Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Virkelig, groenn. Du klarer å søke opp Sympathy for Mr. Vengeance, men å gå inn på filmen fra 2012 klarer du ikke. For hadde du gjort det hadde du sett at filmen fra 2012 ikke har komt ut, ei heller har den en regissør eller skuespillere. Strengt talt har den ingen info for vanlige brukere av imdb, så til og med du burde klare å forstå hvilken film han mener.

 

Jo men hvorfor er det så viktig å slippe legge inn en link? Det er gjort på få sekund, og

da er det aldri noen tvil.

Merkelige typer dere, som bare er opptatt av å forsvare slurv hele tiden. :roll:

 

Jeg var sannelig ikke klar over at det var trådikette å legge ved imdb link. Skal herved gjøres fremover for min del. Takker for rettelsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Iron Sky (2012)

 

Så denne idag på premieren i Ringen kino og jeg ble ikke skuffet! Mye moro og masse referanser samtidig som den tar opp alvorlige temaer på en lett og morsom måte. Det som trekker den ned litt er at det er en del middelmådige skuespillerprestasjoner, litt for mye fokus på USA og litt lite action/sci-fi fokus. Men det er uansett en smart og morsom sci-fi film.

 

7.5/10

Lenke til kommentar

August Underground's Mordum (2003)

 

http://www.imdb.com/title/tt0410332/

 

En sånn blairwitch project filmet type film. Mao. vinglete filming og dårlig lyd. Ut ifra hva jeg forstod av filmen blir vi med en bror og søster, og en kompis på kidnapping, voldtekt, torturering og drap. Etter 10 minutt i filmen må jeg ha hørt "fuck" ordet tusen ganger. Utrolig slitsomt. Karakterene er utrolig irriterende og stadig skrikende, tror jeg har litt vondt i huet nå faktisk.

 

For å vise hva jeg mener:

 

person 1: Im fucking havin' it .. fuck!

person 2: (utydig skriking )

person1: oh yeah, what the fuck are you going to do?!

person 2: man, you're an fucking asshole!

person 1: keep fucking your brother bitch, keep fucking your brother! keep fucking your brother slut, you fucking whore, you're fu... , you're a fucking whore

person 2: im not a fucking whore! you're a fucking whore!

person 1: yeah fuck!

person 2: fuck off! ... fucking asshole!

person 1: yeah fuck you , im fucking leaving!

person 1: fine!

 

Dette foregår på mindre enn 40 sekunder. Det var mer dialog med ordet fuck, men ble så mye å skrive.

Ville se denne filmen fordi den ble nevnt på forumet her til å være noe av det sykeste. Ingenting var spesielt sykt igrunn og dårlige effekter.

 

1/6

 

 

person 2:

Lenke til kommentar

We Need to Talk About Kevin 2011

 

Jeg har ingenting imot filmer som vekker tanker og går litt dypere enn vanlig. Denne filmen får helt klart fram sitt budskap, uannsett hjelper det lite hvor bra budskapet er, og hvor jævlig filmen er, når det oppleves på en så forferdelig kjedelig måte. Denne filmen synes jeg er forferdelig oppskytt, og 90 % av tiden svært lite fengende. Jeg håpet den ble bedre, til tross til en bitteliten opptur i blant, var det forsatt bare et stort "endelig!" når filmen er over, denne skal aldri sees igjen.

 

3/10

Lenke til kommentar

We Need to Talk About Kevin 2011

 

Jeg har ingenting imot filmer som vekker tanker og går litt dypere enn vanlig. Denne filmen får helt klart fram sitt budskap, uannsett hjelper det lite hvor bra budskapet er, og hvor jævlig filmen er, når det oppleves på en så forferdelig kjedelig måte. Denne filmen synes jeg er forferdelig oppskytt, og 90 % av tiden svært lite fengende. Jeg håpet den ble bedre, til tross til en bitteliten opptur i blant, var det forsatt bare et stort "endelig!" når filmen er over, denne skal aldri sees igjen.

 

3/10

Helt enig! Kunne ikke sagt det bedre selv! Men sant skal sies at jeg forventet å få se selve drapene og få et mer innblikk i Kevin...

 

De fokuserte jo bare på moren og handleturene hennes i butikken. Jeg driter nå i om hun skal kjøpe tamponger eller håndsåpe, det er jo KEVIN vi vil bli kjent med. Han hadde jo bare en birolle... faen meg ikke det en gang. Han bare var der! Dritt film

Lenke til kommentar

Helt enig! Kunne ikke sagt det bedre selv! Men sant skal sies at jeg forventet å få se selve drapene og få et mer innblikk i Kevin...

 

De fokuserte jo bare på moren og handleturene hennes i butikken. Jeg driter nå i om hun skal kjøpe tamponger eller håndsåpe, det er jo KEVIN vi vil bli kjent med. Han hadde jo bare en birolle... faen meg ikke det en gang. Han bare var der! Dritt film

 

Enig at filmen trolig hadde blitt mer interesang hvis den hadde handlet mer om Kevin, men hele vitsen med filmen, og derfor hele problemet til filmen, er at den faktisk SKAL handle om moren, dvs. de pårørende. Den skal handle om hvor jævlig kjipt det er å dra å handle etter sønnen har gjort en slik grusom handling, og alle hater deg.

 

Det kan være at dette faktisk kunne blitt gjort interesangt og spennende, men det har de ihvertfall bommet totalt på i denne filmen, og det ender derfor opp med å bli en forjævlig kjedelig drittfilm..

Lenke til kommentar

We Need to Talk About Kevin 2011

 

Jeg har ingenting imot filmer som vekker tanker og går litt dypere enn vanlig. Denne filmen får helt klart fram sitt budskap, uannsett hjelper det lite hvor bra budskapet er, og hvor jævlig filmen er, når det oppleves på en så forferdelig kjedelig måte. Denne filmen synes jeg er forferdelig oppskytt, og 90 % av tiden svært lite fengende. Jeg håpet den ble bedre, til tross til en bitteliten opptur i blant, var det forsatt bare et stort "endelig!" når filmen er over, denne skal aldri sees igjen.

 

3/10

 

Ikke så rart det, når Klassekampens filmanmelder hadde den som sitt førstevalg. Tror jeg står over foreløpig. Iron Sky neste tenker jeg

 

Det skjer med IE på jobb også. At spoilere ikke åpner. Sikkert noe som ikke er helt oppdatert hos deg da.

 

I IE virker det, men ikke i Firefox som jeg bruker. Tror ikke de nye oppgraderingene er helt venn med Firefox enda. Doble quoter..?

 

 

Amadeus (1984)

 

Klassiker fra 1984, men her kunne de lage film. Tenke jeg skulle kikke litt på den igjen siden det var veldig lenge siden, men regnet ikke med det ville bli videre interessant.

Men der tok jeg feil gitt, ble sittende gjennom hele filmen og glemte alt annet.

Jo, dette var rett og slett en film av klasse som alle bør se.

 

8/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...