Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Virkelig, groenn. Du klarer å søke opp Sympathy for Mr. Vengeance, men å gå inn på filmen fra 2012 klarer du ikke. For hadde du gjort det hadde du sett at filmen fra 2012 ikke har komt ut, ei heller har den en regissør eller skuespillere. Strengt talt har den ingen info for vanlige brukere av imdb, så til og med du burde klare å forstå hvilken film han mener.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virkelig, groenn. Du klarer å søke opp Sympathy for Mr. Vengeance, men å gå inn på filmen fra 2012 klarer du ikke. For hadde du gjort det hadde du sett at filmen fra 2012 ikke har komt ut, ei heller har den en regissør eller skuespillere. Strengt talt har den ingen info for vanlige brukere av imdb, så til og med du burde klare å forstå hvilken film han mener.

 

Jo men hvorfor er det så viktig å slippe legge inn en link? Det er gjort på få sekund, og

da er det aldri noen tvil.

Merkelige typer dere, som bare er opptatt av å forsvare slurv hele tiden. :roll:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om "problem", det er bare snakk om god nettskikk. På samme måte som det er god folkeskikk i RL å holde døra åpen for den som kommer bak deg.

 

Men det er jo ikke å vente at dere ynglinger oppfatter såpass. Når dere blir litt mer tørre bak øra

vil dere nok skjønne bedre :green:

Men ok, skal ikke kritisere det der flere ganger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På sett og vis er jeg enig med Groenn, det skader aldri med eksakt informasjon og det tar neppe lange tiden heller.

 

Eks.

Zorro

Kan ikke si jeg likte filmen særlig godt, mulig den bare traff feil.

bla bla bla.................

 

3/6.

 

The Three Musketeers

Artig og underholdende til tider.

bla bla bla.................

 

4/6.

 

Dr. Jekyll and Mr. Hyde

Underholdende og til tider meget spennende

bla bla bla.................

 

5/6

 

 

Frankenstein

Tja, nei dette falt ikke helt jeg for.

bla bla bla.................

 

3/6

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Indiana Jones and the Last Crusade

 

Den tredje filmen om Indy, og helt klart den beste. Denne gangen dreier det seg om den hellige gralen. Kanskje ikke den mest originale tingen å lete etter, spesielt ikke siden han har lett etter alt fra Noahs ark til Atlantis. Men, men. Last Crusade er likevel et mesterverk, og selv om det tar litt tid før den kommer skikkelig i gang er det mer enn nok av både action og humor her. ("I said no camels! That's five camels! Can't you count?") :p Harrison Ford gjør som vanlig en glimrende jobb som Indy selv, og Sean Connery er perfekt som faren hans.

 

Selvsagt er det en del ting som ikke akkurat er realistisk, og enkelte ting kan i etterkant virke som tabber og nødløsninger. Scenen i katakombene tidlig i filmen varer alt for kort tid, og hva var greia med Berlin? Kort sagt dro de dit, hentet det de trengte og dro hjem igjen uten noe særlig problem. Jeg sier ikke at det var bortkastet tid, men føles litt overflødig. Spesielt siden de måtte kutte ned en del ting for å få tid til å ha sånne scener med. Selve slutten varte alt for kort tid, så for meg ble det et lite anti-klimaks. Men til tross for sånne ting er det helt klart den beste Indy-filmen så langt, og en klassiker som bør være pensum for alle som liker actionfilmer.

 

Vurdering: 9.5/10

Lenke til kommentar

Synes det er trist at omtrent alt av storbudsjett sci-fi ender opp som glætt tenåringsaction, jeg har resignert til bøkene når det kommer til den sjangeren.

 

John Carter ligger forresten an til å bli en av tidenes kinoflopper

http://www.economist...eys-john-carter[/url'>]Disney says it has left the company $200m out of pocket, giving it a claim to bethe biggest flop of all time
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Historien til The Hunger Games hørtest veldig lame ut.. Er den bra?

 

Jeg har ikke sett filmen ennå, men liker boken den er basert på. Boken er langt mer enn "pene damer som dreper hverandre uten mercy". Selve turneringen er ikke før i siste tredjedel, eller der omkring. ;)

 

Btw både Hunger Games og John Carter lider av det samme. Bare fordi filmatiseringen ikke er helt på topp betyr det ikke at selve historien er dårlig. Les heller bøkene. (John Carter er basert på A princess of Mars, ikke John Carter of Mars. Dvs det er den siste boken i serien.)

Endret av vikingkylling
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes det er trist at omtrent alt av storbudsjett sci-fi ender opp som glætt tenåringsaction, jeg har resignert til bøkene når det kommer til den sjangeren.

 

John Carter ligger forresten an til å bli en av tidenes kinoflopper

http://www.economist...eys-john-carter[/url'>]Disney says it has left the company $200m out of pocket, giving it a claim to bethe biggest flop of all time

Jeg så den komme, ikke noe sjokk der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...