Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja det kan jeg skrive under på. En kompis satt og gnåla om at alt var så urealistisk og tåpelig HELE tiden mens vi så Sin City. Jeg ble så irritert at jeg så filmen på nytt etter han var gått bare for å slippe gnålet.

 

Horrorfilmer ser jeg generellt også kun alene, så slipper jeg kynisme fra andre.

 

Et annet typisk scenario er når man skal tvinge helt uinteresserte venner til å se en klassisk zombiefilm ellernoe. Og de bare sitter og whiner over hvor kjedelig det er eller hvor dårlige effektene er. Det sluttet jeg med for lenge siden.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Ser det meste av film alene. Har sammenheng med at jeg har en forkjærlighet for dokumentarfilm. Ikke mange som deler den interessen, gitt.

 

Synes å huske at jeg så Blair Witch Project alene. Filmen er nok den minst skremmende grøsseren jeg har sett. Den hellet heller mot å være ufrivillig morsom. Den snørrete kvinnen er faktisk det jeg husker best.

Lenke til kommentar

Legger den inn igjen.

 

The Man from Nowhere (Ajeossi) (2010)

 

post-140267-0-29319000-1297804995_thumb.jpg

 

WOW, fy faen for en film!

 

Om du liker filmen Léon, kommer du til å elske The Man from Nowhere.

 

Tae-Sik Cha driver en pawnshop. Han holder seg til segselv, prater med ingen. Lever et isolert liv alene...utenom ei jente som heter So-Mi Jeong. De har et nokså spesiel vennskap. Hun henger rundt han, han tillater det...

 

So-Mi Jeong har det ikke lett. Hennes mor er rusmissbruker, og klarer å blande seg opp med en narkobande.

So-Mi Jeong havner midt oppi det, og blir kidnappet.

 

Dette liker Tae-Sik dårlig. Hans mystisk bakgrunn begynner å åpne seg mer og mer utover filmen mens vi følger hans nådeløs kamp å redde So-Mi.

 

Fantastisk fortalt, med en SOLID karakter utvikkling og enestående skuespilling. Action scenene er ikke for dominerande her, men når de dukker opp så har de en grunn til å være tilstede. Ikke bare slengt inn her og der for å underholde.

 

Det hele resulterer i en mektig film.

 

Sterkt anbefalt!!

 

9/10

 

http://www.youtube.com/watch?v=_o3X4GqfZZ0

Endret av AvidGamer
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om det var diskusjon om en spesifik film/anmeldese hadde jeg ikke hatt problem med. Men her går det prat om flere filmer og en sjanger.

 

Dessuten føler jeg personlig at det er nesten frekt å "Hoppe over" en person som tar seg tid til å skrive en anmeldelse og folk bare prater rett forbi den.

Kan nesten sammenligne det som om noen vil si noe, så ignorerer folk personen.

 

Men men, er bare mitt syn.

 

Jeg reposter anmeldelsen når ting har roet seg ned igjen og vi er tilbake til anmeldelser.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Om det var diskusjon om en spesifik film/anmeldese hadde jeg ikke hatt problem med. Men her går det prat om flere filmer og en sjanger.

 

Dessuten føler jeg personlig at det er nesten frekt å "Hoppe over" en person som tar seg tid til å skrive en anmeldelse og folk bare prater rett forbi den.

Kan nesten sammenligne det som om noen vil si noe, så ignorerer folk personen.

 

Men men, er bare mitt syn.

 

Jeg reposter anmeldelsen når ting har roet seg ned igjen og vi er tilbake til anmeldelser.

 

Helt enig AG. Nå fikk jeg med meg anmeldelsen din, og begge filmene der kom øyeblikkelig på min liste.

Legger alltid spesielt merke til dine anmeldelser, for vi har nok mye samme smaksans når det gjelder film har jeg inntrykk av :cool:

Lenke til kommentar

Det er da ikke uvanlig i denne tråden at anmeldelser i varierende størrelser og innlevelse blir forbigått i stillhet? Så følsom må man ikke være på det. Nytten gjør de uansett da det bringer oppmerksomhet og et større publikum mot filmen/verket som jeg ser viktigere enn oppmerksomhet ift. anmelderen.

Endret av Theo343
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Syntes det var et greit poeng uansett, og det var vel bare en mening.

 

Forslag (om det er gjennomførbart): at diskusjoner og kommentarer i etterkant av anmeldelsene havnet i en slags undertråd. Og at man kunne se under hver anmeldelse at de har kommentarer der og evt hvor mange.

 

Slik at om man hadde noe å kommentere/diskuter vedr. en anmeldese, måtte de postes i den aktuelle undertråden. Ville sett ryddigere ut? :hmm:

Lenke til kommentar

Syntes det var et greit poeng uansett, og det var vel bare en mening.

 

Forslag (om det er gjennomførbart): at diskusjoner og kommentarer i etterkant av anmeldelsene havnet i en slags undertråd. Og at man kunne se under hver anmeldelse at de har kommentarer der og evt hvor mange.

 

Slik at om man hadde noe å kommentere/diskuter vedr. en anmeldese, måtte de postes i den aktuelle undertråden. Ville sett ryddigere ut? :hmm:

Jeg tror det ville hatt motsatt effekt. Basert på hvor sjeldent man opplever denne klagen så tror jeg tråden fungerer utmerket. Jeg tror også at flertallet vil beholde dagens ordning, basert på to ting:

1. Jeg antar alltid at alle er enig med meg.

2. Folk hater forandringer. ^^

  • Liker 4
Lenke til kommentar

It's Kind of a Funny Story er en små koselig, beroligende og til tider litt morsom film som tar oss med på et mentalsykehus fylt med frustrasjon, lykkerus og kjærlighet.

 

Historien er basert på romanen med samme navn fra 2006 og er regissert av filmskaperne Anna Boden og Ryan Fleck, som tidligere har jobbet sammen på filmer som Half Nelson og Sugar. De har nok en gang laget en film sammen, denne gang et humordrama med nykommerne Keir Gilchrist (United States of Tara, Dead Silence) og Emma Roberts (Aguamarine, Nancy Drew) sammen med Hangover-kongen Zach Galifianakis (The Hangover, Due Date, Bored To Death). Det har vært et relativt travelt år for Galifianakis hvor han gjennom storfilmer som Dinner For Schmucks og Due Date, samt tv-serien Bored To Death og andre små opptredener har kommet enda høyere på Hollywood-rangstigen. Det blir nok ikke akkurat mindre suksess på han i år når The Hangover 2 kommer ut. Uansett så viser han sin mere seriøse side som skuespiller her, noe som absolutt ikke er negativt. Det er som jeg har sagt, han er ikke bare en lubben og skjeggete moromann, men også en dyktig og veldreven artist.

 

Etter å ha nesten hoppet fra Brooklyn bruen bestemmer Craig (Gilchrist), en deprimert 16-åring med vanlige tenårings problem, seg for at han skal legge seg inn på sykehuset for å få hjelp. Han havner i den psykiatriske etasjen hvor han møter blant andre pasient Bobby, en voksen mann som mener han er på sykehuset på ferie, (Galifianakis) som blir hans ledsager og kompanjong. Craig blir samtidig fenget av den jevngamle Noelle (Roberts) som er der på grunn av selv skading. Han kommer nær og blir godt kjent med en hel rekke av pasientene der, deriblant Bobby og Noelle. Dette påvirker oppholdet hans i en stor grad via oppdagelser og opplevelser som får han til å åpne øynene for livet.

 

Det er en viss godhet og uskyldighet i denne filmen som jeg liker. Det bygges på karakterenes mindre velykkede hendelser som har oppstått i livene deres. Da snakker vi om selvmord- og smertetanker som har forandret deres personlighet og levemåte. Filmen kalles en dramakomedie. Den KAN sammenlignes med Jack Nicholsons Gjøkeredet, bortsett fra at denne har mindre glød og engasjement. Den viser ikke den sammen dynamikken og energien som Gjøkeredet har, men er fortsatt stilfull og ganske original. Som sagt så liker jeg Zach Galifianakis og hans vittige, spesielle og oppsiktsvekkende humor. Han viser noe av det samme her og presterer nesten like bra på dramasiden. Er forholdsvis fornøyd med youngsterne Emma og Keir som er velspilte og emosjonelle i sine roller. De overbeviser meg nok til like den.

 

It's Kind of a Funny Story er et greit komediedrama som med interessante og underholdene karakterer gir det normale liv en sjanse.

07/10

http://www.youtube.com/watch?v=A5raCudsjNk

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Litt småprat frem og tilbake imellom anmeldelsene her er uungåelig.

Og heller ikke noe vi vil unngå, vel?

Nei.

 

Løsningen er enkel, bruk plussfunksjonen godt på alle gode anmeldelser, og la de som kun er interesserte i selve anmeldelsene bruke visningsterskel-funksjonen for å sortere ut det.

 

Selv kjører jeg på med 200 innlegg per side, og ser nytteverdien i litt offtopic. Det blir fort kjedelig om det ikke er rom for en eneste avsporing.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Spørsmål, er dette et "rent" film? Er det noe sex/råspråk tema/scener? Jeg er alltid på utkikk etter filmer å se med mor, men det blir fort ubehaglig når sex relaterte ting dukker opp, hun er ganske gammeldags og missliker slikt.

 

Du nevner oppsiktsvekkende humor, så jeg lurer på om det er det. Og Zach Galifianakis er ganske kjent for å være nokså "rå" i kjeften.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...