Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-1432

Blodsbånd (2007)

Her kan jeg gå så langt som å si at dette er norsk film på sitt beste.

Filmen tar handling først i Kosovo, vi følger en 15 år gammel gutt som drar til Norge for å finne sin far. Denne filmen er bare så rett fram og fin, fikk min oppmerksomhet og holdte den gjennom hele filmen, og den minner ikke om noen typisk norsk film, kansje det som gjør alt så mye bedre.

Annbefaler denne til alle.

Terningkast 6

(6`ere burde ikke være uoppnåelige i mine øyne, sitter man igjen med en god filmopplevelse der man har full fokus på filmen burde det gå til en 6`er mener nå jeg)

Yes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legally Blonde (2001)

Reese Witherspoon som den blonde og overfladiske Elle Woods er litt sjarmermende i førsten, men i lengden blir det for mye dumt.

Hele filmen er overfladisk og bruker den alt for velkjente Hollywood-oppskriften på kjærlighetskomedier for å komme seg i mål. Litt

søtt er det, men for det meste kjedelig og klissete. 03/10

Mars Attacks! (1996)

Mars Attacks er tro det eller ei basert på byttekort-serien ved samme navn og er en hyllest til spesielt Ed Woods "Planet 9 From

Outer Space", men Tim Burtons sin parodi på 1950-talls science fiction B-filmer er både morsomt og tåpelig. Og ja, det er helt og

holdent meningen at den skal være tåpelig. Den har likevel skuespillere som Jack Nicholson, Glenn Close, Annette Bening,

Pierce Brosnan, Danny DeVito, Martin Short, Sarah Jessica Parker, Michael J. Fox, Natalie Portman og Jack Black.

Men det ikke en film jeg kommer til å se mange ganger og underholdningsverdien er bare middels. 04/10

Mr.Poppers Penguins (2011)

Jim Carrey er på mange måter den største komediekongen. Med filmer som "Ace Ventura", "The Mask", "Dumb and Dumber", "Liar Liar" og

"Bruce Almighy" har han erobret verden med sin gale humor. I "Mr.Poppers Penguins" er han helt på trynet. Det virker som om han har mistet

hele sitt talent. Jeg ser gløden i øynene hans, men den slippes ikke ut. Basert på en barnebok er konseptet til filmen egnet for

barn. Hvem ellers synes at dansende pingviner i en stue dekt av snø er kjempemorsomt? Men fremst av alt er ikke gode gamle Jim

tilstede. 01/10

North by Northwest (1959)

En av Alfred Hitchcocks største er en orignal og spennende film. Cary Grant i den halsbrekkende thrilleren forblir like bra den dag

i dag. Med sin kreative fortellerstil som brer seg over flere landegrenser har Hitchcock satt en for evig mal for filmer i senere

tider og gjort seg høyst bemerket som et mesterverk. 08/10

THX 1138 (1971)

George Lucas sin debutfilm er en veldig god førstefilm med tanke på hans senere suksesser "Star Wars" og "Indiana Jones". Han er en

veldig god filmskaper og "THX 1138" er relativt spennende og interessant, men mesteparten er den middelmådig. 05/10

Ed Wood (1994)

Filmskaperen som gjorde levende bilder verre enn verst heter Edward D. Wood Jr. Han er regelrett kjent for sine forferdelige filmer

som "Planet 9 From Outer Space" og "Bride of the Monster". I Tim Burtons Oscarvinnende film blir han hyllet, elsket og hatet. Med sin gjenganger

Johnny Depp i hovedrollen framstår Wood som et geni med dårlige hjelpemidler og en tomsing som ikke har peiling på hvordan man lager en film.

Hver gang han prøver å lage en film å viser hvor stolt han er av hver og en av dem må jeg le. Han var en oppfinsom regissør med dårlige og sære egenskaper, som å kle seg ut som en dame. Ideene hans var for enkle, men likevel hadde han et relativt interessant liv. Hans nære venn og skuespiller Bela Lugosi tilføyer historien mer krydder som tildels er morsomt å se på. Fokuset er størsteparten, om ikke hele tiden, rettet mot Johnny Depp, avbrutt av innspill fra blant andre Martin Landau, Bill Murray og Sarah Jessica Parker. Historiefortellingen er morsom og jeg syns det fenger godt jeg. 06/10

Raiders of the Lost Ark (1981)

Vel, hva kan man si om en slik klassiker. Når noen sier Steven Spielberg, Harrison Ford, pisk eller eventyr tenker jeg med en gang

på Indiana Jones. Og da særlig på "Raiders of the Lost Ark", altså den beste. Den har en så høy underholdningsverdi fra start til

slutt at jeg rett og slett aldri blir lei av arkeologen med pisk og hatt. Action, spenning, humor, drama, mysikk og eventyr er noen

stikkord som kan beskrive den banebrytende filmen fra 1981. 10/10

Alien (1979)

Filmen handler om et team, som er ute i verdensrommet, og oppdager en rar skapning på en ukjent planet. Med fokus på karakteren Ripley,

spilt av Sigourney Weaver, tar de med en alien på skipet deres. Dette var absolutt ikke lurt. Drapsmaskinen av en annen klasse er nær

ved å utslette hele mannskapet. "Alien" har ikke bare gjort sjangeren science fiction stolt, men også gjort regissør Ridley Scott og

hovedrolleinnhaver Sigourney Weaver til historiske filmikoner. Weaver markerte faktisk sitt startpunkt som skuespiller ved å være den

første kvinnen som sto igjen som den store helten og være den som redder verden istede for enn mannlig figur.

Dette forblir et punkt i den såkalte feministiske filmteorien som "Alien" klarte å brøte gjennom. Dens kreative stil og representasjon av den

utenomjordiske skapningen er merkverdig og episk. Filmen har gode skuespillere og er herlig å se på, samt stemningen er ren skrekkmagi. 09/10

Aliens (1986)

Sju år senere fortsetter historien om den beintøffe Ripley, spilt av Sigourney Weaver, som langt i fra er ferdig med å sloss mot

utenomjordiske aliens. I denne oppfølgeren er det ikke bare én som må bekjempes, men langt fler. Hun får med seg et nytt team og

er klar for kamp. Suspensen er omtrent den samme som i originalen og den er faktisk nesten like spennende. Med den nye regissøren

James Cameron bak roret får vi mer våpen, skyting og syreblod, noe som kanskje sier seg selv med tanke på fler aliens.

Men nå holder, foreløbig, Alien-serien koken og imponerer med stil og stemning. Nr 3 og 4 er vel ikke like imponerende og kreative,

men de kan jo vær verdt en titt hvis du er interessert i den videre historien om Ripley. Uansett, "Aliens" er, i likhet med sin forgjenger,

en fabelaktig science-fiction-film med store action og skrekk temaer. 08/10

Captain America: The First Avenger (2011)

Den aller siste superhelt filmen fra 2011 er sett og den er faktisk ikke halvgæren. Den er bedre enn "Green Lantern", på lik linje

med "Thor" og hakke dårligere enn "X-Men: First Class". Den gjør ikke at jeg hopper av glede eller holder meg til fast i sete. Men jeg

sitter uansett klistret til skjermen på grunn av en underholdene film som inneholder flere øyeblikk jeg setter pris på. Det jeg

forventer av en superhelt film får jeg. Du vet, en muskuløs helt kledd i et fargerikt kostyme, en vakker, men tøff

kjærlighetsromanse og en ond og farlig skurk som skal erobre verden. Det føles positivt nok ikke falskt når jeg ser enda en

opprinnelsehistorie om en superhelt. Det er tross alt en film som var nødvendig å lage før The Avengers.

Chris Evans spiller nok engang en superhelt og han kler skikkelsen av Steve Rogers mye bedre enn The Human Torch fra "Fantastic

Four"-filmene. I likhet med Chris Hemsworth i "Thor" har han en beinhard og imponerende fysikk og tilfører rollen med sjarm og humor.

Skurken Red Skull, spilt av Hugo Weaving, er en sprek og kreativ skapning som passer ypperlig til å ta opp kampen mot Rogers.

Hayley Atwell spiller kjærlighetsromansen og er mer kjedelig enn de andre karakterene av en eller annen grunn. Birollene, bestående

av Tommy Lee Jones, Dominic Cooper og Stanley Tucci, er bare middelmådige. Det er Evans man skal se på og det er det eneste jeg

trenger for å kose meg. 07/10

Endret av .........
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Captain America (2011)

?

WTF/10

Omtale:

Captain America: The First Avenger (2011)

http://www.imdb.com/title/tt0458339/

Handler om en ung mann som vil bli med i kampen mot de onde tyskerene, men får ikke verve seg pga. manglende fysikk. Under tilfeldige omstendigheter er det en professor/forsker som synes denne unge mannen - som for øvrig heter Steve Rogers (Chris Evans) - er en perfekt kandidat til et prosjekt/eksperiment som går ut på å skape den perfekte soldat.

I mellomtiden er det en ultra-ond tysker som spilles av Hugo Weaving, som har funnet en liten kilde til de norrøne gudenes kraft. Denne kraften ønsker han å temme, slik at han kan bruke den til å fullføre sine hemske planer.

Filmen er av høy produksjon, det er kjente skuespillere som Hugo Weaving (Matrix, LOTR) og Samuel L. Jackson. Det som først slår meg, og som jeg finner utrolig merkelig er det tekniske aspektet ved filmen. Klippingen og de lette løsningene på historien forbløffer meg. Spesielt de lette løsningene: Det minner meg om en 3- stil på ungdomsskolen hvor eleven ikke gidder eller har tid til å gjøre innførelsen komplett. Det gjelder alt fra selve historie byggingen til kamp-frekvensene.

Jeg hadde sett litt fram til en lett action med høy produksjonsverdi og litt grei historie, men føler jeg sitter igjen med et uferdig haste produkt. Helt snodig at de som står bak filmen har kommet til en slik konklusjon, kanskje budsjettet gikk tomt?

3,5/10

Endret av ErikBlodøks
Lenke til kommentar

Tombstone (1993)

Et par klassiske western på brukbart nivå. Denne er basert på en sann

historie om et kjent oppgjør i byen Tombstone.

Her se vi at man har gått inn for å framstille cowboyene på riktig måte. Med riktige hatter, klær, svære barter osv.

Sånn sett er filmen rimelig interessant, som innblikk i hvordan det virkelig var. Og filmen er da bra ellers også, selv om jeg ikke skjønte helt hva som foregikk i begynnelsen (det som var fra mexico).

7,5/10

Winterhawk (1975)

Overraskende bra, og langt bedre enn hva som framgår i omtaler på IMDb egentlig.

Gir litt assosiasjoner om filmer som "A man called horse",Black robe, DWW og lignende.

Kanskje lavbudsjett og ikke helt samme nivå som dem, men likevel en bra film.

Handler om jakten på noen blackfeeter som har tatt en hvit kvinne og en unge til fange. Fin øde villmarkstemninger og naturbilder i denne filmen.

7/10

Lenke til kommentar

Må si jeg blir inspirtert av Mr. Dot her, så jeg begir meg ut på en oppramsning av forskjellige filmer i en og samme tråd jeg også! :ph34r:

Independence Day

Har ikke sett denne filmen "skikkelig" (sammenhengende) siden jeg var en liten bleie, så jeg kjøpte den i BD og slengte den i Blurayzoren (ny barberhøvel).

Det Independence Day manglet var logikk. Filmen var hele tiden i tempo og jeg kjedet meg aldri, men det var pinlig å se hvordan de prøvde å fortelle meg, som seer, hvordan de skulle ta knekken på disse basiliskene av noen romvesener. De skulle virkelig klare å fly et skip de ikke visste noe om, opp til et enda større skip de ikke visste noe om, for så å plante et datavirus i en driver de ikke visste noe om? De måtte også ende filmen med en amerikansk patriot som ofret livet sitt fordi det er slik alle amerikanere gjør i krig - de er så modige og kule og sexye.

Karakterene var helt greie, og Will Smith er som alltid en vinner i mine øyne (Men in Black, I Am Legend, Enemy of the State). Han som spilte Presidenten hadde en veldig laidback holdning som jeg likte, men han var ikke særlig flink til å uttrykke frykt, eller snarere, troverdighet til situasjonen.

Alt i alt en meget ulogisk, men sprudlende god film. Ligger i hyllen min ved siden av "The day after tomorrow". 7/10

Frankenstein (1994)

Med Helena Bohem Carter, en random briter og Robert DeNiro forventer jeg en relativ middelmådig film, noe den dessverre ikke var. Den var alt for klisjéfylt, og tempoet var så sakte og uutholdelig at om du hadde fortalt meg at filmen varte i 5 timer ville jeg nesten trodd deg. Frankenstein var heller ikke noe i nærheten av hva jeg hadde håpet jeg skulle få se; han var alt for emosjonelt fiksert og forstyrret for min del, selv om Robert DeNiro sin fremstilling av Frankenstein var det som gjorde filmopplevelsen en liten tanke bedre, men bare en liten! Det var som å se "amatørfilm møter storproduksjon", fordi det var så mye variasjon i hva som var bra og hva som var dårlig.

Van Helsing filmen ifra 2006 framstilte faktisk Frankenstein bedre - og det var også en mye bedre film på alle mulige måter.

3/10

Endret av Adulf Ordtitter
Lenke til kommentar

Tristan + Isholde (2006)

En film hvos handlingen finner sted i England/Irland, tidlig middelalder.

Denne filmen minnet meg veldig om Romeo og Julie. Det er en gutt (Tristan) og en jente (Isholde) som er fra to forskjellige familier (og land), og kan av den grunn ikke være sammen. Senere blir hun også giftet bort til en Tristans "stefar" og forholdet blir derfor vanskelig.

Vil ikke skrive for mye om hva som skjer, men jeg likte filmen godt. Det var en underholdende film med god mengde av det meste.

I hovedrollene finner man James Franco, Sophia Myles og Rufus Sewell.

Regisert av Kevin Reynolds

Lenke til kommentar

The Three Musketeers (2011]

What is this shit!!

På en side er dette å spytte i anskitet til Dumas(vel liket hans) På den andre siden er filmen veldig underholdene, Og Jovovich har overaksende fine lår for å tynn jente, men det har lite med filmen å gjøre.

Filmen er langt fra perfekt, en av problemene er den latterlige miksen av aksangner, div britter, tyskere, amerikanere osv. Det bli litt slitsomt, I star wars holdt de seg i hvertfall bare til to. og selv det er noe kjipt.

Filmen er også på grensen å bli for teit. De syntes tydligvis at moten på mitten av 1600tallet ikke var teit eller komisk nok, så de bruker moten fra elizabethian era i stede og gjør den enda mer komsik. Det er litt for billig, det er hakket under Monty pyothon i drag.

Nå skal jeg ikke være bomsikker, da elizabathuab era er veldidg nær opp til denne tiden, men tror moten de bruker var over når denne filmen er satt, men i en film med flyvede båter og franske renesanse ninjaer er vel en mote som er 50 år for gammel ikke akurrat det størte problemet.

Filmen ble sett i 3d og mens jeg fremdeles ikke er solgt ovenfor 3d var denne opplevelsen lang langt bedre enn Avatar, 3den funka og den ble ikke iriternde.

Et annet høydepunkt var å se Matthew Macfadyen(som foresten lingnet jævlig på Brendan Fraiser i denne filmen) Han er en god skuepiller og var gøy å se han i noe annet enn Spooks.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gi denne filmen, den er teit borderline bare tull, men den er underholdene, og noen av skuespillerne gjør en god job, flotte effekter både 3d og CGI, fin lyd osv. Det er vel en effekts film bare marginalt mer historie enn filmer som Day after tomorrow og 2012. Den kan ikke klasifiseres som Drama eller kostyme drama eller historisk drama eller historisk action, det er effektsfilm med fantasi elementer, som tilfeldigvis er satt sånn 1625.

7.5/10

• Liker 2
Lenke til kommentar

Alien³

Det er fristende å innlede med litt kødd om kuben, men i motsetning til tallet 3 i filmens tittel er ikke intellektet mitt opphøyet nok til å foreta slike formuleringer. Med mindre innholdet i den foregående setningen kan ansees som kødd. Hvilket den på sin måte er, dog et snev mindre intelligent forfattet. Men nok om intet. David Fincher forsøker etter beste evne å ro i land et synkende skip og lykkes et sted midt på tre. Pun unintentionally intended. En bragd vil jeg allikevel ikke si det er, da det etter mitt syn ikke kreves stort for å skape noe bedre enn seriens originale mesterverks motbydelige oppfølger i plural. Fincher hakker bokstavelig talt løs på sin forgjengers dårlige idéer, og arrangerer det elegant i et univers blottet for liberal våpenbruk. Hvis han så hadde hatt vett nok til å kvitte seg med banale dialoger og heller satt større lit til handlingens potensiale - hvilket han gjør alt for sjeldent - så kunne dette vært en virkelig fornøyelig affære, om ikke en Fincher-film.

Endret av elevathor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

The Lion King (1994)

Nå har jeg kun sett en håndfull animerte Disney-filmer (5-6 stykk), og de fleste av dem husker jeg nesten ikke. Løvenes Konge så jeg sist når jeg var rundt fem år. Det har jo også vært noen anmeldelser her nylig hvor folk snakker så utrolig varmt om filmen, så jeg følte det var på tide å få sett den da det eneste jeg husker er de to dyrene som sang (Timon og Pumba) og løvekongen Mufasa som faller ned en fjellside til sin død. Kan også legge til at jeg kommer til å anmelde denne filmen fra et noe eldre ståsted og ikke som en barnefilm.

Dette er en av få filmer jeg merker jeg får litt problemer med å skrive noe om fordi den ikke ga meg så mye å gå på, men jeg skal nå prøve:

Løvenes Konge er og forblir fra denne dag en dårlig film, og jeg må si at jeg ble overrasket over hvor dårlig den faktisk var. Den eneste grunnen til at folk må like den så ufattelig godt er fordi de gren når Mufasa døde, eller kanskje danset magedans til sangene -eller lo av de morsomme morokarakterene, men at de likte den fordi filmen var ("usedvanlig") bra kan det neppe være. Det nekter jeg rett og slett å tro, og her er hvorfor:

Den slemme Scar er lite troverdig som manipulativ skurk, og de ussle metodene på å lure Simba er så åpenbare at mine juveler mellom bena vibrerer ved tanken på at folk lar dette tullet gå som god fisk, både som barn og som voksen:

Scar -> Simba: "Simba, hva har du gjort?" etterfulgt av "Kongen er død. Og hadde det ikke vært for deg, så ville han fortsatt ha vært i live".

Hva skjer'a?? Faren hadde nettopp falt ned fra en fjellside og dødd da han ville redde Simba fra en haug med løpende, ville Gnuer, og den eneste grunnen til at alt dette skjedde var fordi Scar ba Simba om å vente nede ved en mystisk sidevei i utkanten av kongeriket til han kom tilbake. Hvordan kan dette på noen som helst måte være Simba sin feil? Det utrolige er at Simba løp vekk med skyldfølelse i troen på at han var årsaken til sin fars død - klarer ikke gutten å tenke? Dette er som at jeg skulle plassert min lillebror på en liten stein i midten av en elv og bedt ham om å vente til jeg kom tilbake, og imens jeg var borte hadde en mann falt nedi elven og druknet i et forsøk på å redde min lillebror og jeg hadde kommet tilbake og sagt: "Fredrik... hva er det du har gjort? Denne mannen er død pga. deg!". Til og med min lillebror på syv år ville da stilt seg kritisk og tenkt noe alla: "Hva faen? Det var jo du som plasserte meg her!" - og Simba er rundt ni-tolv år. Helt utrolig at han ikke stiller seg kritisk til dette, han som har fått så mye vis opplæring av sin far; kongen!

Filmens katastrofale skjebne er heretter avklart, og hvordan det liksom skal være så kjempe trist at Simba tror han tok livet av sin egen far ble latterlig, og ikke minst hvordan han kommer tilbake i slutten av filmen og slåss mot Scar som om Scar var en skikkelig manipulativ, ond slask som hadde rundtlurt den supersmarte Simba :!:

Lo også godt når Scar overtok kongeriket på rundt ett minutt med sin tale, og bare: "Jeg er nå konge etter Mufasas fryktelige bortgang, og Hyenene er nå en del av flokken vår" - *skummel musikk* *hjerteskjærende stemning* - og ingen sa noenting.

Konklusjon:

Dårlig skurk, dårlig etablert historie, ikke-eksisterende troverdighet, relativt kjedelige karakterer, kjedelige musikknumre, god humor; alt i alt en veldig dårlig film med billige triks for å snylte småbarn for deres lille, nesten ikke-eksisterende intellektualitet og foreldrenes lommebok. Jeg er glad for at Tarzan var filmen jeg lot meg beundre av som liten, og ikke dette skvipet her. Tydeligvis forsto jeg på ett eller annet plan hvor dårlig filmen var allerede da.

3/10 etterfulgt av: :wallbash:

• Liker 1
Lenke til kommentar

I Don´t Know How She Does It.

Jeg er overtrøtt etter å ha vært oppe i hele natt og purt en kjerring ti timer i strekk. Jeg avsluttet kvelden med frossen margarita, noen øl, og så på denne filmen. Disse romantiske komediene er så jævla falske. Det er bare tull det de prøver å skildre her.

Filmen er stappafull av tv-skuespillere, og hele greia er en kritikk mot moderne suksessrike og velutdannede mennesker, som liksom ikke skal være i stand ha normalt familieliv. Sjangermessig er den bare kjønnsløs. Den avbrytes av intervjuer med de involverte, hvorfor det? Er det en dokumentar? Nei. Er det en mockumentary? Nei. Altså er disse malplasserte. Er det en romantisk komedie, eller er det et drama? Også uklart. Ingen er morsomme, ingen er ekte. Dermed blir det verken god drama eller komikk ut av dette rælet.

Uansett er alt jævlig forutsigbart. Par er lykkelig. Par får knute på tråden. Par blir venner igjen og alt er bra. Tøsen fra Sex og singelliv i hovedrollen ser fortsatt ut som en hest. Hun burde vært alivet for lengst. Det er bare så jævlig trist å se en 40 år gammel hest.

Terningkast 1

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

Men hva med mårkatten og villsvinet som synger Hakuna matata?! Dyr kan jo ikke det?! Eller snakke for den saks skyld. Nei, jeg synes din troverdighetskritikk må bli mer altomfatende og grundig før jeg tar deg seriøst.

Dyr kan snakke, visse av dem kan synge også, men jeg tror ikke mårkatter og vortesvin er blant de dyrene som kan det, løver kan det helt klart ikke, kanskje noen veldig smarte hyener som har brukt 20 år på dyr utdanning ved Oxford kan snakke og synge det vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Løvenes konge

Kjempefilm, den beste Disney har produert! Knallbra handling, gode sangar, gode moralar, fin humor, trist til tusen, feelgood. Den har alt, og er rett og dritbra. Ein film eg alltid kjem til å ta fram i ny og ne, og som eg vil mine born skal sjå og få eit forhold til.

11/10

Lenke til kommentar

Lord of the Rings: The Two Towers (2002), extended edition

I snart 10 år har jeg holdt meg unna alt av ekstramateriale Peter Jackson har holdt på lur til denne trilogien, og jeg skal ikke si jeg ikke klarte å dy meg, for det er jo et aldri så lite tiltak det å se en fire-timers film. Men høstdagene er over oss, vel, i Bergen behøver man egentlig ikke navngi årstider - det blåser og regner året rundt. Uansett, av en eller annen grunn så fikk jeg druknet meg til rette i chaiseselongen, dempet lyset og dobbelklikket på filen "Lord_of_the_Rings_Two_towers_Ext_2002_1080p_BluRay_QEBS5_AAC51_PS3_MP4-FASM" (aaaaarrhh, ingenting i veien med piratlivet) nå nylig.

Og fire timer med tidenes mest storslåtte og gripende eventyr skulle det bli. Ja, dette blir en hyllest mer enn en anmeldelse...

Menneskeriket Rohan er splittet og korrupt, mens ondskapen beredskapgjøres i Isengard...

Den æresløse Saruman mobiliserer alskens mulige skapninger for et dødelig tokt i Rohan. De store slagene i "Two Towers" er uten sidestykke; den passende CGI-en ville blendet solen, om den var oppe, fullstendig av banen, koreografiene og kostymene ville lagt mine bestemødre i koma resten av livet deres, og deres neste liv (om noen tror på sånt), mennesker side om side med alvene i det store klimakset ville gitt mine forfedre boner langt ut i morgentimene, krigstalene ville gitt hørselen tilbake til alle de døve så episke de er, and the list goes on... and on...

Det roer seg ned innimellom, og det må det da fullt ut få lov til, med både kryssrase-, menneskelige- og hobbitromanser, og da inkluderer vi selvfølgelig filmenes nøkkelspillere, Frodo og Sam. Tydeligvis har ringen satt dem begge på et kraftig syretripp filmen gjennom, for deres replikker er fylt med varmende kjærlighet for hverandre, gjerne akkompagnert av de mest avskyelige blikkvekslinger en heterofil mann kan tenke seg. Heldigvis kommer Gollum inn i bildet underveis, og fungerer som en slags buffer mellom de to. Og for et vesen han er, for et absurd, ynkelig, besatt, ivrig og ødelagt vesen! I tillegg må Faramirs evige kamp for fars aksept og Aragorns halverotiske drømmer med den nydelige Arwen, nevnes. Det er så forbanna mye gull å hente her.

Så har vi mothafokkersene i Fangorn Forest, haha, en skummel, men samtidig koselig skog!

Når jeg ser denne i en alder av 50, kommer jeg til å felle tårer opptil randen på både en, to og tre bøtter. Så mye elsker jeg denne filmen!

10/10

Endret av sch0n
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er overtrøtt etter å ha vært oppe i hele natt og purt en kjerring ti timer i strekk. Jeg avsluttet kvelden med frossen margarita, noen øl, og så på denne filmen.

Grunnlaget ditt for å poengtere nettopp dette får meg heller til å se for meg følgende:

forever_alone_by_foreveraloneplz.png

Kanskje det heller er No more Alone? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...