Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

Curse of Werewolf 4.5/6 , god atmosfere.....plottet tar ikke av foer paa slutten og det kunne godt vert noen par varulvscener mer.

 

Anthony (007s prof Dent) Dawson som ond marki og Desmond (007s Q) Llewelyn i en cameo som tjener , he he.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Billy Elliot

 

Min eksterne visjon av meg selv i møte med en film av et slikt glasert kaliber er en uskyldig liten pjokk sittende alene i sofaen klemmende på en stor kosebamse. Du vet, den hvite typen med et rødt hjerte på magen som sier ”I love you” når du klemmer hardt nok. Eller med andre ord: noe som virkelig setter galleproduksjonen i aksjon. Heldigvis er dette en britisk film, hvilket vil si at porselensavkom feset ut av en supermodells glattbarberte bekken er totalt fraværende, noe som gjør det lettere å føle sympati da den unge sprettende protagonisten i det minste ser ut som et ekte sansende menneske. Det får allikevel være grenser til hvor mye sympati som skal manes ut, og jeg har overbevist meg selv om at overbruken av Askepott-øyeblikk er regissørens ikke fullt så subtile måte å be meg dra til helvete på. Skuespillet er vel og bra hvis man klarer å se bort i fra den forjævlige dialekten, og jeg har merkelig nok full forståelse for at dette er en film som nok betyr veldig mye for veldig mange mennesker. Det er derfor mitt store mål i livet å bevitne i hvert fall et eksemplar av nevnte personers ansiktsuttrykk i lys av Billy Elliots psuedooppfølger, Black Swan.

Endret av elevathor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Everything must go (2010)

 

Etter å ha sett mange hysteriske morsomme med filmer med Will Ferrell i det siste, forventet jeg nok en god komedie, men der tok jeg HELT feil. De første titalls-minuttene av denne filmen er nesten pinfullt å se på, grøsselige tørre, kjedelige samtaler og filmhandling som får deg til å rive deg i håret og spørre deg selv hvorfor du forsatt ser på denne filmen.

 

Filmen inneholder et snev av morsomme øyeblikk, men rett etterpå går den tilbake til sin deprimerende tørrhet. Filmen skal ha for at den hadde en "litt" interresant historie som ikke gjorde filmen helt bortkastet, og gjør at den ikke får stryk. Men bortsett fra det er 90 % av denne filmen det tørreste møkket jeg har sett på lenge.

 

En spesielt skuffelse for Will Ferrell fans(dog ikke hans skyld), og en film jeg aldri vil se igjen.

 

2/10

Lenke til kommentar

A Perfect Host (2010)

 

En meget god film i mine øyne. Det er en spennende thriller med en del innslag humor. Kort oppsummert går den ut på at John (Clayne Crawford), bankraner på rømmen, lurer seg inn i et hus der Warwick (David Hyde Pierce) gjør klart huset til et nokså uvanlig middagsbesøk.

 

Jeg visste bare dette ovenfor om filmen (og jeg vil ikke si så mye mer) og en del hendelser overrasket meg veldig. Filmen underholdt meg hvert minutt. En film jeg kommer til å huske en stund.

 

Jeg gir den karakter 8,5 av 10

JEG VIL IKKE ANBEFALE Å SE TRAILEREN DA DEN SPOLERER VELDIG MYE

Endret av grovetussen
Lenke til kommentar

Highlander

 

Kultfilmer slår veldig ofte begge veier og det er vel nettopp derfor man har begrepet - den er forbeholdt en mindre gruppe, en kult. Sjeldent har jeg opplevd den samme følelsen av å ikke være en del av en slik kult når jeg ser en film, for makan til noe ræl er det lenge siden jeg har overvært. En franskmann som skal være skotsk, en skotte som skal være spansk-egypter, Queen på sitt kjipeste musikalsk og et b-plott som ikke ligner grisen. En solid utfordrer til The Crow hva angår osteprisen.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Highlander

 

Kultfilmer slår veldig ofte begge veier og det er vel nettopp derfor man har begrepet - den er forbeholdt en mindre gruppe, en kult. Sjeldent har jeg opplevd den samme følelsen av å ikke være en del av en slik kult når jeg ser en film, for makan til noe ræl er det lenge siden jeg har overvært. En franskmann som skal være skotsk, en skotte som skal være spansk-egypter, Queen på sitt kjipeste musikalsk og et b-plott som ikke ligner grisen. En solid utfordrer til The Crow hva angår osteprisen.

 

Jeg må få lov å si meg uenig, synes Highlander hadde holdt seg godt da jeg så den på Blu-ray forleden. Selvsagt må man ta den for det den er, en overnaturlig action-eventyrfilm fra 80tallet. Å klage på Christophe Lambert i rollen som 500 år gammel skotte og Sean Connery som 2400 år gamle Ramirez blir også litt rart, er det ikke naturlig at dialekten blir litt utvannet etter så mange år? Skal du også klage på at de er udødelig og lever så lenge, eller på permanenten til Roxanne Hart, eller det usannsynlig dårlige politiarbeidet de gjør?

 

Sammenligner du denne filmen med andre som kom samme år er den ikke så langt unna. Dårligere enn Crocodile Dundee? Critters? Dårligere enn "skulk med stil"? Big trouble in little China? Karate kid 2? Little shop of horrors? Howard the Duck? Politiskolen 3?

Lenke til kommentar

Prøver du å si at Big trouble in little China er dårlig? Eller mediokre? Tidenes aller feteste film, jo! Sikkert sett den 40+ ganger ogi den blir fremdeles bedre for hver eneste gang. Sikkert sett den 30 ganger de siste to-tre årene. :D

 

Nei jeg sier bare at Highlander ikke er så dårlig sammenlignet med big trouble in little China :) Sier ikke at noen av de er dårlige :whistle:

Lenke til kommentar

Highlander

 

Kultfilmer slår veldig ofte begge veier og det er vel nettopp derfor man har begrepet - den er forbeholdt en mindre gruppe, en kult. Sjeldent har jeg opplevd den samme følelsen av å ikke være en del av en slik kult når jeg ser en film, for makan til noe ræl er det lenge siden jeg har overvært. En franskmann som skal være skotsk, en skotte som skal være spansk-egypter, Queen på sitt kjipeste musikalsk og et b-plott som ikke ligner grisen. En solid utfordrer til The Crow hva angår osteprisen.

 

Jeg må få lov å si meg uenig, synes Highlander hadde holdt seg godt da jeg så den på Blu-ray forleden. Selvsagt må man ta den for det den er, en overnaturlig action-eventyrfilm fra 80tallet. Å klage på Christophe Lambert i rollen som 500 år gammel skotte og Sean Connery som 2400 år gamle Ramirez blir også litt rart, er det ikke naturlig at dialekten blir litt utvannet etter så mange år? Skal du også klage på at de er udødelig og lever så lenge, eller på permanenten til Roxanne Hart, eller det usannsynlig dårlige politiarbeidet de gjør?

 

Sammenligner du denne filmen med andre som kom samme år er den ikke så langt unna. Dårligere enn Crocodile Dundee? Critters? Dårligere enn "skulk med stil"? Big trouble in little China? Karate kid 2? Little shop of horrors? Howard the Duck? Politiskolen 3?

Ser ikke helt selvfølgen ved at dialekten blir utvannet etter 2400 år eller at de kan prate i det hele tatt. Stemmebåndene må jo bli tynnslitte etter så mange år. Uff, mange logiske brister som ikke fikk plass i min anmeldelse. Godt du passer på og fullfører det jeg tenker! Mitt største problem ved filmen er valget av Lambert - like ukarismatisk og kjedelig som et toastjern.

 

Sammnenligner på ingen måte Highlander med andre filmer fra det samme året, ei filmer generelt. Som jeg påpekte er Highlander en kultfavoritt som for min del var en heftig skivebom. For å svare på spørsmålet ditt: ja, jeg foretrekker flere av de filmene du ramser opp framfor Highlander. Likevel er de færreste der kultfilmer og jeg ville sådan ikke sammenlignet de på den måten.

 

Den "beste" scenen var utvilsomt denne:

 

http://www.youtube.com/watch?v=OOqYmKbWu7I

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Thor

 

Endelig fått sett denne. Selv om jeg er ganske stor Comicbook fan er vel Thor en av de får karakterene jeg ikke har lest så alt for mye om. Likevel var filmen en god filmopplevelse, men den kunne vært så mye mer. Åsgard og de andre universene ser fantastisk ut, en smule "CGI fest", men det gjør ikke så alt for mye siden det er med på å på skape en følelse av "out of wordely". Verre er det med kampen som tar plass på jorden hvor noen litt tvilsomme effekter blir veldig tydelige. Alt med Thor på jorden funker veldig greit. Det er komisk og morsomt, uten at det tar helt av, og de klippene vi får fra Åsgard er med på å bringe filmen videre.

 

Problemene begynner dessverre å hope seg opp når filmen nærmer seg slutten. De fire vennene til Thor er bare helt latterlig og det er skue-spillingen deres også, de var som en gjeng med B-film karakterer slengt inn i en Hollywood produksjon og de bringte meg totalt ut av filmen. Den store showdownen mot slutten av filmen leverte ikke i det hele tatt og var over før du viste ordet av det. Jeg koste meg utrolig mye i løpet av 2/3 deler av filmen, men det ble så uuuuutrolig rotet mot slutten at det dessverre trakk mye ned. Hvis jeg i tilegg skal kritisere et par små ting som ikke var helt 100% underveis så begynner problemene å hope seg litt opp. Likevel var Chris Hemsworth fantastisk, helt perfekt i rollen, akkurat som Hugh Jackman som wolverine. Natalie Portman var ok, og det var vel de fleste andre også. Tom Hiddleston leverte en helt grei rolle som Loki, men manglet det lille ekstra.

 

Alt i alt så gir jeg filmen en 7/10. Dette er fordi jeg koste meg som til de grader i store deler av filmen, men det skjedde rett og slett for mye tull mot slutten til at jeg kan gi den noe høyere karakter. Jeg vet at Marvel planlegger å samle alle disse karakteren i Avengers, men de må fortsatt kunne stå for seg selv i egne solide filmer.

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Cowboy Bebop: The Movie (2001)

 

post-140267-0-05157100-1315763522_thumb.jpg

 

 

Har ikke sett/lest serien, men traileren såg bra ut så jeg tok sjansen...jammen er jeg glad at jeg gjorde det!!

 

Fantastisk verden, og meget bra gjennomført action scener. Animasjons filmer pleier å lide av dårlig action ettersom de hele virker og ser falsk ut. Men her var kampscenene meget "ekte", og føltes ut som jeg såg en ekte skuespiller film.

 

Handlinger er ikke over avansert, men den forsøker litt for mye å være dyp. Det hele ender opp å være et dårlig forsøk på å kopiere Blade Runner stemningen...ikke at det er en dårlig ting, men den mangler en egen identitet.

 

Bra humor, MEGET bra kunst/animasjon og omgivelser. Gir en bra film opplevelse.

 

Nå må jeg bare sette i gang og lese serien....

 

8/10

 

http://www.youtube.com/watch?v=Au1AO1xaEts

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Sammenligner du denne filmen med andre som kom samme år er den ikke så langt unna. Dårligere enn Crocodile Dundee? Critters? Dårligere enn "skulk med stil"? Big trouble in little China? Karate kid 2? Little shop of horrors? Howard the Duck? Politiskolen 3?

Så filmen burde fått bedre anmeldelse av Tjalla fordi det kom mange andre dårlige filmer det året? Ser ikke helt relevansen....

 

Er for øvrig ikke tilhenger av å hele tiden passe på å se filmer "i lys av tiden de var laget i", tåler de ikke tidens tann er det ikke filmpublikum som skal lide for det.

Lenke til kommentar

The Karate Kid (2010)

 

I møte med filmer av Harald Zwart vil alle positive konnotasjoner knyttet til begrepet ”forventning” konsekvent bli fraværende. Han er en mester av middelmådighet, og det vil for en positiv opplevelses skyld være høyst nødvendig å gå ut ifra at alt han lager er dritt. Dritt bestående av et par norske oljefond, riktignok, men dritt like fullt. Ønsker man virkelig å ruinere enn ellers så bedriten aften kan jeg anbefale enhver å inkludere med filmen halvannen liter cola og et energisk barn. Er man attpåtil liberalt innstilt til vold i barneoppdragelsen kan kvelden utarte seg rett så trivelig.

 

Jeg har hørt om en tid da filmer med overtydelig moral og forutsigbart handlingsforløp var noe man kunne hygge seg med. Et fortjent avbrekk fra sitt pretensiøse selv, og en mulighet til å med litt hell få seg et nummer. Hva har skjedd? Hvilken idiot vedtok at 80-tallsfilmene skulle moderniseres til tortur? Det er ikke utenkelig at ”de gamle er eldst”-genet mitt har modnet for tidlig, men faen altså! Når man som voksen får barnehagemoral forkynnet som en revolusjonerende idé har man rett til å bli forbanna. Hvis livet holder meg nede må jeg selv reise meg opp? Dra til helvete, du menneske i gåseøyne.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...