Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har jo være flere TV serie anmeldelser her inne, og de er alltid velkommne i min meining.

Dessuten så lages det ofte Filmer bassert på TV serier, er svært mange som ofte er ikke klar over dette. At det blir postet her er bare bra.

Slike "Alle sesonger i et" anmeldelser bør være lov, ikke et og et sesong om gangen. Jeg selv har skrevet en del total sesong anmeldelser, og de var godt tatt imot.

Om noen ikke liker det...så ja...bare ikke lese det da vel!

Lenke til kommentar

Bare det ikke utarter. At Tv-serie folk tar over manesjen så mye at filmanmeldelsene havneri bakgrunnen, og så mister filmfolket interessen å skrive.

Min holdning er at Tv-serier bør postes i en egen tråd. Der er jo egen kategori for Tv og serier, så da blir det feil å gi det innpass her etter min mening.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Tar ikke lange tiden da, før alle anime-ungene kommer flyende og anmelder alle de 400 seriene de ser på hver dag med masse lolz og lulz og :-3 smilies overalt.

Neida. Vi anime-folk har vår egen tråd hvor vi ser og diskuterer serier. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Slike "Alle sesonger i et" anmeldelser bør være lov, ikke et og et sesong om gangen.

Og hva begrunner du det med, om jeg tørr spørre?

True Grit (2010)

For kort. For dårlig hevn. For lite bånding rundt leirbålet. Gi meg noen flere øyeblikk med disse artige karakterene og jeg skal felle en tåre på slutten, men jeg følte meg litt snytt ved både klimaks 1 og klimaks 2. Ellers er filmen stort sett glimrende, spesielt cinematograf Roger Deakins støvete støvler vil jeg kysse for hans fantastiske fotoarbeid som gjør sjangeren, naturen og selve frontier-følelsen mer enn rettferdighet.

3/5.

Endret av KjemikerJon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Die Hard

Spoilers ahead

I have seen perfection, and it's.... Perfect

Enkelt og greit beste action film laget, den ligger noe lengre frem enn Terminator 2, filmen spiller på veldig mange tråder, Du har en ikke perfekt men like vel sympatisk helt, han ser ikke ut som han poppet steroider gjennom hele ungdomen, men damene(og sikkert en del menn) syns han ser snasen ut. Han får gjennomgå til det ektreme, og man føler virklig med han(sene med knust glass og bare føtter) Filmen har ikke et spesielt høyt bodycount, dette er ikke som Commando hvor Arnold tømmer en liten øynasjon for alle menn i militær tjenste alder.

Men til gjengjeld husker man så godt som alle terroriser McClane dreper, Det er et par sener som er skikkelig "uhh det så vondt ut" Filmen er naturlig ikke like ektrem som siste Rambo film, men den er heller ikke barne tv stuff. Filmen har også en av de meste scorene for en action film, og for å forstå dette må man vite litt om klassisk musikk og da spesielt Bethoven, I hans 9de Symhponi, (som varer 45 minutter) er den delt inn i 4 movments, med den 4de mest kjent, men hører man på all 4, får man en helt annen opplevelse, det som bare forsiktig hintest av, med svak styrke instrumenter i første movment, vokser til et kresendo i fjerde, men hintet var der allerde i første nesten 30 minutter tidligere.

Og dette gjenskaper dem i filmen, de bruker faktisk 9de synphoni i denne filmen, gjennom de første 90 minuttene hører man svakt musikk fra fjerde movment, man høre den både spillt av et lite orkster ved festen i begynnelsen, men den er også brukt i selve scoret, den kommer i flere varianter, både som spennings musikk og bare svakt i bakgrunnen, så når hvelvet opner seg mot slutten og "terroristene" finner det de skal ha, kommer hele den kjente delen av fjernde movment frem i høy lyd og man får en avslutting på alle musikk hintene man får i scoret tidligere i filmen.

Jeg så den på blu ray, og filmen har ikke verdens beste lyd, eller den har veldig god lyd, bare ikke morderne lyd, bruken av surround er spotty, noen ganger er det mye lyd i bakhøytalerne, andre ganger er de stille, noen ganger er de stille der man forventet at de skulle komme inn, andre ganger er dem der. Eksplosjonen McClane skaper for å redde SWAT folka har dyp og god lyd med mye surround, lyden når taket går til helvete er tynn og uten noe baklyd. Samme med skytelyder, noen ganger får du en veldig effektiv surround, andre ganger er det stille bak hode.

Når det er sagt, fortrekker jeg sikkelig skytelyder som denne filmen har, med dårlig surround, enn elendige skytelyder og bra surround, som i Die Hard 4.

Filmen er som sagt den perfekte Action film. En film alle ungdom bør se, så de ikke tror at Die Hard 4 er hva Die hard er.

10/10

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sitter bare og venter på anmeldelse av "Hurtigruta - minutt for minutt" nå.

Det er noen åpenbare referanser til Bela Tarr og Satantango, så ja.

Du har nok rett der. (Uten å ha sett de forøvrig, de ligger... så høyt oppå hylla at jeg... ikke når de helt...)

Lenke til kommentar

Slike "Alle sesonger i et" anmeldelser bør være lov, ikke et og et sesong om gangen.

Og hva begrunner du det med, om jeg tørr spørre?

Begunner med fornuft.

Sånn at vi ikke blir bombadert av "Jeg såg episoden 2233245 av Friends, og det var kanon. 5/5".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...