Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo, jeg forstod det. Men du trakk frem det som noe negativt, at hevn ikke alltid er ren og enkel.

 

eee..eh. Er ikke sikker hva du vil fram til nå.

 

Det gikk vel på sammenligningen med en viss Bruce i

visse filmer.

 

 

At "hevneren" tabbet seg ut i filmen, er det vel neppe tvil om? I og med at han lot overgiperen gå - og med det restultat det medførte.

.

 

 

Det var ikke "negativt" som et vet. poeng i filmen. Det er

jo greit nok.

Min gradering av filmen var mer på generell basis.

Endret av groenn
Lenke til kommentar

Jo, jeg forstod det. Men du trakk frem det som noe negativt, at hevn ikke alltid er ren og enkel.

 

eee..eh. Er ikke sikker hva du vil fram til nå.

 

Det gikk vel på sammenligningen med en viss Bruce i

visse filmer.

 

 

At "hevneren" tabbet seg ut i filmen, er det vel neppe tvil om? I og med at han lot overgiperen gå - og med det restultat det medførte.

.

 

 

Drop it1!111!

 

Lenke til kommentar

Her var mine frustrasjonsinntrykk av Moby Dick 2010. Den var så annoying dårlig at jeg måtte stoppe flere ganger.

 

Det jeg ikke skjønner er at folk klarer å lage CGI som ser ut som en spillcutscene fra 1998 i 2010.

Og den er der HELE tiden..når man ser ubåten fra utsiden i vannet i starten ser det ut som en 1995-videosnutt fra et ubåtspill..helt tåpelig. Hvis de ikke kan lage skikkelig grafikk, bør de heller la være, og bruke modeller og plast/gummimonstre som de gjorde i b-filmer på 70 og 80-tallet.

 

Når kameraet zoomer inn på øyet til hvalen, er det så få polygoner at man ser wireframe-grafikken, øyet ser rett og slett blokkete ut istedet for rundt. Wæh. Quake 3 klarte å få runde overflater allerede i 1999, da må for pokker en film greie det i 2010.

 

Bildet på coveret er en homage til Jaws-coveret, men ingen slik scene skjer noensinne i filmen. Nok en skuffelse.

Produsentene har gjort så dårlig research at et moderne ubåt-crew går i US Rangers-uniformer i ubåten, og hvalen endrer størrelse hele tiden fysisk. I en scene kommer de inn på GRUNT vann, og likevel klarere denne 150 meter lange hvalen å jage dem i vertikal retning. Tragedie. Og hvor ofte har en kar med ett bein og en arm klart de harde physicals-testene for å bli kaptein i den amerikanske marinen? Hardly ever.

 

 

For å ikke snakke om alt det andre tullet som dukket opp. F.eks. at tårnet på en ubåt er bare 2 meter høyt så folk kan stå på dekk og de i tårnet være en halvmeter over dem..ser man f.eks. Hunt for Red October er tårnet mange mange meter over dekk.

 

De tok opp periskopet under vann, som er umulig på en virkelig ubåt

 

En 150m lang hval kan plutselig glidefly 50 meter gjennom lufta, OVER land.

 

Atombomber som ikke gjør mere skade enn en liten håndgranat. Osprey-flyet fløy rett ved siden av detoneringen og mistet ikke et eneste instrument engang, samt holdt seg i lufta.

 

At helikopteret sitt maskingevær kunne treffe en ubåt mange meter under vann (siden hele tårnet var borte), og likevel riste ubåten som om det var depth charges som traff.

 

Vannminer som er cirka like tunge som en fotball

 

At en 150m lang hval kan angripe fra 90 grader vinkel undenfra på grunt vann..kanskje den boret seg 140 meter ned i bunnen først?

 

the list goes on and on..

Lenke til kommentar

The Blair Witch Project (1999)

 

Trolig verdens kjedeligste film noensinne.

 

Spoiler Alert: (Det er bare å lese, for denne filmen skal du ikke se!)

 

Filmen, som er en skrekkfilm, handler om tre ungdommer som går ut i skogen for å lage en dokumentar om "The Blair Witch," en heks som sies å leve i en skog i Blair. I starten er alle tre gira på å utforske alle de skumle mytene om heksa og personer som har blitt torturert og sporløst forsvunnet, men det går ikke lenge før de går seg vill og kranglingen starter.

 

Nesten hele filmen handler om at de ikke finner veien hjem og at de kjefter på hverandre for det. Under en episode i filmen (da de sov i teltet) raslet noe fra utsiden i teltet, dette fører til at ungdommene løper ut for senere å oppdage at alle sakene deres er strødd utover utenfor teltet. Det rare er at de bare fortsetter videre nesten som ingenting har hendt. De lurer ikke på hva dette kan ha vært. Og jeg må bare si det igjen; den skrikinga deres er så til de grader overdrevet.

 

Et poeng er at denne filmen er ment å være en faktisk dokumentar filmet av uheldige amatører, og at det derfor er mye "off-topic" filming, men dette ble i så fall FOR realistisk. Filmen er kåret til en av filmene med beste slutt, men jeg kan bare fortelle dere; slutten er ikke dramatiserende i det hele tatt, det ender brått og du får ikke engang se heksa. Med mindre du har lyst til å kaste bort 1 time, 20 minutter og 59 sekunder av livet ditt på 97% tull og 3% kjedelig "skrekk," IKKE se denne filmen.

 

-1/10

  • Liker 1
Lenke til kommentar

The Blair Witch Project (1999)

 

Trolig verdens kjedeligste film noensinne.

 

Spoiler Alert: (Det er bare å lese, for denne filmen skal du ikke se!)

 

Filmen, som er en skrekkfilm, handler om tre ungdommer som går ut i skogen for å lage en dokumentar om "The Blair Witch," en heks som sies å leve i en skog i Blair. I starten er alle tre gira på å utforske alle de skumle mytene om heksa og personer som har blitt torturert og sporløst forsvunnet, men det går ikke lenge før de går seg vill og kranglingen starter.

 

Nesten hele filmen handler om at de ikke finner veien hjem og at de kjefter på hverandre for det. Under en episode i filmen (da de sov i teltet) raslet noe fra utsiden i teltet, dette fører til at ungdommene løper ut for senere å oppdage at alle sakene deres er strødd utover utenfor teltet. Det rare er at de bare fortsetter videre nesten som ingenting har hendt. De lurer ikke på hva dette kan ha vært. Og jeg må bare si det igjen; den skrikinga deres er så til de grader overdrevet.

 

Et poeng er at denne filmen er ment å være en faktisk dokumentar filmet av uheldige amatører, og at det derfor er mye "off-topic" filming, men dette ble i så fall FOR realistisk. Filmen er kåret til en av filmene med beste slutt, men jeg kan bare fortelle dere; slutten er ikke dramatiserende i det hele tatt, det ender brått og du får ikke engang se heksa. Med mindre du har lyst til å kaste bort 1 time, 20 minutter og 59 sekunder av livet ditt på 97% tull og 3% kjedelig "skrekk," IKKE se denne filmen.

 

-1/10

1. april var for ni dager siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

The Blair Witch Project (1999)

 

Trolig verdens kjedeligste film noensinne.

 

Spoiler Alert: (Det er bare å lese, for denne filmen skal du ikke se!)

 

Filmen, som er en skrekkfilm, handler om tre ungdommer som går ut i skogen for å lage en dokumentar om "The Blair Witch," en heks som sies å leve i en skog i Blair. I starten er alle tre gira på å utforske alle de skumle mytene om heksa og personer som har blitt torturert og sporløst forsvunnet, men det går ikke lenge før de går seg vill og kranglingen starter.

 

Nesten hele filmen handler om at de ikke finner veien hjem og at de kjefter på hverandre for det. Under en episode i filmen (da de sov i teltet) raslet noe fra utsiden i teltet, dette fører til at ungdommene løper ut for senere å oppdage at alle sakene deres er strødd utover utenfor teltet. Det rare er at de bare fortsetter videre nesten som ingenting har hendt. De lurer ikke på hva dette kan ha vært. Og jeg må bare si det igjen; den skrikinga deres er så til de grader overdrevet.

 

Et poeng er at denne filmen er ment å være en faktisk dokumentar filmet av uheldige amatører, og at det derfor er mye "off-topic" filming, men dette ble i så fall FOR realistisk. Filmen er kåret til en av filmene med beste slutt, men jeg kan bare fortelle dere; slutten er ikke dramatiserende i det hele tatt, det ender brått og du får ikke engang se heksa. Med mindre du har lyst til å kaste bort 1 time, 20 minutter og 59 sekunder av livet ditt på 97% tull og 3% kjedelig "skrekk," IKKE se denne filmen.

 

-1/10

1. april var for ni dager siden.

Var du med å lage filmen ..?

Lenke til kommentar

Var du?

 

Edit:

 

Hot tube time machine.

 

Litt skuffende over denne, synes konseptet virket ganske kjørt, men den hadde grei nok rating på IMDB så jeg ga den en sjanse. Digget 80s settingen, og at Clark Duke og Lyndsy Fonseca var med. Dessverre ble det alt for mye dum teit "drama" om hvordan de skulle komme seg ut av knipa. Savnet mer drikking, kleine situasjoner osv. Manglet rett og slett en del god humor. Og for noe dritt at Lizzy Caplan var med, kan ikke fordra kjerring. Kan hun spille noe annet en "litt mystisk, live in the moment jente som noen blir foreslekt i"?

Alt i alt en helt ok film 6/10

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Personlig likte jeg Blair Witch Project godt, har også likt den godt ved flere gjensyn. Liker veldig godt at man ikke får se heksa, alt for mange filmer ødelegges mye av at man får se "monsteret" (f.eks Signs, Cloverfield etc).

 

Det er selvfølgelig en litt annerledes film som krever at man er i den rette stemningen og ser filmen på dens egne premisser.

 

Jeg har tidligere gitt den 8/10

  • Liker 1
Lenke til kommentar

The Blair Witch Project (1999)

 

*Noob anmeldelse* Lol, neida. Vi har alle rett til å ha våre meninger.

 

1. april var for ni dager siden.

Var du med å lage filmen ..?

Ja, jeg er kameramannen. Hva har det med saken å gjøre?

 

Synes ikke filmen er skummel, men den er bra. Den er nervepirrende til tider. Hadde vært tøft å se heksen i kanskje fire-fem sekunder inni det gamle huset. Se henne løpe mot sistepersonen eller noe slikt. Kunne blitt en historisk scene.

 

Men -1... hva faen? Det er som å slakte Brokeback Mountain fordi det var homofile menn i den.

Endret av FredrikH
Lenke til kommentar

The Blair Witch Project (1999)

 

*Noob anmeldelse* Lol, neida. Vi har alle rett til å ha våre meninger.

 

1. april var for ni dager siden.

Var du med å lage filmen ..?

Ja, jeg er kameramannen. Hva har det med saken å gjøre?

 

Synes ikke filmen er skummel, men den er bra. Den er nervepirrende til tider. Hadde vært tøft å se heksen i kanskje fire-fem sekunder inni det gamle huset. Se henne løpe mot sistepersonen eller noe slikt. Kunne blitt en historisk scene.

 

Men -1... hva faen? Det er som å slakte Brokeback Mountain fordi det var homofile menn i den.

Wow, at folk faktisk liker sånne filmer er for meg utrolig ..

 

De kan få et lite pluss for at det er en lavbudsjetts-film, men dette ble bare gørrkjedelig. Ikke mange minuttene inn i filmen er "Mike" helt ute av seg fordi de ikke vet hvilken vei hjem er, som er ganske imponere med tanke på at vi får vite at de både har kart og kompass med seg. Uansett, nesten HELE filmen handler om at de skriker, banner og dytter hverandre fordi de er gått seg vill. Ironisk nok, når noe av det skumleste i filmen (som ikke var spesielt skummelt uansett) skjer, så er de helt "jaja, pytt-pytt."

Lenke til kommentar

Du må bare bli moden nok til å forstå at andre liker noe selv om du ikke liker det.

Det forstår jeg. Men med denne filmen gjør jeg et unntak.

 

Bare sammenlign denne filmen med Paranormal Activity, førstnevnte har ikke nubbesjans. Jeg gjør ikke dette for å være frekk, må bare si min mening om det og advare potensielle seere.

Lenke til kommentar

Eller slakte Titanic fordi du visste at båten ville synke.

Hva faen, bruk spoiler-tag!!!!

 

PH.D: Filmen handlet da aldri om at de skulle møte heksen? Den handlet om at de skulle sjekke om myten var sann, og hva de fikk var langt mer enn sannheten; de havnet oppi det hele selv. Det er det som er essensen med filmen.

 

Hvis du trodde at de skulle gå inn i skogen og få en heks løpende etter seg, bli drept på brutale måter osv, så har du missforstått hele greien.

 

Noe jeg tror du har oversett er at de gikk nord, og allikevel havnet de tilbake til stedet de var før (som da blir sør). Det sier seg selv da, allerede ganske tidlig i filmen, at skogen er forhekset og at det ikke er noen vei ut.

Endret av FredrikH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...