vikingkylling Skrevet 20. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2011 (endret) Universal kjøpte rettighetene i november i fjor. http://www.firstshow...e-troll-hunter/ Men jeg er svært skeptisk til en remake. De har ikke troll i kulturen sin på samme måte som oss, så for dem er det bare en dårlig, fake dokumentar om teite monstre. Det blir som om vi skulle laget dokumentar om en norsk bigfoot. Endret 20. februar 2011 av vikingkylling Lenke til kommentar
ErikBlodøks Skrevet 20. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2011 Frozen Frozen handler om en vennegjeng på 3, som er på tur i en skibakke. De er i ferd med å stenge bakken, men de vil kjøre 1 tur till ned. men mens de er halveis i bakken i skiheisen, stopper de heisen og skrur av hele bakken. De sitter da igjen i heisen, og ingen kommer for å hjepe dem. Det var en søndags kveld når de stengte, og de opner ikke før Fredagen igjen. Da prøver de altså å komme seg ned, men på bakken møter de en flokk med ulver, som jagde etter dem og spiste dem(?) Frozen er en faktisk ganske så bra film, den er spennende og noen ganger litt trist. Men det var bare 1 ting jeg stusset litt på, Spiser ulver mennesker? trodde de var redde for oss mennesker, og de gangene de angriper er det bare for å skade. Men her spiste ulvene jo 1 av dem. Jeg gir den 8/10. En filmanmeldelse er en tekst som skal fortelle oss din mening om filmen, og ikke et kortfattet referat av HELE filmens handling. Jeg hadde tenkt å se denne filmen, men nå trenger jeg ikke det. LOL not. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 20. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2011 Slettet noen off-topic poster om hjemmekino. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 20. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2011 Universal kjøpte rettighetene i november i fjor. http://www.firstshow...e-troll-hunter/ Men jeg er svært skeptisk til en remake. De har ikke troll i kulturen sin på samme måte som oss, så for dem er det bare en dårlig, fake dokumentar om teite monstre. Det blir som om vi skulle laget dokumentar om en norsk bigfoot. Aldri si aldri. Det de kunne gjort var å forandre litt på historien og si at Trollene hadde kommet til USA fra Norge. Ikke verre enn det. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 20. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2011 Trolljegeren Har stort sett ikke noe annet enn positive ord om denne filmen. Herlig humor samt fantastisk innhold og tema. En norsk film vi kan være stolt over, som for øvrig ikke kunne passet til et bedre innspillingssted enn i Norge også. 9/10 Nå skal Amrikanerne lage "remake" av den... Hmm det kommer aldri til å bli det samme, skifter helt meninga med filmen Lenke til kommentar
ennj Skrevet 20. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2011 Ikke verre enn den Percy Jackson-filmen hvor hele den greske mytologien har bestemt seg for å emigrere til Hollywood, men ganske nært. Lenke til kommentar
BadFurDay Skrevet 20. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2011 Aldri si aldri. Det de kunne gjort var å forandre litt på historien og si at Trollene hadde kommet til USA fra Norge. Ikke verre enn det. For at dette skal funke så vil hele filmen måtte endres til det ugjenkjennelige, imo. Troll er plantet så langt inne i ryggmargen til norsk kultur at alle småstikkene og referansene i filmen vil forsvinne helt for amerikanerene, og resten av verden for den del. Men alikevel så må jo remaken sees for nysgjerrighetens skyld. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 20. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2011 Hvem skal lage Usa-versjonen, noen info om det enda? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2011 (endret) Pøh, "alle" har sett Lord of the Rings, så de lager bare trollene til å se ut som trollene i Sauron's hær. Trenger ikke lage texturene pånytt engang da, bare kjøpe modellene fra NLC. Endret 20. februar 2011 av Bytex Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 20. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2011 (endret) Det jeg synes er morsomt med Trolljegerene er at den tar for seg at trollene er gjerdet inne midt oppi fjellene av svære elektriske gjerder. Også kalt høyspentledninger. Lo godt når en av hovedpersonene spør hvorfor strømnettet går i en stor sirkel rundt fjellene. Filmen er kanskje ikke en komedie, men den har en god del morsomme poenger som gjorde at den ble god underholdning. Har selv gått i fjellet og ikke sett andre folk på mange dager, også kommer du plutselig over noen høyspentmaster og lurer på hvorfor i h.... de er plassert der. Endret 20. februar 2011 av blackbrrd Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 20. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2011 Pøh, "alle" har sett Lord of the Rings, så de lager bare trollene til å se ut som trollene i Sauron's hær. Trenger ikke lage texturene pånytt engang da, bare kjøpe modellene fra NLC. Det er ganske stor forskjell på trollene fa Rignenes Herre og trollene vi har her. De kan ikke sammenlignes i det hele tatt. Dessuten er det ikke bare en type troll her i Norge, men mange forskjellige. De minste er bare to, tre meter høye, mens de største er giganter på over hundre meter. Hvordan ville det blitt med en norsk dokumentar i samme stil som Trolljegeren, men med leprechauns? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 20. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2011 (endret) Det er ganske stor forskjell på trollene fa Rignenes Herre og trollene vi har her. De kan ikke sammenlignes i det hele tatt. Dessuten er det ikke bare en type troll her i Norge, men mange forskjellige. De minste er bare to, tre meter høye, mens de største er giganter på over hundre meter. Hvordan ville det blitt med en norsk dokumentar i samme stil som Trolljegeren, men med leprechauns? Du er klar over at Troll fins ikke? Dette er FANTASI det er snakk om. Fins ikke regler. Er like dumt som folk som hisser seg opp over Twilight fordi vampyrene glitrer. Endret 20. februar 2011 av AvidGamer Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 20. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2011 Det er ganske stor forskjell på trollene fa Rignenes Herre og trollene vi har her. De kan ikke sammenlignes i det hele tatt. Dessuten er det ikke bare en type troll her i Norge, men mange forskjellige. De minste er bare to, tre meter høye, mens de største er giganter på over hundre meter. Hvordan ville det blitt med en norsk dokumentar i samme stil som Trolljegeren, men med leprechauns? Du er klar over at Troll fins ikke? Dette er FANTASI det er snakk om. Fins ikke regler. Er du morsom, har du sett Trolljegeren eller? Selvfølgelig finnes troll. 8 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 20. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2011 Det er ganske stor forskjell på trollene fa Rignenes Herre og trollene vi har her. De kan ikke sammenlignes i det hele tatt. Dessuten er det ikke bare en type troll her i Norge, men mange forskjellige. De minste er bare to, tre meter høye, mens de største er giganter på over hundre meter. Hvordan ville det blitt med en norsk dokumentar i samme stil som Trolljegeren, men med leprechauns? Du er klar over at Troll fins ikke? Dette er FANTASI det er snakk om. Fins ikke regler. Er like dumt som folk som hisser seg opp over Twilight fordi vampyrene glitrer. Geez... jeg håper du ikke er seriøs. Men for å ta det inn med teskje har vi hatt troll i kulturen i tusenvis av år. Det samme gjelder Huldra, Nøkken og sikkert mange flere. Om du drar til USA og begynner å snakke om noen av disse er det svært få som vet hva du snakker om. De har aldri hatt en egen kultur, folkeeventyr og alt det der. De har ikke engang et offisielt språk. De kan gjerne lage sin egen trolljeger, men i såfall må det være med et eller annet monster de har hatt i eventyrene sine og de aller fleste har et forhold til. Det eneste jeg kommer på i farten er Bigfoot. Siden vi ikke har en bigfoot her ville det vært meningsløst med en Bigfootjegeren i Norge. Ser du poenget? 3 Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 20. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2011 Selv om det ikke finnes Troll i Norge så har jo eventyrmakerne laget en viss standard for hvordan ett Norsk troll skal se ut. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 20. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2011 (endret) De kan gjerne lage sin egen trolljeger, men i såfall må det være med et eller annet monster de har hatt i eventyrene sine og de aller fleste har et forhold til. Jaa, okay. Så siden "kulturen" til Troll ikke stammer fra USA så blir det "feil". Okay... Da får vi se litt.. Dracula. Historien om Dracula stammer ikke fra USA, men likevel har USA laget de beste Vampyr fokusert filmer/TV serien. Varulver. Gresk. Heller ikke fra USA kultur, men igjen er det USA som trumfer tronen. The Hunchback of Notre-Dame. Fransk. Igjen, dominerer USA filmer. Frankenstein's monster... osv osv osv Så hva så om USA skulle skreve om Troll??? Skulle DET plutslig være gale i motsettning til alt annet? Rullebladet til USA som filmatiserer andres fantasi "kulturer", er ganske bra. Endret 20. februar 2011 av AvidGamer Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 20. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2011 Jeg har tenkt å lage en film med en femti meter høyt skapning laget av søppel som spaserer rundt og dreper alt den kommer over, spyr ild ut av diverse kroppsåpninger og har som yndlingshobby å flå babyer levende. Og jeg skal kalle ham Julenissen. Det er vel også greit? Julenissen er jo ikke ekte, så jeg kan gjøre hva jeg vil. 2 Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 20. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2011 AvidGamer, anmeldelsene mine drukner i all denne trollinga deres. 9 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2011 Jeg har tenkt å lage en film med en femti meter høyt skapning laget av søppel som spaserer rundt og dreper alt den kommer over, spyr ild ut av diverse kroppsåpninger og har som yndlingshobby å flå babyer levende. Og jeg skal kalle ham Julenissen. Det er vel også greit? Julenissen er jo ikke ekte, så jeg kan gjøre hva jeg vil. Du har ikke hverken teknologi eller kunnskap til å lage et 50m høyt søppelmonster som kan gå, tror jeg Du får se om du finner Skraphaugen fra Fraglene. Den kunne jo snakke i det minste. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 20. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2011 (endret) AvidGamer, anmeldelsene mine drukner i all denne trollinga deres. Klar over det. Og min tankegang er: If you can't beat them, join them. Jeg har tenkt å lage en film med en femti meter høyt skapning laget av søppel som spaserer rundt og dreper alt den kommer over, spyr ild ut av diverse kroppsåpninger og har som yndlingshobby å flå babyer levende. Og jeg skal kalle ham Julenissen. Det er vel også greit? Julenissen er jo ikke ekte, så jeg kan gjøre hva jeg vil. Klart du kan det. Futurama har jo en sånn nisse. Endret 20. februar 2011 av AvidGamer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå