Jonas2k Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 (endret) Må si meg uenig her, superheltfilmer er min kopp te. Koser meg selv under dårlige superheltfilmer. edit. fikset opp en skrivefeil Endret 15. mars 2012 av Jonas2k 2 Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Jeg liker omtrent alle moderne superhelt filmene untatt feks Kaptein Amerika. Må bare glemme å tenke logiskt. Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Klarte jaggu å kose meg under den også. Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Hulken2 er awesome da "The Incredible Hulk" du tenker på? Hvis ja, så er jeg helt enig - den var kanon! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Superman III og IV var ikke det helt store dog Bruno 4.5/6....."homsen som ville til seters og bli f....."....eh jeg mener "homsen som ville til Hwood for å bli mer kjent enn Hitler" Hvis du ble provosert av Borat så anbefales ikke denne , her setter han lista ett hakk eller to oppover mht provosering. Summar sumarum var den vel på høyde med Borat , ikke verst. Broen over elva Kwai 4.5/6.......handler om britiske fanger i japansk fangeleir i '43 og deres kamp for å overleve. Basert på en sann historie. Kanskje litt lang men jevnt underholdende gjennom (i motsetning til Lawrence of Arabia som bare tester tålmodigheten din med laaaaaaaaange scener). Guinness gjør en flott jobb i rollen som obersten. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 (endret) Justice League of America fra 97http://www.youtube.com/watch?v=nz97bXR6H_0 JUSTICE LEAGUE OF AMERICA Dere kan se hele filmen her, så dette blir nok en kort anmeldelse. Kort sagt handler det om Justice League of America, denne gangen med medlemmene The Atom, The Flash, Fire og Green Lantern. Siden vi snakker om en film laget for TV er det ikke akkurat høyt budsjett, og skuespillerne er ikke valgt fra øverste hylle akkurat. For min del likte jeg at Miguel Ferrer har en sentral rolle, og det sier jo litt om kvaliteten på skuespillerne. Fyren er en dyktig skuespiller, men er og blir en B-stjerne. Logisk nok er det ikke akkurat Hollywood-kvalitet vi snakker om, så det er svært viktig at vi ser filmen på dens egne premisser, og ikke setter den side om side med for eksempel The Avengers som kommer senere i år. Med andre ord er det viktig å ta filmen for det den er, og fokusere mer på de sterke sidene dens enn de svake. Historien er ganske bra, og handler om en superskurk som kan kontrollere været. I tillegg har vi en dame som med et uhell har lært seg å fryse ting, og det sier seg selv at hun etterhvert vil bli med i Justice League. Faktisk hopper handlingen fra hovedhistorien til små intervjuer med karakterene i tiden etterpå (tenk reality-show osv), så hun sier helt i starten at hun ikke hadde kunne forestille seg at hun skulle bli en superhelt. Dette er en annen interessant side med filmen. Det kunne fort ha blitt en kjedelig historie som ikke skiller seg ut fra mengden, men at det bytter over til intervjuer hele tiden gjør at vi får avbrekk fra historien. Ikke at det trengs, men det gir filmen et spesielt preg. På mange måter blir det mer "ekte" enn det ville vært med en vanlig film. Jeg fikk litt dokumentarfølelse, på et vis. Litt vanskelig å forklare hva jeg mener, så håper dere skjønner det. Alt i alt en meget fornøyelig film som må tas på sine egne premisser. Det er og blir en TV-film, så ikke forvent bra skuespillere og bra effekter. Jeg storkoste meg hele veien og kan trygt anbefale den om dere vil ha superhelter. Bare ikke regn med noe ala The Avengers. Vurdering: 8/10 "Is this the first alien you've met?" "I met Leonard Nimoy." Endret 17. mars 2012 av vikingkylling Lenke til kommentar
Spider Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 John Carter (2012) Det sies at Gud er død. Etter kveldens cinematiske opplevelser later det til at kunsten følger hakk i hel. Denne filmen står som et testamente for kunstens fatale fall hvor alle de nært berørtes bønner om å la den sovne stille inn blir brutalt ignorert. Vi skal lide med den døende. Innelukket blant popcornknaskende filister. Ikledd pseudofunksjonelle briller. Det forundrer meg hva som driver mennesker til å produsere slikt tøv, men som de sier var selv Hitler drevet av gode intensjoner. Da forunderer det meg videre hvilken psykotisk lidelse disse idiotene faller under og hvilke kriterier man har for tvangsinnleggelse. Samfunnet må skjermes fra de som evner å blotte Dominic West for positive assosiasjoner. Det er ikke slik at jeg fordrar alt som er nytt (selv om jeg ofte gjør nettopp det). Jeg fordrar Oslo Kinos snevre utvalg. Jeg trives godt nok blant skikkelige folk på Cinemateket, men viten om den kulturelle fordummingen i øvrige arenaer irriterer meg like fullt. Min teori er at kinotilbudet gjenspeiles i publikumets etikette og som i kveld fikk min indre stemme til å utbryte et costanzaesque skrik: Vi lever i et samfunn og skal derfor ta hensyn til våre omgivelser. En animert førfilm minner oss på dette, men vårt degenererte samfunnsvett gir motsatt effekt. Hva filmen angår ser jeg bortkastet potensiale hvor skuespillet, godt hjulpet av et klisjétynget manuset, er ufrivillig komisk, hvor metafiksjonen reduseres til en billig gimmick og hvor handlingen, som kunne vært bra, fremstiller den evigvarende smågodtsmattingen til min ukjente sidemann som en opera. Jeg vet ikke om jeg er enig i hva det sies om Gud, men etter stadig færre kinobesøk å dømme kan jeg enes med meg selv om at Han uten tvil har gitt opp med å få skikk på oss. 7 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 (endret) John Carter (2012) Det er ikke slik at jeg fordrar alt som er nytt (selv om jeg ofte gjør nettopp det). Ironisk nok er John Carter basert på "A princess of Mars" av Edgar Rice Burroughs som kom i 1907. Det en av de første sci-fi bøkene noensinne og inspirerte blandt annet folk som Arthur C. Clarke, Ray Bradbury og en viss Howard Phillips Lovecraft, og i nyere tid blandt annet Star Wars og Star Trek. Faktisk er det elleve bøker totalt i serien, og den siste heter John Carter of Mars. Endret 18. mars 2012 av vikingkylling Lenke til kommentar
Spider Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 (endret) Hvorfor er det ironisk? "Basert på"-fortellinger har ingen fordel i ansiennitet. Hedda Gabler er et fantastisk lesestykke, men sist det ble satt opp på National så sugde det allikevel. Endret 18. mars 2012 av elevathor 1 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Fordi du hater alt som er nytt, inkludert en sci-fi historie som er over hundre år gammel? Lenke til kommentar
Spider Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 (endret) Så hvis jeg hater en technoremix av et klassisk musikkverk, så hater jeg det klassiske musikkverket? Endret 18. mars 2012 av elevathor 2 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Du burde skrive for en av akersgate-avisene. Aner ikke hvordan anmeldelsene deres er i dag, men du skriver uansett helt like anmeldelser som de gjorde for endel år siden, overpretensiøst og lite om selve objektet. 7 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 (endret) Så lenge folk ikke sitter å sparker eller vipper bena på kinosetet foran så klarer jeg alltids å overleve smågodtgnafsing som faktisk er en del av kinokulturen. At kinoene har begynt å selge crispy baconsnacks som bråker vesentlig mer enn popkorn og godis i knitrende plastikposer er ikke de besøkendes feil. Overasker meg også at man klarer å legge merke til "smatting" på en film som John Carter som jeg vil tro er et øredøvende bråk i seg selv. Selv får jeg et godt inok nntrykk av hva slags filmatisering dette er på trailere og den slags så jeg forstår ikke hvorfor man på død og liv skal se filmer man helt opplagt forstår hvordan kan fremtone seg og da langt utenfor ens eget smaksområde. Det blir jo forsåvidt, på et merkverdig vis, underholdende anmeldelser av det. Endret 18. mars 2012 av Theo343 1 Lenke til kommentar
Spider Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 (endret) I mitt tilfelle var det her snakk om en trade-off. Jeg så John Carter med noen som nå må se Martha Marcy May Marlene med meg. Og jeg tolerer litt kinokultur, men denne personens smatting var på grensen til tortur. For ikke å glemme den flotte mannen som høyt repeterte hver eneste punchline etterfulgt av "genialt", "shit ass", "stek" (hva nå enn faen det betyr) eller latter, samt ymse kombinasjoner av disse. Endret 18. mars 2012 av elevathor 2 Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 "stek" (hva nå enn faen det betyr) Lenke til kommentar
Choekaas Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 "stek" (hva nå enn faen det betyr) http://www.youtube.com/watch?v=xe09FUu-bc0 Jeg tror jeg kan vedde en stor sum penger på at han aldri har sett Michelangelos Antonionis "Blowup", som er trykket på t-skjorten hans. Eller i det hele tatt vet at det er en film. 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Neppe, han har bare lest i siste Se&Hør at Jan Thomas sa at "skjorter med store logoer på er inne denne uka" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå