Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

Batman Under the Red Hood 4/6

 

Hvordan kan Red Hood (Jokers tidligere alias) være på fære når Joker selv sitter i fengsel....se filmen og finn ut ;)

 

Black Mask og Ra's al Ghoul dukker oxo opp i filmen....ikke like bra som Mask of Phantasm men likevel kurrant.

 

Gidder ikke kaste bort tida med fjortiss vampyr-greiene (f.eks Buffy)....gi meg en fandenivoldsk Chris Lee i stedet !

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

post-143771-0-61373100-1330036558_thumb.jpg

 

Titanic II

 

Ett år etter at Rose overlevde Titanic-forliset har de som druknet vendt tilbake for å ta hevn. Her snakker vi zombiefilm av beste sort, med Kate Winslet i hovedrollen som Rose og Leo DeCaprio godt sminket som zombie-Jack.

 

Hehe, bare kødda. :p Hadde vært morsomt, men denne handler om 100-års jubileumet for Titanic-forliset. I den anledningen har noen laget en kopi av Titanic, men med mer moderne hjelpemidler. Dvs fra utsiden ser det ut som en nøyaktig kopi av Titanic, men det tekniske er betydelig mer avansert. Her snakker vi radar som fanger opp isfjell og andre hindringer i god tid, mer enn nok livbåter til alle og så videre. (livbåtene på dekk er riktignok bare replikaer til pynt, men de ekte livbåtene er skjult inne i skipet.) Kort sagt drar de på den samme jomfruturen som det originale Titanic, men har tatt mer enn nok forhåndsregler. Selvsagt kan det ikke gå galt denne gangen også? Å joda, det kan det. :p En isbre løsner og skaper en tidevannsbølge, og den igjen drar med seg store isfjell på vei mot Titanic II. De første isbitene knuser over halvparten av de ekte livbåtene, og da er jo kaoset i gang. :p

 

Dette er en typisk B-film uten de store skuespillerne, og manuset er litt tvilsomt. Men hvem bryr seg om sånne detaljer? Titanic 2 er ikke overraskende laget av The Asylum, folkene bak "klassikere" som Alan Quartermain and the crystal skull, The Terminators, Paranormal Entity, The day the Earth stopped og 2012: Doomsday, for å nevne noen. Om de høres kjente ut er det ikke så rart. Mange av filmene de lager er direkte kopier av andre kjente filmer som kom omtrent samtidig. De presterte å ikke bare lage en egen versjon av War of the worlds, men de lagde faktisk en oppfølger også. Og nei, den er ikke bra. :p

 

Jeg sliter litt med å sette karakter på Titanic 2. På mange måter er det en elendig film med dårlige skuespillere, dårlig historie og dårlige effekter, men på den annen side har den en viss sjarm. Det er vanskelig å ta den seriøst, men det er neppe meningen heller. Bare ta den for hva den er, dvs en billig popcornfilm. Jeg kan ikke akkurat si den er den beste filmen jeg har sett på den stund, men den er ikke direkte dårlig heller.

 

Vurdering: 5/10

  • Liker 1
Lenke til kommentar

fra utsiden ser det ut som en nøyaktig kopi av Titanic

Etter filmplakaten å dømme ser det ut som om de har brukt Queen Mary.

 

 

For the film, the RMS Queen Mary was used as a stand-in for the SS Titanic II. The ship had previously been used as stand-ins for the fictional ship SS Poseidon in The Poseidon Adventure and the actual RMS Titanic in the 1979 TV mini-series SOS Titanic.

Lenke til kommentar

La nå oss nerder være nerder slik kun nerder er nerder. At jeg noensinne kommer til å se den filmen er uansett omtrentlig like sannsynlig som om jeg får meg et ligg i løpet av de nærmeste 5 minuttene, så hvorfor hefte seg med hvorvidt den er autentisk eller ei når den usett fungerer som en flott distraksjon fra den kalde virkeligheten.

 

EDIT: Queen Mary :love::

 

v2LJ2.jpg

 

Endret av elevathor
  • Liker 3
Lenke til kommentar

La nå oss nerder være nerder slik kun nerder er nerder. At jeg noensinne kommer til å se den filmen er uansett omtrentlig like sannsynlig som om jeg får meg et ligg i løpet av de nærmeste 5 minuttene, så hvorfor hefte seg med hvorvidt den er autentisk eller ei når den usett fungerer som en flott distraksjon fra den kalde virkeligheten.

 

 

Sorry 7 minutter forsinket, men bend over and brace your self.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er overrasket over at folk diskuterer denne filmen så mye. Bra er den ikke, men den er ikke direkte dårlig heller. Men som elevathor sier er det neppe sannsynlig han (eller noen andre) kommer til å se den. Jeg elsker slike filmer, så jeg ser mer enn gjerne flere av dem. Og btw hvor autentisk kan en film sånn film være? Det er ikke akkurat basert på en sann historie.

Endret av vikingkylling
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stacy and Ginny use Strap-On [High Definition] [720p]

 

Veldig bra film med flotte skuespillerinner. Mye realisme, og et veldig troverdig klasserom. Av og til er det for mye skriking og jeg må ta ned lyden for å ikke vekke naboene, men så kan jeg ta det opp igjen når de slapper mer av osv. Ganske bra filming også, men av og til kan jeg se hånden til kameramannen.

 

Alt er motion-picture, så ingen CGI sånn som i Star Wash IMG_1796.jpg

 

Veldig bra film, og kommer nok til å se flere filmer med disse to.

 

9/10

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Underworld Awakening

En anorektisk dame iført en svart kondom bestemmer seg for å sloss med en haug med bikkjer. Hun er ganske gretten, fordi håret hennes henger foran øya hele tiden, og verden hun lever i kun eksisterer i svart og blått. Så får hun seg en datter, men ikke på den vanlige måten, fordi hun er så tynn at eggstokkene hennes har tørket ut.

 

Terningkast 1

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man går ikke på kino for å se siste Harry Potter filmen uten og ha sett de forrige. Spesielt ikke når man går inn for å gi en karakter på filmen etterpå. Man vil ikke forstå sammenhengen i det som skjer og hva som foregår i historien. Som enkeltfilm er det ekstremt mange filmer som suger. Som jeg tok som eksempel vil siste Harry Potter filmen gjøre lite mening for noen som ikke har sett den forrige. Jeg sier ikke at dette vil endre karakteren din totalt sett, men du kan ikke klage på historien til en film når du tydeligvis ikke vet hva som foregår.

Lenke til kommentar

Når filmen ikke klarer å fortelle historien så er den dårlig. Uansett kontekst.

 

Jeg har sett alle Harry Potter filmene på rad, og jeg syns faktisk ikke at historien er tydelig da heller. De er dårlige de også. Mest oppskrytte eventyrserien på lenge. Men noen av filmene omtrent midt i var bra - terningkast 4-materiale. Tror dette var 3,4 og 5. Husker ikke helt.

 

Du kan for eksempel se en hvilken som helst Ringenes Herre film, uten å ha sett de andre, og bli helt fortryllet over hvor bra den er. Og umiddelbart forstå eventyret. Samme gjelder Star Wars. Eller Gudfaren, eller Rocky, eller Alien filmene.

Lenke til kommentar

The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford (2007)

Denne westernfilmen omhandler Jesse James' siste år, på et punkt der han har gått lei det livet som kriminell og planlegger å vende til et rolig og lovlydig liv med familien. James-gjengen skrumper gradvis inn, men når det blir utlovet dusør på 10.000 kroner på Jesse - død eller levende - må han plutselig og på kynisk vis beskytte seg mot absolutt alle, til og med sine gamle venner. Han planlegger samtidig et siste kupp med Ford-brødrene, de eneste personene han stoler på.

 

+Brad Pitt passer godt til rollen.

+Intens og spennende på sitt beste til tross for få action-scener.

-Filmen brukte lang tid på å bygge seg opp. For lang etter min smak.

 

Liker man western basert på sanne historier, er denne filmen absolutt verdt å se. Slutten er bra, og kommer heldigvis tidsnok. Dessverre tok det altfor lang tid for meg å bli interessert i denne filmen pga. den kjedelige starten.

 

4/6

Endret av Nycolan
Lenke til kommentar

Johnny English Reborn

 

Helt grei oppfølger til Johnny English, atter en gang med Rowan Atkinson i hovedrollen. Gidder ikke si så mye om handlingen (det er standard James Bond-kopi), bare at den er forutsigbar så det holder. I Mr Bean satte de fyren i en viss situasjon og moret seg med å tenke over hva som kunne skje der. Jeg har følelsen av at de gjør noe av det samme her. Johnny English er en spion for MI7, så bare legg til det vanlige tullet med noen skurker, en dobbelagent eller to, litt snikmord og andre klisjéer, og tenk på morsomme ting som kan skje underveis. Dermed har du hele oppskriften her.

 

Men når det er sagt er det ikke direkte dårlig. Rowan Atkinson er en dyktig komiker, og det er helt klart han som styrer showet her på samme måte som Leslie Nielsen styrte showet i Naked Gun-filmene. Det er egentlig ikke noe i veien for å la en skuespiller dra hele lasset alene, men da må han være i stand til det. Bruce Willis gjorde det fint i Die Hard. Sylvester Stallone gjorde det i Rambo, og Jim Carrey gjør det i en del av komediene han spiller i. (spesielt de litt eldre.) Rowan Atkinson på sin side prøver så godt han kan, og han klarer det nesten. For noen år siden ville han nok ha gjort en mye bedre jobb, men problemet her er at det blir veldig mye repetisjon av ting han har gjort før. For eksempel har vi det der med å miste kontrollen på stolen, så den heises opp og ned hele tiden. Han gjorde akkurat det samme i en episode av Mr Bean, og sannsynligvis i den første filmen om Mr Bean også (er en stund siden jeg så den.) Andre vitser blir brukt alt for mange ganger og/eller er svært forutsigbare.

 

Alt i alt havner filmen sånn litt over midt på treet. Det er ikke en film jeg kommer til å se om igjen, og mange ganger ble det bare tåpelig. Men på den annen side var det mange morsomme øyeblikk her, selv om de varte en kort stund, og jeg kommer nok til se neste film om de lager enda en.

 

Vurdering: 6.5/10

Lenke til kommentar

Stacy and Ginny use Strap-On [High Definition] [720p]

 

Veldig bra film med flotte skuespillerinner. Mye realisme, og et veldig troverdig klasserom. Av og til er det for mye skriking og jeg må ta ned lyden for å ikke vekke naboene, men så kan jeg ta det opp igjen når de slapper mer av osv. Ganske bra filming også, men av og til kan jeg se hånden til kameramannen.

 

Alt er motion-picture, så ingen CGI sånn som i Star Wash IMG_1796.jpg

 

Veldig bra film, og kommer nok til å se flere filmer med disse to.

 

9/10

 

Får ikke noe opp på IMDb med dette navnet (..??)

Kan dere ikke legge inn link sånn vi har pleid å gjøre? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...