Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sátántangó (1994)

2011-09-26_0953.png

Hehe. vel vel, hva skal man si. Filmen blir priset opp i være av alle og enhver som ser filmen. Etter litt hat/elsk forhold med Tarr så må jeg si at jeg var skeptisk. Jeg både liker og ikke liker filmene til Tarr. Det er noe ved dem som for meg ikke er noe særlig interressant, samt så er filmene godt laget og alt det der. Vel hadde samme mening om Satantango egentlig, veldig mye jeg likte, men også veldig mye jeg ikke synes var like bra. Jeg har ikke imot lange tagninger osv generelt, tvert imot, men i Satantango synes jeg noen scener ble dratt ut litt for langt. Dansingen i baren for.eks, hadde ikke hatt noe imot scene om dem hadde brukt litt forskjellig musikk, eller noe lignende. Men hele scenen var som å se på en 30 sekunders video som gikk på repeat 20 ganger etter hverandre. Det ble rett og slett for slitsomt. Gå scenene derimot hadde jeg ikke noe særlig imot.

2011-09-26_0954.png

Scenene med doktoren var flotte, scenene med lille jenta var interessant men nesten pinefull å se på (pga katte tortur). Kinematografen var helt ok, til tider veldig godt, til tider litt "meh".Visuelt sett så var det meste meget godt. Hovedhistorien var ganske bra, men føler at dem viste for lite, jeg vil vite mer for faen! Sammenlagt så vet ikke jeg, jeg har veldig lyst til å like det, men er noe med det som jeg ikke er noe særlig fan av, sånn var det med "The Man from London" og sånn var det med "Werckmeister Harmonies". Jeg ser frem til hans nye, men har en ekkel følelse på at jeg kommer til å synes det samme med den også. Håper Satantango i det minste vokser på meg, og kanskje jeg ser den om igjen en gang i fremtiden.

Noen random sette:

Adam's Apples (2005)

Hadde ikke store troa på denne, men ente opp med å like den temmelig godt. Forventet noe helt annet enn det jeg fikk servert. Artig historie, lo høyt noe scener og alt det der. 8/10

Andrei Rublev (1966)

Eneste Tarkovsky filmen jeg gruet meg til å se, hvorfor er ett godt spørsmål, da dette var flotte greier. Forventet faktisk å kjede meg (noe jeg sjelden gjør i filmer), noe jeg heldigvis ikke gjorde. For å ikke snakke om den fantastiske "Bell" kapittelet. 8/10

Cherry Blossoms (2008)

En slags remake av Tokyo Story, ihvertfall første halvdel. Andre halvdel foregikk i Japan, uten tvil den beste halvdelen. Likte denne faktisk jævla godt, noe jeg ikke forventet at all. Søt og trist liten film. 9/10

Akira (1988)

Dette var flotte greier, spesiell historie, jævla bra musikk og episke scener. Anbefales. 9/10

Endret av BadSmile
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sátántangó (1994)

Sammenlagt så vet ikke jeg, jeg har veldig lyst til å like det, men er noe med det som jeg ikke er noe særlig fan av, sånn var det med "The Man from London" og sånn var det med "Werckmeister Harmonies". Jeg ser frem til hans nye, men har en ekkel følelse på at jeg kommer til å synes det samme med den også. Håper Satantango i det minste vokser på meg, og kanskje jeg ser den om igjen en gang i fremtiden.

Hvorfor det? Får det deg til å føle deg smartere?

Lenke til kommentar

Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2

The end of an era

Da er barndommen min over! Jeg har sett Harry, Ronny og Hermine bruke tryllestavene sine for siste gang (pervert), og likte jeg det? Jupp!

Skuespillerne var så emosjonelt involvert i denne filmen at det lot seg vise. Skuespillet var bunn solid, og enhver reaksjon fra en av karakterene var til å ta og føle på. Man var der i borgen med de i deres siste timer - hvert sekund. Det var herlig å se våre tre kamerater komme tilbake til steder som Mysteriekammeret og Galtvang igjen, og i tillegg vise oss nye aspekter av borgen. Borgen har nemlig aldri sett så flott ut, situasjonen og stemningen tatt i betraktning.

Slur (Alan Rickman) var knall i denne filmen, og kanskje også filmens høydepunkt! Og fy faen så trist det var å se Slur felle en tåre - Slur, liksom! Daym! Holdt på å snyte meg i sidemannens anorakk!

Skulle ønsket vi fikk servert litt mer historie enn bare action den siste timen, men alt i alt var det en meget fornøyelig opplevelse og en verdig slutt. Dog skulle de ikke hatt to deler da det hadde gått helt fint med bare en. Det tok vekk en god del av helhetsopplevelsen.

8/10

Endret av Adulf Ordtitter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

infidel_poster.jpg

Min erfaring når der kommer til kortfilmer er svært begrenset, og strekker seg til L'homme qui plantait des arbres og noen få andre jeg har fått anbefalt. Stort sett herfra. Denne derimot snublet jeg nærmest over, og gleden var stor. Sins of London består av tre filmer, hvorav Infidel står for dramatikken. Stemningen er herlig filmen gjennom, og jeg gleder meg til å ta fatt på de to andre. Filmen varer i 16 korte minutter de aller fleste har tid til å sette av i løpet av en kveld og kan sees her.

Lenke til kommentar

Transformers 3

Jeg digga film 1 og til dels 2 i denne serien, samt de fleste andre Michael Bay filmer. De gir meg akkurat det jeg forventer, god action. I denne filmen var det også en overraskende bra historie og jeg kjeda meg ikke ett sekund i løpet av den 2 og en halvtime lange filmen. Syns Rosie Huntington-Whiteley gjorde en helt ok jobb, ikke noe dårligere enn Megan Fox. Bet meg heller ikke særlig merke i dårlige prestasjoner ellers, bortsett fra hos et par karakterer. Så det som trekker ned filmen er litt skuffende skuespillerprestasjoner og dårligere musikk enn tidligere.

8/10

• Liker 1
Lenke til kommentar

Horrible Bosses

Hvem er disse dårlige skuespillerne i det tre mannlige hovedrollene?

Denne Charlie Day må være den mest irriterende falske karakteren av dem alle. Det er da ingen som snakker ved å skrike gjennom en hel film. Slik han gjør, i sin lyse idiotstemme.

Ingen av de tre hovedskuespillerne er spesielt gode komikere, men det prøver de å virke som her, og det er bare flaut. Spesielt steinansiktet til Jason Bateman.

Skammelig er det at regissøren har klart å få med Kevin Spacey i denne søppelbøtta. Det er begrenset hvor bra skuespiller man kan være i en slik dårlig film. Men Spacey klarer allikevel å skille seg ut som en av de sterkere rollene i denne filmen. Han er en real drittsekk som går deg på nervene, men det hadde han ikke klart om han ikke var flink til jobben sin.

Colin Farrel er vel kanskje den skuespilleren som har fallt lengst ned fra Hollywood-stigen etter Alexander. Alle trodde han skulle bli det neste store, men nå er han nesten helt glemt. Og i motsetning til Spacey, er rollen hans bare helfalsk her.

Jennifer Anniston har bittesmå pupper. Jeg trenger ikke se brystvortene for å skjønne det, i hennes kanskje modigste og mest vågale rolle hittil. Det er bare synd den skulle komme så sent i livet hennes. Noen modnes for sent for min smak.

Og forresten, jeg lo ikke en eneste gang.

Terningkast 1

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...