Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Blitz (2011)

 

Så denne nå nettopp, og JASON STATHAM SKUFFER ALDRI MEG, HVERTFALL! Filmen går ut på at Jason og ei type til prøver å få tak i en liten faen, som har den så fine hobbyen som går ut på å drepe politifolk. Mer vil jeg ikke si.

 

Filmen er spennende fra start til slutt, og er verdt sin tid. 10/10.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blitz (2011)

snip

 

Filmen er spennende fra start til slutt, og er verdt sin tid. 10/10.

Så selv Blitz for en stund siden, og jeg er ganske uenig i din konklusjon. Det var helt OK underholdning med en kul skurk, men skaperne har gjort noen feil når jeg ender opp med å heie på skurken. Statham sin karakter blir også litt for en-dimensjonal for min smak. Det er ikke kult når han skal være tidenes badass i alle scenene han er med i. Veldig tradisjonell og forutsigbar oppbygning, men filmen varer kun en og en halv time og underholder greit hele tiden.

 

5/10

Endret av haarod
  • Liker 3
Lenke til kommentar

I Saw the Devil

 

En herlig hevn-historie fra Jee-Won Kim (The Good, the Bad, and the Weird) hvor det ikke spares på voldelige og dystre scener.

Med flotte skuespiller-prestasjoner og like imponerende visuelle øyeblikk, så har man ingen unnskyldning til å gå glipp av denne filmen om man:

 

A) Er fan av hevn-filmer

B) Tåler å se litt blod og dristige scener.

C) Takler å se en film med engelske tekster (filmen er ikke å oppdrive med norske tekster så vidt jeg har sett).

 

Anbefales på det varmeste til likesinnede.

Lenke til kommentar

Captain America: The First Avenge (2011)

 

Først og fremst synes jeg ikke denne filmen har "the awesomeness" mange superheltfilmer har, jeg synes kanskje Captain America er en litt kjip superhelt, da det er på kanten at han har noen superkrefter i det hele tatt. Det blir alikevel en solid film ut av det utifra historien og hendelser, dog vil nok Captain America aldri bli min yndling, ei heller filmen.

 

7/10

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Greenberg (2010)

Har ventet lenge med å se denne filmen. Jeg trodde den skulle være veldig middelmådig, samtidig som jeg var såpass interessert at jeg visste jeg måtte se den, om ikke for annet enn bare å bekrefte forhåndsinntrykket mitt. Men jeg ble positivt overrasket. Jeg liker å tro at mange filmopplevelser kan bli bedre enn de ville vært i utgangspunktet om man bare har litt lave forventninger.

 

Jeg fryktet at filmen skulle være en typisk romantisk komedie av den kjipe Hollywood-oppskriften, men tok altså feil. Historien er, om ikke veldig original, troverdig og engasjerende. God kjemi mellom skuespillerne, scener som skal få frem awkwardness gjør ikke at du sitter og gremmes i sofaen.

 

Ben Stiller gjør en god jobb som skiller seg ut i forhold til det jeg har sett med han tidligere, med en seriøs og balansert rolletolkning av filmens hovedperson Roger Greenberg.

 

Men stjernen og sjarmbomben i denne filmen er Greta Gerwig (bilde i spoiler under). Flott skildring av rollen som "the average, kinda giddy girl" uten at det blir helt teit. Har hverken sett henne eller hørt om henne før, fikk lyst til å se mer av henne.

 

003.jpg

Greta Gerwig som Florence i Greenberg.

 

Mye fin musikk i filmen også. James Murphy (kjent fra LCD Soundsystem) som har hatt ansvaret for musikken leser jeg på IMDb, det lønner seg med fagfolk tydeligvis, pluss i margen fra meg som alltid når det gjelder god musikk i filmer.

 

Alt i alt en fin film med passe doser av alt: sort humor, romantikk og et visst budskap som man kan gruble litt på uten at det blir for tungt og alvorlig. Positiv overraskelse :)

 

8/10

 

 

Noen som kan anbefale meg:

 

a) neste film jeg skal sjekke ut med Greta Gerwig?

b) eventuelle andre gode filmer med Ben Stiller i "seriøse" roller?

Endret av thesinner
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Le Fabelueux Destin d'Amelie Poulain (Den fabelaktige Amelie fra Montmartre)

 

Jeg ble nok en smule skuffet da jeg så denne filmen, da jeg hadde høyere forhåpninger.

Dette er en fransk film som handler om Amelie, og jeg må si at hun spiller en veldig bra rolle. Herlig hovedfigur rett og slett. Vi får et innblikk i hennes ensomme liv, og hvordan ting utvikler seg derifra, og hvordan hun hjelper andre folk.

Til tross for et interessangt plott, ble nok filmen litt for langdryg. Varer en film bortimot 2 timer, så må det litt mer til for min del hvertfall, for å holde interessen. Ble rett og slett litt kjedsomt.

 

Jeg gir terningkast 4. En svak firer.

 

post-196373-0-48651700-1313313465_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Blitz (2011)

 

Så denne nå nettopp, og JASON STATHAM SKUFFER ALDRI MEG, HVERTFALL! Filmen går ut på at Jason og ei type til prøver å få tak i en liten faen, som har den så fine hobbyen som går ut på å drepe politifolk. Mer vil jeg ikke si.

 

Filmen er spennende fra start til slutt, og er verdt sin tid. 10/10.

 

Skuffer aldri?? Se In the Name of the King: A Dungeon Siege Tale....og Ghosts of Mars.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Blitz (2011)

snip

 

Filmen er spennende fra start til slutt, og er verdt sin tid. 10/10.

Så selv Blitz for en stund siden, og jeg er ganske uenig i din konklusjon. Det var helt OK underholdning med en kul skurk, men skaperne har gjort noen feil når jeg ender opp med å heie på skurken. Statham sin karakter blir også litt for en-dimensjonal for min smak. Det er ikke kult når han skal være tidenes badass i alle scenene han er med i. Veldig tradisjonell og forutsigbar oppbygning, men filmen varer kun en og en halv time og underholder greit hele tiden.

 

5/10

 

Jeg skal ikke prøve å overbevise deg om at du skal like filmen like godt som jeg gjorde :) Jeg vil bare si at jeg likte stilen til Jason i denne filmen veldig godt. Muligens fordi jeg er ganske glad i stort sett alle filmer han har en viktig rolle i. Kan være at jeg er litt fanboy. Hvordan du kunne heie på skurken forstår jeg ikke. Men vi alle ser det forskjellig, og du har sikkert mer rett enn meg, for jeg kan som sagt være litt fanboy. :)

 

 

Blitz (2011)

 

Så denne nå nettopp, og JASON STATHAM SKUFFER ALDRI MEG, HVERTFALL! Filmen går ut på at Jason og ei type til prøver å få tak i en liten faen, som har den så fine hobbyen som går ut på å drepe politifolk. Mer vil jeg ikke si.

 

Filmen er spennende fra start til slutt, og er verdt sin tid. 10/10.

 

Skuffer aldri?? Se In the Name of the King: A Dungeon Siege Tale....og Ghosts of Mars.

 

Har ikke sett disse, og om du er overbevist om at de skuffer, så tar jeg meg heller ikke tid til å se dem. Men de filmene jeg hittil har sett av ham så har han svart til mine forventninger :)

Endret av jigaplow
Lenke til kommentar

Rise of the Planet of the Apes (2011

 

Misvisende tittel på filmen. Dette har ingenting med Apeplaneten å gjøre.

Så "Planet of the Apes" filmene for mange herrens år siden, og kan ikke huske særlig av dem. Men hvertfall nok til å si at dette dreier seg om noe ganske annet.

 

Her foregår det på jorden på vanlig vis, og handler om eksprimenter som utprøves på aper. Og det blir temmelig virkningsfullt for å si det mildt.

 

Filmen var bra den, veldig bra er mitt førsteinntrykk hvertfall. Opp på høyde med de bedre sci-fi filmene.

Men det er ikke så mye man kan si her uten å avsløre. Bare at den anbefales

 

8/10

Lenke til kommentar

Rise of the Planet of the Apes (2011

 

Misvisende tittel på filmen. Dette har ingenting med Apeplaneten å gjøre.

Så "Planet of the Apes" filmene for mange herrens år siden, og kan ikke huske særlig av dem. Men hvertfall nok til å si at dette dreier seg om noe ganske annet.

 

Her foregår det på jorden på vanlig vis, og handler om eksprimenter som utprøves på aper. Og det blir temmelig virkningsfullt for å si det mildt.

 

Filmen var bra den, veldig bra er mitt førsteinntrykk hvertfall. Opp på høyde med de bedre sci-fi filmene.

Men det er ikke så mye man kan si her uten å avsløre. Bare at den anbefales

 

8/10

 

Nå har jeg ikke sett RotPotA (Alt for lang tittel), men jeg mener å huske at den store "twisten" i Planet Of The Apes var at han hovedpersonen fant frihetsgudinnen, altså at det foregikk på jorda. Sånn sett ville jeg tro at RotPotA har ganske mye å gjøre med Planet of the Apes? Altså hvordan apene klarte å ta over?

Lenke til kommentar

Rise of the Planet of the Apes (2011

 

Misvisende tittel på filmen. Dette har ingenting med Apeplaneten å gjøre.

Så "Planet of the Apes" filmene for mange herrens år siden, og kan ikke huske særlig av dem. Men hvertfall nok til å si at dette dreier seg om noe ganske annet.

 

Her foregår det på jorden på vanlig vis, og handler om eksprimenter som utprøves på aper. Og det blir temmelig virkningsfullt for å si det mildt.

 

Filmen var bra den, veldig bra er mitt førsteinntrykk hvertfall. Opp på høyde med de bedre sci-fi filmene.

Men det er ikke så mye man kan si her uten å avsløre. Bare at den anbefales

 

8/10

'

 

 

Skivebom her, premisset med den første remaken og orginalen er at apene finner frihetsgudinnen på slutten, og dermed skjønner at de er på Jorda. Det er ingen egen planet med bare aper på. De har bare tatt over en gang i fortiden. Rise... forklarer hvordan de tok over fra menneskene.

 

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...