Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Match Point

*sukk* om bare alle Woody Allen filmer var som denne. Jeg satte på denne filmen i tro om at det var en god romantisk film, noe jeg finner ytterst sjeldent. Den viste seg å være mye mer enn bare det. Jonathan Rhys Meyers gjør en ypperlig hovedrolle og 21 år gamle Scarlett Johansson er grunn nok til å se denne filmen alene. Har aldri sett henne så SKAMDEILIG som i denne filmen, kanskje ekstra mye på grunn rollen hun spiller som den promiskuøse forbudte frukten for hovedkarakteren vår. Sammen med en håndfull andre gode biroller skaper de et spennende drama som holdt meg på kanten av stolen og fikk pulsen til å heves flere ganger.

Ellers var filmen nydelig filmet, mye lekkert for øyet, og den hadde også et glimrende soundtrack.

Trekker bittelitt ned fordi det ble gjort et par vel enkle grep historiemessig og fordi (useriøs spoiler)

man ikke fikk se Scarlett Johansson naken. JÆVLA TEASER!

Sterk 8/10.

match_point03.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The Strangers (2008)

Skummel og pen, men historien har dårlig driv og er relativt uinteressant etter at de har jaget rundt i et mørkt hus i 30 min og skal jage rundt i det samme huset i 30 minutter til.

De obligatoriske tåpelige skrekkfilmscenene hvor paret som blir jaget finner ut at det er lurest å splitte seg i 2 er på plass, selv om nakenscenen mangler.

4/10.

Lenke til kommentar

Lurer på hvordan det hadde vært å våkne opp og begynne dagens rutiner, også oppdage at alt egentlig er VELDIG likt som dagen før...og dagen før der, og dagen før der også. Også prøve å forandre på det og manipulere det.

Eller være en superhelt! I dag gikk jeg rundt i strømpebukser og hjelm, men alle bare lo av meg.

Lenke til kommentar

The Rite (2011)

Jeg har vanskelig for å ikke like filmer med Anthony Hopkins men hadde hørt dårlige ting om filmen og hadde ikke store forhåpninger. Filmen var ikke veldig god men den var akkurat så god at jeg glemte tid og sted og ble sugd inn i handling og karakterer slik en god film skal gjøre. Absolutt en av de bedre om temaet eksorsisme.

7.5/10

Lenke til kommentar

Lurer på hvordan det hadde vært å våkne opp og begynne dagens rutiner, også oppdage at alt egentlig er VELDIG likt som dagen før...og dagen før der, og dagen før der også. Også prøve å forandre på det og manipulere det.

Eller være en superhelt! I dag gikk jeg rundt i strømpebukser og hjelm, men alle bare lo av meg.

Selvsagt. Ingen tar deg seriøst når du har glemt kappen. :p

Lenke til kommentar
Filmen var ikke veldig god

og ble sugd inn i handling og karakterer slik en god film skal gjøre. Absolutt en av de bedre om temaet eksorsisme.

MY BRAAAAAAIN!

Jeg forstår at det kan være vanskelig å oppfatte at en film ikke behøver å være veldig god for å ha gode elementer og fange oppmerksomheten din nok til at den er god uten å være veldig god. Men fortvil ikke, hjernen din vil nok utvikle seg :).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Filmen var ikke veldig god

og ble sugd inn i handling og karakterer slik en god film skal gjøre. Absolutt en av de bedre om temaet eksorsisme.

MY BRAAAAAAIN!

Jeg forstår at det kan være vanskelig å oppfatte at en film ikke behøver å være veldig god for å ha gode elementer og fange oppmerksomheten din nok til at den er god uten å være veldig god. Men fortvil ikke, hjernen din vil nok utvikle seg :).

Jeg håper da inderlig ikke det, mitt trange syn, analhull og mangel på intellekt er til stor underholdning for de i venneflokken.

Lenke til kommentar

Machete

Gummitrynet til Danny Trejo har endelig fått den hovedrollen mannen har fortjent i lang tid allerede.

Trejo dominerer som den stereotypiske (og herlig harry) Machete i en film fullstappet av det som gjør actionfilmer til pur hjernedød underholdning for den slappe masse!

Her vasser man i lekre damer, cheesy one-liners og situasjoner som ville ha gjort Rambo stolt av sin kollega.

Absolutt verdt en titt for de som er fans av 80talls action-filmer o.l.

Miracle at St.Anna

En film som så inderlig vil engasjere men egentlig ikke klarer det.

Filmen handler om en mørkhudet tropp stasjonert i Italia under den andre verdenskrig som senere blir separert fra hverandre.

Fokuset vendes over på den ene gruppen på 5 soldater som snart kommer over en interessant guttepjokk.

De kommer så over en landsby, der de får et noenlunde anstrengt forhold til innbyggerne.

Filmen klarer ikke å trykke på de riktige knappene, og det eneste som til slutt holder nysgjerrigheten i live er relasjonen mellom den største av soldatene og gutten som blir til et slags "Gutten og Kjempen" forhold.

Filmen er gjennomført, men tempoet blir for smått (selv for en krigsfilm) selv om temaet og plottet er vel så interessant.

Filmen skal imidlertid få ros for at de involverte snakker sine respektive morsmål til hverandre (Tyskerne snakker tysk, italienerne italiensk osv), og for en spennende begynnelse som desverre lover mer enn resten av filmen klarer å holde.

Jeg vet at det er mye forlangt å forsøke å holde fokuset på filmer i denne tråden og at det kan friste å dra denne tråden, som mange andre i forumet, ned i "fjortisser kjeder seg" kategorien.

"You can't fight here! it's the mini-review room!"

Lenke til kommentar

The Dark Lurking (2010)

Virker som tre forskjellige regissører har fått bestemme hva de synes skulle være med for at filmen skulle selge, resultatet er en blanding av Resident Evil, The Exorsist, Evil Dead og Doom. Filmen er forøvrig også markedsført under navnet «Aliens vs. Zombies», selv om den mangler koblinger til Alien-franchiset.

Forøvrig en ganske missvisende tittel da den mangler både zombier og romvesner.

Kort og godt: Ille, veldig ille. Ikke så ille at det blir bra, bare ille.

Lenke til kommentar

Flight of the Conchords (Sesong 1 & 2)

Knusktørr humor. Flest schlagere i sesong 1, men manager Murray holder løpet hele veien. Ifølge YouTube er duoen enda bedre live. 4/5

Knusktørr vil jeg ikke kalle humoren. Den er meget sær, men jeg lo meg ihjel til tider.

Som feks den episoden hvor det blir bråk fordi Bret kjøper en ny kopp. Når de like godt kunne delt på den ene koppen de hadde, og heller brukt pengene på bandet ellerno :p

Lenke til kommentar

Fiddler on the Roof (1971)

Kan dette være verdens mest perfekte musikal? Eller film??? Det er så mye bra her at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne.

Filmen er så nydlig gjennomført at det er utrolig. Dette må være en film som er umulig å lage remake av. Kvaliteten er top, du skulle tro den er laget idag. Bilde er litt rar, vi får høre i "Behind the scenes" at han la over et slikestrømpe over linsen for å gi den et "gammelt" preg. Og det fungerer, selvom når du ser himmelen ser du noen bølger pga strømmpen.

Filmen starter med sangen "Tradition" som hjelper å sette et fantasktisk setting for filmen. Du trenger ikke å være relgiøst å nyte filmen, dette dreier seg om en tradition.

Topol er fantastisk i rollen, rett og slett magisk å se på. Hans blikk og stemme er noe jeg har aldri opplevd før. Filmen hadde ikke vært så bra uten han.

Sangene er ikke malplasert, men hjelper å fremskyve fortellingen og følelser. Sangene er ikke annet enn praktfulle og oser rytme og innlevelse! Hvem kan ikke elske "If I was a rich man" sangen!?!?!

Humor er et viktig verktøy i filmen, og den sørger for å aldri gå lenge uten en latter. Personene er flott fremskildret, og vi føler oss som en del av landsbyen.

Temaet er universalt. Kampen mot en forandrene verden...nye tanker, moraler, og synspunkter. Alt blandet inn i en fantastisk opplevelse!!!

10/10

ANBEFALES!!!!

Avslutter med If i were a rich man, som er tekstet...veldig morsom sang.:

http://www.youtube.com/watch?v=RBHZFYpQ6nc

Endret av AvidGamer
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...