Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

To unge og vakre Hollywood-stjerner i en film der karakterene bestemmer seg for å være liggekompiser uten noe følelser. Hørt det før?

 

Jeg liker Natalie Portman og har gjort det lenge. Etter Black Swan etablerte hun seg som en av de beste unge kvinnelige skuespillerne som finnes. Jeg likte også Asthon Kutcher en gang i tiden. Men ser vi bort i fra elendige filmer som Killers og Valentines Day er det beste han har på CV'en The Butterfly Effect fra 2004. Her opptrer de sammen som sexfriends med den typiske amerikanske komedieromanseoppskriften som mal. Dette er kjedelig og oppbrukt. Det kan for all del være fint å se på, for jo, de er pene mennesker, men filmen inneholder alt for fattige og enkle løsninger sammen med spinkle og tomme meninger og derfor blir jeg ikke underholdt nok. Det kan være en film for noen som vil se sjangerbasert kliss eller hvis man vil se Portman og Kutcher opptre sammen, men bortsett fra det er den ikke verdt så mye.

 

Emma (Portman) og Adam (Kutcher) er venner som har gjennom årene støtt på hverandre titt og ofte gjennom tilfeldighet. Når de i voksen alder møtes i 2011 slår lysten til. De har sex og lover så hverandre at de skal være "friends with benefits". Gjennom diverse problemer og misforståelser oppstår det, de hendelsene man akkurat forventer, sjalusi, tvil, følelser og forelskelse. Det jeg likte best med denne filmen var Kevin Klines rolle som Adams far hvor han som tidligere tv-stjerne har masse penger og er en sjarmerende mann med de morsomste utsagnene filmen har å tilby. Dialogen er lidenskapsløs og doven, samt historien er forutsigbar og likegyldig som aldri før. Rollene ble satt riktig til filmen og det passer bra. Jeg syns Natalie og Asthon har en god kjemi de gangene de ikke har sex og da er de faktisk oppriktige og framstilles som dyktige skuespillere i de få minuttene. Portman kommer jeg til elske videre uten tvil, mens Kutcher derimot har en heller lett tenkelig framtid som jeg helst ikke vil bry meg om.

 

No Strings Attached er en dum kjærlighetskomedie med ingen nye ingredienser hvor karakterene gir overfladiske kommentarer og plottet overfylt med klisjeer. Men det er ganger der dynamikken kommer frem og da er det hvertfall litt hyggelig å se på.

05/10

http://www.youtube.com/watch?v=Ubfcfs98MBw

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den vises i 2D og 3D på de fleste kinoer.

 

Står kunn 3D listet opp på Stavanger ivertfall...håper det er feil.

 

 

 

Har ikke sett "No Strings Attached" og har ingen planer om å gjøre det heller, synes det er litt synd at Portman sa seg villig til å spille i en slik (i mine øyne) møkkafilm.

Hun virker for god til å spille i slike filmer. Asthon hører vel hjemme i slike :whistle:

 

Nå er hun jo i "Your Highness" og "Star Wars" filmene....er ikke som om hun ikke har spilt i møkk filmer før....

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Letters to Juliet (2010)

 

En litt anderledes romantisk komedie. Den har alt det som er standard i sjangeren, men jeg likevel satt der med et mer enasjert følelse. Og når den var over var jeg faktisk litt rørt, noe som skjeldent skjer til meg i denne type film.

 

Herlig atmosfære. Litt dårlig kvalitet i filmen (bakgrunn/kulisser osv), men det ødlegger ikke. Skuespillingen er mulig litt stiv, men personene har flotte personligheter at du tilgir det.

 

Flott film.

 

7/10

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=4AmB8spntgg

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Bad Boys II

 

Ikke Bays beste film, men enkelt hans mest underholdene, non stop action og humor.

Flott bruk av CGI der man ikke tror det er CGI også er det ekte effekter der man tror det er CGI, veldig kult. Masse skyting og biljakter, og når du tror filmen er ferdig får du et helt kapitel til som TAR AV. Filmen er ganske lang for en action film, men den er aldri kjedelig.

 

8/10

Lenke til kommentar

Thor: Fantastisk forrett. Virker som en helt idiotisk ting prøve å filmatisere, men Branagh fikk det til - han fortjener ros for å kombinere det som virker som to helt forskjellige filmer. Negativt er at den er 10-20 minutt for kort, tydeligvis mye som er kuttet vekk. Eventuelt forventer jeg bare litt mer langdryg grunnet for mye HBO/AMC-serier. 3D gir filmen nada, men 3D-traileren til nye Pirates of The Caribbean-filmen var helt insane.

 

Jeg kan ikke annet enn å tro at samspillet mellom Chris Hemsworth og Robert Downey Jr. i den kommende Avengers-filmen vil bli episk. Thor er enda bedre som karakter enn herlige Tony Stark. Chris Hemsworth er en blockbusterstjerne, han er perfekt som Thor.

 

Ellers, å sitte med siden av en nerd som spiser popcorn med kjeften åpen, overdøver til og med tordengudens hardtslående hamring med Mjølner. Heldigvis gaflet han det i seg før halvtimen var gått.

 

Filmen anbefales stort sett for alle.

 

Lang anmeldelse: clicky

 

Av mange gullkorn i filmen, toppet det seg med Thor:

 

 

"Son of Coul"

 

 

Jeg tror Cap, transformersene, han der grønne karen og de andre sommerblockbusterne skal få det tøft å overgå Odins sønn. Denne har komikk, action, skuespill og absurditet nok til å vinne sommeren.

Lenke til kommentar

Karaktern er litt uvesentlig, men jeg ga den 4 av 5 stjerner. Filmen er for meg på Iron Man/Batman Begins nivå, litt bak The Dark Knight og Superman.

 

Men Thor som superhelt overgår alle heltene vi har hatt siste tiåret. Overraskende, også hvor fordømt mektig han er og arrogansen er jo smått sjarmerende. En ridder med hammer og stort ego. Jeg liker Hamlet-touchen til Branagh med søskenrivaleri (Hiddleston fortjener å bli nevnt)

 

Karakterutviklingen går ganske så fort i filmen, det optimale hadde vært en HBO-serie på 10 episoder. Men noe annet kan ikke forventes av filmmediet, et nødvendig kompromiss.

Lenke til kommentar

Hemsworth er gull. Virkelig gull. Det er litt uheldig at skuespillere som jobber hardt, går på audition etter audition og virkelig forsøker å slå gjennom (Johnny Drama) blir slått av folk som bare har det lille ekstra som gjør at sånne som meg og Dotten er villig til å si "Vet du hva, her har du en hundrings, lek deg litt på film". Meg og Dotten og hundre tusen andre mennesker.

Lenke til kommentar

Blade Runner

 

Mitt andre gjensyn med filmen etter at jeg så den for en 3 år tilbake i tid og kategoriserte den som en ganske kjedelig film. Men smaken forandrer seg etter noen år på baken og et bredere syn på film.

 

Musikken i filmen passer som en hånd i hanske og er med på underbygge stemningen i filmen, uten å hverken bli for dominerende eller forsvinner i bakgrunnen. Filmen er også visuelt sett slående vakker og er fortsatt penere enn mye av det nye som vi finner i dag.

 

Ellers kommer jeg ikke til å gå nærmere inn på selve filmen enn at det er noe alle burde se. Uansett om man bryr seg om film eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Karaktern er litt uvesentlig, men jeg ga den 4 av 5 stjerner. Filmen er for meg på Iron Man/Batman Begins nivå, litt bak The Dark Knight og Superman.

 

Men Thor som superhelt overgår alle heltene vi har hatt siste tiåret. Overraskende, også hvor fordømt mektig han er og arrogansen er jo smått sjarmerende. En ridder med hammer og stort ego. Jeg liker Hamlet-touchen til Branagh med søskenrivaleri (Hiddleston fortjener å bli nevnt)

 

Karakterutviklingen går ganske så fort i filmen, det optimale hadde vært en HBO-serie på 10 episoder. Men noe annet kan ikke forventes av filmmediet, et nødvendig kompromiss.

 

Visste du Odin gjorde Thor om til en frosk i tegneserien på 80-tallet, og ledet de snakkende dyrene i parken sin til opprør mot de slemme rottene? Han var verdig nok til å bære hammeren selv som frosk. Thor-Frog of Thunder.

 

frogthunder.jpg

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Men 3D-traileren til nye Pirates of The Caribbean-filmen var helt insane.

Nå ble jeg interessert.

 

Jeg tror Cap, transformersene, han der grønne karen og de andre sommerblockbusterne skal få det tøft å overgå Odins sønn. Denne har komikk, action, skuespill og absurditet nok til å vinne sommeren.

 

Jeg har også veldig tro på Thor, men tror også at nykommerne Captain America og Green Lantern, samt de store oppfølgerne Hangover 2, Kung Fu Panda 2, Transformers 3, Pirates of the Caribbean 4 og Harry Potter and Deathly Hallows: Part 2 kommer til å havne høyt på lista denne sommeren. Vi har jo også X-Men: First Class, Fast Five, Cars 2, Rise of the Apes, Cowboys and Aliens, The Smurfs og Conan, men tror fortsatt at superheltene og oppfølgeren kommer til å gjøre det best.

 

Sommerens komedie: Hangover II

Sommerens animasjon: Kung Fu Panda 2

Sommerens eventyr: Pirates of the Caribbean 4: On Strangers Tides

Sommerens action: Harry Potter and The Deathly Hallows: Part 2

Sommerens sci-fi: Transformers 3: The Dark of the Moon

Sommerens superhelt: Captain America: The First Avenger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...