Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Poltergeist II: The Other Side (1986)

Selv om jeg så alle tre filmene engang i fordums tid, husket jeg lite nå.

Den første har andre anmeldt, så lar den ligge.

Denne nr 2 regnet jeg med ville være et anticlimax, etter

hvordan omtalene har beskrevet den jamt over som skuffende.

I forhold til første.

Derfor var det positivt overraskende at jeg syntes den var minst like bra.

Ikke noe store filmer noen av dem egentlig, men denne var kanskje hakket bedre.

Den var til og med litt skremmende noen ganger. Hvilket jeg synes få filmer er. En god del mer skremmende enn den første.

Flere uventede plutselige ting som skjer.

Lurer på om den tredje er verdt et gjensyn?

6/10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Winters Bone var for meg en liten skuffelse utfra beskrivelsen samtidig som den var en liten overaskelse ift. at hovedrolleinnehaveren bar filmen overaskende godt. Rolig og stemningsfull thriller som jeg likte men hvor alt for mye av kvaliteten ble utgjort av et individ.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

The Hangover

Hvor mye skal man si om en komedie som ganske enkelt ikke er morsom? Klart, den hadde noen øyeblikk der jeg satt og småhumret, men stort sett ble det for overfladisk og for dumt. Ikke hjalp det at jeg lo av, og ikke med hovedpersonene. Der den prøver seg med morsomme tilfeldigheter, og uforklarlige momenter, så føles det påtrengt. Det er ganske enkelt for planlagt, på kanten til det pinlige.

På papiret er den en perfekt mainstreamkomedie, uten at de har gått vesentlig bort fra den vanlige oppskriften. Det er påkostet, og helt greit. Men det stopper der, og dette gir meg ingenting.

(De absolutte bunnkarakterene reserverer jeg til filmer som både faller gjennom som subjektiv opplevelse, og mangler totalt evne til å fenge, selv for målgrupper radikalt forskjellige for meg. Denne er sikkert morsom nok for mange, så helt håpløs kan jeg ikke kalle den - om jeg skal se litt objektivt på det.)

4/10

• Liker 1
Lenke til kommentar

Enter the Void

Måtte dessverre nøye meg med en blu-ray rip, noe som forsåvidt er litt kjipt da kildene sier at dette skal være den ultimate kinofilmen. Menmen, Irreversible fungerte bra og da burde denne kunne gjøre det samme. Den første halvannen timen er rett og slett helt utrolig. Overgår hans forrige film og det er så utrolig kjipt at det kommer en drøy time til, som for min del ødela store deler av helhetsinntrykket. Det blir altfor mye visuell repetisjon og limboinnstillinger som legger svært lite nytt på bordet. Gaspar gjennomfører dog et helt vanvittig konsept med et grensesprengende uttrykk. Problemet er helt og holdent lengden.

Endret av tjalla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Saving Private Ryan (blu-ray)

Satte denne på hjemmekinoen (84" lerret, 1080p projektor og 5.1 surround) for å ta igjen litt tid med en gammel klassiker.

Først, bildet og lyden på denne blu-ray versionen er superb. Åpnings scenen for invasjonen på Normandi er bare spektakulær og kulene suste forbi ørene i en perfekt overgang mellom front og bak høytalere. Stemmene kommer klart frem fra centeren som normalt og bassen sitter perfekt i eksplosjonene. Sågær siste scene med tanks og hele pakken buldrer bassen løs fyllingene i tennene. Tilbake til bildet så er alt klart og detaljert med unntak av scenene som er ment å være litt dessorienterende. Alt i alt er dette en forbanna god blu-ray utgave, og har du et godt hjemmekino anlegg får det virkelig kjørt seg både på lyd og bilde.

Selve filmen er bare en klassiker fra Spielberg's stol og alt er bare så innmari gjennomtenkt. Dette er virkelig den filmen som klarer å vise helvettet for soldatene under 2 verdenskrig, både med tanke på brutaliteten men og den menneskelige påkjenningen for dem som deltok. Tom Hanks spiller bare helt fenomenalt som Capt. John Miller, en karakter som fremstår som kompleks og dyp gjennom hele filmen. T.o.m Daemon gjør en fenomenal fremføring det lille han er med, og en scene med Ribisi får det til å gå kaldt nedover ryggen.

Alt i alt er dette et gullkjøp på blu-ray. Og har du ikke blu-ray er det like fult en fantastisk film.

Karakter: 10/10

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Paranormal Activity 2 er en dårlig oppfølger som hverken er skummel, ekkel eller forbausende. Den prøver for hardt på å gjøre det like bra som den første og det funker svært dårlig.

Her får vi det igjen. Den type skrekk filmet med overvåknings- og håndholdt kamera, også kjent som "found footage", som vi kanskje best kjenner fra The Blair Witch Project, Cloverfield, samt den første Paranormal Activity. Også 2'ern bruker denne type framgangsmåte, men denne gang blir det for dumt. Her har en ukjent regissør utført en av de dårligste oppfølgerne noensinne.

En "ny" familie har inntatt skrekkscenarioet hvor en far, mor, tenåringsdatter og liten guttebaby får oppleve litt av hvert når visse ting begynner å riste løs i huset deres.

Vi vet hva som kommer til å skje, vi vet konsekvensene og vi vet hele handlingen. Det er blitt fortalt. Den første var helt grei og ga noen skremmende scener hvor vi skvatt. Det er noen få momenter av det her også, men ikke like godt presentert. Nesten alle de "beste" scenene er alt for overdrevne og Scary Movie aktig, hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg tror ikke at jeg trenger å si mer. Det er rett og slett en crappy film som ikke vil bli sett igjen eller savnet.

Paranormal Activity 2 glemmer man nok like fort som en ku på et jordet man kjører forbi med bil. Å ja, så laber er denne filmen.

01/10

http://www.youtube.com/watch?v=07XbSk7Rjt4

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Image of Bruce Lee 4/6

Bruceplotation er det ikke titteln til tross....Bruce Li spiller agent som skal stoppe falske penger , Han Ying Chieh (kjent fra Big Boss) og Bolo Yeung som bad guys.....Chieh blir anonym i forhold til Bolo som stjeler showet. Helt kurant film , verken mer eller mindre.

Enter the Game of Death 4/6

Faktisk litt morsom , starring wannabe Bruce Le....akkurat som i den ekte versjonen maa han bekjempe div bad guys for aa komme til toppen av pagodan , saa er det et viktig dokument som yankene/japanerne er ute etter. Naar vi snakker Lee imitatorer er Le bedre enn Li mht fight scenes.

True Game of Death 2/6

Den ekte Lee er blitt forgiftet og en imitator maa ta over....tro det eller ei saa er dette en slags kopi av 78 versjonen....mao rip off av en rip off *humrer*. Filmen var ikke det helt store imo.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Aliens

Dette er ganske unikt, første filmen er en treig stille skrekk, bodyhorror kunst film, så kommer Cameron og lager en super action film ut av det, and I like it. Det er rart hvordan disse to filmene som er så forskjellige, det er jo tross alt ikke samme type film i det hele tatt men føles ut som det er sammme serie. Det er liksom ikke jump the shark sak.

Filmen bytter ut skrekken med mer thriller og spenning og bytter ut kunst filmen med action.

Det er utrolig at en kar som har laget en så kult film som dette og T2 som er enda bedre og kulere, har laget makverket Avatar.

Filmen er ikke perfekt, men den er fryktelig kul den inneholder det kuleste sci fi våpenet ever the pulse rifle, filmen var også gro grunn for AVP tegne serien og spillene(ikke de tullete filmene) Filmen er spennende hele tiden masse kul action, den fordyper alien mytologien og er bare rå. det er bare synd at 3eren og 4eren ødlegger alt det kule første og andre film skapte.

Drit rå action film Cameron's nest beste film 9/10

Lenke til kommentar

The Green Hornet

Den første filmen jeg ser i 3D og jeg er ikke imponert. Å betale 30-40 kroner ekstra er utvilsomt ikke verdt det for denne filmen. Kan ikke huske noen særlige 3D gimmicker som utmerket seg selvom jeg så filmen for kun et par timer siden. Var mer slitsomt å se på enn det var artig, i tillegg var det mye uskarpheter som lusket rundt i filmen. Har ikke sett filmen i 2D, men tviler på at det er like mange uskarpheter der.

Filmen i seg selv kan minne litt smått om Kick-Ass, bortsett fra at sistnevnte ligger flere nivåer over Hornet. For min del trekker Seth Roger ned filmen, rollen hans som Britt Reid/The Green Hornet er lite uforutsigbar og føles litt kjedelig. Hans makker Kato derimot er et friskt pust og løfter filmen flere hakk for min del. The Green Hornet går i flere klisjéfeller og er temmelig forutsigbar, men har akkurat passelig mengde med action og komikk til at det funker som en helt grei film å se med gutta på en ellers kjedelig og ordinær torsdagskveld.

6/10

Lenke til kommentar

Black Swan 2010

Jeg ble lettet over at filmens trailer ikke var representativ for filmens helhet, for hvor jeg i traileren så en film fylt av cheesy symbolikk og generiske Hollywood-replikker, så jeg i filmen akkurat nok av slike øyeblikker til å fylle en trailer. Dette er nok den beste beste-film-oscar-nominerte filmen jeg har sett, og Natalie Portman fortjener all den skryten hun kan høste for den jobben hun gjør her. Nå har jeg tilnærmet null peiling på ballett, men jeg synes allikevel søkelyset filmen retter mot dette miljøet var i overkant negativt, på tross av at dette nok kan kalles et av Aronofskys varemerker, og noe som på sin måte drar meg inn i historien han forteller både effektivt og brutalt. Filmen anbefales uten tvil.

Endret av Dr. Van Nostrand
Lenke til kommentar

Støtter den, jeg synes han malte et veldig mørkt bilde av heroin i Requiem uten å nevne fordelene. F eks hvor enkelt det er å gå ned i vekt.

Nå er det ikke nødvendigvis slik at bruken av narkotika går hånd i hånd med tilhørighet til det stereotype dopmiljøet.

Lenke til kommentar

The Green Hornet

Den første filmen jeg ser i 3D og jeg er ikke imponert. Å betale 30-40 kroner ekstra er utvilsomt ikke verdt det for denne filmen. Kan ikke huske noen særlige 3D gimmicker som utmerket seg selvom jeg så filmen for kun et par timer siden. Var mer slitsomt å se på enn det var artig, i tillegg var det mye uskarpheter som lusket rundt i filmen. Har ikke sett filmen i 2D, men tviler på at det er like mange uskarpheter der.

6/10

Den beste 3D-en i filmen var rulleteksten :p

Synes filmen var morsom og underholdende. Asiateren var det mest irriterterende med filmen, sammen med action-en på slutten.

Lenke til kommentar

The Kings Speech er en god fremstilling av det britiske kongedømme på 20- og 30-tallet som gir oss mer enn bare stramme skikkelser og stive fjes.

Denne storfilmen, som med sine 12 Oscar-nominasjoner, har gjort litt av et inntrykk på en hel rekke mennesker, deriblant Oscar-juryen. Her har regissør Tom Hooper tatt for seg livet til King George VI som med sitt stammeproblem får i oppgave å holde hans livs største tale. Skuespilleren som fikk æren av å spille kongen var Colin Firth (Love Actually, A Single Man). Sammen ved hans side står Geoffrey Rush (Pirates of the Caribbean, Shakespeare in Love) som spiller hans logoped, han som hjelper til med kongens talevansker. Og ikke nok med det så har Helena Bonham Carter (Alice In Wonderland, Sweeney Todd) rollen som hans ektefelle.

Det hele begynner i 1925 hvor prins Albert (Firth) holder en heller mislykket tale på en Empire utstilling på Wembley Stadium foran tusener av lyttere verden rundt. Etter mange forsøk med å forbedre stammingen hans ved bruk av alle mulige slags metoder, går kona hans, Elizabeth (Carter), til eksperten Lionel (Rush). Albert møter han med skepsis hvor frustrasjon, intens øving og vennskapelige bånd til slutt lønner seg. Det er mye av og på hos denne mannen, men ved deres første møte klarer han faktisk å lese uten å stamme. Dette klarer han ved å ikke høre sin egen stemme ved hjelp av høy musikk på øret. Et kameratskap dannes og Alberts far, King George V, dør noen år senere. Det er nå broren, King Edward VIII, som blir den neste kongen. Det eneste problem er at han vil gifte seg med Wallis, en amerikansk og litt annerledes type, som da vil provosere hele monarkiet. Spørsmålet er da: Vil Albert overta tronen for hans bror og klare å opprettholde pliktene som følger med? Og samtidig klare å gjøre stemme- og tale båndet bedre slik at han kan snakke for å overgi folket budskap de trenger å høre?

Jeg ser nå hvorfor alle er så oppspilt over denne filmen. Jeg skjønner det meget godt og det er en typisk Oscar-film. Colin Firth og Geoffrey Rush går sammen som salt og pepper hvor de med sine interessante og prestisjefulle karakterer river over oss med entusiasme og fremdragende nærvær. Helena Bonham Carter gir også et godt preg på historien som kongens støttespiller og kone. Tom Hooper, som tidligere har lagd en rekke andre britiskbaserte filmer, leverer her hans største film så langt. Vi får se en rekke erfarne og dyktige skuespillere utføre noe av sine beste opptredener, samt et meget velskrevet manuskript som gjør at hele omgivelsene av de britiske kongelighetene blir til et omfattende dilemma. Men blant alt det ambisiøse innholdet dukker det også opp øyeblikk som kjeder meg. Dog det er et pluss at den presenterer et slags rolig, ganske avslappende og til tider anspent dramatikk som tilføyer filmens mål og mening.

The Kings Speech er definitivt Oscar-verdig, men er den underholdene nok? For det meste ja, men med noen unntak.

8.5/10

http://www.youtube.com/watch?v=pzI4D6dyp_o

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...