Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

United 93(2006)

Dette må spimpelthen være en av de bedre filmer jeg har sett.

Den er sikkert forsøkt laget så ekte etter hendelsen som mulig og var

meget realistisk.

For en situasjon å være i, og det var som man var med oppi flyet. Det

er vanskelig å tenke seg hva som kan gå for seg i hodene på kaprerne, og

det var vel samme typer på de andre flyene. Skremmende. Gjøre det der fordi de tror på Allah. Huff.. religion er fæle greier.

Også interessant å følge kaoset og forvirringen på bakken. Ja denne filmen kan bare anbefales på det sterkeste.

9/10

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er for øvrig ikke tilhenger av å hele tiden passe på å se filmer "i lys av tiden de var laget i", tåler de ikke tidens tann er det ikke filmpublikum som skal lide for det.

Hvor mange regissører tenker over hvordan filmen blir sett på om 20 + år? Og hvor mange gjør det i forhold til hvordan den (forhåpentligvis) skal passe i dag?

Hvor mange tidløse filmer finnes det egentlig? God film/musikk/kunst/sko/whatever er tidløst sies det, men det vil alltid på en måte være preget av sin tid.

Lenke til kommentar

X Men First Class

Var den siste fulle filmen jeg har sett har sett Kung Fu Panda 2 også men så ikke hele så teller ikke med den.

Syns den nye X- men filmen var en god film med bra skuespill presentasjoner og stor underholdningsverdi. Er nok den beste super helt filmen til nå i år. Anbefales på det sterkeste.

9/10

Lenke til kommentar

X Men First Class

Var den siste fulle filmen jeg har sett har sett Kung Fu Panda 2 også men så ikke hele så teller ikke med den.

Syns den nye X- men filmen var en god film med bra skuespill presentasjoner og stor underholdningsverdi. Er nok den beste super helt filmen til nå i år. Anbefales på det sterkeste.

9/10

Så enig, så enig. First Class er det beste vi har fått servert fra the world of comic dette året.

Har jeg forresten anmeldt denne filmen? Noen som husker?

Lenke til kommentar

Serenity (2005)

post-140267-0-25912100-1315984501_thumb.jpg

Sci-Fi som det skal være! Gøyal eventyr spekket med action, humor, og naturligvis romskip flyging!

Du trenger ikke å ha sett Firefly serien, men det er fordel. Filmen gir nemmelig lite character utvikkling og bakgrunn, og du vil miste mye av innlevelsen og tilknuttningen til personene.

Litt flaut å nevne, men jeg var ikke klar over de hadde laget filmen før nå. Til tross å elske Firefly. Gikk rett forbi meg, men på en måte er jeg glad. Fikk en god dose med Firefly...var en stor glede.

Et verdig avsluttning til serien.

Absolutt anbefales!

8.5/10

Endret av AvidGamer
  • Liker 4
Lenke til kommentar

United 93(2006)

Dette må spimpelthen være en av de bedre filmer jeg har sett.

Den er sikkert forsøkt laget så ekte etter hendelsen som mulig og var

meget realistisk.

For en situasjon å være i, og det var som man var med oppi flyet. Det

er vanskelig å tenke seg hva som kan gå for seg i hodene på kaprerne, og

det var vel samme typer på de andre flyene. Skremmende. Gjøre det der fordi de tror på Allah. Huff.. religion er fæle greier.

Også interessant å følge kaoset og forvirringen på bakken. Ja denne filmen kan bare anbefales på det sterkeste.

9/10

Tenkte egentlig å skrive en anmeldelse av denne filmen jeg også, men du dekka det ganske bra! Er helt enig med deg !

9/10 fra meg også.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Once

Hadde egentlig ikke lyst til å like denne filmen. Jeg så for meg en klein kjærlighetshistorie fortalt i musikalform. Jeg tok grådig feil.

For det første trodde jeg at det var en Hollywoodfilm. Der tok jeg feil, den er fra Irland.

Dog jeg hadde rett i at filmen har mange musikkinnslag, tok denne kjærlighetshistorien såpass mange ukonvensjonelle valg at jeg ikke kunne gjøre annet enn å la meg forføre.

Bittersøt, realistisk filmet og engasjerende hele veien gjennom.

Om jeg ikke tar helt feil vant den også Oscar for beste soundtrack i 2006, og det med god grunn.

Anbefales med en flaske vin og en søt make i armkroken.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Fast Five

Fast & Furious-filmene har alltid vært et møtested hvor skuespillere, regissører og manusforfattere kan omfavne sine felles, begrensende ambisjoner og lage film de færreste har forventninger til. Likevel har serien overlevd hele 4 installasjoner, mye takket være at verdens rånepopulasjon faktisk er større enn det mange av oss gir den kreditt for. Biljunkies kloden over fikk sin helt egen filmfranchise, mens resten av oss så på med avsky. Derfor er det ganske interessant at studioet denne gangen introduserer en gamechanger, en film som skal løfte serien vekk fra ulovlig gatebilskjøring og inn i heistfilmens terriorium. Vi snakker ikke akkurat om en filmatisk revolusjon, men deler av formelen er endret nok til at jeg investerte noen kroner i den nyeste utgaven av en serie jeg misliker.

Personlig kan jeg ikke tenke meg en verre gjeng å tilbringe tid med en karaktergalleriet fra Fast & Furious-filmene. Testosteronet tyter ut av kroppsåpningene, og de obligatoriske forsøkene på humor er like pinlige som scenene hvor Diesel og kompani skal være dype og alvorlige. Ikke ulikt julebordene på Haralds Gym. Holder gutta derimot dialogen på et minimum er Fast Five en dum, høylytt og ikke minst fornøyelig opplevelse. Man merker fort at serien har fått et vesentlig hopp i budsjettet og at pengene har blitt brukt lurt. Actionsekvensene er langt mer ambisiøse og varierte, og jeg føler ikke at jeg lenger må ha tribaltatoveringer og abonnement på Gatebil for å kose meg med spetakkelet. Særlig positivt er det at CGI'en er nedtonet og aldri oppfører seg som et forstyrrende element. Spesielt klimakset, en biljaktsscene som ramponerer de sentrale delene av Rio De Janeiro med en gigantisk safe, er overdreven PG-13 action helt på høyde med det vi fikk i Bad Boys 2 og Terminator 3.

Man kan med god grunn slenge ut mange injuriende uttalelser i retning Fast & Furious-filmene og folkene bak, men det er få serier som kan skryte av å nå sitt foreløpelige høydepunkt i film nummer 5. Like dum som tidligere, men større og mer tilgjengelig. Det holder for meg.

3/5

• Liker 6
Lenke til kommentar

Sucker punch

Detta var ein film eg ikkje hadde tenkt til å sjå, men av og til så blir ein slått av fleirtallet når det er tid for filmkveld!

Eg blei posetivt overaska. Eg sitter igjen med mangen gode følelsar etter å ha sitt filmen.

Handlingen kunne vert betre, men for min del gløymte eg litt ut at det skulle vert ein handling i filmen, eg blei så dratt med av musikken, effektane og bildene. Filmmusikken var fantastisk, og gjorde at eg blei hypnositert til å følga ivrig med. Absolutt ein grei film opplevelse!

Edit: 6,5/10

Endret av Stokken
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis en film er laget for å være dårlig og den er dårlig så er den ikke god, for da er den god, og da er den plutselig ikke dårlig lenger.

En setning behøver ikke være god for å være god!

Fast Five

Fast & Furious-filmene har alltid vært et møtested hvor skuespillere, regissører og manusforfattere kan omfavne sine felles, begrensende ambisjoner og lage film de færreste har forventninger til...

3/5

En fryd å lese!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...