MrLuni Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Er det med dei samme skuespillerene? Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 (endret) Er det med dei samme skuespillerene? Sidney, Gale og Dewey er med, men det er også en god del nye. Har endret anmeldelsen min og skrevet litt mer om karakterene nå. Endret 17. april 2011 av FredrikH Lenke til kommentar
......... Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Legends of the Fall (1994) The Legends of the Fall er et familiedrama hvor krig, kjærlighet og den frie natur herjer stort og smått i en ganske vill vest. Brad Pitt, Anthony Hopkins, Aiden Quinn, Julia Ormond og Henry Thomas er rollelisten i den Oscar-vinnende filmen fra midten på 90-tallet. Tittelen sier selv legend og filmen er dessuten i seg selv legendarisk. Filmen er basert på Jim Harrisons novelle ved samme navn og setter karakterene til live i Montana, USA med en tidsperiode på rundt 60 år hvor det gjennom historiske høydepunkter som 1.verdenskrig og Forbudstiden fortelles om en families oppløsning og tragedie. Etter å ha opplevd nok svik fra den amerikanske regjeringen pensjonerer Oberst William Ludlow (Hopkins) seg og flytter til et rolig fjellområdet i Montana med Indianeren One Stab hvor de bygger en ranch. Ludlows kone flytter til varmere strøk og får nå tre sønner han oppdrar sammen med den innfødte One Stab, hans kone og datter. Alfred (Quinn), Tristan (Pitt) og Samuel (Thomas) vokser opp til å bli en sammensveiset og nær brødretrio med hver sine karakteristiske trekk. Alfred er den eldste og ansvarsfulle, Tristan den hemningsløse og ville, mens Samuel er minstemann som hele tiden passes på. Idyllen brytes når de tre vokser opp til å bli modne menn hvor Samuels hjemkomst fra skolen skaper problemer. Han har nemlig tatt med seg sin nye forlovede Susannah (Ormond) til ranchen. Susannah blir betatt av Tristan og Alfred av Susannah. Susannah blir igjen hos Obersten når de tre brødrene reiser til Europa for å krige. Deres hjemkomst preger forholdet deres stort og trekantdramaet er igang. Denne filmen er så mye mer enn et trekant drama mellom det broderlige bånd. Joda, det er dette filmen bruker som tema og hovedkjerne og det som driver historien fram. Men rundt alt dette tar også villdyr, krig, lidelse og familie overhånd. Gjennom alle disse årene er det mye forandring mellom forholdene. Vi blir fortalt karakterens livshistorie fra ung til gammel, fra glede til smerte. Jeg personlig liker filmen og er stor stor fan av Anthony Hopkins og Brad Pitt. Sammen gjør de en fremdragende jobb som fenger i lengden. Aiden Quinn, Henry Thomas og Julia Ormond har jeg ikke noe særlig forhold til, men får meg til å like denne filmen enda mer hvor familiebånd, svik og sjalusi styrkes av deres fortjeneste. Inspirasjon og lidenskap er to ord som jeg ser på som essensielt og relevant for historien. Vi får et dypt og intenst forhold mellom to mennesker samtidig som konflikter med far og bror dominerer mye. Oppdagelser og hevn er også noe man får se blandet med de elementære ingrediensene som sorg, drama og action. Dette er og forblir en klassiker i min bok og ved første titt på filmen er både fortellingen bak og det visuelle bildet utenpå imponerende å se på. En liten western med en ekstra dose glød og varme. Go long haired Pitt and old man Hopkins! 08/10 http://www.youtube.com/watch?v=TR5E7Kuty3o Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 (endret) the marine 2 10/10 Much good action Endret 17. april 2011 av fsx v1.1 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 The Mechanic (2011) Nok en typisk Jason Statham film, med masse action og ikke akkurat noen dyp revulusjonerende historie. Begynner egentlig bli litt lei sånne "pure-action" filmer, men jeg må faktisk si den var underholdende fra start til slutt, men fort glemt. 6/10 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Glory En flott film, den spiller på alle de riktige strengene, frihet, ære, vennskap. Filmen har flotte krigsener som viser burtaliteten i denne type krig. Lyden er superb med tanke på at filmen er 21 år. Det eneste som egentlig trekker litt ned i filmen, og du merker det bare når du har sett den mange ganger, er at den virker veldig som en oscar film. Visse filmer virker som folk lager bare for at de vil vinne en oscar. Det er litt sånn, la oss lage en film som oscar folka vil like. Dette er en slik film, nesten rart at den ikke vant for beste film, var ikke nominert en gang så den feila litt der. Men det fjerner ikke fra at filmen fremdeles er veldig veldig bra. Musikk, lyd, skuespillere(synd at Matthew Broderick ikke fortsatte med skikkelige drama filmer, da han faktisk kan spille velidg bra) 9/10 Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 (endret) Sucker Punch: Til tross for god underholdning og slående visuelle scener ble filmen forsåvidt ganske kjedelig, klisjéfull og tørr. 6/10. Endret 17. april 2011 av Coffey Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 World Invasion: Battle Los Angeles: Jeg ser ikke hva som er dårlig med denne filmen. De visuelle effektene er på topp, lyd og videokvalitet er perfekt og historien er bra satt sammen. Ble veldig engasjert og den holdt oppe spenningen gjennom hele filmen. Karakter: 9/10. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Den filmen er jo crap da! Handlinga er råtten og kjedlig. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 (endret) Hva er mer råttent her enn i Avatar? Hva er mer råttent her enn i andre lignende filmer? (ikke svar "Avatar suger da" og ikke noe mer) Endret 18. april 2011 av Refsa Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 World Invasion: Battle Los Angeles: Jeg ser ikke hva som er dårlig med denne filmen. De visuelle effektene er på topp, lyd og videokvalitet er perfekt og historien er bra satt sammen. Ble veldig engasjert og den holdt oppe spenningen gjennom hele filmen. Karakter: 9/10. Likte den også godt. Den leverte akkurat hva jeg forventet. Masse hjernedød action, bra effekter og knallbra bilde og lydspor. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Avatar har jo ny og god historie. Det har ikke World Invasion: Battle Los Angeles. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Avatar har jo ny og god historie. Det har ikke World Invasion: Battle Los Angeles. Jeg lo. Jeg tror Cameron selv ville innrømmet at historien til Avatar ikke er ny - den ble skrevet spesifikt for å appellere til flest mulig mennesker samtidig som den ikke kommer i veien for de fine bildene. Avatar er erkeeksempelet på the hero's journey ispedd litt Fern Gully, og det er jo strengt tatt ikke noe galt med det, filmen virker relativt ærlig om intensjonene sine. Men det er også Battle LA, og den tar seg selv langt mindre høytidelig. 1 Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Vell nå har ikke jeg sett noen av dei andre filmene du nemnte, så for meg så hadde filmen noe nytt for meg da. Jeg likte stilen på filmen, en slags mix mellom spill og film på en måte. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Pensum for alle som kaller seg filminteressert. 1 Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 The Sunset Limited (2011) Bra skrevet og spilt, men kanskje hakket for mye teater. Lenge irriterende å se ateisten ikke ta de mulighetene som dukket opp, men når han først får i gang argumentasjonen gjør filmen inntrykk. En snill 4/5 Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Gidder ikke å lære meg noe for å vite om en film er bra eller ikke. 1 Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Vell nå har ikke jeg sett noen av dei andre filmene du nemnte Du har vel kanskje sett Pocahontas? Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 the marine 2 10/10 Much good action Denne har ingenting med The Marine (med John Cena) å gjøre, men er en frittstående oppfølger med nye skuespillere, nye karakterer og ny historie. Om noen skulle få seg til å se den første. Dere er advart. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Vell nå har ikke jeg sett noen av dei andre filmene du nemnte Du har vel kanskje sett Pocahontas? hehe joda, men man må jo ikke sammenligne alle filmer. Mange filmer som har lik plott som andre, men er fortsatt bra/bedre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå