Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser på 2010: The year we made contact.

 

Tror jeg klikker før jeg er ferdig med filmen. Han ene fyren skal stønne og puste konstant gjennom hele filmen. Er det mulig og lage noe mer irriterende.

 

Det der skjønte jeg ikke engang :dontgetit: Har sett filmen

en rekke ganger, og kan ikke huske noen som "stønnet gjennom hele filmen".

Synes ikke det er den verste oppfølgeren( til 2001) jeg har sett heller.

Ikke imponerende, men helt ok vil jeg si.

Lenke til kommentar

Nerd, alle som har over 1001 poster er i denne tråden er tølpere

Da er jeg spent på det neste innlegget ditt.

 

Jeg har snart fullført IMDbs 250-liste, og da skal jeg skrive en liten anmeldelse av samtlige filmer på listen. Det gruer jeg meg litt til. ^^

 

Grensen økes så klart hver gang jeg poster, så nå er alle med mer enn 1002 poster tølpere.

 

Akurrat som post counted min, den jeg har er den riktige, de som ikke har like mange er n00bs de som har flere er nerder og har ikke noe liv.

Lenke til kommentar

...... sine anmeldelser er jo av de bedre. Visst de skal kritiseres er det ikke mye som hadde stått igjen som bra.

Jeg setter veldig pris på innsatsen, men han slår meg som en type som tåler litt konstruktiv kritikk, og da velger jeg å påpeke at en filmanmeldelse ikke er en roman - poenget er ikke å vise frem ordforrådet eller sin egen skrivestil, men heller å formidle et effektivt budskap til leseren. Nå skal jeg ikke påstå at jeg gjør det, men så tåler også jeg kritikk.

 

Noe jeg får i bøtter og spann, sånn sett. ^^

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, ser den. Vi som er aktive anmeldere innpå her må skjerpe oss.

Det virker som du tar denne filmkritikken så ganske seriøst. Det er jo vel og bra, men jeg har ett tips til deg. Du burde nyansere karakterskalaen din mot en litt strengere linje. Jeg har bemerket meg at du deler ut veldig mange 10'ere. Når du gjør dette så mister toppkarakteren den "slagkraften" den burde ha.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Grunnen til det er fordi jeg har sett mange bra filmer.

 

Vil du påstå at Into The Wild, Tarzan, 127 Hours og Black Swan ikke er verdt 10/10? Det er de siste filmene jeg har gitt full pott på.

Støtter deg her. Hadde filmvalgene man tok vært helt tilfeldige så kunne man heller krevd en litt jevnere fordeling av filmkarakterer, men de siste 10 filmene jeg så har enten vært Oscar-nominerte eller på IMDbs 250-liste - at 4 av dem skulle få toppkarakter er direkte sannsynlig. Black Swan, Into the Wild, The Fighter, The King's Speech, True Grit - dette er KNALLfilmer og fortjener toppkarakterene de har fått. Dette er det beste av det beste og vi er heldig som får være vitne til den storhetstiden som de siste årene har vært for film. Jeg tar imot filmer som dette med åpne armer, og stiller meg revnende likegyldig til de som mener at jeg overvurderer Oscar-nominasjonene. Jeg så ikke Sex & the City 2, derfor fikk jeg aldri gitt den bunnkarakter. Rart det der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er så mye bra film det ute at det er dumt å med vilje se film man vet ikke vil være en grei opplevelse. Men av og til ser man f.eks det som tilfeldigvis går på tv. Som i kveld:

 

S.W.A.T. (2003)

post-58847-0-98147900-1296953066_thumb.jpg

Middelmådig plankekjøring. Dog gjøres det et forsøk på å få oss interessert i teamet med en mislykket trenings/rekkruteringsdel der de blir plukket opp og gjort til et SWAT-team nesten over natten. Det skildres flate karakterer, og så forventes det at vi skal bry oss når det utenkelige skjer, og fristelsen blir for stor for å dolke teamet i ryggen for en grei sum penger. Fine effekter brukes for å dekke opp under grove hull i historien. Greit nok, men det blir ikke mer en middelmådig for min del når det blir gjort slik.

 

5/10

 

Skal man skrive en totalt flytende anmeldelse helt blottet for substans så bør det være et bevisst valg. Selv gjorde jeg det når jeg anmeldte Last Year at Marienbad. Men om man benytter seg av nok lengde til at man har rom til både overdreven subjektiv skryt og nok objektivitet til at det kommer fram hvorfor den subjektive opplevelsen var slik den var, og hvorvidt filmen kan treffe bredt. Å si lite med mange ord er ikke galt, så lenge det ikke går på bekostningen av å få med seg akkurat det en slik filmanmeldelse må inneholde.

Jeg tør ikke driste meg til å dra anmeldelsene ut over flere store avsnitt. Det blir fort meningsløst, og jeg foretrekker korte anmeldelser gjennomsyret av subjektivitet, som skaper nysgjerrighet fremfor store, komplette filmanmeldelser som blir scrollet rett forbi.

 

... har en lengde og stil som gjør at jeg er selektiv med hvilke anmeldelser jeg orker å lese igjennom. Det høres kanskje negativt ut, men det er et godt tegn; lengde og innhold er godt nok til at jeg basert på en av de anmeldelsene alene kan bestemme meg for om jeg vil se en film eller ikke. Men er filmen allerede utelukket som uinteressant, så hender det jeg bare blar videre forbi.

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar

Det er enkelt for meg å kritisere, siden jeg egentlig aldri skriver noe her. Jeg håper kritikken blir tatt med et smil og kanskje akkurat du får bearbeidet noe ut av det, hvem vet. Nå er jeg kun en av mange, og det er ikke sikkert alle har samme smak i lesestoff som det jeg har. Men det er jo min verden og jeg liker tråden, så stå på! :thumbup:

Lenke til kommentar

Var innom Eldorado idag og så på Tangled, eller "To På Rømmen" som den heter på norsk.

 

Animasjonsfilm fra Disney, med gjennomgående høy kvalitet og særdeles god humor. Filmen er forutsigbar, men det er en varmende disney-film. Eneste minus jeg kommer på er at de har en tendens til å bryte ut i sang hele tiden. Det er ikke helt "meg".

 

Men kort og godt, filmen fortjener en 8/10. Syns nå jeg.

Lenke til kommentar

Trolljegeren.

Dritbra film! Action og humor. Otto er MANN!

 

Hehe ja...og så er det ikke så mye drama i filmen heller... :p

 

Siden vi først diskuterer ......... sine anmeldelser, så har jeg ett par ting som gnager i hodet mitt;

 

1. Det føles veldig ofte ut som om jeg har gått opp til en filmanmelder-automat på gata, sluppet på en 20 kroning, vridd knappene for utsvevende meninger om filmen og hvor positiv anmeldelsen skal være, litt for mye til høyre.

Det blir altfor textbook anmeldelse, altfor generisk hvis dere skjønner. Ingen personlige følelser eller meninger om filmen skinner igjennom.

 

2. De som prøver seg så ambisiøst på det og være filmkritiker/anmelder, bør ha sett mer klassikere! (Mao. i det minste sett mer enn 108 av top250, ikke at jeg synes IMDB's top250 er noe krav eller bibel på feltet, but still!) Jeg tror kanskje det hadde gitt mer nyanserte anmeldelser?

 

Men uansett .........; se ikke på dette som noe forsøk på og tråkke på deg eller være nedlatende, ta det som konstruktiv kritikk. Fortsett og se masse filmer og fortsett med å skrive masse anmeldelser, så går vanligvis ting seg til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg syns ......... fortjener skryt. Han/hun skiller seg ut fra massen av filmanmelderer nettopp på grunn av det som her blir nevnt som negativt. Jeg finner denne forfatterstilen direkte sjarmerende, og er én av mange grunner til at jeg alltid leser .........s anmeldelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...