Ph.D Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Elephant(2003) Litt spesielt laget, men bra film om: To elever som planlegger og utfører massakre på en high school. Likte kameraføringen. Det fokuseres mye på "jentegutten" som spilles av John Robinson, som har en slags litt mystisk rolle i filmen. Og det skifter fram og tilbake på tidspunkt og vinkilinger som bygger opp til selve hovedhendelsene. 7/10 Takk for anmeldelsen. Er det noen andre her som har sett lignende filmer? Syns av en eller annen grunn det er sykt spennende å se slike filmer. Hører jo jevnlig om skolemassakre rundt om i verden, spesielt om de som legger ut videoer på Youtube eller sender inn videoklipp til CNN før de utfører massakren etc. Forslag? (Beklager forresten litt hard anmeldelse tidligere i tråden) Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Knusktørr vil jeg ikke kalle humoren. Den er meget sær, men jeg lo meg ihjel til tider. Tørr, sær, ironisk og mye annet egentlig. Men jeg lo ofte, spesielt av streberen Murray og de flotte sangene. Eneste jeg sleit med var intelligensnivået til duoen, som var veldig inkonsekvent gjennom hele serien. Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 (endret) Okei, fra nå av kommer dere alle til å elske meg for å dele dette med dere: Jeg tror The Hobbit kommer til å knuse Avatar sine rekorder! Tror jeg fyrer på Lord of the Rings ikveld, gleder meg enormt mye til den filmen. Hehe, jeg skal se én film på Blu-Ray nå hver kveld på hjemmekinoen frem til Søndag. Begynner naturligvis med Fellowship. Så gjør jeg det samme om igjen rett før premieren til The Hobbit, men da blir det maraton med noen kompiser. Lurer på om det går an å gå lei de filmene... Det er noe helt magisk som gjør at du kan se dem om og om igjen. Tror faktisk musikken er en av grunnene. Hver gang jeg hører den og bassen begynner å bromle så får jeg gåsehud til de grader. Endret 15. april 2011 av FredrikH Lenke til kommentar
ennj Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Er det noen gradsforskjell når det gjelder tørr humor? "Knusktørr humor" var vel bare en måte å krydre språket litt på. Når man leverer en punchline med Chandler-trykk kan man gjøre det av forskjellig grad, men det er vanskelig å bedømme hvem som er tørrest av f. eks. Flight of the Conchords og Are Kalvø. Tørrhet er jo bare humor uten punchline. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 (endret) Open Water 2: Adrift (2011) 3.5/10 Blir i grunn bare irritert på hvor mange idioter det er i verden med for mye penger og lite vett. Endret 20. april 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Er det noen gradsforskjell når det gjelder tørr humor? Tja, det finnes alltid noen som er tørrere enn andre, men det går vel kanskje mer på hvor ofte man benytter seg av den typen humor. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Er det noen andre her som har sett lignende filmer? Syns av en eller annen grunn det er sykt spennende å se slike filmer. Hører jo jevnlig om skolemassakre rundt om i verden, spesielt om de som legger ut videoer på Youtube eller sender inn videoklipp til CNN før de utfører massakren etc. Forslag? (Beklager forresten litt hard anmeldelse tidligere i tråden) Tja... ikke akkurat helt i samme gate, men noen likhetstrekk. Mean Creek (2004) Lenke til kommentar
Ph.D Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 (endret) Castaway on the Moon (2009) FILMFAKTA PREMIERE: 15.04.2011 Original tittel: Kimssi pyoryugi Lengde: 1 t. 56 min. Regi: Hae-jun Lee Genre: Drama Skuespillere: Jae-yeong Jeong, Ryeo-won Jeong Nasjonalitet: Korea Språk: Koreansk Distribusjon: Europafilm Produksjonsår: 2009 Aldersgrense: Tillatt for alle Egnethet: Ungdom/voksen Begrunnelse: Filmen inneholder ingen scener som antas å ha skadelig virkning på de yngste Av økonomiske grunner velger en Koreansk mann å ta selvmord ved å hoppe fra en bro. Selvmordsforsøket går ikke som planlagt og istedenfor å dø, strander han på en liten øy (midt i byen, merkelig nok). Filmen tar for seg det som skjer under oppholdet på øya, og hvordan han improviserer for å overleve. Men jeg syns de gjorde en litt dårlig jobb med å få seerne til å bry seg om hovedkarakteren. Filmen har en litt for brå (imo) begynnelse og du får ikke vite mye om hvem han er. Filmen "127 timer" syns jeg klarte dette mye bedre. Men ellers er det en helt grei filmopplevelse med OK spenningsnivå. 6/10 Endret 15. april 2011 av Ph.D Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Battle: Los Angeles Effekter: 5/6 Skuespillerene: 2/6 En film fylt med de fleste tenkelige krigs-klisjèr. Det eneste grunnen til jeg såg ferdig filmen må være pga effektene som er med i filmen, alt annet var søppel i mine øyne. Filmen var kanskje litt bedre enn Cloverfield. Synes at filmen hadde vært bedre om det hadde vært litt andre skuespillere med i filmen og de hadde kuttet ut alle de jævla klisjè greiene. Terningkast: 3/6 Lenke til kommentar
b-real Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1 As Harry races against time and evil to destroy the Horcruxes, he uncovers the existence of three most powerful objects in the wizarding world: the Deathly Hallows. Ikke noe annet en litt over to timer med en følelse av at de har gjort masse rart men egentlig ikke gjort noe som helst, bare sittet med fingeren i rumpen og kjent etter...uhm..avføring? Haters gonna hate: 3/6 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Jackass 3D Syk film fra syke folk. Det er vel få som ikke vet hva Jackass går ut på, og her får vi som vanlig mer av det samme. Vi snakker syke, syke stunts fra folk som burde være innesperret på polstret celle, men selv der ville de nok ha funnet en måte å skade hverandre på. Men morsomt er det. Disse folka har fått ganske mye erfaring fra de to første filmene og tv-serien, og de vet hva folk vil ha. Selv om det fortsatt er enkelte scener der de kler seg ut som gamle folk og narrer folk med skjult kamera (f.eks en gamling som råkliner med barnebarnet sitt på åpen gate) er det stort sett bare noen tullinger som har fått tak i et 3D-kamera og går berserk. Jackass-folkene er syke fra før, og med et 3D-kamera tar de den enda lenge enn det burde vært lovlig. Resultatet er en svært morsom film, og jeg storkoste meg gjennom stort sett hele greia. Selvsagt kan det ikke måles med en "vanlig" film, og noen klassiker blir den aldri. Det er bare mer av det samme du har sett før, men i 3D. Du vet hva du får, men mindre kjedelige ting enn før. Skulle jeg anmeldt den som vanlig film ville den fått stryk, men som Jackass-film når det rimelig høyt opp. Det eneste som trekker litt ned er lite fokus på Bam og Steve-O, men til gjengjeld får Steve-O gjennomgå i det sykeste stuntet så langt. Jeg sier bare strikkhopp... Og jada, jeg tar mer enn gjerne imot Jackass 4. Vurdering: 8/10 Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Battle Los Angeles En time for lang. Kutt den ned til 1t22 så skal den få en veldig kompis 7er. Verdt å se, men også verdt å irritere seg over. Lenke til kommentar
Christofferaa Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 (endret) Blood Out Dette er den type film jeg setter meg ned for å se uten positive forventninger. Når jeg ser 50 Cent er med sier det seg selv! Men må si jeg ble positivt overrasket! Var en del tøffe scener. Handlinga var ikke av det beste! Handler om en politiman og broren, hvor broren er involvert i gjenger, dop osv... På slutten av filmen er det noen horrible bilscener. Forferdelige effekter! Og ganske overdrevent. Men alt i alt mye underholdene slossing! 6/10 Endret 16. april 2011 av Christofferaa Lenke til kommentar
dr.dr. Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 (endret) Angels in America 2003 «The white cracker who wrote the National Anthem knew what he was doing. He set the word free to a note so high nobody could reach it.» En tidvis humoristisk og forhåpentligvis uhøytidelig historie om AIDS, homofili og kjærlighet, pakket inn i religionfilosofisk synsing rundt meningen døden gir til livet, med Guds tilsynelatende fravær i en politisk turbulent tid som utgangspunkt. Manuset speiler en forfatter som forsøker å presse ut flere visdomsord og moralprekener enn de man finner i Bibelen, hvilket har resultert i et og annet gullkort i et hav av cheesy dialoger som til tider kan virke ironisk fremført. Angels in America er absolutt verdt tiden til de som verdsetter mesterlige skuespillerfremførelser, og castingen har muligens rettet seg mot de mer scenevante aktørene som i mine øyne representerer en klasse for seg selv. For interessevekkingens skyld kan Al Pacino nevnes, og hvis du overlever litt visuell mannekos samt Meryl Streep i erotisk samkvem med en kvinnelig engel, skal du ikke se bort ifra at du overlever denne miniserien òg. Endret 16. april 2011 av Dr. Van Nostrand Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 (endret) Here and There (2009) Tamo i ovde (original title) Jeg ble overrasket over denne vakre minimalistiske og triste filmen. Det skjer lite, tidvis merkes det at det er en lavbudsjettproduksjon og det er nesten på kanten til at det ikke fungerer. Men, i bunnen ligger det en god historie, og om man tør fylle inn tomrommene mens man observerer at historien glir sakte forbi, så fungerer det til de grader. Tåler man tempoet, og har man forståelse for karakterene så er det mulig å få en god opplevelse. Jeg vil egentlig ikke si for mye om historien, men premisset er enkelt: en deprimert musiker i New York drar til Serbia for å inngå et proformaekteskap i mot betaling. Det går ikke helt etter planen, og å se det hele løse seg er interessant. Treg og minimalistisk. Vekselvis vakker og trist. Men blir man truffet kan den gi en sterk opplevelse. 7/10 The Dhamma Brothers (2008) Rørende og skremmende dokumentar om et omstridt meditasjonsprogram i et fengsel i USA. En tankevekker. Anbefales virkelig om man har interesse for emnet. 7/10 Endret 16. april 2011 av Jann - Ove Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Close Encounters of the Third Kind (1977) Så en "extended edition" med flere scener som ikke var med sist. (Typisk gav det svar på personer osv som tidligere plutselig og uforklart dukket opp) Syns den holder et relativt bra visuelt (si-fi/SE)nivå til å være fra 1977. På samme måte som feks første Star wars. Egentlig er vel dette den eneste Ufo-film laget som et storverk såvidt jeg vet. Tenker da på film basert på rapporterte Ufo-hendelser, og ikke mer rendyrket sci-fi eventyr som ID og lignende. Den er selvfølgelig godt nok preget av å være Hollywood film med hva det innebærer, men det kunne vært verre. Den har egentlig ikke tapt seg noe, men er på grensen til å begynne gjøre det. 7/10 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Troy Directors Cut Det er slik en DC skal lages, de brukte viss en millioner dollar på den, og det er tydlig. Det er vel bare Lotr extended som legger til like mye og forandrer filmene like mye som denne. Nå har ikke jeg sett vanlig på lenge, fordi etter DC kan man ikke gå tilbake til vanlig, men DC er langt mer grafisk, det er pupper og det er langt mer blod. Jeg har i senere år begynt å like denne filmen mer enn jeg gjorde før, ja det hjalp veldig med en DC, men jeg har også begynt å like filmen for seg selv også, først var jeg litt sur fordi dem fjerna alle gudene og det overnaturlige, men nå skjønner jeg liksom var greia med filmen er, den prøvde ikke lage en film om illiaden, men bare en film om det mytiske slaget om troy. DC legger også til flere sener med Odyssies, men det er ikke nok, han er den ene virklig intresange karakteren i hele filmen og vi får alt for lite av han. Han er moderne første moderne menneske, han er den mest menneskelig av grekerne osv. Men det aller største problemet, er at filmen taper seg i siste halvdel. Alt opp til og etter første angrep mot Troy er veldig bra, så mister filmen litt damp. Den store slagsenen er veldig veldig kul spesielt når den er blodigere enn kino versjonen, jeg kunne ønske det var mer av lignede slag i filmen, fordi det varta liksom ikke lenge nok. En film som blir langt bedre i DC versjon, og høyst severdig, men har en del mangler man ikke kan se bort i fra. 7.8/10 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 The Butterfly Effect Første gang jeg så denne var jeg svært skeptisk siden det er Ashton Kutcher i hovedrollen. Han er ikke en stor skuespiller, og jeg kjente ham kun som Kelso i That 70s Show, så se ham i en vanlig film var interessant. Nå har jeg sett den for tredje gang, og jeg liker den bare mer og mer. Kutcher gjør en meget bra jobb her, og alle de andre skuespillerne er med på å dra lasset. Historien er veldig bra laget, om enn litt forutsigbar. En del dreier seg rundt at han får blackout som unge, men når vi først får et av dem forklart vet vi jo hva som forårsaket de andre. Men alt i alt en meget bra film. Vurdering: 8/10 The Butterfly Effect 2 Noen som faktisk har hørt om denne? Nei? The Butterfly Effect 3 er kom for to år siden. Det sier sitt. Skuespillerne er tragiske, dialogen latterlig, effektene kjøpt på billigsalg på Rema og jeg slet med å finne en enner allen historie. Styr unna. Vurdering: 1/10 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Crimson Tide (1995) Eller "Rødt hav" som den het på Norsk. Fortsatt en meget severdig ubåt-thriller med gode skuespillere. Stort mer er det ikke å si. Bør vel være en must for de som liker ubåt filmer som K19 og Jakten på rød oktober- Den er vel omtrent på samme nivå som dem. 7,5/10 Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 (endret) Scre4m/Scream 4 (2011) Jeg har alltid vært en hardcore Scream fan, og gjett om jeg ble glad når jeg fikk høre at fireren skulle komme. Så er spørsmålet: var den i det hele tatt bra? Nei! Den var drit bra! Filmen begynner med en spennende vri, og en åpningsscene som er på samme nivå som med den i den første - speaking of which; originalen blir referert til konstant, og jeg kunne ikke unngå å bli nostalgisk. Men frykt ikke, det var ikke den typiske oppfølgerfilm refereansen til originalen for å fylle tiden, det hadde en hel masse betydning. Skuespillerpresentasjonene og karakterene i filmen var veldig solide, og dette må være første gang siden Scream 1996 at jeg har opplevd så mange troverdige og gjennomførte karakterer i en skrekkfilm. Kudos til Kevin Williamson! Også var det slutten! Var det en bra slutt? Levde den opp til forventningene? Så alldeles! Slutten gir meg lyst til å se flere Scream-filmer - NÅ! -, og plottet hang så utrolig godt sammen. Dette her er imponerende greier, altså! Nok en gang redder Kevin Williamson og Wes Craven grøssersjangeren samtidig som de gjør narr av den. Bedre enn den første? Nei, men omtrent akkurat på samme nivå: Scream: 9.1/10 Scream 2: 8.0/10 Scream 3: 5.5/10 Scream 4: 9.0/10 Endret 17. april 2011 av FredrikH Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå