Hyperio Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Easy Rider Get your motor running Visste ikke mye om denne filmen annet enn at den handlet om motorsykler, en lang tur og at den har mye bra musikk. Head out on the highway Jeg får servert en del nydelig kinematografi som jeg ikke hadde forventet. Det er noe med ørken og en lang, ensom landevei som gjør seg veldig bra på film. Looking for adventure Det er ikke noen hemmelighet at våre helter på choppere røyker gress i en mengde som får Snoop Dogg til å ringe KrF. De treffer også en del andre folk som deler gleden og Jack Nicholson tar kaka av dem, som han stort sett gjør i alle sine filmer. Det er rett og slett mye sinnsykt artig som sies i hasjrus. Lot's of crackpot ideas. In whatever comes our way Det er slett ikke alle som liker disse hippiene og det får de føle på kroppen. De representerer noe nytt som bryter med alle konvensjoner. Den vanlige "anstendige" amerikaneren (rednecks ja) begynner å skjelve av tanken på at de blir flere og flere. Som advokat (god damn it) Nicholson sier: "They'll talk to ya and talk to ya and talk to ya about individual freedom. But they see a free individual, it's gonna scare 'em." I det hele tatt en god film som fortjener sin kultstatus, den har tålt tiden godt. 8/10 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Bleeep Salvation Deler av navnet er sensuert siden filmen ikke fortjener å bruke navnet, Når Bleep 3 sluttet, var det to logiske steder for en setting i film 4, en måte er å vise akurrat hva som skjedde etter Judgement day, hvordan menneskeheten prøver å få igang en motsandt mot maskinene. Den andre og mye mer intersange ville være en krigsfilm satt i LA i 2029, vi har allerde fått smake bitter fra dette i T1 og T2, det ville være en perfekt undskylding å lage film 4 i denne settina, krigsfilm med laser våpen, low down dirty geurilla warfare. Det kunne faktisk blitt veldig kult. I stede får vi en kjedelig historie som ikke har noe med de andre filmene å gjøre, de finner på masse nytt som ikke passer inn i canon for resten av filmene. Bortkastet sjangse til å lage en brukbar scifi krigsfilm. I stede får vi en overdrevet effekts film, som ikke hører hjemme i resten av serien. Den har ingen oooh øyeblikk bare meh. Når Cammeron lagde T2 hadde han de beste digitate effektene sett til da, likevell var filmen mer enn effekter, den hadde sjel, den hadde dypere undertoner, flotte karakterer og jordnær og bra action. Bleep 4 er et typisk ekesmpel på at CGI har gjort filmskapere late. 3/10 3 Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Hereafter (2010) Clinter'n har blitt gammel og oppsøker den åndelige verden med blandet hell. Den tredelte narrativen er både uheldig (mye fordi Matt Damons del er overlegent mer engasjerende enn de to andre) og til slutt klomsete koblet sammen. Eastwood må dessuten slutte å plukke opp uerfarne småunger på gata som ikke kan skuespille. Jeg markerer forøvrig et stort pluss for tsunamiscenen som er et imponerende stykke CGI-inferno. 3/5 Lenke til kommentar
fluff Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 (endret) Bronson Denne filmen forteller den sanne historien om Charlie Bronson, Storbritannia's mest berømte straffange. Han har sittet 30 av 34 år på isolasjon, og sitter såvidt jeg vet fortsatt inne. Branson har et voldsproblem, og enhver sjanse han får bruker han på å gå løs på de ansatte, med sin digre fysikk og gode kampegenskaper. Filmen ligner på mange måter på A Clockwork Orange, både i tema og i ren eksentrisk estetikk. Den fortelles i førsteperson av Bronson selv, der han står foran et imaginært publikum med en hel haug oppfinnsomme kostymer. Selv om premisset for en god film absolutt ligger til stede, snubler den litt. Man får følelsen av at man ser den samme scenen gang på gang på gang. Det SKJER liksom ikke så mye. Dette kan man jo si er representativt for livet i isolasjon, men man skal underholdes av film. Kombinert med ekstremt langsomme og utdragne scener (First-Price Kubrick, anyone?) blir dette en småskuffende, men absolutt worthwhile filmopplevelse. 6/10 Endret 1. mai 2011 av fluff Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Hereafter (2010) Clinter'n har blitt gammel og oppsøker den åndelige verden med blandet hell. Den tredelte narrativen er både uheldig (mye fordi Matt Damons del er overlegent mer engasjerende enn de to andre) og til slutt klomsete koblet sammen. Eastwood må dessuten slutte å plukke opp uerfarne småunger på gata som ikke kan skuespille. Jeg markerer forøvrig et stort pluss for tsunamiscenen som er et imponerende stykke CGI-inferno. 3/5 Har lurt på om jeg skal se den eller ei, tar en titt. Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Tsunamiaction + Damons historie gjør den verdt en titt. Det andre er, som disse kidsa sier, meh. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 (endret) Nanjing!Nanjing! (City of Life and Death) Sterk historisk drama som skildres på en god måte og som ikke føles så alt for klisjéfylt. Gode skuespillerprestasjoner og godt tempo gjør at filmen ikke blir for lang samtidig som den ikke blir så alt for "action-preget". 8/10 Edit: Vil også tilføye at for min egen del er det et veldig stort pluss at man får se historien fra begge sider. Endret 1. mai 2011 av Snurreleif Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 (endret) Flyttet til korrekt tråd Endret 2. mai 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Apropo filmer som kommer hvor "Tree of life" ble nevnt, er "Iron Sky" en film jeg gleder meg til å se. Forøvrig en finsk produksjon. Iron Sky (2012) The Nazis set up a secret base on the moon in 1945 where they hide out and plan to return to power in 2018. Teaser http://www.youtube.com/watch?v=DeAfoiN5SDw&feature=related EDIT: Sucker Punch (2011) skal også ses så snart som mulig. Vi får vel minne om at tråden er ment for anmeldelse av filmer man har sett. Og filmer som kommer i 2012 blir vel i så måte malplassert. Når det er sagt, ser den ut som et fasinerende opplegg. Noe å se fram til ja, men det er lenge til.. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 13 Assassins (2010) En stund uti første halvdel begynte jeg å falle ut i perioder. Det var mye fram og tilbake uten at noe særlig skjedde. Og det var til tider så krevende å skille hvem som var hvem, og hvem som sa hva om hvem og hvilken side - at det ble nøvendig gå bakover og repetere sekvenser på nytt rett som det var. Alle så jo så forbasket like ut. Men når selve hovedhandlingen begynte, ble det bedre. Helt grei og forsåvidt helt typisk samurai-action. Men egentlig ikke noe mer enn det. Så jeg ser ikke helt poenget med denne filmen. Det var som slags ny utgave av litt av hvert av tidligere lignende filmer. 6,4/10 Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Det er vanskelig nok å holde orden på syv samuraier, tør ikke tenke på 13. 1 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 [/]Alle så jo så forbasket like ut[/b] They all look alike to me? Jævla rasist Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Cross-race effect (sometimes called cross-race bias or other-race bias) is the tendency for people of one race to have difficulty recognizing and processing faces and facial expressions of members of a race or ethnic group other than their own. Rasisme, derimot, er noe helt annet. 3 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 (endret) Hereafter 7.5/10 Selv om den kunne vært bedre ift. det narrative som flere har nevnt var den enkel å følge med på og historiene var gripende. Jeg merket en liten tendens til å nesten miste interessen i et moment tidlig i filmen men deretter dro den meg helt inn og tiden forsvant til rulleteksten kom. Jeg synes ikke guttene var noe spesielt dårlige skuespillere, folk er forskjellig og det synes jeg også skal reflekteres i filmer. Vil heller ikke si jeg synes Damons historie var noe viktigere eller bedre enn de andre, da de alle har en viktig presedens i historien. Endret 2. mai 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Du synes kanskje jyplingen i Gran Torino leverte varene også? Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Apropo filmer som kommer hvor "Tree of life" ble nevnt, er "Iron Sky" en film jeg gleder meg til å se. Forøvrig en finsk produksjon. Iron Sky (2012) The Nazis set up a secret base on the moon in 1945 where they hide out and plan to return to power in 2018. Teaser http://www.youtube.com/watch?v=DeAfoiN5SDw&feature=related EDIT: Sucker Punch (2011) skal også ses så snart som mulig. Vi får vel minne om at tråden er ment for anmeldelse av filmer man har sett. Og filmer som kommer i 2012 blir vel i så måte malplassert. Når det er sagt, ser den ut som et fasinerende opplegg. Noe å se fram til ja, men det er lenge til.. Vi har jo en veldig passende trailertråd Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 (endret) Du synes kanskje jyplingen i Gran Torino leverte varene også? Synes i grunn mange barn overspiller og prøver for hardt som blir en dårligere opplevelse. Endret 2. mai 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 (endret) Vi har jo en veldig passende trailertråd Den var jo faktisk aktiv. Godt tips. Ellers greit om deltakere setter seg inn i reglementet for quoting/sitering. Tenker da spesielt på første quote til groenn . Det har forøvrig vært de samme regler for dette, innen dataverden, siden tidlige BBS dager så særlig vanskelig skal det ikke være men man ser mye sløv praksis selv i dag. I tillegg når man ikke klarer å praktisere quoting korrekt kan man i det minste forsøke å bruke spoilere. Endret 2. mai 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Cross-race effect (sometimes called cross-race bias or other-race bias) is the tendency for people of one race to have difficulty recognizing and processing faces and facial expressions of members of a race or ethnic group other than their own. Rasisme, derimot, er noe helt annet. Undskyldinger fra rasister, eller folk som ikke har sett nok filmer med japanere Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 (endret) Stay (2005) Nettopp sett ferdig filmen Stay, og det første jeg føler var ett forfriskende pust i nakken var måten de lekte med kameraet. Ikke den vanlige måten å filme en film på men anderledes på en god måte. Likte også måten de gikk fra en scene til en annen. Ewan McGregor, Naomi Watts og Ryan Gosling gjorde en fin rolle og jeg levde meg veldig inn i filmen noe som er et stort pluss i min bok. Mindfuck film kanskje. Terningkast: 5-6 Endret 2. mai 2011 av -Léon- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå