KjemikerJon Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Det forstår jeg. Men med denne filmen gjør jeg et unntak. Ergo forstår du det ikke. 3 Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Bare sammenlign denne filmen med Paranormal Activity, førstnevnte har ikke nubbesjans. Jeg gjør ikke dette for å være frekk, må bare si min mening om det og advare potensielle seere. Du sammenligner altså BWP med PA (som jo må sies å være kraftig inspirert av BWP-bølgen), og kommer frem til at PA er skumlere/mer logisk/bedre laget/mer spennende? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Så to filmer på Kosmorama i dag. Først ut var Rubber som er en klassisk slasherfilm hvor vi følger morderen Robert i hans ugjerninger et eller annet sted i USA. Robert er dog ikke som andre mordere, han er nemlig et dekk med telepatiske krefter. Her får vi servert alt fra hyllester til Psycho til metasurrealisme satt til et herlig soundtrack fra regissøren (også kjent som Mr. Oizo) og mannen som er bedre kjent som Justice. Rubber er en ganske så unik film som bør sees med et åpent sinn dersom man i det hele tatt skal klare å komme seg gjennom den. Potensiell kultfavoritt. 6/10 Deretter så jeg Jûsan-nin no shikaku aka. 13 Assassins fra mesteren Takashi Miike. Wow... denne filmen tok meg faktisk på sengen. Jeg hadde forventet en ultravoldelig semihumoristisk mangasamuraifilm a lá Azumi, men fikk en film som best kan beskrives som det 21. århundrets inkarnasjon av Akira Kurosawas Seven Samurai. Kort oppsummert så handler 13 Assassins om *derp derp* tretten samuraiers kamp mot overmakten, her representert med krigsherren Naritsugu Matsudaira hvis grusomme handlinger setter freden i Shogunatet i fare. Miike har tidligere vist gjennom filmer som The bird people in China at han mestrer andre ting enn ekstreme sjangerfilmer. Her tar han steget fullt ut fra obskuriteten og inn i rekken med de store gutta. Alt fra etableringene av rollefigurene til oppbygningen frem mot det store slaget er gjort med nærmest kirurgisk presisjon. Og når helvete først bryter løs så serverer Miike oss et slag som overgår det meste jeg noensinne har sett på film. Dette er en film jeg gleder meg til å se på nytt. 9/10 1 Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 (endret) Du må bare bli moden nok til å forstå at andre liker noe selv om du ikke liker det. Det forstår jeg. Men med denne filmen gjør jeg et unntak. Bare sammenlign denne filmen med Paranormal Activity, førstnevnte har ikke nubbesjans. Jeg gjør ikke dette for å være frekk, må bare si min mening om det og advare potensielle seere. Du må huske på at disse to filmene kommer fra to forskjelle perioder, og faktisk to forskjellige millenium når jeg tenker over det... Jeg tørr påstå at det ikke hadde vært noe Paranormal Activity hvis det ikke hadde vært for The Blair Witch Project. Men hva var det jeg skulle si... jo! Disse filmene er, som nevnt, fra to forskjellige perioder. I 1990-2000 var det en helt annen stemning i skrekkfilmer, både pågrunn av kamerakvalitet, lyd og hva folket likte på den tiden. Det er sjeldent man ser en typisk pisse-på-sofaen-pågrunn-av-nervøsitet-og-frykt-for-karakterene skrekkfilmer i disse dager, dessverre. Endret 10. april 2011 av FredrikH Lenke til kommentar
Ph.D Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Filmen handlet da aldri om at de skulle møte heksen? Den handlet om at de skulle sjekke om myten var sann, og hva de fikk var langt mer enn sannheten; de havnet oppi det hele selv. Det er det som er essensen med filmen. Det du sier er jeg enig i, men de klarte ikke å få filmen skummel, som jo er poenget i de fleste skrekkfilmer. Hvis du trodde at de skulle gå inn i skogen og få en heks løpende etter seg, bli drept på brutale måter osv, så har du missforstått hele greien. Det ville vært en forbedring .. Noe jeg tror du har oversett er at de gikk nord, og allikevel havnet de tilbake til stedet de var før (som da blir sør). Det sier seg selv da, allerede ganske tidlig i filmen, at skogen er forhekset og at det ikke er noen vei ut. Hmm.. mener å huske at de gikk sør nesten hele tida, jeg? Og da han ene påstod at de var på samme stedet som tidligere så får vi jo vite at dette ikke stemmer når jenta åpenbart vet at de ikke er på samme stedet. Hvis det du sier er rett, hvordan kunne noen få tak i kameraopptakene og ta dem med ut av skogen? Poenget er at uansett ser vi en logisk brist. Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 (endret) Filmen handlet da aldri om at de skulle møte heksen? Den handlet om at de skulle sjekke om myten var sann, og hva de fikk var langt mer enn sannheten; de havnet oppi det hele selv. Det er det som er essensen med filmen. Det du sier er jeg enig i, men de klarte ikke å få filmen skummel, som jo er poenget i de fleste skrekkfilmer. Hvis du trodde at de skulle gå inn i skogen og få en heks løpende etter seg, bli drept på brutale måter osv, så har du missforstått hele greien. Det ville vært en forbedring .. Noe jeg tror du har oversett er at de gikk nord, og allikevel havnet de tilbake til stedet de var før (som da blir sør). Det sier seg selv da, allerede ganske tidlig i filmen, at skogen er forhekset og at det ikke er noen vei ut. Hmm.. mener å huske at de gikk sør nesten hele tida, jeg? Og da han ene påstod at de var på samme stedet som tidligere så får vi jo vite at dette ikke stemmer når jenta åpenbart vet at de ikke er på samme stedet. Hvis det du sier er rett, hvordan kunne noen få tak i kameraopptakene og ta dem med ut av skogen? Poenget er at uansett ser vi en logisk brist. Vel, det har vel noe med at heksen valgte dem. De var nysgjerrige og trengte seg på for ren spennings skyld, og det fikk de svi for. Derfor forhekset heksen dem til å bli værende i skogen, og det forklarer alle steinene og annet voodo-stuff utenfor teltet deres. Witchcraft! Dette er selvfølgelig bare spekulasjon, men meningen med skrekkfilmer som denne er vel at man skal tolke enkelte ting selv? Det sier jo ihvertfall seg selv at heksen ikke plasserte alle de greiene rundt omkring av ingen grunn? Så om du ser på det slik, synes jeg det gjør filmen nifs bare ved å tenke på den. Og angående det at hun damen sa at de ikke hadde vært der før, så var vel det bare for å prøve og overbevise seg selv? Jeg har nemlig sett filmen mange ganger, og det var den samme elven og trestubben med mindre de brukte MASSE CGI OG SÅNN SHIT!!! Endret 10. april 2011 av FredrikH Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Nei, man tenker bare "I'm too old for this shit" hver gang man ser han Når man ser Jigsaw i Saw tenker man vel "I'm too dead for this shit." Lenke til kommentar
Ph.D Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Vel, det har vel noe med at heksen valgte dem. De var nysgjerrige og trengte seg på for ren spennings skyld, og det fikk de svi for. Derfor forhekset heksen dem til å bli værende i skogen, og det forklarer alle steinene og annet voodo-stuff utenfor teltet deres. Witchcraft! Dette er selvfølgelig bare spekulasjon, men meningen med skrekkfilmer som denne er vel at man skal tolke enkelte ting selv? Det sier jo ihvertfall seg selv at heksen ikke plasserte alle de greiene rundt omkring av ingen grunn? Så om du ser på det slik, synes jeg det gjør filmen nifs bare ved å tenke på den. Og angående det at hun damen sa at de ikke hadde vært der før, var vel bare for å prøve å overbevise seg selv? Jeg har sett filmen mange ganger, og det var den samme elven og trestubben. Det med steinene rundt teltet var vel bare for å freake dem ut før nådestøtet. Men filmen ble for kjedelig for meg, altså. 8 års mellomrom mellom to filmer er ikke all verdens .. Konklusjonen blir uansett at filmen gjorde en elendig jobb med å skremme folk. Det fikk jeg en liten bekreftelse på litt tidligere også da en på forrige side ga filmen 8/10 selv om han innrømte at filmen ikke var skummel. Når jeg ser på skrekkfilmer vil jeg mye heller bli skremt så ikke får sove de neste tre dagene enn å ikke bli skremt i det hele tatt. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 10. april 2011 Forfatter Del Skrevet 10. april 2011 (endret) Når jeg ser på skrekkfilmer vil jeg mye heller bli skremt så ikke får sove de neste tre dagene enn å ikke bli skremt i det hele tatt. Endret 10. april 2011 av tjalla Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 (endret) Her var mine frustrasjonsinntrykk av Moby Dick 2010. Den var så annoying dårlig at jeg måtte stoppe flere ganger. http://en.wikipedia....wiki/The_Asylum Endret 10. april 2011 av Uderzo Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Liker klassikere slik som Horror of Dracula , Horror Express....ikke noedvendigvis fordi de er saa forbanna skumle men de har den der old skool stemninga som er borte naa for tida. Maniac er mer ekkel enn skummel. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Her var mine frustrasjonsinntrykk av Moby Dick 2010. Den var så annoying dårlig at jeg måtte stoppe flere ganger. *snurp* *snip* Det var din anmeldelse som gjorde at jeg bare måtte se den filmen. Kan egentlig si meg enig i alle områder. Ganske elendig at noe slikt kan i det hele tatt produseres i år 2010. Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Her var mine frustrasjonsinntrykk av Moby Dick 2010. Den var så annoying dårlig at jeg måtte stoppe flere ganger. *snurp* *snip* Det var din anmeldelse som gjorde at jeg bare måtte se den filmen. Kan egentlig si meg enig i alle områder. Ganske elendig at noe slikt kan i det hele tatt produseres i år 2010. Hvis man ikke kan håndtere bruken av CGI på en måte som gir et visuelt godt inntrykk, så får man bruke stop-motion og dukker. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Er det ingen her som er fan av Asylum-filmer? Moby Dick, Snakes on a Train, Da Vinci Treasure, Airline Disaster? De skal ikke bedømmes som vanlige filmer, man kan ikke sammenligne CGIen med den i ekte filmer. Det er tullefilmer som casher inn på mer kjente filmer, de er bare ute etter å underholde folk med kalkuner mens de tjener litt småpenger. Ain't no thing. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Er det ingen her som er fan av Asylum-filmer? Moby Dick, Snakes on a Train, Da Vinci Treasure, Airline Disaster? De skal ikke bedømmes som vanlige filmer, man kan ikke sammenligne CGIen med den i ekte filmer. Det er tullefilmer som casher inn på mer kjente filmer, de er bare ute etter å underholde folk med kalkuner mens de tjener litt småpenger. Ain't no thing. Har sansen for enkelte Troma-filmer, sånn som "Class of Nuke 'Em High". Kommer det under slike? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Er det ingen her som er fan av Asylum-filmer? Moby Dick, Snakes on a Train, Da Vinci Treasure, Airline Disaster? De skal ikke bedømmes som vanlige filmer, man kan ikke sammenligne CGIen med den i ekte filmer. Det er tullefilmer som casher inn på mer kjente filmer, de er bare ute etter å underholde folk med kalkuner mens de tjener litt småpenger. Ain't no thing. Har sansen for enkelte Troma-filmer, sånn som "Class of Nuke 'Em High". Kommer det under slike? Det vil jeg faktisk påstå. Se for deg at man så en Troma-film og visste hva man gikk til - ville man da skrevet en anmeldelse som slaktet den? Selvfølgelig ikke, og det samme gjelder Asylum. Man vet hva man får, man forventer ikke noe mer og hvis man ikke liker det så burde man ikke se det. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Når vi snakker om tullefilmer... Killer Klowns From Outer Space For å ta det med en gang: Ikke ta denne seriøst. Om du ikke har skjønt det fra tittelen er det ikke meningen at denne skal være nifs eller noe sånt. Vi snakker om morderklovner, komplett med ballongdyr, klovnebil, paikasting, popcorn og så videre. Det er gjort omtrent null forsøk på å forklare hva som egentlig foregår eller hvorfor klovene er her. Det nærmeste vi kommer er vel "Don't worry, we are only here to kill you" og når hovedpersonene diskuterer om de er dyr som kom til jorden for veldig lenge siden og ble inspirasjonen til sirkusklovnene vi kjenner. Svært tynt forklart, med andre ord. Men hva så? Vi snakker morderklovner fra verdensrommet. Det er vel alt vi trenger og vel så det. Jeg gjorde ikke det minste forsøk på å forstå hva som egentlig foregår eller tenke på logikk, men koblet av hjernen en stund og storkoste meg gjennom hele greia. Det er ren vås fra start til slutt, men moro er det. Vurdering: 8/10 (om du "forstår" filmen og ikke forventer noe som helst.) 1 Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 (endret) Child's Play [1988] haha lol gir jeg 7/10 til den "dritt" b-filmen her? Det var kanskje litt overdrevent innrømer jeg selv. Er ikke ofte jeg gjør sånt.. Men jeg har alltid digget filmen og chucky. Setter i gang et eget nostalgi følelse register ver gang jeg ser den. Jeg elsker 80 talls feelingen i filmen, den lille gutten spiller ganske bra også synes jeg. Bedre en gjenomsnittelig når det gjelder barn og b-filmer. Derimot voksen skuespillerne er mer midt på treet. Historien er kul og chucky er rå yeaa! Kaka tok når jeg bestilte og fikk sett den i B-D da oppnådde jeg høyden av opplevelsen. Bedre blir det dessverre ikke.. 7/10 Endret 11. april 2011 av spetwols Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Beauty and the Beast (1991) Bestemt meg for å se igjennom alle Disney-klassikerne igjen og denne fikk starte showet. Må bare si at dette er en fantastisk film, god gammeldags Disney-magi. Selvfølgelig klisjefylt, men føler de skal være det. Rett og slett en super film! 9/10 Blir en eller to nye i kveld, får se hvilke det blir! Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 (endret) Beauty and the Beast (1991) Bestemt meg for å se igjennom alle Disney-klassikerne igjen og denne fikk starte showet. Må bare si at dette er en fantastisk film, god gammeldags Disney-magi. Selvfølgelig klisjefylt, men føler de skal være det. Rett og slett en super film! 9/10 Blir en eller to nye i kveld, får se hvilke det blir! Tarzan og Hercules selvfølgelig! Tarzan er noe av det beste Disney har laget, om ikke det beste. Endret 11. april 2011 av FredrikH Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå