Bytex Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 "You wouldn't download a car" Fuck yeah I would. 2 Lenke til kommentar
Spider Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Oslo, 31 august Joachim Trier er en intellektuell mann som igjennom sine filmer forsøker å formidle hvor teite de intellektuelle er. Dette er selvsagt ikke det eneste han forsøker å formidle, men jeg holder en knapp på at han koser seg glugg hjel med sine formuleringer av nevnte personers tragikomiske selvinnsikt. Filmens tematikk er godt brukt og i likhet med så mange andre nå for tiden er ikke Triers måte å fortelle en historie på etter Aristoteles’ preferanser. Allikevel oppleves den som original, og den har en dybde som man sjeldent får gleden av være vitne til i norske filmer. Skuespillet er så bra at jeg driter på meg. Den fanger også stemningen av Oslo, kanskje bedre enn Hawaii, Oslo. På nåværende tidspunkt vil jeg påstå at dette er hans beste, men det er noen år siden jeg sist så Reprise og jeg planlegger et gjensyn snarest - til tross for at planlegging ikke er min sterkeste side. Jeg kan for øvrig meddele at selv om jeg så den på kino i Oslo, 31. august, så blir den nok ikke dårligere hvis du ser den i Bergen, 1. september. 3 Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Så kule dere er som briefer med piratskillzene deres. Kudos. Var ikke det som var poenget med innlegget mitt. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Det er ikke noen grunn til å bortforklare piratnedlasting med at butikken ikke fikk den inn til release date. Det er sikkert snakk om en dag eller to. Det er jo bare å innrømme at man ikke vil betale for den. Må du lese hva jeg skriver da mann. Filmen ble tilgjengelig i en butikk i OSLO lenge FØR den har release, så det er fullt mulig å ha kjøpt filmen der ( noe flere av vennene mine i Oslo gjorde ) å ha sett den lovlig, uten å ha lastet ned en dritt............ Lenke til kommentar
b-real Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Etter en misslykket prøvevisning, kinoen hadde ikke muligheter til å spille av BR-plater så det ble ingen screening på meg og har lest boken av Nesbøe så hadde jeg dessverre en del forhåpninger i forkant til filmen bare så det er sagt. Introen til filmen er veldig bra, soundtracket kommer snikende frem og viser settingen for en lekende Aksel Hennie som sniker seg inn, er proffesionell i det han gjør, å stjele malerier fra klienter fra det firmaet han jobber i. Jeg skulle gjerne ha sett mer en et innbrudd og kopiering og litt mere bak det han drev med før selve mesterkuppet dukker opp og hvor proff han egentlig bedrev sin hverdag. Vi får servert dette i introen men NCB leverer ikke ordentlig i disse scenene syns jeg og har ikke rette holdningen…er noe jeg ikke får til å stemme, akkurat som det mangler et eller annet. Hovedpersonens frykt for hunder virker som de har helt glemt, det blir nevnt men aldri vist og hovedpersonen er ikke flink nok til å vise sin redsel ovenfor hunden som vi får se iløpet av filmen. Hunden er faktisk ulivlig å ha i norge men fikk en spessialtilatelse pga filmingen osv. Nå vet ikke jeg om det er det norske publikum sin plikt å le av ting som skjer i Norske kinoer men det er enkelte scener der publikum ler av ting som jeg antar egentlig ikke var ment som artig i det hele tatt. Samme opplevelsen satt jeg igjen med etter Trolljegerene men det blir litt annen setting og en digresjon da kanskje Trolljegerene skulle være morsom med innslag av han jævla Boretslaget-stoltenberg-haha-latterfyren. Hovedskurken er for tiden å se på Games of Thrones som går på TV for tiden og han spiller omtrent samme slue skurken. Jeg mangler litt spenningen med selve jakten, ja hovedperson blir jaktet rundt om kring og skurken dukker på mystisk vis opp men han føles allikevell litt fjern. Romanse-scenene syns jeg går litt for langt på bekostningen av jakten og spenningen og jeg syns heller ikke hovedperson leverer i de scenene heller. Aksel Hennie leverer derimot godt i å vise fortvilelsen gjennom jakten noe han skal ha skryt for. Jeg er usikker på om Ski kino hadde problemer med synkroniseringen men hver gang Synnøve Macody Lund snakket så fikk jeg følelsen av hun har fått veldig mye tid til voice-over for til tider så virket det hun sa var dubbet. Damen er vist opprinnelig dansk etter det jeg kan huske og hennes hjelp til å snakke “bergensisk” har kanskje tatt litt overhånd. Men for all del, filmen er god underholdning, så absolutt og er verdt å få med seg da den er et greit pust inn i norsk film. 4/6 IMDB | TRAILER Lenke til kommentar
Embellishment Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Jeg så Thor på kino. Visste ikke helt målgruppen til filmen når jeg bestilte billettene. Etter å ha sett filmen følte jeg at denne kunne vel passet best til 12-åringer. Jeg er ingen ekspert på norrøn mytologi, bare for å ha sagt det. Jeg synes plottet var veldig overfladisk. Filmen var veldig, veldig forutsigbar. Synes animasjonen som var brukt var god, pluss at gode lydeffekter var brukt. Kostymene var fæle. Denne filmen er på min "Avoid at all cost" liste. Den var så amerikansk. Så.. 3/10 kanskje? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 (endret) Jeg synes det er rart at ikke flere fokuserer på de to mest åpenbare svakhetene til Thor, nemlig Thors personlighetsforandring, som kommer helt ut av det blå, og kjærlighetsforholdet til Fru Røed Ødegaard, som er så påtatt og suppetynt at det virker som noe som har blitt redigert inn i siste øyeblikk for å appellere til en ekstra demografi. Og Ramius er som vanlig totalt på viddene med sin kritikk. Enig i denne kritikken Dette med hvordan personlighetsforandringen foregår er nok fordi den er myntet på et ungt publikum. Endret 1. september 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Liker hvor mange anmeldelser av Thor vi får noen dager etter den er tilgjengelig i 1080 på TPB. Ser den selv ikveld, håper på en 7/10. Tror ikke jeg kan forvente mer. Filmen ble lekket ut på warez forumer fredag morgen. Hva er poenget ditt? Dorian har et opplagt og underholdene poeng som jeg tror de fleste gjorde seg en tanke om når anmeldelsene flommet inn siden fredag . Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Oslo, 31 august Joachim Trier er en intellektuell mann som igjennom sine filmer forsøker å formidle hvor teite de intellektuelle er. Dette er selvsagt ikke det eneste han forsøker å formidle, men jeg holder en knapp på at han koser seg glugg hjel med sine formuleringer av nevnte personers tragikomiske selvinnsikt. Filmens tematikk er godt brukt og i likhet med så mange andre nå for tiden er ikke Triers måte å fortelle en historie på etter Aristoteles’ preferanser. Allikevel oppleves den som original, og den har en dybde som man sjeldent får gleden av være vitne til i norske filmer. Skuespillet er så bra at jeg driter på meg. Den fanger også stemningen av Oslo, kanskje bedre enn Hawaii, Oslo. På nåværende tidspunkt vil jeg påstå at dette er hans beste, men det er noen år siden jeg sist så Reprise og jeg planlegger et gjensyn snarest - til tross for at planlegging ikke er min sterkeste side. Jeg kan for øvrig meddele at selv om jeg så den på kino i Oslo, 31. august, så blir den nok ikke dårligere hvis du ser den i Bergen, 1. september. Der forsvinner ytterligere en del minutter av helgen . Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Oslo, 31 august Joachim Trier er en intellektuell mann som igjennom sine filmer forsøker å formidle hvor teite de intellektuelle er. Dette er selvsagt ikke det eneste han forsøker å formidle, men jeg holder en knapp på at han koser seg glugg hjel med sine formuleringer av nevnte personers tragikomiske selvinnsikt. Filmens tematikk er godt brukt og i likhet med så mange andre nå for tiden er ikke Triers måte å fortelle en historie på etter Aristoteles' preferanser. Allikevel oppleves den som original, og den har en dybde som man sjeldent får gleden av være vitne til i norske filmer. Skuespillet er så bra at jeg driter på meg. Den fanger også stemningen av Oslo, kanskje bedre enn Hawaii, Oslo. På nåværende tidspunkt vil jeg påstå at dette er hans beste, men det er noen år siden jeg sist så Reprise og jeg planlegger et gjensyn snarest - til tross for at planlegging ikke er min sterkeste side. Jeg kan for øvrig meddele at selv om jeg så den på kino i Oslo, 31. august, så blir den nok ikke dårligere hvis du ser den i Bergen, 1. september. Ikke alltid helt enig med det du skriver, men jeg må komplimentere skrivestilen. En fornøyelse å lese anmeldelsene dine. Fortsett! Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 (endret) Liker hvor mange anmeldelser av Thor vi får noen dager etter den er tilgjengelig i 1080 på TPB. Ser den selv ikveld, håper på en 7/10. Tror ikke jeg kan forvente mer. Filmen ble lekket ut på warez forumer fredag morgen. Hva er poenget ditt? Dorian har et opplagt og underholdene poeng som jeg tror de fleste gjorde seg en tanke om når anmeldelsene flommet inn siden fredag . Skjønner ikke helt hva som er vitsen med denne diskusjonen. Vi har sett filmen og anmeldt den slik som tråden skal ha det til. Alt annet som hvor vi fikk filmen fra skulle vel være irrelevant? Jeg, og sikkert mange andre her inne også, har tydd til TPB eller andre torrentsider før. Dette trenger ikke å være tilfelle hver gang. Jeg har ihvertfall en privat grunn til å skulle laste enkelte filmer ned, da jeg ikke har hatt den store muligheten til å leie på en stund. Dette har ingenting med at jeg ikke vil betale da jeg egentlig ikke har noe imot det. Endret 1. september 2011 av FredrikH Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Poenget er vel å være litt mindre hårsår på det og tørre å trekke på smilebåndet. 2 Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Kongen av Bastøy Et stykke godt gjennomført film, men bruker desverre mange klisjèer som man kan finne igjen i andre lignende filmer som f.eks Napola. Lars Saabye Christensen skal visstnok ha skrevet historien, og det er derfor litt synd at vi ikke får se litt mer originalitet, for selv om historien er gripende, så er det som nevnt en del scener man får inntrykk av å ha sett før eller som iallefall er veldig forutsigbare. Men for all del, en godt gjennomført film, men i motsetning til mange andre vil jeg heller trekke frem skuespiller-prestasjonene til veteranene (Skarsgård og Joner) som meget positive, i stedet for ungguttenes. De spilte bra de også, ikke noe galt der sånn sett, men det ble veldig gjennomsnittlig og til tider litt STAKK A TO snakking, du vet, SLIK DE SNAKKET PÅ TEATERET FØR I TIDEN (noe som er veldig rart med tanke på at den ene hovedpersonen angivelig skal være en skipsgutt, og seilere var ikke akkurat kjent for sitt flotte språk). I deres forsvar skal det dog sies at kun en av de har skuespiller-erfaring fra før, mens iallefall to av de guttene med mest fokus aldri har vært i en film eller noe lignende før (sies det iallefall). Se den hvis du vil se en god norsk film, men ikke forvent en Oscar-yndling eller noe lignende. Lenke til kommentar
ErikBlodøks Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Thor (2011) http://www.imdb.com/title/tt0800369/ Så denne igår kveld. Første inntrykket var litt skuffende kanskje. Valhall ser ut som en episode i Star Trek. Men filmen leverer grei underholdning, og det er jo det den først og fremst er; ren underholdning. Så jeg bestemte meg for å ikke ta meg selv og mine forfedre så høytidlig og så den med en avslappet holdning. Filmen har moro action og noen morsomme øyeblikk, skuespiller prestasjonene er middels, men holder nok. Historien er kanskje lett, men engasjerer nok. Filmen treffer på å ikke ha dødpunkter, man kjeder seg ikke. 6/10 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 (endret) X-Men: First Class Njah.. ble ikke imponert av dette. Det så lovende ut en stund, men fra ca halveis og utover falt den ganske mye gjennom hos meg. Greit og spektakulært filmet, men det ble for my surr. For mange involvert og for mye man puttet inn i dette. Sitter igjen med opplevelsen av nok en lettvekter sci-fi, som med Thor. Sirkusartist-aktige mutanter ble litt i overkant dumt for meg. Er dette også basert på tegneserie? (så det var sånn "marvel" greie i begynnelsen) En type film som kanskje passer best for den yngre garde, og muligens om man har hatt sett noe. Men ikke en film å oppleve i edru interessert tilstand. Ganke pointløst opplegg vil jeg si. Nok en sak som nok går i glemmeboka hos. Gir den en tynn firer av 10. Endret 2. september 2011 av groenn Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Så den igår. Det samme satt jeg igjen med også. Likte Magneto og Prof X i begynnelsen, men det ble litt klovnete når førstnevnte fikk på seg kappen. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 -Er dette også basert på tegneserie? (så det var sånn "marvel" greie i begynnelsen) Det er som å spørre "er denn filmen også basert på en bok?" når du ser LOTR-Return of the King. Marvel har laget x-men i over 50 år, med utallige storylines og origins-historier. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 (endret) -Er dette også basert på tegneserie? (så det var sånn "marvel" greie i begynnelsen) Det er som å spørre "er denn filmen også basert på en bok?" når du ser LOTR-Return of the King. Marvel har laget x-men i over 50 år, med utallige storylines og origins-historier. Ok. Det rettferdigjør i det minste filmen mer- Ja det var nok ikke den type tegneserier jeg pleide å lese noe særlig.. ------------- Forresten syns jeg de X-men filmene som var for noen år siden var klart bedre enn denne. Endret 2. september 2011 av groenn Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 X-Men: First Class Njah.. ble ikke imponert av dette. Det så lovende ut en stund, men fra ca halveis og utover falt den ganske mye gjennom hos meg. Greit og spektakulært filmet, men det ble for my surr. For mange involvert og for mye man puttet inn i dette. Sitter igjen med opplevelsen av nok en lettvekter sci-fi, som med Thor. Sirkusartist-aktige mutanter ble litt i overkant dumt for meg. Er dette også basert på tegneserie? (så det var sånn "marvel" greie i begynnelsen) En type film som kanskje passer best for den yngre garde, og muligens om man har hatt sett noe. Men ikke en film å oppleve i edru interessert tilstand. Ganke pointløst opplegg vil jeg si. Nok en sak som nok går i glemmeboka hos. Gir den en tynn firer av 10. Jeg likte faktisk First class. Syns den var bedre enn både enern og toern. Xmen 3 og First class er de beste. Men det var selvfølgelig popcorn hele veien. Disse Marvel-filmene er sånne små sjarmerende rockekonserter, som er underholdende hver gang, men ikke noe mesterverk, og glemmes fort. Lenke til kommentar
Spider Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Sånger från andra våningen Roy Andersson skaper et finurlig univers ved å poengtere på irrasjonelt og overdrevent vis det han misliker med verden slik den fungerer i dag. En poetisk versjon av FRPs partiprogram. Dette dystopiske avfallslandskapet er pepret med humor som gir utløp for muskulære spasmer blant estetiske orgasmer, og er noe av det mest uforglemmelige jeg til nå har sett. Alt det vi kjenner som den konforme filmverdenen blir totalt ignorert og erstattet med noe mye bedre; noe jeg ikke kan forklare, men som jeg allikevel ber dere oppleve. Greit nok, den har en lineær historie. Greit nok, den har en indre kamp. Greit nok, han klarte ikke å produsere noe 100% anti-aristotelisk. Men han gav meg allikevel et utrykk som jeg ikke har sett maken til blant nåtidens bunnløse avgrunn av mislykkede forsøk på å lage noe ”nytt”. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå