Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Da har jeg sett Transformers 3 og kan begynne med å si at den første og den siste ikke kan sammenlignes engang...

...

KARAKTER:

3/10

God humor, og "bygg kollaps"-scenen var like intens som spektakulær. Sams intro, som egentlig ikke hadde en drit med resten av filmen å gjøre sånn by the way, var også kjekk å ha med.

Jeg er definitivt enig med din anmeldelse også. Så selv den filmen i 3D og det var litt øyegodis i seg selv, men det var irriterende at jeg ikke fikk hjernen til å fungere ELLER å koble helt ut, så jeg kunne nyte filmen eller analysere den som jeg pleier å gjøre når den er dønn kjedelig og appellerer mest til de med hjernesvikt i salen.

Haha, ja, det var en helt for jævlig film. Hjernen min ble plaget KONSTANT! Selv om jeg aldri fikk en hodepine fysisk, føltes det som en. Jeg ville opptil flere ganger bare ut av salen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor har ingen startet et tråd som heter: Mini-anmeldelse av den siste serien du så ?

Fordi det har blitt startet minst 2 tidligere kanskje så mange som 3 og ingen poster i dem. Etter jeg posta min 5 anmeldsle på rad uten at noen skrev en selv eller komenterte droppa jeg det.

Da er vel kanskje det et tegn på at folk ikke er så interessert i å lese anmeldelser av serier.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor har ingen startet et tråd som heter: Mini-anmeldelse av den siste serien du så ?

Jeg lagde en slik tråd, men som Gunfreak sier så er det ikke nok interesse for det.

Ja, en hel sesong tar tid, men det er jo mulig å anmelde en enkeltepisode. Vi snakker ofte om timeslange episoder, noe som utgjør store, minneverdige deler av en film.

Lenke til kommentar

Fordi det har blitt startet minst 2 tidligere kanskje så mange som 3 og ingen poster i dem. Etter jeg posta min 5 anmeldsle på rad uten at noen skrev en selv eller komenterte droppa jeg det.

Da er vel kanskje det et tegn på at folk ikke er så interessert i å lese anmeldelser av serier.

Vel jeg er ikke intersert i å lese anmeldelse av Transformers 3 av Dotten, og visse folk blir virklig sure av å lese meningene hans om filmen, men vi lar han fremdeles poste dem.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Vel jeg er ikke intersert i å lese anmeldelse av Transformers 3 av Dotten, og visse folk blir virklig sure av å lese meningene hans om filmen, men vi lar han fremdeles poste dem.

Så vi skal ikke tillate poster vi er uenige med? Det blir for dumt. Siden heter diskusjon.no, og det blir lite diskusjon om alle er enige.

Men poenget er vel heller at dette er en FILMtråd, ikke en serietråd.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

FRITT VILT 3

Ja, jeg må si handlingen begynner og bli ganske oppbrukt, og det var ganske obviously hva som kommer til og skje. For å oppsummere: En gjeng med ungdommer, ødemarka, gal mann og dreping.

Til tross for kjedelig konsept var dette grei underholdning, og fikk meg til å skvette ganske bra et par gang.

Terningkast 3.

Lenke til kommentar

Limitless (2011)

Bradley Cooper som Eddie Morr gjør en god rolle i denne filmen. Han starter som en mislykket forfatter hvor han ser ut som en narkojunkie. Han får så tilfeldig kontakt med svigerbroren(?) som gir han en pille. Denne pillen vil endre Eddie's liv, og det totalt. Men det er ikke gull og grønne skoger igjennom resten av filmen. Pillen har visse bivirkninger, noe som både Eddie, og andre personer som tar pillen får oppleve.

Jeg _elsker_ Bradley Cooper som en smart og suksessfull karakter. Han passer perfekt til denne rollen. Derfor ble jeg egentlig smått irritert når bivirkningene og problemene oppsto. Jeg ville fortsette å se han som smart og perfekt, ikke syk og lidende.

Heldigvis får du "smart og perfekt" i store deler igjennom hele filmen.

Filmen er spennende. Den har litt av alt. Litt kjærlighetsdrama, action, humor, og en masse god spenning.

Filmen har en fin rød tråd igjennom hele, og den er lett å "forstå". Eddie blir suksessfull, men allikevel oppstår det problemer, noe som gir filmen litt av begge sider.

Det er også flere andre som gjør en god rolle. Som f.eks Robert De Niro, som spiller godt.

Filmen er god, men den når ikke helt opp. I tillegg synes jeg den var litt for kort, og alt skjedde veldig fort, selv om den røde tråden lå fint igjennom hele filmen. Den kan dog definitivt anbefales.

7/10.

Faktisk helt enig med både karakter og beskrivelse her. Cooper - sett i Hangover filmene - gjør en virkelig bra og kanskje overaskende rolletolkning i denne filmen. Ble litt overasket over hvor bra han klarte å tolke rollen, og det føltes aldri som overspilling heller.

Ja, syntes Limitless kan anbefales som ganske grei underholdning :)

Lenke til kommentar

Og alle liker å se lettkledde damer, men vi lar ikke folk poste tilfeldige bilder i denne tråden. Relevanse, vettu. TV-serier har ingenting i denne tråden å gjøre. Battlestar Galactica er ikke film.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om noen blir sure av å lese om noens mening med en film, vel da har man i det minste veldig godt i livet :D

Bruk TV-serie tråden, så skal jeg heller se om den kan få litt god PR gjennom serienytt.no og lignende. Tror vi nok skal klare å holde liv i en tråd og jeg stiller mer enn gjerne opp med meninger der som gjør folk sure.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det får trådstarter avgjøre. Er jo også fullt mulig å anmelde enkeltepisoder i respektive tråd for serien. Er jo ganske så populært å diskutere ulike TV-serier (og i Lost var det enkelte som hadde knallgode episodeanmeldelser).

Lenke til kommentar

Med sin fantastiske 3D-effekt, sine ubeskrivelige storslåtte actionscener og en bakhistorie basert på virkeligheten kan jeg konstatere at "Transformers: Dark of the Moon" er den beste i serien. Den har UTEN TVIL trappet opp siden sist.

Regissøren Michael Bay har, mildt sagt, gjennom årene anerkjent seg som kongen av eksplosjoner, action og støy. Det gjennom filmer som "Bad Boys", "The Rock", "Armageddon", "Pearl Harbour" og "Transformers"-filmene. Særlig "Transformers". Med en banbrytende teknologi og en ny type film ble Bay verdenskjent for sine robotfilmer. Den første var god, den andre ganske dårlig og den tredje er rett og slett fantastisk. Med en mer alvorligere stemning blir den tredje Transformers-filmen bedre enn sine to forgjengere på flere måter. Spesielt plottet og effektene er utført med mer omtanke og kreativitet. Jeg har alltid vært meget imponert av effektene tidligere, men denne tar nok hele kaka.

I det første kvarteret av filmen blir vi fortalt hvorfor de faktisk sendte opp menneske på månen i 1969 og hva som skjulte seg på den mørke siden av den blir avslørt. Med den amerikanske og russiske hemmeligheten oppdaget blir vi presentert en del historisk videomateriale som pent og pyntlig er satt sammen til filmens plott og jeg blir med en gang revet med av dette. Man merker at noe stort skal skje og det kribler i magen ved hjelp av majestetisk musikk og ultraklar lyd når jeg for første gang ser titteloverskriften. Nede på jorda i nåtid holder Autobotsene fortsatt sitt løfte om å beskytte menneskene og oppdager noe avgjørende som kan gå to forskjellige veier. På samme tid er helten i trilogien, Sam Witwicky (Shia Labeouf), selvfølgelig tilbake. Med sin nye dame Carly (Rosie Huntington-Whiteley) er han blitt en moden mann på jakt etter jobb, men alt lever ikke helt opp til forventningene etter å ha reddet jorda to ganger. Med Josh Duhamel som en barsk oberst, Patrick Demsey som en ond revisor/bilsamler, John Malkovich som en merkelig arbeidsgiver og Francis McDormand som en sint nasjons direktør er det bare Ken Joeng, Alan Tudyk og John Turturro som fryder mest med sine positive overraskelser. Det er mye å se på i "Transformers 3" og målene er få.

Jeg storkoste meg omtrent hele tiden og da spesielt øynene mine. "Transformers"-serien har alt med det visuelle å gjøre og det er den eneste grunnen til at jeg ser de filmene på kino. Et stort spekter av massive bygninger, biler, eksplosjoner, skyting og roboter er det du får hvis du velger å se Bays tredje robotfilm. Nesten hele filmen er dedikert til 3D og det er givende å se akkurat denne i 3D. Man ser tydelig at Bay har blitt påvirket av det moderne virkemidlet og er en av få som faktisk har fått det til. Persongalleriet er det ikke mye å si om. Min favorittkarakter gjennom alle filmene har vært John Turturro, men Shia LaBeouf er jeg og fan av. Resten er dessverre ikke veldig nevneverdige siden de fleste menneskerollene egentlig bare befinner seg i skyggen av den virkelige opplevelsen, de mekaniske beistene i krig. Menneskene hjelper på med småmorsom stemning og intense utspill, men er ikke på nær like underholdene eller viktig som filmens høydepunkt. Rosie Huntington gjør forresten den dårligste jobben her å ga meg absolutt ingen ting. Da hadde det faktisk vært bedre å fått Megan Fox tilbake.

Hårene reiser seg for siste gang når Linkin Park sangen "Iridescent" ombringer filmen mot slutten. Jeg går ut av kinosalen med et forholdsvis bredt smil om munnen og er veldig fornøyd. Er det én film som har tatt i bruk 3D-fenomenet på en skikkelig måte så er det "Transformers: Dark of the Moon". Skal du se en 3D-film i sommer, se "Transformers 3".

08/10

http://www.youtube.com/watch?v=kHRf01Gjosk

• Liker 5
Lenke til kommentar

Haha, ja, det var en helt for jævlig film. Hjernen min ble plaget KONSTANT! Selv om jeg aldri fikk en hodepine fysisk, føltes det som en. Jeg ville opptil flere ganger bare ut av salen.

Husker jeg hadde samme opplevelsen når jeg så 2012, pene effekter, men gjennom hele filmen var jeg oppgitt til de grader. Vil ha de 2 timene tilbake.

Lenke til kommentar

Rambo(2008)

Har egentlig aldri vært noe spesiel fan av Rambo filmene. Men etter jeg såg traileren hvor han nesten kuttet en mann i to med kniven sin så måtte jeg bare se filmen.

Noe jeg ikke liker meg filmen er steder i filmen som ikke gir noe mening, eller som kun er der for å få filmen til å bli lengre. Det hadde ikke denne filmen syntes jeg hvertfall. Mye action og mange kroppsdeler som gikk i hytt og pine (=win).

Synes det var litt urovekkende å se barn som ble skutt og kastet inn i flammer, ikke ofte man ser slikt i filmer.

Filmen var alright i mine øyne, ikke en film jeg kommer til å se igjen eller kjøpe.

Terningkast:

Lenke til kommentar

Paths of Glory

Å ikke anerkjenne Stanley Kubricks betydning for film er fra mitt ståsted likestilt med å fraskrive seg all rasjonalitet og menneskeverd. Denne råtassen på halvannen time våget å fortelle mer enn hva en nøye utvalgt markedsattraktiv historieoppgulper i Hollywood i dag har mot og vett til, og den er fremdeles et velplassert slag i trynet til militærmoralistenes latterlige selvforherligelse. Om boka er bedre kan jeg ikke si, men en bok vil nok aldri kunne beskrive Kirk Douglas slik han her fremstår som en karismatisk fransk oberst med perfekt amerikansk diksjon. Så, kjære kulturelitist, min bror, om du enda ikke har fått gleden av å masere intellektet og egoet med denne herligheten er det bare å finne frem kjeksfatet og brilleetuiet, og unne deg selv litt god gammeldags kunst. Kjære dere andre: jeg ringer når det blir dårlig vær så har vi noe å snakke om.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Noe jeg ikke liker meg filmen er steder i filmen som ikke gir noe mening, eller som kun er der for å få filmen til å bli lengre.

Hva i all verden ville du kuttet? Rambo er jo kun noen scener i fra å bli klassifisert som en kortfilm.

Ser at jeg skrev litt feil der.

Mente å skrive filmeR og ikke filmen.

At Rambo filmen ikke hadde slike scener hvor det ikke skjedde noe spesielt.

Lenke til kommentar

Rambo(2008)

Har egentlig aldri vært noe spesiel fan av Rambo filmene. Men etter jeg såg traileren hvor han nesten kuttet en mann i to med kniven sin så måtte jeg bare se filmen.

Noe jeg ikke liker meg filmen er steder i filmen som ikke gir noe mening, eller som kun er der for å få filmen til å bli lengre. Det hadde ikke denne filmen syntes jeg hvertfall. Mye action og mange kroppsdeler som gikk i hytt og pine (=win).

Synes det var litt urovekkende å se barn som ble skutt og kastet inn i flammer, ikke ofte man ser slikt i filmer.

Filmen var alright i mine øyne, ikke en film jeg kommer til å se igjen eller kjøpe.

Terningkast:

Enig, angerer på at jeg kjøpte hele trilogyen på blu-ray... Den eneste som er verdt en titt er den første filmen. Den er god :) Resten er makkverk, den siste er nogenlunde ok popcorn film.. ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...