Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Du kan jo ikke vite mye om personen hvis det er alt du forbinder med ham? Og kan det være jeg forsøkte å påpeke litt upresis ordbruk ift. "god erfaring i å spille wrestler"

Wrestling i form av WWE ol. er et skuespill ergo kan man ikke spille wrestler med mindre man har deltatt i filmer om wrestling. Han har derimot deltatt i film om klassisk, tradisjonell bryting.

Kanskje en idé å ikke flisespikke på andre, når man er minst like upresis selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disse torrent-ungene vettu... :thumbdown:

Come mothers and fathers

Throughout the land

And don't criticize

What you can't understand

Your sons and your daughters

Are beyond your command

Your old road is

Rapidly agin'.

Please get out of the new one

If you can't lend your hand

For the times they are a-changin'.

Bob Dylan

Er det så veldig mye å forstå bak å laste ned "gratis" torrents i stedet for å kjøpe/leie? Synes det absolutt er grunnlag for å kritisere vår snyltegenerasjon, selv om forretningsmodellene kunne vært mer moderne.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan jo ikke vite mye om personen hvis det er alt du forbinder med ham? Og kan det være jeg forsøkte å påpeke litt upresis ordbruk ift. "god erfaring i å spille wrestler"

Sorry, ble kanskje litt klønete formulert. Det jeg mente er at wrestling er stort sett skuespill, og har god erfaring fra wrestlingringen. Ergo er han god til å spille en wrestler. Men vi har en annen tråd for hva wrestling er, så la oss diskutere filmer her, ok?

Lenke til kommentar

No need to apologize, jeg reagerte vel mest på rantingen av personer/skuespillere som kan ha flere sider enn man kjenner til. Men jeg skal innrømme at jeg også reagerte litt fordi jeg faktisk likte filmen "Legendary (2010)" som jeg vet mange så som dårlig. Jeg ser ham gjerne i flere filme utfra det jeg så der.

Jupp, filmer :).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg trodde John Cena hadde god erfaring som skuespiller?

Et dårlig manus og en dårlig regissør kan gjøre selv en god skuespiller elendig, det trodde jeg de fleste var klar over og har sett nok av eksempler på. Nå kaller jeg ikke denne karen en spesielt god skuelspiller.

Hvis du mener at standard/klassis bryting er bullshit, så sier jo det litt om deg? Eller vet du ikke hvilken bryter film han har spilt i?

Jeg må kanskje begynne å bli litt mer tydelig i det jeg skriver, men det overrasker meg ofte at folk ikke forsår hva jeg mener. For meg er John Cena en deltager i WWE (hans tidligere filmer har jeg null interesse av) og det er skuespill. Nærmere bestemt jævlig dårlig skuespill og noen må helt alvorlig betale meg for å se mer enn 5 minutter av det.

Inn med teskje; jeg var ironisk. :p:):D

Lenke til kommentar

Enter the Void

Noen filmer gir deg mye energi, inspirasjon og livslyst. Og så har man andre filmer som tar fra deg energi og rett og slett får deg til å se mørkt på hele tilværelsen. Enter the Void hører hjemme i sistnevnte kategori.

Det er vanskelig for meg å skrive en anmeldelse av denne fordi den er så spesiell. Tenkte å ikke gjøre det i det hele tatt, men så fikk jeg litt lyst likevel. Det som gjør den spesiell er i grunn alt, det visuelle (og der kunne jeg ha stoppet) det narrative og slagkraften er alle noe jeg sjelden eller aldri kan huske å ha sett lignende av i en film.

Jeg hadde begrenset informasjon i bagasjen da jeg satte meg ned med denne i går kveld annet enn at den var tung og handlet om rus. Noe mer ønsker jeg ikke at du heller skal ha, for litt av poenget med denne er at den slår deg i trynet på forskjellige måter. Kan likevel si såpass som at den iscenesetter rus på en måte som gjør at du nok må innta det selv for å få til noe lignende. På den første ”trippen” er det som en visualisering av Tools mest syrete låter for deg som kjenner til det. På mange måter føler jeg meg ferdig med det meste av stoff, piller og gress etter gjennomspillingen og må nesten takke regissøren for at man kan komme seg så lett gjennom det.

Liker jeg filmen? Den er interessant og unik. Det er nesten umulig for meg å i ordets rette forstand like denne filmen, men folk, og meg inkludert, liker jo av og til filmer som vekker følelser på den negative skalaen.

Noen karakter klarer jeg likevel ikke å gi.

• Liker 1
Lenke til kommentar

12 angry men (1957)

En film som aldri er kjedlig, med utrolig mange bra poenger. Overall en kjempe god film, men jeg forventet at filmen skulle gå i en uventet retning, mulig en tvist på slutten. Dette skjedde ikke, kanskje det heller ikke hadde trengt å skjedd, kanskje det ikke var naturlig heller, men jeg sitter alikevell igjen etter slutten med en liten "that's it?", derfor når den ikke HELT opp.

9/10

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg så nettopp Akmareul boatda aka. I saw the devil (2010), som er en sinnsvak hevnfilm fra Sør-Korea. Settingen er lagt til Seoul, hvor en mildt sagt eksentrisk seriemorder dreper unge kvinner på bestialsk vis. Alt går vel og bra inntil han dreper den gravide konen til spesialagent Kim Soo-hyeon. Kim er Sør-Koreas svar på John McClane, bare med en langt mer pervers sans for humor, samt ansiktsuttrykk som tendenserer mot at han har en alvorlig kromosomfeil.

Hva er den ultimate hevnen, lurer du kanskje? Vel... se for dere at John McClane hadde tatt heisen ned etter at Die Hard var ferdig, plukket opp Hans Gruber, for deretter å kaste han utenfor skyskraperen enda en gang... og en gang til... og en gang til. I saw the devil får den langt mer kjente "Vengance"-triologien til å fremstå som en episode av Karl og Co. Jeg kan ikke huske å ha sett like mange avkappede bryster siden Ichi the Killer sodomerte netthinnene mine en gang på midten av 2000-tallet.

Skuespillerprestasjonene er stort sett strålende (Min-sik Choi stjeler showet!), regien er tight (filmen er dog i lengste laget, 2t30m) og det bygges hele tiden opp en forventning om hva som vil skje videre. Det var et punkt hvor jeg var mett av all volden og fryktet at avslutningen kom til å bli antiklimatisk. Dette skulle vise seg å være ubegrunnet da de siste fem minuttene var noe av det bedre jeg har sett på lerretet de siste par årene.

Skår? Hmm, tja.. 8/10?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...