Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Good Will Hunting(1997)

"Good Will Hunting" er en defintiv perle med Matt Damon, Robin Williams, Stellan Skarsgaard og Ben Affleck. Der Damon og Affleck brillijerer på manusfronten imponerer Robin Williams stort på birollefronten. Bak skøyermaska ligger det en ærlig og virkelig skuespiller i ham som tydelig kommer fram i denne klassikeren fra 97. Williams er en stor grunn til å se filmen, men også Damon gir en flott prestasjon sammen med de andre birollene som styrker den virkelighetsnære historien om vaktmesteren og bråkmakeren som viste seg å være et mattegeni. Det er de menneskelige relasjonene, erfaringene og lærdommene som er etablert og etableres som gjør filmen så ufattelig bra. 09/10

Har du sett Dead Poets Society? Om du liker Williams i Good Will Hunting, liker du ham sikkert i den også.

Åja, sant det. Jeg har sett "Dead Poets Society", men hadde helt glemt den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Milk ble for pop for min del. Jeg får vel allikevel gi den en sjanse, jeg bare frykter at den er mer Matt Damon enn Gus Van Sant.

EDIT: Gerry er å anbefale, forresten, hvis du liker samarbeidet dem imellom.

Endret av elevathor
Lenke til kommentar

Another Earth (2011)

post-140267-0-83390900-1322166601_thumb.jpg

Nydlig og tankevekkende film. Om du likte filmen Man from Earth vil denne falle rett i smak.

Mye interessant dialog, flotte personer/roller, og god stemning.

Er ikke en film for folk som forventer raskt underholdning.

Handlingen er enkel, men før du vet ord av det blir alt mye mer hodebry enn du trodde. En film som kan fort skape diskusjoner. Er unødvendig for meg å forette om filmens handling ettersom traileren fanger det hele.

7.5

Sci-Fi Drama på høyt nivå. Enjoy.

http://www.youtube.com/watch?v=N8hEwMMDtFY

Endret av AvidGamer
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Megamind

Det burde være morsomt. Vi har den vanlige greia med en superhelt og en superskurk i evig kamp. Som vanlig har skurken et vanvittig opplegg for å ta livet av helten, men denne gangen klarer han det faktisk. Men han finner fort ut at et liv uten en helt som prøver å stoppe ham er kjedelig, så han lager en ny helt for å ha noen å sloss mot. Det går selvsagt ikke helt etter planen. :p

Som sagt burde det være morsomt, og den første biten er meget bra. En film som har AC/DC, Ozzy, Guns N' Roses og Steppenwolf på soundtracket er alltid vært å se. :p Problemet er bare at straks helten dør skifter filmen tempo drastisk, og den onde superskurken går over til å bli en kjedelig, patetisk taper jeg ikke klarer å like. Jeg satt og håpet en person ble den nye helten, men i stedet ble en helt annen helt. Det burde ikke ha noe å si, men jeg hatet den personen allerede før han ble helt. Etter det ble han helt uspiselig. Og selvsagt har vi hele det der moraldriten de alltid kommer med. Jeg aner ikke hvordan jeg holdt ut hele filmen, men tror jeg håpet det ville ta seg opp etterhvert. Men neida, det sank enda lengre ned i søla. Skuffa!

Gidder ikke vurdere den engang

Lenke til kommentar

The Thing (2011)

Tolket det som dette må være en film om forhistorien til den forrige The Thing (fra 1982), og ikke en remake av samme film.

Dette er en B film med labre skuespillere og stusselig stemning

til å være en slik type film fra 2011.

Gav litt "Fritt vilt" vibber. Omtrent sånn en Norsk film ville blitt laget. Knapt det.

Her var veldig mye Alien/Aliens og forskjellig annet som elementer.

Så elementer av , Aliens Vs Predator, Abyss og Odd Nedrums malerier

Det var vel egentlig skuff, men kunne vært verre

4/10

Lenke til kommentar

Once Upon a Time in America (1984)

En god film men en del ting trekker det ned som en del dårlig skuespill, rar (rushed?) klipping, for mye fokus på sex uten noe særlig romanse, litt for uinteressante karakterer, uengasjerende historie mot slutten osv. Burde kanskje vært en trilogi ala Gudfaren, eller når jeg tenker meg om så var det kanskje nok med 4 timer... Alt i alt så føler jeg at det meste kunne vært mye bedre, men det er nok ting som trekker opp så det var ikke totalt waste.

6.5/10

Rubber (2010)

Et par morsomme ting men rett og slett ikke nok galskap.

4/10

Black Swan (2010)

Veldig kul visuelt sett (bortsett fra "grain"-effekten) og historien er helt ok. Bra skuespill og et par hete scener men alt i alt så er det rimelig forglemmelig.

7/10

Ran (1985)

Fantastisk på alle måter! Historien er kompleks og satt i en utrolig setting med herlig cinematografi og musikk. Filmen har virkelig alt: herlige storslagne kampscener, befriende svart humor, svært emosjonelle relasjoner og bisarr galskap. Kanskje litt for bisarr til tider for noen men jeg likte det :)

~9.5/10 - Må fordøyes litt til før den får en endelig karakter.

Lenke til kommentar

Immortals

Right, verden er helt middels (Raske Menn referanse, herp herp) og Zeus og gudene er litt lei av å sitte der oppe å ikke gjøre stort. Så, de lager liv og røre nede på jorda, og hvem andre enn Theseus passer vel bra nok til dette? Filmen følger monomyth teorien til punkt og prikke, men der Lucas lagde Star Wars er jeg ikke helt sikker på hva Tarsem prøver å gjøre her, til tross for at historien i filmen er basert på grunnstoffet monomyth teorien er bygget på.

Filmen virker uinspirert, og det virker som alle sammen hadde en virkelig dårlig dag på jobben når denne ble laget. Det er ingen ting som fungerer her, t.o.m bildet er vondt og irriterende å se på takket være en totalt crappy 3D versjon. Luke Evans - som spilte Apollo i Clash of the Titans - har blitt forfremet til Sjefs gud Zeus, men denne Zeus er ikke en eldre herre med langt grått skjegg her, neida, her har man en liten spjeling med bart. Henry Cavill spiller Theseus og mannen er enten korka eller har IRS på nakken og desperados trenger penger. T.o.m Mickey Rourke som ond skurk gjør seg, og mannen er egentlig best på å spille skurk.

Der er noen helt OK kamp scener, men etter Lord of the Rings, Troya, Alexander, 300 og en drøss med andre fantasy/middel alder filmer, er det intet nytt å hente her. Annet enn et enormt forsøk på å fylle noen 10 liters bøtter med CGI blod og selv det begynner å bli gammelt.

Eneste oppturen var en 3 sekunders scene med Freida Pinto nakene rumpe i full 3D, dog, dette er ikke verd 100 kr.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Hellraiser: Revelations

Den niende (!) filmen i Hellraiser-sagaen, men den første siden den fjerde som er laget som en ekte Hellraiser-film. (nr 5 - 8 ble alle laget som selvstendige filmer, men ble raskt omskrevet og fikk slengt på Hellraiser-navnet for å tjene litt raske penger, ifølge imdg.com.) Denne gangen handler det om to tenåringsgutter på tur til Mexico som finner en viss boks, og forsvant. Handlingen foregår også side om side i nåtid da familien til de to er samlet og den ene fyren dukker opp igjen. Og joda, boksen er involvert. Så klart.

Da jeg så denne filmen var det to ting som raskt slo meg. For det første er Doug Bradif ikke med lengre, så det er en helt ny Pinhead. Han gjør en grei jobb, men en kopi vil aldri nå opp til originalen, og spesielt ikke når originalen har gjort en bra jobb i åtte filmer så langt. Og for det andre minner handlingen mistenkelig om handlingen i Hellraiser 1. Det har lenge vært snakk om å lage en remake av den første filmen, og det er fristende å tro dette er resultatet. (skjønt ifølge professor wikipedia kommer remaken i 2013). Vi har en fyr som ble kidnappet av Cenobiter, en fyr som må hjelpe ham tilbake ved å drepe folk og så videre. Det er veldig lite originalt, med andre ord.

I tillegg er denne ikke så uventet en rett-til-DVD greie. Ikke forvent all verden, verken av skuespillere, manus, effekter eller noe som helst. Jeg likte den til tider, og effektene gjør jobben til tider, selv om de ikke er på topp akkurat. Bare tøm hjernen, finn frem popcornet og ikke forvent all verden, så er det alltids en sjanse for at du kan bli underholdt en stund.

Vurdering: 6/10

Lenke til kommentar

Conan the Barbarian - 2011

Helt grei underholdning, ingenting mer. Bruker litt vel mye tid på enkelte deler i filmen, for å deretter rushe i andre som er litt irriterende. Det er enkelte klisjeer som er dårlig gjennomførte (selv om Conan i seg selv er tradisjonelt stappfullt av klisjeer så er de ofte underholdende).

Historien er heller ikke spesielt spennende.

5/10

No Country for Old Men - 2007

Sett denne filmen halvveis en gang før, men det var i et bråkete klasserom, og siden filmen lider av mye mumling og dialekt var det fint umulig å få med seg hva som skjedde. Var spennende å få med seg handlingen, men en fiffig vri på actionscenene som faktisk gjorde det veldig engasjerende. Karakterene er interessante, og det er ikke lett å si hva som skjer fremover.

9/10

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...