Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sett to filmer på bluray den siste tiden.

The Ward

Var veldig lovende, en Wes Craven, spennende, typisk bad guy vil ikke dø som de fleste filmene til Craven.

Den minnet litt om en krysning mellom Suckerpunch og Shutter Island. Pen dame i hovedrollen.

Gir den terningkast 5-

The Killer Elite

Fy dårlig film, Robert Deniro som vel er trekkplaster i denne filmen, spiller nesten ingenting. Manuset syns jeg stinker, og dialogen er helt teit...

Filmen bruker laaaang tid på å bygge seg opp. Venter du Statham action i hvert minutt så blir du ganske skuffet, altfor mye prat og idiotiske dialoger til at den kan bli bra.

Terninkast 2

Lenke til kommentar

The Ward

Var veldig lovende, en Wes Craven, spennende, typisk bad guy vil ikke dø som de fleste filmene til Craven.

Den minnet litt om en krysning mellom Suckerpunch og Shutter Island. Pen dame i hovedrollen.

Gir den terningkast 5-

The Killer Elite

Fy dårlig film, Robert Deniro som vel er trekkplaster i denne filmen, spiller nesten ingenting. Manuset syns jeg stinker, og dialogen er helt teit...

Filmen bruker laaaang tid på å bygge seg opp. Venter du Statham action i hvert minutt så blir du ganske skuffet, altfor mye prat og idiotiske dialoger til at den kan bli bra.

Terninkast 2

The Ward er en John Carpenter-film, ikke en Wes Craven, dog ikke en film Carpenter burde være stolt av. Som de fleste andre skrekkmesterne fra 80-tallet tapte han seg utover 90-tallet.

Når det gjelder The Killer Elite, så er jeg helt uenig med deg. Det er ikke en veldig god film, men faktisk en av de bedre action-filmene med Jason Statham. Du forventet mer hjernedød action, slik vi er vandt med i The Transporter og Crank, men fikk mer thriller-elementer. Dette synes jeg løfter filmen noen hakk opp, og ikke ned, slik du antyder.

• Liker 3
Lenke til kommentar

The Ward

Gir den terningkast 5-

The Killer Elite

Terninkast 2

The Ward er en John Carpenter-film, ikke en Wes Craven, dog ikke en film Carpenter burde være stolt av. Som de fleste andre skrekkmesterne fra 80-tallet tapte han seg utover 90-tallet.

Når det gjelder The Killer Elite, så er jeg helt uenig med deg. Det er ikke en veldig god film, men faktisk en av de bedre action-filmene med Jason Statham. Du forventet mer hjernedød action, slik vi er vandt med i The Transporter og Crank, men fikk mer thriller-elementer. Dette synes jeg løfter filmen noen hakk opp, og ikke ned, slik du antyder.

Sorry jeg mikset sammen de to, du har rett. Glemte meg bort...

Ellers så er jo all smak delt... men replikkene i Killer Elite stinket og var skikkelig teit gjennomført. Langdryg og kjedelig med masse prat uten innhold...

Ikke en typisk god action synes jeg, både jeg og kompisen min kjedet oss ihjel og klaget til Showtime..

Lenke til kommentar

Twinight Break of Dawn 1

En film om en vampyr som ikke får bennern. Og når han så klarer det, så kommer det aske ut. Så blir jenta syk av å få aske i fitta, og blir ganske stygg. I mellomtiden er det noen villhunder som løper rundt og prøver å spise bleike mennesker utenfor i hagen.

Terningkast 2

Stilig. Jeg liker stilen du anmelder disse filmene i.

Twilight (2007)

En vampyr løper rundt i trærene og møter en jente som er jomfru og bleik. Hun griner veldig mye, men av og til er hun glad. En dag så blir hun forelsket i vampyren med dildosveisen og de susser på munnen til hverandre. Hun blir venner med vampyrene og de blir glade i hverandre, men så prøver en ond vampyr å drepe henne fordi hun er jomfru. På slutten av filmen er det en ganske kul slåssescene hvor vampyren tror han kommer til å bli drept, men så blir han ikke det allikevel. Likte filmen ganske dårlig, men gir den litt mer enn én fordi om.

2/10

• Liker 1
Lenke til kommentar

The Human Centipede (First Sequence)

Tja, hva skal man si...syk og spesiell film :!: Får vel se oppfølgeren etter hvert, men ellers ikke noe jeg vil se igjen tror jeg. Bonus for at man får se 2 sekunder med pupper.

5/10

Endret av TMB
Lenke til kommentar

The Ward var så kjedelig at jeg sovnet halveis. The Killer Elite var meget bra.

Jeg snorket meg gjennom Killer Elite, har du hørt de lamme replikkene? Mulig det bare er jeg som legger merke til sånne svære detaljer.

The Ward synes jeg var bra, meget underholdende og hadde en morsom vri.

Så jeg er helt uenig med deg.

Lenke til kommentar

Jeg postet fordi jeg er helt uenig med deg :)

Det er greit å ha ulig smak. Det er bare det at jeg har visse krav til kvalitet som må innfris om jeg skal tåle en film uten å stønne oppgitt over teite hjernedøde replikker som ikke passer inn i måneskinn. :)

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

Skrekk er en av favorittsjangrene mine vedsiden av scifi, gangster og asiatisk, kunne ikke sette fingeren på noe spes negativt med the ward.....

Action kan jeg også like men jeg er nådeløs med action som ikke innfrir mine høye standarkrav...

"Man on Fire" er feks en god action.

"Crank" med stattham synes jeg også var bra, driv hele veien gjennom. Replikkene i Killer Elite sugde rett og slett ræv.

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

Jeg snorket meg gjennom Killer Elite, har du hørt de lamme replikkene? Mulig det bare er jeg som legger merke til sånne svære detaljer.

Killer elite var drit kjedlig!!! så ca 85 min da orka jeg ikke mer å slo av...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Killer elite var drit kjedlig!!! så ca 85 min da orka jeg ikke mer å slo av...

Jeg vet!!! Kameraten min gikk hjem en halvtime før filmen var ferdig..

Klagde på Showtime..

Lenke til kommentar

Mr. Majestyk (1974)

Oj.. venter ikke så mye av en Charles Bronson film, mer dette var litt overraskende.

Tror det må være en av, om ikke den beste Bronson filmen jeg har sett

(Hvis vi ser bort fra M.7 da, men regner ikke de med birolle)

Skikkelig 70-talls kriminal/actionfilm, med støvete omgivelser og røffe holdninger. Men handlingen var også god, og så de bilene da :love:

BR kvalitet gjorde vel sitt, men dette er en sånn film som ikke ser gammeldags ut likevel.

7,5/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...