns forsåvidt at det er bra at marvel og hero filmer ikke prøver å være kompliserte. Tror ikke det hadde passet inn i filmene, dem er og forsåvidt også for barn så det er ikke så rart heller.

Lenke til kommentar

Virker som det alltid er noen som slakter alt av marvel osv. Likevell så ser dem alle filmene. Syns Thor va en ganske bra film, men langt ifra noen av dem beste jeg har sett. Syns forsåvidt at det er bra at marvel og hero filmer ikke prøver å være kompliserte.

Problemet med Thor er ikke at den er "ukomplisert", men at plottet er suppetynt, at man kunne kuttet halvparten av karakteren uten å miste noe kontekst og at Thor og Portman-"forholdet" utvikler seg like naturlig som blå vingummi.

Lenke til kommentar

Fikk sett Cinderella Man i dag, denne var bare fantastisk. Her spiller Crowe en bokser som mister alt under The Great Depression på 30-tallet. Her som i Rocky kjemper han for og overleve å komme seg fram i livet under sorg og fattigdom, gode karakterer som man føler for hvert steg.

Her får vi et større perspektiv på hvordan det er å slite skikkelig.

 

9/10

Lenke til kommentar

Virker som det alltid er noen som slakter alt av marvel osv. Likevell så ser dem alle filmene. Syns Thor va en ganske bra film, men langt ifra noen av dem beste jeg har sett. Syns forsåvidt at det er bra at marvel og hero filmer ikke prøver å være kompliserte.

Problemet med Thor er ikke at den er "ukomplisert", men at plottet er suppetynt, at man kunne kuttet halvparten av karakteren uten å miste noe kontekst og at Thor og Portman-"forholdet" utvikler seg like naturlig som blå vingummi.

 

Trikset er vell å ikke tenke når man ser den filmen :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP

Battleship

 

Helt grei action med bra effekter og CG. Eneste er at filmen sluttet litt brått. Mye av lyd effektene og modellene minner litt for mye om Transformers.

 

6/10

Lenke til kommentar

Virker som det alltid er noen som slakter alt av marvel osv. Likevell så ser dem alle filmene. Syns Thor va en ganske bra film, men langt ifra noen av dem beste jeg har sett. Syns forsåvidt at det er bra at marvel og hero filmer ikke prøver å være kompliserte.

Problemet med Thor er ikke at den er "ukomplisert", men at plottet er suppetynt, at man kunne kuttet halvparten av karakteren uten å miste noe kontekst og at Thor og Portman-"forholdet" utvikler seg like naturlig som blå vingummi.

 

Trikset er vell å ikke tenke når man ser den filmen :p

 

Kan dere ta de diskusjonene der i filmprat-tråden?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

A Bridge Too Far

 

Jeg skulle male noen Britiske soldater, og da var det passende å dra frem denne filmen, som også er yndlnigs krigs/antikrigs filmen min. Det er stor mangel på moderne WW2 filmer som viser britiske soldater, tyskerne har fått sin film, russerne har fått sine, kineserne har fått sine, amerikanerne har fått flaust av dem pluss BOB og Pacific, Men de stakkars Brittene har ikke vært i noe WW2 film siden 70tallet.

 

Filmen har flere enorme sener, fra fly slippet, til den armerte kolonens første møte med tyskere der den kaller inn fly støtte. Filmen er anti krig, den viser krig for å vise krig, ikke for å være kul, det er ikke en film man ser får å se hvor kul krig er.

 

En virklig flott anti krigs film, kunne bare ønske noen lagde en film eller serie som viser en moderne versjon av brittenes bidrag til krigen.

 

10/10

Lenke til kommentar

Fright Flick

 

Typisk slasher. Ungdommer lager en slasherfilm, men selvsagt begynner de å dø i virkeligheten også. Kunne vært morsomt, men a) film-i-film har vært gjort før, f.eks i Urban Legend 2, og b) kødding med hele sjangeren har gjort vært før i f.eks Scream. Begge de gjør det mye bedre enn denne. Denne er ikke dårlig, men du vet hva du får.

 

Vurdering: 4/10 Helt grei film uten de store overraskelsene. Litt nakenhet, litt gla'mord og fint lite annet.

Lenke til kommentar

Eastern Promises (2007)

 

Veldig overvurdert film for å si det mildt! Viggo Mortensen er kul, intens og interessant i sin rolle som russisk mafia, og gjør rollen sin strålende. Foruten det har filmen også to andre interessante karakterer, da altså "Gudfaren/Papa" og hans sønn, Kirill. Veldig gode skuespillerpresentasjoner blant de tre hovedrolleinhaverene. Dessverre trekkes filmen ned i en lite velsmakende julegrøt med et veldig forutsigbart plott og snegle-treig fremgang. I tillegg er historien veldig forvirrende, og jeg så meg nødt til å google ting etterpå - ting jeg føler jeg hadde skjønt om jeg først så filmen om igjen tjue ganger på rad og noterte ned handlingsforløpene. For meg faller trege, forutsigbare, forvirrende filmer i meget dårlig smak, og jeg ser meg derfor nødt til å onanere meg ut av dyp skuffelse, og gi filmen den skuffende karakteren på;

 

5/10

 

 

Redigert pga. skrivefeil :(

Endret av Adulf Ordtitter
Lenke til kommentar

Er stor fan av de gamle Disney klassikerne før alt dette 3D animasjons greiene tok komplett over. Så da "The princess and the frog" kom ut i 2009 prioriterte jeg den ikke så har ikke sett den, før nå.

 

Vel, jeg er faktisk overasket at Disney klarte å finne tilbake til sine gamle røtter igjen, ta musikken fra "The aristocats", kombiner den med standhaftigheten til Belle fra "Beauty and the Beast" og sprinkle over litt god gammeldags Disney magi så kan det se ut som de endelig har funnet tilbake til gamle røtter.

 

Da jeg har sett "Tangled" fra før har jeg begynt å øyne litt håp for Disney igjen, selv om Tangled er animert, sitter magien fremdeles der.

 

Forsiktig opptimistisk, men potensialet er absolutt til stede. Jada jada, det er slik sett "barnefilm" men jeg har for lengst vokset fra slikt, jeg ser filmer for å underholdes og kose meg, og det kan jeg like godt gjøre til en tegnefilm som jeg gjør til en film der blod og gørr renner i store elver :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...