Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

”Hei du som liker kunstfilm: Her har du en annen med masse våpen og negervitser. Enjoy.”

 

EDIT: Jeg har ingenting imot begge filmene, men jeg ville nok aldri invitert 50/50 Black Swan- og Passenger 57-tilhengere til en diskusjon om hvilken som er best. Jeg vil si den avstanden er for drøy til å kaste ut en anbefaling. Det eksisterer overhodet ingen likheter, spør du meg.

 

EDIT 2: En del av meg føler jeg har plantet foten i troll-fella. Men det er humor det òg.

Endret av elevathor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Drive Angry (2011) 5/10

post-38451-0-10404700-1305102470_thumb.png

Dette er en skikkelig trashy "frack me sideways with the pedal to the metal" type film. Ikke spesielt god men et par gode og kjente skuespillere, trashy-comic dialoger og monologer som er godt underholdende til tider.

 

William Fichtner fra bla. tv-serien "Invasion" og "Prison Break" gir filmen det lille ekstra den trenger for å være god nok underholdning. Nicolas Cage fungerer som alltid greit i denne type roller. Det er mye nudity, og flotte babes uten spoiled factor. Bla. er en av sexscenene ganske så underholdende i sin kombinasjon med andre elementer.

 

Vil man ha litt børstet billig/trashy underholdning er denne helt grei å sette på. Men la forventningene ligge i skuffen. Se den som en B film and enjoy.

 

Den minner meg om "Death Proof" som jeg rett og slett elsket og skulle jeg gitt den en karakter innen denne sjangeren ville 7/10 vært helt på sin plass.

 

EDIT:

Det er helt klart en mye bedre film en Dwaynes "Faster" som bare var tragisk.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Thor (2011)

Lyn og torden braker mer enn noen gang når den 2 meter lange superhelten fra Asgard kommer ned på jorda for å hente tilbake hans kjære Mjølner, men det blir en helt annen reise enn han hadde forventet. For meg er det en positiv overraskelse.

 

Da var den første sommerfilmen sett og jeg er imponert over Kenneth Branagh. En vellykket skuespiller, regissør og manusforfatter som er dyktig foran og bak kamera. Men at han skulle som regissør få introdusere Marvel superhelten Thor på filmlerretet hadde vel ingen trodd. Hovedrollen er hentet fra Australia og heter Chris Hemsworth, som bytheway er en kjempe fit kar til karakteren. Når jeg samtidig er inne på det å kle roller er Anthony Hopkins et kjempeeksempel. Han har rollen som den mektige Odin, kongen av Asgard. Han er også far til Thor og hans bror Loke, spilt av Tom Hiddleston. Nede på jorden finner vi Natalie Portman, Stellan Skarsgård og Kat Dennings som forskere og de utgjør den mere humoristiske delen av filmen. Det har ikke blitt laget kjempemange superhelt-filmer i det siste som anses å være gode. Denne motbeviser det og gir meg lysten til å se de tre andre superhelt-filmene i sommer. Er denne best eller kommer de andre til å overgå den? Jeg tror at Thor kommer høyt på listen og det på grunn av hovedkarakterene, de storslåtte omgivelsene og den mystiske bakhistorien fra norrøn mytologi. Dog det ikke knyttes mye opp til de fortellingene vi ble fortalt som små er det hvertfall fantastisk fortalt.

 

Etter å bedratt sin fars Odin (Hopkins) løfte om ikke å angripe deres fiender i Jotunheim blir Thor (Hemsworth) fratatt sine krefter og kastet ut av Asgard riket og ned på jorden. Blant de dødelige havner den mektige guden i ørkenen der forskerne Jane Foster (Portman), Darcy Lewis (Dennings) og Dr.Erik Selvig (Skarsgård) finner han. Gjennom livets erfaringer på jorda blir Thor en god forsvarer og Jane lærer han både det ene og det andre som er nyttig å vite, samt omvendt, der hun får vite om himmelrikene. Samtidig oppe i Asgard herjer hans bror Loki (Hiddleston) og skaper deretter mer problemer for deres vakre hjemland. Når han også sender mørke krefter ned på moderjord er det bare en helt som kan redde menneskene.

 

Den første jeg må gi skryt til er Kenneth Branagh som overrasker meg. Da med filmens spektakulære verden, gudenes sterke troverdighet og humoren som tilføyes gjennom jordens beboere. Den slående gode skuespilleren og filmskaperen har nå bevist at han kan lage en superhelt-film av et mektig kaliber. Men det er ikke bare til Branaghs fortjeneste at filmen er bra. Hemsworth glir rett inn i rollen som Thor. Det med høyde, muskler og sympati. Han kler drakten nesten perfekt og hammeren Mjølner er som skapt for hans hender. Med sitt lyse, lange hår og skjegg herjer han Asgard med en eventyrlig tone som får meg til å glede meg enda mer til foreningen av Marvels superhelter i The Avengers neste år. For å ikke glemme Anthony Hopkins som her gjør en strålende jobb med å spille guden av alle guder. Han er som skapt for rollen og det er akkurat slik jeg ser for meg Odin når jeg tenker tilbake på de gamle historiene. Jeg kunne ikke tenke meg noen andre enn Hopkins til å spille den praktfulle og litt episke figuren. Tom Hiddleston, som spiller Loke, er jeg forholdsvis ikke kjent med. Men han gjør en fengende prestasjon som den mørke og sjalusipregede broren. Natalie Portman er selvsagt kjærlighets interessen til Thor, men for meg holder deres romanse ikke. Det er litt søtt, men det er bare et lite sekund mot slutten at jeg ser at de faktisk mener det. Stellan Skarsgård er en dyktig skuespiller og Kat Dennings er ung og småmorsom. I denne filmen har de bare små biroller, men de utgjør fortsatt sine deler av puslespillet som fullfører filmen. Samtidig lurer jeg fælt på om det blir et nytt kapittel om Thor og hans verden.

En interessant liten Nick Fury scene dukker også opp etter rulleteksten. Så vær sikre å få med dere den.

 

 

Thor har en god 3D-effekt, men overbruker den ikke slik mange andre filmer gjør. Det er en majestetisk og original verden med fargerike personligheter som hvertfall gir MEG lysten til å grave dypere i Marvels tegneserie univers.

8.4/10

http://www.youtube.com/watch?v=JOddp-nlNvQ

Endret av .........
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Biutiful

http://www.imdb.com/title/tt1164999/

 

 

Veldig bra fremmedspråklig film som tar for seg et mans liv i subkulturen av spanias immigrantmiljø. Vi følger en hederlig kar i "fritt fall" som det så pent sies, i det han forsøker å gjøre det beste ut av situasjonen. Vanskelig å fortelle mer uten å røpe så mye, så alt jeg vil si er at dette er en veldig bra film som absolutt må sees.

 

7/10

Lenke til kommentar

Så martyrs når den kom ut, sterk, men ikke en 10er i mine øyne. Absolutt verdt titten.

 

Skal si meg enig med deg her.

Det som er greit med å ha TV-kanaler til å zappe mellom er jo at man aldri vet når man finner en film man faktisk liker,som du i tillegg ikke har hørt om fra før.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Martyrs (2008)

 

Har ikke ord! Helt sinnsyk film! Visste ikke om jeg skulle drite eller pisse på meg på enkelte steder, og slutten var noe alla The Mist sin slutt, sånn "neei, kødder du?".

 

Jeg vet ikke hva mer jeg kan skrive... se den! Se den!

 

10/10

 

Har sett den nå, syns den va litt kjedelig og eneste grunnen til at jeg såg den ferdig er at jeg er en nysgjerrig person. Hva var poenget med slutten? Og hvorfor skaut ho gammle bærta seg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...