Keiseren av Grønland Skrevet 3. april 2011 Rapporter Del Skrevet 3. april 2011 (endret) Battle Los Angeles Det er faktisk skremmende hvor lik denne er Skyline. Og War of the Worlds, og flere andre. Veldig veldig lik, og veldig veldig uorginal, og veldig veldig lite intelligent. Og tro at det faktisk er Two Face fra The Dark Knight som har hovedrollen a gitt! Terningkast 1 Endret 3. april 2011 av Ramius Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 3. april 2011 Rapporter Del Skrevet 3. april 2011 Såg samme filmen nå i kveld. CRAP Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 3. april 2011 Rapporter Del Skrevet 3. april 2011 Nevner Inception i den anmeldelsen og Inception var faktisk en elendig dårlig film. Enig der, så den nå nettopp. Rotete som bare fy, og ikke noe som imponerte meg der. Ikke noen spenning da jeg bare ga blaffen i hvordan det gikk med den enkelte fordi karakterene var tørre og livløse, og dessuten var det jo bare drømmer. Fatter ikke hvorfor den har fått 9/10 på imdb. Er det bare hjernedøde folk der? 4/10, og da er jeg snill. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 3. april 2011 Rapporter Del Skrevet 3. april 2011 Nevner Inception i den anmeldelsen og Inception var faktisk en elendig dårlig film. Enig der, så den nå nettopp. Rotete som bare fy, og ikke noe som imponerte meg der. Ikke noen spenning da jeg bare ga blaffen i hvordan det gikk med den enkelte fordi karakterene var tørre og livløse, og dessuten var det jo bare drømmer. Fatter ikke hvorfor den har fått 9/10 på imdb. Er det bare hjernedøde folk der? 4/10, og da er jeg snill. Kjenner meg så utrolig igjen i det du sier her. Jeg følte lite/ingen empati med karakterene og ga blaffen i hva som skjedde. Kule effekter og morsomt konsept, så den får 6/10 av meg. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 4. april 2011 Rapporter Del Skrevet 4. april 2011 Blue Velvet It's a strange world. It sure is. I hvert fall i Lynchs verden. Ganske fort får jeg den creepy feelingen som sitter i helt til slutt. Jeg tar meg selv i å glise i det verdens skumleste øre blir besøkt. Jeg vet allerede at jeg elsker denne filmen. Det jeg fort legger merke til er at alt virker skummelt og unaturlig. I scener der karakterer er "ferdige" og det kun er noe materialistisk i bildet forventer jeg nesten at det skal snakke eller røre på seg. Kameraet holdes akkurat så lenge at jeg innbiller meg det. Dette, sammen med at storyen driver meget godt, får meg spikret til skjermen. Introduksjonen av Laura Dern er helt herlig. Og det er hun gjennom hele filmen. Rett og slett til å spise opp. Den umulige kjærligheten og den noe såre tonen mellom henne og Jeffrey er veldig godt skildret. En dårlig film får deg til å bli flau og irritert under slike scener, en god film får deg til å smile. Dette er en genuint god film og jeg smiler. Nå har jeg ikke sett for mye av Lynch, men feelinga jeg får er noe lik Laura Palmer i Twin Peaks. Den beste måten å beskrive tonen mellom Sandy og Jeffrey er sangen Falling av Julee Cruise. Det er ikke bare rosenrødt gjennom hele filmen. Jeffreys nysgjerrighet roter han inn i trøbbel (uten at jeg vil si så mye) og han får smake en del juling. Kanskje en noe søkt sammenligning, men hadde Tarantino regissert denne så hadde det under scenene jeg nevner nå rent flere liter, unødvendig, blod over alt. Badguyen Dennis Hopper hadde ikke bare vært en heslig, jævlig badguy, men han hadde også torturert vår unge helt til det kjedsommelige. I tillegg hadde den lille respekten en hver ordentlige badguy får ikke vært til stede. Og et punkt til jeg må nevne. Musikken. Den bidrar veldig sterkt til hele atmosfæren og får deg til å leve deg helt inn. Måten musikken fader ut og over i andre scener er også viktig for at du skal bevare feelinga. Og at du forstår at den er viktig. Tarantino har ikke skjønt dette og kutter bare rett av mens han slår deg i hodet med neste scene. Bra noen kan dette. Filmens utvikling videre blir litt forutsigbar i det store bildet. Men det blir i grunn feil å legge for mye vekt på det. For alt ligger i detaljene her. Snakker vi tidenes skumleste trapp f.eks.? Jeg har ikke en gang nevnt Isabella Rossellini som spiller veldig bra i sin psykotiske, forførende og livredde rolle. Fanget mellom skumle og mystiske menn. Jeg kunne tenkt meg ett eller annet off the scale på slutten, men det er solid utført. Dette er en veldig gjennomført bra film fra første til siste scene. Det er en film jeg kommer til å se mange ganger og den vil sikkert bare vokse og vokse. 9/10 Forresten takk til punktum som inspirerte meg til å se denne. Det er ikke første eller siste gang du har gjort det. 3 Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 4. april 2011 Rapporter Del Skrevet 4. april 2011 I want to look like that guy = Super dokumentar om en dude over 6mnd. Fra feit dude til konkuranse med fitness. http://www.youtube.com/watch?v=kuygZX3HKSQ Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 4. april 2011 Rapporter Del Skrevet 4. april 2011 Er det bare hjernedøde folk der? Det er fint du bidrar til å heve kvaliteten på filmdiskusjoner. 3 Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 4. april 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. april 2011 Er det bare hjernedøde folk der? Det er fint du bidrar til å heve kvaliteten på filmdiskusjoner. Høres ut som en fin masteroppgave i filmvitenskap - "Hvordan og hvorfor er folk på Imdb hjernedøde?" Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 4. april 2011 Rapporter Del Skrevet 4. april 2011 Er det bare hjernedøde folk der? Det er fint du bidrar til å heve kvaliteten på filmdiskusjoner. Høres ut som en fin masteroppgave i filmvitenskap - "Hvordan og hvorfor er folk på Imdb hjernedøde?" Og hvordan hedninger som ikke lovpriser Ringenes Herre og forguder europeisk film er elitister, mens de som verdsetter Michael Bay er drittunger. Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 4. april 2011 Rapporter Del Skrevet 4. april 2011 Det er et fint forum vi har. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 4. april 2011 Rapporter Del Skrevet 4. april 2011 Nevner Inception i den anmeldelsen og Inception var faktisk en elendig dårlig film. Enig der, så den nå nettopp. Rotete som bare fy, og ikke noe som imponerte meg der. Ikke noen spenning da jeg bare ga blaffen i hvordan det gikk med den enkelte fordi karakterene var tørre og livløse, og dessuten var det jo bare drømmer. Fatter ikke hvorfor den har fått 9/10 på imdb. Er det bare hjernedøde folk der? 4/10, og da er jeg snill. Alltid like teit når etterdiltere som dere, kommer og snakker dritt om en film anmeldere roste opp i skyene. Med enorme seertall, Oscar-priser, og stor begeistring fra folk flest, burde det ikke være noe problem for dere å bli imponert heller. Jeg tviler på at dere har så høy standard innen film at dere kan si den er dårlig. Dere skal ha det til at alle andre er hjernedøde, som tross alt likte filmen, men det er nok de som ser ned på dere gitt. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. april 2011 Rapporter Del Skrevet 4. april 2011 (endret) Inception for meg havnet midt på treet, det var en interesant handling men det er som flere sier at det ble for rotete. Men jeg fant den absolutt underholdende og kanskje hakket bedre underholdning enn Shutter Island. Uten sammenheng forøvrig må jeg si at Surrogates var så kjedelig at jeg nesten sovnet. Når det skal sies forsøkte jeg også å se på LOTR filmene i HD format og Extended utgaver her om dagen og til mitt sjokk av alle etter få minutter fordi jeg ikke følte roen og interessen til se dem. Jeg håper det er en midlertidig tilstand og at BD bokssettet som kommer gir ny inspirasjon. Jeg håper inderlig ikke jeg er lei dem. Om ikke annet kan jeg i det minste glede meg til Hobbiten. Endret 4. april 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
blured Skrevet 4. april 2011 Rapporter Del Skrevet 4. april 2011 Husker jeg som 10 åring leste boken (LOTR) for første gang; den gang var det uten tvil den største leseropplevelsen jeg hadde hatt. Og innen Atter en Konge kom på kino, hadde jeg lest boken hele fire ganger, og sett de to første vanvittig mange ganger uten å gå lei. Men etter at jeg så den siste filmen på kino desember 2003, har jeg sett den første en eller to ganger, og klarte såvidt å pine meg igjennom den siste for litt over ett år siden. Overdose, for å si det mildt. Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 4. april 2011 Rapporter Del Skrevet 4. april 2011 Med enorme seertall, Oscar-priser, og stor begeistring fra folk flest, burde det ikke være noe problem for dere å bli imponert heller. Ånei. "Siden alle andre liker den, må også du like den"-argumentet? Lenke til kommentar
Bikkebakke Skrevet 4. april 2011 Rapporter Del Skrevet 4. april 2011 Inception for meg havnet midt på treet, det var en interesant handling men det er som flere sier at det ble for rotete. Men jeg fant den absolutt underholdende og kanskje hakket bedre underholdning enn Shutter Island. Angåande "Inception" er eg heilt einig. Synest det var ein heilt grei film: langt ifrå fantastisk - men langt ifrå direkte dårleg òg. "Shutter Island" likte eg derimot betre enn "Inception". Plotet, skodespelet og regien var gjennomført solid, litt småirriterande feil innimellom, men heilheitleg ein bra film ("Shutter Island" det er snakk om her). Men for å halde meg til tråden: The Machinist (2004) "The Machinist" er ein tankevekkjande film. Den spelar på mystikk, dysterheit og spenning, og det er nok meininga at den skal setje tankane til sjåaren i spinn. Skodespelet til Bale er nok ein gang solid, og berre å sjå Bale i sin syltynne karakter (Trevor Reznik) er creepy nok aleine. Høyrde han gjekk på ein diett der han berre åt èit eple og èin kaffekopp kvar dag for å gå ned i vekt for denne rollen, og utsjånaden gjev noko med intrykket ein får av karakteren han spelar. Ein får kome tett innpå Trevor, ein maskinarbeidar på ein fabrikk (sjokkerande nok med tanke på tittelen), og me får raskt sjå at kvardagen hans ikkje er den enklaste. Nokre filmar blir betre ved at ein tenkjer på den i nokre par timar etter ein har sett den - den må synkje inn litt, òg dette er ein av dei. Litt små-irriterande-ting angåande regien iblant, men ikkje så mykje at det går utover heilheiten av filmen. Så etter filmen har sunket inn, er det alt i alt ein god film. Karakter: 8/10 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. april 2011 Rapporter Del Skrevet 4. april 2011 Siden alle liker Rihanna, må du også like det. 1 Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 4. april 2011 Rapporter Del Skrevet 4. april 2011 (endret) Bor du i Norge uten å følge janteloven??? Synes hverken Inception eller LOTR er så utrolig fantastiske som rating på IMDB skulle tilsi, Inception er grei underholdning om enn litt langtekkelig og repeterende (jeg kunne ikke brydd meg mindre om den jævla dama hans halvannen time ut i filemn). LOTR er et fantastisk fantasiunivers for barn og ungdom, men har jo ikke akkurat den helt store substansen for alle blant det voksne publikum. Ja, jeg var også oppslukt av boka da jeg var 15 men foretrekker noe som går litt dypere enn "de slemme mot de snille" nå. Edit: Glemte å skrive micro-anmeldelsen: Battle Los Angeles: Søppel, så 30 minutter og spolte gjennom resten. Helt utrolig at en sjanger med så stort potensiale for fiksjon alltid ender opp i klisjéfylte skytefilmer. Man får smøre seg med tålmodighet et par år til, kanskje Rendezvous with Rama blir den neste store. Endret 4. april 2011 av Saftis Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 4. april 2011 Rapporter Del Skrevet 4. april 2011 Med enorme seertall, Oscar-priser, og stor begeistring fra folk flest, burde det ikke være noe problem for dere å bli imponert heller. Ånei. "Siden alle andre liker den, må også du like den"-argumentet? Ja helt riktig. Kan du forklare meg hvorfor du har høyere standard enn andre? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 4. april 2011 Rapporter Del Skrevet 4. april 2011 Med enorme seertall, Oscar-priser, og stor begeistring fra folk flest, burde det ikke være noe problem for dere å bli imponert heller. Ånei. "Siden alle andre liker den, må også du like den"-argumentet? Ja helt riktig. Kan du forklare meg hvorfor du har høyere standard enn andre? Er du helt..? Det er noe som heter forskjellig smak. Verre er det ikke. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå