Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter bare og venter på anmeldelse av "Hurtigruta - minutt for minutt" nå.

Det er noen åpenbare referanser til Bela Tarr og Satantango, så ja.

Du har nok rett der. (Uten å ha sett de forøvrig, de ligger... så høyt oppå hylla at jeg... ikke når de helt...)

 

Når ble dette gjort om til en mobbetråd av enkeltindivider? Ellers kan sikkert folkesjela gjøre vondt for enkelte.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

The Tourist

 

Likte denne filmen veldig godt. Gode presentasjoner og en meget fengende handling. Fikk noen sinnsyke kramper i foten etter "trening" i går kveld, så jeg glipp av en 15 minutter når de hadde sengekos i filmen og litt snikksnakk. Var så sent at jeg ikke spolte tilbake.

 

Nok om det...

Dessverre visste jeg at Frank var denne mystiske fyren hele tiden. Gjettet det ifra øyeblikket Elise leste lappen.

 

 

Veldig bra film!

 

8/10

 

The Wolfman

 

Veldig spennende, men syntes CGI-Effektene når han ble til ulv kunne vært bedre gjennomført. Litt for tydelig til tider.

 

Historien likte jeg veldig godt og elsket sluttscenene i filmen når han ble forvandlet foran de psykologene (med mangel på bedre ord) og løpte på hustakene. Stichshlig!

 

Dessverre kunne filmen ha vært kortet ned. Mye unødvendig pjatt i filmen. Pjattet bidro jo til stemningen også, da, men det ble litt i overkant. Også var det stemningen, ja! Jeg elsket den mystiske stemningen over hele byen Blackwood. Den fikk meg til å lure opptil flere ganger på om det var flere ting enn bare varulver der, eller om det kanskje var en hel hau av dem. Bra mystikk, fikk meg til å lure en stund!

 

7/10 (litt kortere, litt bedre CGI)

Endret av FredrikH
Lenke til kommentar

Robotcop 3

 

Overraskende bra oppfølger. Riktignok ikke så bra som de første, men absolutt godkjent. Jeg storkoste meg gjennom hele filmen og kunne gjerne hatt enda en, om de hadde gjort en liten endring:

Lewis måtte ha overlevd. Jeg syntes hun er like viktig som Robocop selv.

 

 

Dessverre ble serien ødelagt med en kjedelig tv-serie og en enda dårligere remake (som riktignok ikke kommer før i 2013, men hallo. Robocop remake? Seriøst? Det neste blir vel Terminator-remake uten Arnold med 12-års aldersgrense?) :p Men Robocop 1 - 3 er en meget bra trilogi jeg gjerne ser flere ganger. :)

 

Vurdering: 7.5/10

Lenke til kommentar

Jeg har ikke (denne gangen heller) hatt noen intensjon om å mobbe noen. Jeg har bare, som mange andre, latt meg fascinere av hvordan folk engasjerer seg i denne historiske sendingen.

 

Har faktisk selv kastet bort ca. to timer på dette. Men nå er vi av emne.

Lett å misforstå. Synes forøvrig P4 hadde en artig vri på "hurtigruta 2" i dag he he.

Lenke til kommentar

Insidious

 

Artig at Saw-skaperen kan lage barnefilm også. Det er vel på tide, siden vi fleste andre har blitt ganske lei all gørra og kvalmen fra de svært brutale mordscenene i Saw.

 

Med en helt frisk filmoversikt fra de siste årene, ser man lett at han har latt seg inspirere av filmene Paranormal Activity og Grudge, som han har kopiert flere scener fra. Men for de som er glad i skrekkfilmsjangeren og har sett litt mer, oppdager man at den dramaturgiske kurven er svært lik "Poltergeist". Men filmens identitet skapes av temaet astralprosjektering, som her blir verktøyet til å ta opp kampen med de skumle spøkelsene.

 

Har du sett flere av nevnte filmer, kan du stort sett lukte alle gangene filmen prøver å skremme deg på forhånd. Derfor blir dette litt uorginalt og forutsigbart, men helt grei som popcorn-film.

 

Terningkast 3

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Fredag 13 1980.....4.5/6 , skvetter enda av DEN scenen lol.

 

Jason X 3/6.....seig men bedre enn jeg hadde trodd , Jason blir vekket til live 450 aar fram i tida og som vanlig blir det huskestue.

 

Disneys Robin Hood 4.5/6.....cute , Henki Kolstad som pengeinnkrever og C Byhring som smed.

 

Phantasm 4/6....er nok mer en sci fi horror enn slasher , helt kurant....dette kunne vert en episode av X-files i grunn. Noe med dverger og annen dimensjon osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...