Juleniss1 Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Jeg tror ikke det er karate. SÅ en video av flere kampscener, og det ser mer ut som Taekwondo, noe som også gir mening da det er en Koreansk kampsport. Dog, Det ble opprettet i 1955, som er etter denne filmens handling, men det er såklart ikke sikkert at de tar hensyn til akkurat det. Det kan også være Taekkyeon de bruker, da det er en eldre koreansk kampsport. Det er taekkyeon (som taekwondo delvis er basert på). Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Jeg tror ikke det er karate. SÅ en video av flere kampscener, og det ser mer ut som Taekwondo, noe som også gir mening da det er en Koreansk kampsport. Dog, Det ble opprettet i 1955, som er etter denne filmens handling, men det er såklart ikke sikkert at de tar hensyn til akkurat det. Det kan også være Taekkyeon de bruker, da det er en eldre koreansk kampsport. Det er taekkyeon (som taekwondo delvis er basert på). Dere kan ikke det dere snakker om. Bare slutt å snakk. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Dere kan ikke det dere snakker om. Bare slutt å snakk. Heldigvis er du her til å dele av dine enorme kunnskaper. Nei...vent. 5 Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Dere kan ikke det dere snakker om. Bare slutt å snakk. Heldigvis er du her til å dele av dine enorme kunnskaper. Nei...vent. Kunnskap er ikke gratis. Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 (endret) General Choi utviklet sin ITF taekwondo utifra tae kyon, soobhaki og soobyokta. (kilde: Cho Woon Sup, Taekwondo 1) Ta kyon kan i teorien ha sine røtter helt tilbake til pyongyang i år 427. (veggmalerier) Kogooryo folket drev en slags dans som de laget veggmalerier av. Så julenissen har vel et poeng Pyongyang Nalpharam var et veldig godt tips. Går rett inn på min must see liste. Morsomt å se slike videoer. Pyongyang er forøvrig området general Choi ble født, og døde Edit: kildereferanse og orddelings politiet Endret 22. januar 2012 av indomitable Lenke til kommentar
MrL Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 (endret) In Time (2011) Det er sjeldent jeg er helt uenig i kritikk fra media, men at denne filmen blant annet fikk 2er av VG, og ligger i snitt på terningkast 3 stiller jeg meg helt uteforstående til. Det er kanskje noen "logiske brister", som f.eks hvorfor alle i filmen er pene, men nå er ikke dette en verden lik vår, og det gjør ikke akkurat vondt for øynene heller å se pene mennesker. Jeg synes det hele er et utrolig godt konsept, rullet inn i det jeg synes er en god historie fortalt i en kald og trist verden. Ja man får virkelig hjerte i halsen når man ser hovedpersonene har sekunder igjen å leve for på den tiden kunne skaffe seg ny tid. Mange er tydligvis uenig med meg, men jeg kan personlig sterkt anbefale denne. 8/10 Endret 22. januar 2012 av MrLG 3 Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 (endret) Hvorfor er det at alle unge, kjente skuespillere er pene en logisk brist i akkurat den filmen, men ikke alle andre? Endret 22. januar 2012 av Lord Britishface Lenke til kommentar
MrL Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 (endret) Hvorfor er det at alle unge, kjente skuespillere er pene en logisk brist i akkurat den filmen, men ikke alle andre? Vel, man kan vel egentlig ikke kalle det en logisk brisk, men jeg har lest aviser som mener det er det. De skriver at selvom alle i denne verdenen ikke blir eldre enn 25, er man nødvendigvis ikke pen selvom man er ung. Men denne verdenen er ikke lik vår, så på den måten er det egentlig få ting man kan kalle en logisk brisk sånnsett. Personlig synes jeg bare det var bra at det var mange pene mennesker Og forøvrig fremhevet det også konseptet med filmen Skjønner hva du mener med andre filmer, men jeg tror neppe jeg har sett så mange pene mennesker i en film før altså Endret 22. januar 2012 av MrLG Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 (endret) Drive 2011 Det er lenge siden jeg har skrevet en anmeldelse, både i denne tråden og ellers, og jeg aner ikke hvorfor. Mest sannsynligvis skyldes det mangel på inspirasjon, men Drive ga meg dette. Etter å ha sett filmen satt jeg igjen men en blanding av glede, men jeg også dysterhet over at den tok slutt. Den dekker så mye av det jeg elsker i film, bøker og TV-serier og det er ingen garanti for at jeg vil finne noe lignende igjen. Det første som jeg merket, og elsket i denne filmen var stemningen. En slags blanding av noir, drama og en kjærlighetshistorie med hardkokt action. Et av de beste soundtrackene jeg noensinne har hørt, og en fantastisk visuell framstilling. Vide kameralenser, og lysbruk på nivå med Veronica Mars, og Terriers på sitt beste. Blade Runner og Tron er to filmer som har en unik stemning, men denne filmen gjør det så mye bedre. Rett og slett fordi dette er Los Angeles, anno 2010, og ikke en abstrakt setting som ikke eksisterer. Soundtracket er herlig retro, og sammen med den rosa vignetten gir dette en 80-talls stemning som gjenspeiler alt det vakre med det tiåret. Dessverre kan jeg ikke si at selve handlingen imponerer meg. Den er bra, for all del, men på slutten tenkte jeg "var dette alt?". Den første halvtimen har en fantastisk oppbygning, og skaper en virkelig mystikk rundt føreren... men så blir han en superhelt, og nesten som i et Shakespeare stykke så ender det opp med død og fordervelse. Blodige, voldelige scener som minner om Tarantino men når ikke helt opp. Filmen føles som et stykke klipt ut av hovedpersonens liv, uten at seeren får vite noe nevneverdig om ham. Hvor kom han fra, og hvor er han på vei? I motsetning til Eastwood sin Man with No Name, føler jeg ikke at Driver har opprettet noe. Han reddet familien, men det er det. Noen vil si at dette er en del av mystikken, men det fungerer ikke for meg. Han var her, nå er han borte. Alt i alt er dette en fantastisk film, veldig mye takket være stemningen og produksjonen. Det eneste som irriterte meg var blodet i hotellscenen, ettersom det lignet mer på jod til antiseptisk behandling (oransje) enn blod. Skuespillerne var bra, og jeg liker at Albert Brooks sin karakter er en ekte gangster, preget av ren desperasjon enn en Vinnie DeVito klone som i mange andre filmer. Gosling, og Mulligan gjør bra roller og alle som har sett Sons of Anarchy vet hvor gærn Ron Perlman kan spille. Plottet skuffet meg litt, jeg føler at det kunne har vært mer komplekst som i Gone Baby Gone f. eks. Filmen kunne ha vært mye bedre, hvis historien hadde matchet produksjonen. Men når produskjonen, og soundtracket er såpass bra er jeg nødt til å elske denne filmen i likhet med TRON: Legacy til tross for at sistnevte er mye dårligere men scorer høyt pga Daft Punk og et flott utseende. 8/10 Endret 22. januar 2012 av Jesus of Suburbia 1 Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 (endret) Skjønner hva du mener med andre filmer, men jeg tror neppe jeg har sett så mange pene mennesker i en film før altså Og det til tross for at Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): de to peneste blir drept helt i begynnelsen! Endret 22. januar 2012 av Lord Britishface Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Thirteen Assassins I dag med Die Hard 4 filmer og Expendables 2 filmer, som selger sjela si for å lage barne filmer, er det deilig med hard action, når jeg først så filmen var jeg noe skuffet over at det var litt lite blodspurt, jeg hadde nettopp sett lone wolf with cub filmene som er ganske blodige, denne filmen holder seg mer realistisk, filmen i seg selv er ikke spesielt realistisk, du har super samuraier som slår bort piler med sverd noe som er umulig, og du har også et god skjult overnaturlig preg. Men etter å ha sett filmen liker jeg virklig hva de har gjort med blodet i filmen, det er ikke så mye sprut, men bakken og vannet blir fult av blod etter hvert som slaget går, super samuraiene blir også dekket av blod, faktisk blir draktene dems gjennomvåte med fiendens blod. Dette er noe mer langsomt, men mot slutten av slaget, er det veldig mye blod rundt om kring, dette er kult. Filmen er rå, først en time lang oppbygging, så en time lang periode med masse slagt av folk. Bilde var krystall klart på BD, noe som var deilig å se på filmen på 50" i stede for 17" pc skjerm. Lyden var litt kjip, lite bass på en del sener, ikke perfekt surround effect, noen ganger var lyden veldig bra andre ganger litt vel stille. En testosteron film for ekte menn. 9/10 Robin Hood Scott pleier ikke lage tullete filmer, men denne er tullere, filmen begynnte lovende med et lite slag rundt en fransk borg, så gikk ting nedover fort. Filmen blir så en romantisk farse type ting, filmen er ikke spesielt intresang, drama er kjedelig, og action er ingen ting spesielt, så kommer det virklig tullete, slutten er som om noen så saving private ryan, og sa til seg selv, hei hva om man bytter ut MG42 med Pil og Bue. Det er konseptet og det er tullete og komisk, jeg greier ikke ta den delen av filmen seriøst i det hele tatt, fleste clip fra den senen er som tatt fra SPR, du ser piler fly gjennom vannet, franske soldater som faller om i standkanten. Hadde jeg vært Spilberg ville jeg saksøkt Scott for å stele ideer fra han. Det blir enda mer komisk når Made Marrion tar på seg rusting og blir med i kampen. Hva tenke Scott på, han han mistet teket? er hans tid forbi og nå de neste 10 årene før han dør kommer han bare til å lage tulle filmer? 4/10 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Halvveis til Haugesund (1997) Artig sak dette her. Hallodama i NRK spiller en av hoverollene og en musiker på vei til Haugesund. Her foregår det meste i avsides telemnarkstrakter, med stabbur, stavkjerker, fårikål, hardingfele og hele pakka. Amcar og veteranbiler er også sentrale innslag. Men denne kan bli vanskelig å få sett i dag ser det ut til. Andre gang den gikk på TV2 film i går såvidt jeg vet. Det skal vel finnes en Vhs versjon, men ingen DVD. Den burde absolutt utpå dvd denne her mener jeg. Fikk hvertfall tatt den opp i går. 7/10 Lenke til kommentar
torsdagsfilmen Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 ALIEN 3 Jeg har aldri hørt noen si et godt ord om Alien 3. Dette kan ikke gå uhørt! For å si det som sant er, er Alien 3 en riktig bra film. Den markerer pent den opprinnelige konklusjonen av Alien-serien og tjener dessuten som David Finchers film-debut. Filmen starter med at Ellen Ripley krasjlander på Fiorina Fury 161, en bekmørk, isolert fengselsplanet. Den er reservert for eks-kriminelle skallede menn som lever i sølibat og tjener gud som de hevder fant dem der ute i enden av universet. Det kommer kun to vareskip i året og kvinner som sprader rundt er et sjeldent syn for disse munkeaktige herremennene. Ripley blir derfor straks et kontroversielt tema for diskusjon på Fiorina Fury. Når heltinnen får høre at de andre på skipet hennes er omkommet blir hun straks paranoid og svetten hagler som varmt vann ut fra sprekken av en lukket potetkjele. Hun har sine bange anelser om hva som egentlig har skjedd. Etter en, nokså usmakelig, obduksjon på Newt (den lille jenta fra Aliens) må hun slå seg til ro med at jentungen druknet i krasjet, selv om intuisjonen forteller henne noe annet. Som det tøffe kvinnfolket hun er legger hun seg klar og venter på byttet med nybarbert hode. Tro det eller ei, det er ikke lenge før en liten rakker løper rundt i mørket av fengselet. De største vesentlige problemene filmen høstet klager på er svært forståelige. Filmen åpner med at to av hovedrolleinnhaverne fra Aliens dør off-screen, Michael Biehns karakter og Carrie Henns karakter, og Ripley blir etterlatt med et foster i brystet, selv om det ble gjort tydelig i Aliens at ingen romvesener ble med på romfergen Sulaco. Man kan argumentere at dronning-Alienen la igjen et egg i skipet før de kastet henne ut, men det er egentlig en ganske dum ting å anta når man tenker på hvordan situasjonen utarter seg i filmen. Alien 3 er et mesterverk på sin egen måte og jo lettere en klarer å legge av seg overgangen fra Aliens jo lettere blir det å nyte denne filmen for hva den er. Den er langt fra perfekt, men på ingen måte den kolossale floppen alle skal ha det til at den er. Men for guds skyld! Hvor lett er det å følge opp unike filmer som Alien og Aliens? Hvem kunne forvente seg noe i nærheten av det Ridley Scott og James Cameron fikk til? Skaperne av klodens desidert beste monsterfilmer. Denne dystre kloakkrotta av en produksjon har det der det trengs. Hos hovedkarakteren. For uansett hva en måtte føle om Alien 3 kan man ikke annet enn å elske Ripley. Med sin stålsterke vilje og faste beslutninger er hun blitt en av historiens råeste heltinner og Sigourney Weaver er som født for denne rollen! Hun ER Ellen Ripley, i all sin sjarm. For ikke å røpe for mye er avsluttingen karakterens beste øyeblikk noensinne! 7/10 Sjekk gjerne ut filmbloggen min Torsdagsfilmen! http://torsdagsfilmen.blogspot.com/ Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 De første 50 minuttene av pirates of the Caribbean; On Stranger Tides Før var PotC morsomme tullefilmer, nå er blir jeg møtt av et sjarmløst og kjedelig makkverk som ikke interesserer meg nok til å se filmen ferdig. Moroa er borte, "historien" kjedelig og skuespillerne som før i det minste dro meg inn med sjarmen, ser nå ut til å kjede seg på jobb. Mulig jeg går glipp av en kjempeslutt siden jeg bare har sett ca 50 minutter, men jeg tar allikevel sjansen. 1/10 1 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Alexander Final Cut Jeg driver å maler figurer til alexanders sine successors, og da tenkte jeg det var greit å se denne filmen igjen, jeg har ikke sett denne siden den kom på dvd før første gang altså ca. 2004, jeg husker jeg ikke likte den, men det er alt jeg husker, det betyr at jeg ikke husker forskjellene på denne versjonen og theatrical versjonen jeg så for 7-8 år siden, men jeg vet at jeg ikke hater denne, jeg kan ikke si dette er en dårlig film, den er langt fra perfekt, men jeg har stor respekt for filmen, Stone har ville lage denne filmen siden han startet å lage filmer, han har vert en beundrer av Alexander siden han var 20 år, men andre ord, ville dette var veldig likt meg selv om jeg var en stor regigør og fikk sjangsen til å lage en epic historisk film om Napoleon eller noe slikt, eller kanskje en general fra den classieke æraen, feks. Hannibal. Forskjellen er at jeg ville brukt mye mer tid på det militære og mindre på kjærlihets drama, noe jeg egentlig syns denne filmen skulle gjort, fordi slagene "du får to i filmen" er ektremt bra, men alt for korte, slaget ved Gaugamela kunne vart 20 minutter lengre, det er noe rart når talen før slaget er ca. like langt som slaget. Slaget er faktisk en av de bedre film slagene laget, slaget er laget mer historisk enn andre slag i filmer, feks, første Slaget i gladiator, slagene i braveheart osv. osv. De slagene er egentlig bare noen tusen mann som slår på hverandre i 5-10 minutter så er det over, vi vet egentlig ikke hvorfor William wallece vant det slaget i breaveheart, ser bare ut som skottene var bedre til å drepe enn engelskmennene. Her blir slaget delt opp i venstre, senter og høyre flanke, og viser ca. hva som skjedde i virkligheten, litt mye random hack and slash kanskje, men fremdeles langt bedre enn hva vi ellers får servert av hollywood. Dette slaget kommer høyt på listen over beste slag i film, veldig høyt. Filmen har mange sterke roller, Val Kilmer og Colin Farrell er de beste i filmen, men du har flere andre som også gjør det bra. Dette skulle jo bli Farrel sin store rolle, som skulle gjøre det samme for han som Gladiator gjorde for Crowe. Han gjør en veldig god rolle. Jeg skjønner hvorfor filmen feila, en lang film med karakter som du ikke kan uttale navnene på, men denne versjonen er faktisk en fin film, ingen super film, men jeg skjønner hva Stone ville med den, og jeg respekterer det. 7.5/10 Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Det er mange, mange flere kvaliteter med Episode III som beviser at filmen er en verdig tilsetting til sagaen, så IKKE kom her og si at filmen er elendig, fordi da er dømmekraften din tilskygget, min unge Padawan. Gå å se Episode III på nytt igjen med et åpent sinn, og slutt å tenk på den som søppel fordi du ikke likte de to andre! May the force be with you! Se redlettermedia-anmeldelsen av filmen og så vil du fort innse hvor skammelig dårlig det står til med denne filmen (alle anmeldelsene anbefales sterkt, men sett av god tid). Mvh en som synes den var helt ok, fram til jeg ble bevisstgjort om hvor håpløs den egentlig er. Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 (endret) Det er mange, mange flere kvaliteter med Episode III som beviser at filmen er en verdig tilsetting til sagaen, så IKKE kom her og si at filmen er elendig, fordi da er dømmekraften din tilskygget, min unge Padawan. Gå å se Episode III på nytt igjen med et åpent sinn, og slutt å tenk på den som søppel fordi du ikke likte de to andre! May the force be with you! Se redlettermedia-anmeldelsen av filmen og så vil du fort innse hvor skammelig dårlig det står til med denne filmen (alle anmeldelsene anbefales sterkt, men sett av god tid). Mvh en som synes den var helt ok, fram til jeg ble bevisstgjort om hvor håpløs den egentlig er. Åh, herrejemeni. Enda en RLM fanboy. Har sett de for lenge siden, alle sammen - og opptil flere ganger, og selv om det er mange gode poenger og latterkrampeframkallende øyeblikk, så er anmeldelsene fulle av falskheter, overdrivelser og personangrep godt pakket inn i humor. Anmeldelsene hans er hjernevaskende, og bør bli tatt med en stor klype salt. Husker jeg så en respons til RedLetterMedia for en stund tilbake, og der var det en amerikansk dude som forsvarte filmene og var spot-on på alle RedLetterMedia sine dårlige, ukorrekte og ofte falske argumenter. Alle vet vi at Prequel-trilogien er fylt av unødvendig CGI-rapage og en god del mislykkede karakterer, men den har mye positivt over seg også. Alt dette blir, som sagt, overskygget og ignorert i RedLetterMedia sine anmeldelser av filmene. Hans bruk av humor og avledninger (som spontane VHS-opptak av tortur og voldtekt) er bare for å få deg til å like fyren og tro på alt han sier, og rett og slett "digge" han. Det er derfor ALLE poengene hans er innsmurt i sarkasme, slik at du får deg en god latter og lar hans tynne argumentasjon gå igjennom nåløyet - og slik går det meste for god fisk. Det blir som et stand-up show. Og hvem liker vel ikke et godt Stand-Up show? Men morsomme er de! Spesielt Attack of the Clones, Anakin-Padmé forholdet når han parodierer Anakin på fransk og gir han bart. :!: Men som sagt; jeg forsvarer Revenge of the Sith. Ikke Phantom Menace og Attack of the Clones. De liker ikke jeg noe særlig heller. Endret 26. januar 2012 av Adulf Ordtitter Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Åh, herrejemeni. Enda en RLM fanboy. Har sett de for lenge siden, alle sammen - og opptil flere ganger, og selv om det er mange gode poenger og latterkrampeframkallende øyeblikk, så er anmeldelsene fulle av falskheter, overdrivelser og personangrep godt pakket inn i humor. Anmeldelsene hans er hjernevaskende, og bør bli tatt med en stor klype salt. Husker jeg så en respons til RedLetterMedia for en stund tilbake, og der var det en amerikansk dude som forsvarte filmene og var spot-on på alle RedLetterMedia sine dårlige, ukorrekte og ofte falske argumenter. Alle vet vi at Prequel-trilogien er fylt av unødvendig CGI-rapage og en god del mislykkede karakterer, men den har mye positivt over seg også. Alt dette blir, som sagt, overskygget og ignorert i RedLetterMedia sine anmeldelser av filmene. Hans bruk av humor og avledninger (som spontane VHS-opptak av tortur og voldtekt) er bare for å hjernevaske deg til å tro på alt han sier, og rett og slett "digge" han. Man kommer en lang vei med humor. Men morsomme er de! Trenger ikke være RLM-fanboi for å se at han gjør ekstremt mange gode poenger i forhold til karakteroppbygging (eller total mangelen derav), helt absurde avgjørelser hvor karakterene ikke har noe gjennomgående personlighet. Hvordan majoriteten av scener og dialoger er ekstremt falske fordi de består av to elementer: å gå sakte foran en greenscreen og kikke rundt seg. Pacingen er forferdelig og det er total mangel på intensitet (dvs. den riktige typen intensitet, hvor man faktisk lar seg følelsesmessig rive med på vegne av karakterene). Filmen er absurd svak og det faktumet at finalen er en utrolig lang kampscene hvor miljøet ikke fremstår truende, ingen av karakterene blir svekket underveis og til tross for ekstremt mye som skjer, er det ingen reell dybde i kampen. Som resten av filmen. Er det noe i hele filmen som ikke er filmet foran greenscreen? Humoren er selvfølgelig morsom, du kan godt påstå det er et "hjernevaskende" element, men det endrer ikke faktumet at de viktigste elementene som gjør filmer _gode_ er omtrent totalt fraværende i denne (og forøvrig de andre prequelsa). Det positive i filmene blir overskygget av alt det negative, det går sikkert ann å la seg underholde, men det er ekstremt dårlige filmer non-the-less. Men finn gjerne forsvaret av filmene, hadde vært interessant å se. Lenke til kommentar
sch0n Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 På tide med en Starwars-tråd etter hvert =) Lenke til kommentar
torsdagsfilmen Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 På tide med en Starwars-tråd etter hvert =) Så lenge jeg får lov til å bitche om hvor mye jeg hater prequel-triologien! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå