Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Ok men må bare si jeg er ikke enig i det hele tatt. Det er anmelder som bør ofre de "to sekunder" på å skrive et skarve årstall. Annet er bare slurv.

 

Hallo, vi snakker en film der første halvdel handler om en kjerring som sitter og griner, og andre halvdel er en kjerrig som blir torturert. Og dette makkverket gidder du bruke så mye tid på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, Herren forby at du skal måtte bruke mere enn 2 hjerneceller.

 

Det synes jeg med respekt å melde blir ganske usaklig Bytex. Det er ikke det det går ut på her vet du. Hver ting til sin tid på sitt sted ;)

 

Mitt poeng er bare at det er god skikk å gi ordentlig henvisning, slik at det ikke under noen omstendighet hvertfall vil herkse tvil.

 

Dessuten ser det også så mye bedre ut.

Men ok, det er bare min mening. Gjør for all del som dere vil :)

Lenke til kommentar

Extremely Loud & Incredibly Close (2011)

 

Så vel mest denne grunnet Tom Hanks og at traileren virket interessant. Jeg har litt blandet følelser om den. Filmer handler om en ung gutt med asperger (eller ikke?) som mister faren sin i 9/11. Etter hans død finner han en nøkkel han blir helt besatt av. Han må finne låsen den passer i. På konvolutten nøkkelen lå i sto det ett navn, Black. Han drar dermed ut for å finne alle som heter Black på Manhattan. Flere øyeblikk her hvor jeg ble veldig rørt og ungen spiller veldig godt. Slutten ble litt klissete, men alt i alt er jeg fornøyd med opplevelsen. Flott å se sammen med dama.

 

7/10

Endret av mushi
Lenke til kommentar

@groenn: Har du sett filmen vet du hvilken film jeg snakker om. Har du ikke sett den, hvorfor vil du se en film jeg slaktet totalt? ;) Men nok om det, på tide med nye anmeldelser. :)

 

Bare for å oppklare :roll:

Du misforstår totalt..! Snakker ikke om noen spesifikk film du (eller andre) har anmeldt, her dreide seg om prinsippet generelt vet du - at det er normal god skikk å gidde gi en ordentlig henvisning ifa link og/eller årstall.

Lenke til kommentar

Captain America: The First Avenger (2011)

 

Dette er uten tvil den dårligste Marvel superheltfilmen jeg har sett! Til og med X-Men 3, X-Men: Wolverine og Nasse Nøff var bedre filmer!

 

Vi blir introdusert for en sjarmerende liten guttebass som vil krige, men er for tynn og får ikke lov til å delta i hæren. Karakteretableringen her er egentlig ganske god, og når vi blir kjent med professoren som skal hjelpe Cap-teinen å bli en supersoldat heier vi faktisk på hovedkarakteren og håper han skal lykkes her i livet og bli stor og sterk. So far, so good...

 

Men så blir vi introdusert for det som må være den mest idiotiske og psykisk vonde villain-introduksjonen og scenografien noensinne. En nazi-men-ikke-nazi bil kjører ned en fjellvegg og finner en supersjelden stein rett foran nesen sin, som liksom ingen har funnet før ham bortsett fra de norske munkene som beskyttet den. Hele scenen ser ut som den er laget i After Effects 6. Så kjører han vekk i nazi-men-ikke-nazi bilen sin igjen etter noen helt merkelige, psykisk utviklingshemmede blikk og smil mot kamera... Den første tanken jeg hadde etter denne scenen var seriøst: "hva faen var dette for noe?". Men jeg tenkte det kanskje bare var den eneste scenen med filmens villain som var teit, klisjéfylt og merkelig, så jeg fortrengte den... men det var ikke den eneste... det var faen meg den første av ca. 15 scener, men jeg gidder virkelig ikke å skrive om dem - får vondt i tissen (20 cm lang, 5 cm bred) av å tenke på de.

 

Captain America kommer inn i maskinen til Tony Stark sin far (akkurat dette var litt kult, men det var bare fordi det hadde noe med Stark Enterprise å gjøre) og vi ser hovedpersonen vår bli en supersoldat. Men så (jada, nå begynner det å gå opp for meg at denne filmen er så dårlig at jeg egentlig burde slått den av) er det en fyr som sprenger opp litt av forskingslabben, myrder professoren vi ble kjent med og stikker av med supersoldat-serumet, mens hovedpersonen hører på hva professoren sier før han dør og blir lei seg - alt dette på omtrent ett minutt, helt spontant. En virkelig velbygd scene må jeg si, med masser av emosjonell betydning for karakteren vår og etablering av historien.

 

Jeg gidder virkelig ikke å skrive mer fordi jeg merker jeg kjeder meg, men jeg kan bare si at dette var en så skuffende film at jeg kan si med 100% sikkerhet at dette er det dårligste Marvel noensinne har laget. Jeg ble skikkelig skuffet! Hele filmen var dum og forutsigbar, og jeg forutså ALT som skjedde - hver eneste lille detalj, til og med bombescenen i supersoldat-labben.

 

Rask oppsumering; dårlig villain, forutsigbare vendepunkter, kjedelig superhelt, dårlig historieetablering, to-dimensjonale karakterer, kjip og kjedelig musikkscore, åndssvake personligheter og en meget idiotisk slutt. Meget idiotisk!

 

1/10 (Hold dere unna!)

 

Red Skull-masken var kul, men karakteren var søppel. Ingenting verdt å huske fra denne filmen bortsett fra den).

Endret av Adulf Ordtitter
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er den Captain Ameria filmen å få tak i noen plass?

Joda. Er ikke så vanskelig å få tak i. Lettest tilgjengelig er selvsagt youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=gV8N5Q888dQ

 

Nr 2:

http://www.youtube.com/watch?v=w1Cs1PzmB7M

 

 

Ser at det var mye klassikere så lå ute i sin helthet på youtube nå. Som

Spider-Man-piloten fra 1977:

http://www.youtube.com/watch?v=8uRLgeEepzg

The Flash fra tidlig 90-tallet:

http://www.youtube.com/watch?v=GDVNl8_Hn0A

Justice League of America fra 97

http://www.youtube.com/watch?v=nz97bXR6H_0

 

Og her har vi Fantastic Four fra 94 også:

http://www.youtube.com/watch?v=vp5jnPjNDgs

Som ironisk nok kan regnes som den beste av disse.

 

 

Edit Var meningen å bare poste de som linker, men slik ble det ikke.

Endret av Juℓenissen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...