Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge folk ikke sitter å sparker eller vipper bena på kinosetet foran så klarer jeg alltids å overleve smågodtgnafsing som faktisk er en del av kinokulturen. At kinoene har begynt å selge crispy baconsnacks som bråker vesentlig mer enn popkorn og godis i knitrende plastikposer er ikke de besøkendes feil. Overasker meg også at man klarer å legge merke til "smatting" på en film som John Carter som jeg vil tro er et øredøvende bråk i seg selv.

 

Selv får jeg et godt inok nntrykk av hva slags filmatisering dette er på trailere og den slags så jeg forstår ikke hvorfor man på død og liv skal se filmer man helt opplagt forstår hvordan kan fremtone seg og da langt utenfor ens eget smaksområde. Det blir jo forsåvidt, på et merkverdig vis, underholdende anmeldelser av det.

 

Har aldri lagt merke til sånt på kino, kanskje litt med unntakk av når jeg har gått på drittungefilmer som Independent Day eller lignende. Men da er jeg jo forberedt på det. Når filmen kommer igang så stilner det som regel. Irriterer meg mer over at andre kremter hvis noen uheldigvis tar en hånd popcorn, såkalt gubbekremting og klaging synes jeg er irriterende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg stirret ned en 10-åring som satt og ropte høyt hver gang han så en kul CGI-effekt under Transformers 3, han satt rett ved siden av meg og ropte OJJJ DET VAR TØFT SÅ DU DET? til bestemora som var med ham gjennom hele første 15 minuttene.

 

Jeg snudde meg rolig og så rett på ungen og sa "unnskyld, kan du være stille?"

 

Eller, det var vel egentlig bestemora jeg stirra ned, for hun ble veldig perpleks og brydd over ungen "sin", og sa "nå må du være litt stille ellers blir mannen ved siden av sinna".

Endret av Bytex
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Jeg stirret ned en 10-åring som satt og ropte høyt hver gang han så en kul CGI-effekt under Transformers 3, han satt rett ved siden av meg og ropte OJJJ DET VAR TØFT SÅ DU DET? til bestemora som var med ham gjennom hele første 15 minuttene.

 

Jeg snudde meg rolig og så rett på ungen og sa "unnskyld, kan du være stille?"

 

Eller, det var vel egentlig bestemora jeg stirra ned, for hun ble veldig perpleks og brydd over ungen "sin", og sa "nå må du være litt stille ellers blir mannen ved siden av sinna".

 

Stirring er helt klart bedre enn gubbekremting. Men ser du en film som Transformers 3 så må du vite at det sitter gjenger av unger og fjortiser i salen. Fordi det sef er en magnet for ungdom. Samme som independence day. Du må regne med fnising og tilrop og litt av hvert. Latter ikke minst.

 

Ser jeg en skrekkfilm der ikke noen jenter hyler, så vil jeg heller si det er en dårlig skrekk og ikke at det er dårlig publikum. Publikum skal reagere om filmen er bra. Klapping etter en film, da er det en bra film som setter spor. Husker det var klapping etter både LOTR og The Dark Knight. Sånn skal det være på kino. Jentene skal hyle av skrekk, det skal være klining på bakerste benk og folk skal komme med utrop bare det ikke blir til stor sjenanse for andre. Alle som mener noe annet er gamle grinete gubber, derfor kaller jeg det gubbekremting. :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Går du å ser Transformers 3, fortjener du alt du får, inkludert å bli sparket i roma og overfalt av en feit dame som tar jomfrudommen din

 

Seriøst, nå sank du ned til den 10-årings nivå med den kommentaren din.

 

Folk har forskjellige interesser og meininger, helt unødvendig å komme med slikt nedverdig angrep.

Endret av AvidGamer
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Captain America:

 

http://www.imdb.com/title/tt0458339/

 

En film som absolutt ikke fortjener sin karakter på imdb (nåværende stund 6.8).

Så denne da uten noen spesiell forventning annet enn grei underholdning fra marveluniverset. Jeg liker igrunn "superheltfilmer" så er ikke der det ligger.

 

Klarer ikke helt sette fingern på hva jeg syns var dårlig, men synes hele filmen var generelt platt og kjedelig. Måtte faktisk dele opp filmen i 2 for å klare å se hele.

 

2/10

Endret av discostu
Lenke til kommentar

Går du å ser Transformers 3, fortjener du alt du får, inkludert å bli sparket i roma og overfalt av en feit dame som tar jomfrudommen din

 

Seriøst, nå sank du ned til den 10-årings nivå med den kommentaren din.

 

Folk har forskjellige interesser og meininger, helt unødvendig å komme med slikt nedverdig angrep.

 

Angrep? Hvilket angrep?

Lenke til kommentar

Vel, jeg går hvertfall på kino og ser filmene SELV, istedet for å la anmeldere på internett gjøre opp meningen for meg. Er vel ikke hipster nok til å sitte hjemme og grine på alle som har sett en blockbuster på kino. Jeg vil gjøre opp min egen mening om ting, ikke henge på hippe internett-anmeldere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så Machete på bluray igår. Kameraten min syns den var meget cool. Jeg likte effektene og splatterscenene, men historien hang ikke på greip, var mye logiske brister men også mye morsomt. Stjernespekket film er det iallefall, Don Johnson, Robert Deniro, Michelle Rodrigues, Jessica Alba, og sef Danny Trejo.

 

Fortjent at Danny Trejo får en egen film. Det har han fortjent. Han pleier alltid å spille hitman i mange actionfilmer, så fortjent at den stumme mannen får en film.

 

Klarer ikke sette karakter på denne filmen, Det blir vel litt over mitt på tre, trekk pga mye logiske brister, men det er jo også en del av Bfilm feelingen.

Lenke til kommentar

Funny Games (1997)

 

funny-games-frisch_50.jpg

 

Jeg så Michael Hanekes "Funny Games" i dag. Jeg var litt plaget av aspect ratioen til filmen. Fikk heller ikke DVD-spilleren til å "blåse opp" bildet, og likte ikke de sorte linjene rundt bildet. Ble bare vant til det etterhvert.

 

Jeg kan si jeg sitter med et positivt inntrykk.

Jeg likte godt ideen med hva antagonisten gjør med oss seere og hvordan det ikke er en "Fourth wall". Det hender jeg liker filmer som bryter den, f.eks. "Spaceballs" er et briljant eksempel. Der gjør de det med humor og dreper en av kameramennene, ser gjennom deres egen film og sier "Everybody got that?" til publikummet. Her er det på en litt annen måte de gjør det på, nemlig å ta vekk alt håp vi har for den kjære familien. Antagonisten ødelegger livet til familien, fordi han vil underholde oss, publikumet, som han i ny og ne kikker på (ser i kameraet).

 

Jeg liker de kreative måtene Michael Haneke utfører (og bryter) et klassisk skrekkfilm-plot på, slik som at en av mordene foregår mens antagonisten er på kjøkkenet og smører en brødskive. Vi hører skrik og skudd og forestiller oss hva som skjer, og TV-en i stua står og bråker, fordi de har en TV-kanal på som viser et bilrace. Denne TV-kanalen fortsetter helt fram til en av karakterene slår den av et stykke etterpå, i et typisk "leave the camera running"-shot, som jeg likte veldig godt. Jeg liker når de virkelig får til et veldig langt shot uten noen kutt. Andy Warhol var ganske kjent for dette, og liker mye av hans arbeid der. Ofte gir det en flott nærhet eller en spesiell stemning som regissøren ønsker å bringe fram. Det er når det skjer lite i historien (på det overflatiske), da det faktisk skjer mye. (Bare se på de lange shotsene i "2001: A Space Odyssey", "Koyaanisqatsi" og "Children of Men", bare for å nevne noen).

 

Filmen er ingen 10/10, men jeg likte veldig godt hvordan den ble utført, skuespillet og hvordan den var annerledes fra typiske skrekkfilmer.

 

http://www.imdb.com/title/tt0119167/

http://en.wikipedia.org/wiki/Fourth_wall

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Symphaty for Mr Venegance

 

Det første som slo meg er at dette er en skikkelig merkelig film. Den er av den såkalte random genren, eller random folks skjebner som henger sammen etc. Det er mye sterke intrykk osv som gjøres i filmen så hvis du ikke liker sterke bilder så hold unna! Minner meg faktisk litt om snatch eller lock stock, bare med et mere seriøst utrykk; Selve stilen på filmen, ikke historiene altså.

 

Jeg likte filmen veldig godt. Det er et par veldig minneverdige karakterer som dukker opp under veis som man ikke kan gjøre annet enn å falle pladask for. Jeg satt med mange spørsmåltegn ved slutten så det trekker ned litt. Ellers en meget underholdende film som jeg koste meg mye med.

 

Karakter 7.5/10

Lenke til kommentar

Symphaty for Mr Venegance

 

Det første som slo meg er at dette er en skikkelig merkelig film. Den er av den såkalte random genren, eller random folks skjebner som henger sammen etc. Det er mye sterke intrykk osv som gjøres i filmen så hvis du ikke liker sterke bilder så hold unna! Minner meg faktisk litt om snatch eller lock stock, bare med et mere seriøst utrykk; Selve stilen på filmen, ikke historiene altså.

 

Jeg likte filmen veldig godt. Det er et par veldig minneverdige karakterer som dukker opp under veis som man ikke kan gjøre annet enn å falle pladask for. Jeg satt med mange spørsmåltegn ved slutten så det trekker ned litt. Ellers en meget underholdende film som jeg koste meg mye med.

 

Karakter 7.5/10

 

Snakker vi om en film fra 2002 eller 2012..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...