Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The Adventures of Tintin (2011)

 

Om det inngår i Guds plan en fullsatt sal med pelsløse aper ikledd sotete 3D-briller, så er Han en fremragende komiker, blant mye eller intet annet. Om det så videre inngår i Hans plan å irritere den umiddelbare omverdenen ved å «velsigne» et kvinnemenneske med den mest umenneskelige latter på jord, ser jeg ingen grunn til å frykte helvete mer enn et kinosete. Jeg priser derfor mennesket, for en gangs skyld, hvilket har klart å bringe frem et verk som til dels evner å distrahere meg fra irritasjon til fascinasjon. Spielberg fører en god balanse mellom vold og komikk og annet dramaturgisk vås som fyller denne mer eller mindre middelmådige filmen, dog er det først og fremst det teknologiske som gjør meg våt i trusa. Tintin ser jævlig bra ut, uten at det bevisst ligger en Freudiansk glipp i et slikt utsagn, og jeg higer nå etter å kaste de forbanna brillene og se den slik Gud, altså jeg, vil: i strålende god og muligens gammeldags 2D. Jeg håper av hele mitt hjerte at Fanden har et passende sted å plassere den eller de som har prakket på oss gode mennesker det som fyller våre kinosaler med «ooo»-er og «aaa»-er.

Endret av elevathor
  • Liker 4
Lenke til kommentar

The Adventures of Tintin (2011)

 

Om det inngår i Guds plan en fullsatt sal med pelsløse aper ikledd sotete 3D-briller, så er Han en fremragende komiker, blant mye eller intet annet. Om det så videre inngår i Hans plan å irritere den umiddelbare omverdenen ved å «velsigne» et kvinnemenneske med den mest umenneskelige latter på jord, ser jeg ingen grunn til å frykte helvete mer enn et kinosete. Jeg priser derfor mennesket, for en gangs skyld, hvilket har klart å bringe frem et verk som til dels evner å distrahere meg fra irritasjon til fascinasjon. Spielberg fører en god balanse mellom vold og komikk og annet dramaturgisk vås som fyller denne mer eller mindre middelmådige filmen, dog er det først og fremst det teknologiske som gjør meg våt i trusa. Tintin ser jævlig bra ut, uten at det bevisst ligger en Freudiansk glipp i et slikt utsagn, og jeg higer nå etter å kaste de forbanna brillene og se den slik Gud, altså jeg, vil: i strålende god og muligens gammeldags 2D. Jeg håper av hele mitt hjerte at Fanden har et passende sted å plassere den eller de som har prakket på oss gode mennesker det som fyller våre kinosaler med «ooo»-er og «aaa»-er.

Hva er grunnen til at du synes den ble dårlige(ere) i 3D?

Lenke til kommentar

Hva er grunnen til at du synes den ble dårlige(ere) i 3D?

Først og fremst er jeg lei all 3D-hypen som skyller over oss for tiden. Isteden for å utnytte det teknologiske potensiale ser jeg kun at det brukes for å høyne produktets markedsverdi, hvilket fører til at produktet, som jeg mener er det viktigste, blir smått tilsidesatt. Jeg stiller meg av den grunn bak noe av det som blir nevnt i Robert DeNiros "kontroversielle" Golden Globe-tale: "Movies are like my children, except that my children are more expensive and you can't remake them in 3D to push up the grosses." Teknologien virker i tillegg uferdig i henhold til kvalitet og brukervennlighet, og jeg ser ikke helt nytten av å lansere et produkt av slik tyngde i en nærmest beta-lignende tilstand. Avslutningsvis lever brillene tett opp til slipsets gode rykte hva ubehag angår.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hva er grunnen til at du synes den ble dårlige(ere) i 3D?

Først og fremst er jeg lei all 3D-hypen som skyller over oss for tiden. Isteden for å utnytte det teknologiske potensiale ser jeg kun at det brukes for å høyne produktets markedsverdi, hvilket fører til at produktet, som jeg mener er det viktigste, blir smått tilsidesatt. Jeg stiller meg av den grunn bak noe av det som blir nevnt i Robert DeNiros "kontroversielle" Golden Globe-tale: "Movies are like my children, except that my children are more expensive and you can't remake them in 3D to push up the grosses." Teknologien virker i tillegg uferdig i henhold til kvalitet og brukervennlighet, og jeg ser ikke helt nytten av å lansere et produkt av slik tyngde i en nærmest beta-lignende tilstand. Avslutningsvis lever brillene tett opp til slipsets gode rykte hva ubehag angår.

Hmm... Det jeg egentlig spurte om var om 3D-effektene var bra eller dårlige. Det er endel filmer som f.eks Conan hvor 3D-effektene var elendige, og andre som f.eks Avatar hvor de var ok.

 

Helt enig i at bildet generelt blir dårligere og at 3D-briller er noe dritt.

Lenke til kommentar

Hmm... Det jeg egentlig spurte om var om 3D-effektene var bra eller dårlige.

Jeg lot meg muligens rive litt med her og gav et mer generelt svar for å distrahere meg fra min umiddelbare virkelighet: eksamen. Om det er bra eller dårlig utført vet jeg ikke. De få gangene jeg faktisk la merke til det ble jeg heller irritert.

Endret av elevathor
Lenke til kommentar

Håper vi snart kommer dit at filmer ikke først og fremst blir satt opp i 3D på kino og at man må lete etter eller vente på 2D visninger.

I tillegg burde det vært innført pant på disse plastikkdingsene i "bruk og kast" kategorien som folk så og si aldri tar vare på mellom hver visning.

 

Gi meg heller 8K kino enn dette steroskopisk 3D søppelet.

Endret av Theo343
  • Liker 3
Lenke til kommentar

polter2.jpg

 

POLTERGEIST II: THE OTHER SIDE

 

Det er veldig fristende å si "the other side of the scale", og siden den første var svært bra... rolleyes.gif

 

For å ta en veldig rask oppsummering av den første filmen flyttet en familie inn i et spøkelseshus. Først døde undulaten, så flyttet møblene på seg av seg selv... og spoler flyktet familien til slutt. Nå har det gått over ett år, og de bor i huset til moren til Diane, den kvinnelige hovedpersonen. Av naturlige årsaker nekter de å kjøpe en TV selv om barna maser, og alt er helt rolig... helt til en leketelefon ringer midt på natten...

 

Poltergeist 1 er en klassiker, men strengt tatt hadde den ikke trengt enn oppfølger. Poltergeist 2 prøver så godt den kan å legge til nye elementer og videreutvikle hele konseptet, men samtidig holde seg tro til den første filmen. Den kan alltids få plusspoeng for forsøket, men personlig synes jeg det feilet totalt. I stedet for en dyster ondskap som lurer i bakgrunnen i store deler av filmen og bygger opp til et heftig klimaks er det denne gangen mer rett på sak med en gang. Det kunne ha blitt bra, men dessverre tar det for lang tid før noe skjer, og når det først skjer blir det for overdrevent til å være skremmende. Deretter roer det ned en lang stund, før det fyrer opp igjen. Det blir for ujevnt tempo og ganske slitsomt. Selve historien er ganske kjedelig denne gangen også, og hele klimakset på slutten gir ikke mening engang. Synd å si det, men dette var triste saker. Det er verdt å se for fans av den første, men ikke forvent all verden. Det sier jo sitt at gutten er smart nok til å sitte med middagsbordet iført hjelm, men foreldrene prøver å overse alle tegnene. I tillegg er det en viktig del jeg ikke skjønner bæret av.

 

 

Hva var han der sortkledde fyren? Hvorfor kunne alle se ham om han var et spøkelse? (eller hva faen han nå var?) Likevel var det kun Carol Ann som så ham gå gjennom folk - selv folkene han gikk gjennom merket ingenting? Men han indianeren kunne se ham, så han kan ikke ha vist seg kun til familien?

 

Vurdering: 3/10 Enkelte bra scener, men de fleste var komiske. "Who are you?" "I'm Taylor." "Great! Nice name! Now let's go!" (ja, det var den beste delen av hele filmen...) ermm.gif

Lenke til kommentar

Conan The Barbarian

Han vil ha hevn, han får hevn. Sverd, skriking, og ikke helt barbari, som Hollywood aldri ville tørt. Jeg leste Conan som ung og der var det voldtekt, plyndring og mye mer gromsete saker enn denne helt gjennomsnittlige eventyrfilmen byr på.

Terningkast 2

 

 

 

The Hangover 2

De voksne drittungene brukte opp all humoren i den første filmen. Hele oppfølgeren fremstår bare som en gigantisk resirkulasjon. Jeg tror jeg ikke lo en eneste gang. Og rollene er enda mer karikerte enn før. Bare i Hollywood tror feitinger de kan bli dyktige komikere, hvis de bare klarer å spare seg opp til skjegg og se dum og usikker ut.

Terningkast 1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...