Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blazzing Saddles

Har hatt denne på dvd lenge, men kjøpte den på BD sammen med noen andre Brooks filmer.

Jeg ser ikke helt poenget med denne BD utgivelsen, pga. sourcen blir foredringa minimal fra dvd, ja noe klarere farger, mens når man har en slik film som dette er forderinga er minimal, syns jeg de skal lagge litt mer effort inn i utgivelsen, mer, mye mer ekstra matriale.

Har man ikke Filmen fra før av og har en BD spiller kan man kjøpe den på BD, men har man den fra før av, ser jeg ikke poenget med oppgradringa. angrer litt at jeg kjøpte den, noe unødvendig.

Selve filmen er jo fantastisk, jeg kan se denne en gang i uka(noe jeg gjorde en stund) blir aldri lei, hærlig tullete, men samtidig er den dypere, den har sosiael kritik å komme med. og det er det som gjør denne unik blant Brooks, mer enn en komeide, den har noe viktig å si.

9/10

Lenke til kommentar

Noen som kan gi meg en anbefaling?

Filmer som Source Code og Inception! Filmer hvor man drar tilbake i tid og må redde noen/noe, drar inn i en drømmeverden etc, etc.

Filmer jeg har sett med de to førstnevnte:

- Back to the future

- The Matrix

- Groundhog day (ser den straks)

Den må være 1990 eller eldre. Jeg klarer bare ikke de gamle video -og lydkvalitetene lenger.

Er jo ingen som svarer i anbefalingstråden, og jeg er fullstendig avhengig av å måtte få sett slik en film - nå!!

Lenke til kommentar

Du takler ikke gammel bilde- og lydkvalitet, men du vil kun se filmer som er fra 1990 eller eldre? :p

Anyways.... Narnia :) Ikke de nye filmene, men de gamle fra BBC. Helt fantastiske filmer.

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Filmer som Source Code og Inception! Filmer hvor man drar tilbake i tid og må redde noen/noe, drar inn i en drømmeverden etc, etc.

- Back to the future

- The Matrix

Den må være 1990 eller eldre. Jeg klarer bare ikke de gamle video -og lydkvalitetene lenger.

Er jo ingen som svarer i anbefalingstråden, og jeg er fullstendig avhengig av å måtte få sett slik en film - nå!!

Deja Vu

The Butterfly Effect

Kanksje ikke like sjangermessig, men tematisk i hvert fall.

EDIT: Ja, sånn går det når man glemmer å oppdatere siden.

Endret av Levaiathan
Lenke til kommentar

Flåklypa Grand Prix

Leeenge siden jeg har sett denne nå.

Er jo helt fantastisk!

Deilige dialekter. og klassiske utsagn som: "jai mange penge, do rake blaak"

"døkk sitt å gloor"

Morsomme karakterer, og bra tema for en som er så bilintressert som meg.

Til å være lag i 75 syns jeg filmen er utrolig bra laget. Flott bilde og nydelig musikk!

Både for barn og voksne!

10/10

• Liker 5
Lenke til kommentar

- Back to the future

- The Matrix

Time Changer (2002) kan også være verdt et forsøk

Og Frequency (2000)

Timeline (2003)er heller ikke helt borte.

Lenke til kommentar

Wohoo, takk for mange gode forslag! Dette blir et kjekt maraton!

Har fått sett:

THE BUTTERFLY EFFECT

Okei, denne her var jo gull! Og fy søren, tror det er en av de første filmene jeg har grenet av på lenge - for en trist slutt!

10/10

GROUNDHOG DAY

Ett ord: latterkrampe!

8/10

Primer og Twelve Monkeys har jeg allerede sett, alle de andre dere har anbefalt skal jeg se også! :D

Lenke til kommentar

Adrift 2006

Blu-ray, hjemmekino og 42 tommer: jeg holdt på å drite i buksen av nerver.

Denne filmen var så bra utført at det er helt sykt! For en nervepirrende opplevelse!

Dette er en av de sykeste historiene jeg har sett filmatisert. En vennegjeng hopper uti sjøen fra en yacht og kommer seg ikke opp igjen. Snart skjer det ene forferdelige etter det andre...

Jeg klarer seriøst ikke å beskrive følelsen jeg har etter å ha sett denne filmen, det nærmeste jeg kommer ville vært "Nervepirrende og hjerteskjærende spektakulært!". Det eneste jeg skulle ønsket var at slutten var litt mer forstålig og at musikken hadde laget ennå mer stemning.

9/10

Endret av FredrikH
Lenke til kommentar

Så Prime forrige kvelden og en OK film, men vanskelig å se uten subtitles da det er veldig mye av "prate i hverandres munn hele tiden for å virke engasjert" samt at det er mye litt utydelig og mumlende prat. Skal man se uten undertekst anbefaler jeg i såfall øreklokker for å få med seg detaljer.

Ellers er filmen en god historie men kommer ikke høyere enn 5/10 for min del.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Wohoo, takk for mange gode forslag! Dette blir et kjekt maraton!Har fått sett:

THE BUTTERFLY EFFECTOkei, denne her var jo gull! Og fy søren, tror det er en av de første filmene jeg har grenet av på lenge - for en trist slutt! 10/10
GROUNDHOG DAYEtt ord: latterkrampe!8/10
Primer og Twelve Monkeys har jeg allerede sett, alle de andre dere har anbefalt skal jeg se også! :D

Deja Vu.

Lenke til kommentar

The Fountain

Slående vakker film om udødelighet.

Sterke skuespillerprestasjoner, tung på symbolikk og til tider fantastiske visuelle scener gjør at filmen er verdt å se for enhver som kaller som film-entusiast.

Skulle det skje at du ikke liker den, vil du iallefall ha sett en film som berører det mest ømfintlige temaet av de alle på en voksen og tankevekkende måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...