thadon Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Litt kjip pr for den rykende ferske bloggen min om norsk film. Kan leses her evt. på bloggen. Url i signatur. Herlig lesning. Tar meg en tur til bukta for å få sett denne Himmel og helvete. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 I Spit on you grave. Den bygger på å vise veldig GROV vold. Jeg syns det ble alt for grov voldtekts scene. Og når det ikke var vold i bilde, så var den bare kjedelig. Crap film, ikke anbefalt. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 The Tourist er en veldig dårlig, middelmådig og kjedelig spionfilm Er den også helt grei og veldig bra? Nei, det er den absolutt ikke. Har jeg nevnt det? Det henger ikke sammen mister. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Det morsomste med Himmel og Helvete er hvor tydelig det er at filmskaperne ikke har peiling på hva de snakker om. http://www.youtube.com/watch?v=CK4L_JEw7rE Det er litt som å se datasnakk i amerikanske serier: http://www.youtube.com/watch?v=O2rGTXHvPCQ 1 Lenke til kommentar
......... Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 The Tourist er en veldig dårlig, middelmådig og kjedelig spionfilm Er den også helt grei og veldig bra? Nei, det er den absolutt ikke. Har jeg nevnt det? Det henger ikke sammen mister. Er klar over det. Har fikset det nå. Bra dere kritiser og finner feil på anmeldelsene mine Kritikk er bra. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Jeg synes det er en del vås og sludd i anmeldelsene dine. Altså, dette er ikke noe personlig, men allikevel noe jeg har lagt merke til ved deg. Ta for eksempel den følgende strofen: Det er den tyske regissøren Florian Henckel von Donnersmarck som står bak hvor han med en rekke tyske filmer har gjort seg forholdsvis god kjent. Ok. Hva forteller dette oss? Dette er en relativt lang setning som egentlig ikke beskriver noe annet en at en det står en tysk, forholdsvis kjent regissør bak, med en rekke tyske filmer (hvilke?) bak seg. Anmeldelsene dine er spekket med slikt fyll og sludd som gjør det rimelig uintressant å lese for min del. Du virker veldig opptatt av hvem skuespillere og regissører som er med (som har gjort ditten og datten i kjente merkevarer som/med en regissør som/[sett inn fyll setning her]), men som oftest uten noe særlig håndfast å knytte disse begivenhetene til. Sluttresultatet blir et noe fårete og sludderaktig inntryk av deg som anmelder, desverre. 3 Lenke til kommentar
dr.dr. Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Fanny och Alexander 1982 Jeg lurer virkelig på hvorfor jeg ikke har sett denne filmen før nå, for dette er nok noe av det beste jeg har sett. Beklageligvis er det kun snakk om den 3-timer lange blu-ray-versjonen i mitt tilfelle, så til de av dere som kan peke ut en lengere og mer utfyllende versjon i fysisk format vil jeg være evig takknemlig. Manuset er ubegripelig bra forfattet, det visuelle tvang på meg en konstant klump i halsen samt massive grøssninger, og karakterene er perfekte. Jeg gråt og gråt, og lo og lo, og ønsker mer og mer av dette svenske mesterverket og dets regissørgeni. Faen ta; dette er bra film slik bra film skal være! Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Nostrand: Du beskriver det samme jeg følte da jeg så Wild Strawberries, så F&A frister nå. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) Memento (2001): Storspiller Pearce Guy! På historien formidle å måte fantastisk en med thriller god veldig, veldig en. Den sett fått endelig jeg har filmen denne se å på tenkt har jeg hvor år flere etter. 10/9. Endret 31. januar 2011 av Coffey 6 Lenke til kommentar
dr.dr. Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) Nostrand: Du beskriver det samme jeg følte da jeg så Wild Strawberries, så F&A frister nå. Jeg for min del er litt i tvil om hvilken jeg skal ta tak i som neste. Scener ur ett äktenskap er en jeg stadig får anbefalt, men Smultronstället frister også. Disse valgene, altså... Endret 31. januar 2011 av Dr. Van Nostrand Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 31. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) Det er lite som er diggere å mislike film som er bredt over annerkjent og spesielt når de er hyperaktuelle for Oscar-statuetter. Dvs. det ville vært en skandale om en av de vinner, men jeg er likefullt forskrekket over at de er nominert. Jepp, vi snakker seff om outsiderne Kids Are Alright og Winter's Bone. Kids Are Alright Jeg har sansen for kjemien mellom Bening og Moore og de er absolutt troverdige som et alternativt ektepar. Problemet er først og fremst manus. Til tross for at han fikk nominasjon for beste bi-karakter så mislikte jeg Ruffalo og karakteren hans sterkt. Totalt unødvendig og helt middelmådig skrevet og utført. Måten han får sneket seg inn i familien blir for min del hoderystende urealistisk til det punktet hvor han burde vært sløyfet fra hele manuset. Selv skulle jeg ønsket et 100% fokus på familien og at alle ekteskapelig utfordringer ikke skulle vært så sammenfallende. 4/10 Winter's Bone Den lykkes forsåvidt med noen stemninger som kan gi assosiasjoner til Deliverance, The Road, Texas Chainsaw Massacre og til en viss grad Twin Peaks. Ikke minst litt Broken Flowers og eksponering av de nærmest Napoelon Dynamite'ske karakterene. Vi skal til et ruralt område i sørstatene og i likhet med ovenfornevnte filmer så ligger det og ulmer noe i bakgrunnen. Til tross for noen gode skuespillerprestasjoner så var dette forbausende kjedelig. Den ga meg rett og slett ingenting! 2/10 Hva synes dere? Endret 31. januar 2011 av tjalla Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Hatchet 2 En ungjente (Danielle Harris) løper i panikk gjennom en sump, men blir reddet av en lokal fjott. Hun sier hun dro inn i sumpen sammen med flere folk, men alle ble drept av en viss Victor Crowley. Det smarte ville vært å velge en tilfeldig retning og løpe så raskt hun klarer og aldri se seg tilbake, men det neket bestemmer seg for å oppsøke hjelp og dra tilbake inn i sumpen for å ta hevn. Selvsagt går det jo til helvete, men moro for oss er det helt klart. I den første filmen dreide alt seg om en gjeng idioter som dro inn i sumpen fordi de ikke hadde noe bedre å foreta seg, så det er helt klart et pluss at de har et mål denne gangen. I tillegg har vi både Danielle Harris og Tony Todd i hovedrollene, i motsetning til en gjeng ukjente idioter i den første filmen. (Tony Todd var med i en liten rolle som han voodoofyren, men har en av hovedrollene her.) På mange måter gjør det at dette er en langt bedre film enn den første, og jeg storkoste meg i den siste tredjedelen. Dette er en slasher, og drapene denne gangen er både kreative og usedvanlig sadistiske. Crowley river ut tarmene til en fyr og kveler ham med dem tidlig i filmen, så da skjønner vi hvor det bærer. Det blir ikke mindre sadistisk senere, for å si det mildt. Men det er (selvsagt?) ikke bare bra heller. En av de verste tabbene er når de drar inn i sumpen. Reverend Zombie leder en hel drøss med folk inn i sumpen for å jakte på Victor Crowley og bevise at det er trygt å dra dit. Om Crowley faktisk eksisterer vil de drepe ham en gang for alle. Problemet er at Reverend Zombie først sier de er så mange fordi det er tryggere å dra mange samlet, og under et minutt senere deler de seg inn i grupper på to, tre stk og sprer seg utover et stort område. Hva faen? Han har jo nettopp sagt at de er tryggere samlet? "We have safety in numbers. Spread out!" Det verste er dessverre Danielle Harris. Jeg våger å påstå Halloween 4 og 5 er de beste i hele Halloween-serien, inkludert remakene, og i hovedsak pga en veldig ung Danielle Harris. Hun gjør en glimrende jobb der, og selv en viss Hit Girl har ingenting hun skulle sagt i forhold. Men nå? Sant og si holdt jeg på å slå av Hatchet 2 flere ganger pga en svært elendig innsats av frøken Harris. Enkelte ganger kvalifiserer det til den verste innlevelsen jeg har sett på lenge. Trist. Hun hadde så mye potensiale, og har endt opp med dette? Ja, frøken Harris. Jeg vil ha pommes frites til burgeren. Men alt i alt er det en meget bra film som faktisk presterer å være bedre enn den første. Ikke at det var vanskelig, men likevel. Det er ikke akkurat en klassiker, men jeg kommer til å se Hatchet 3 når den tid kommer. Vurdering: 8/10 Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Memento (2001): Storspiller Pearce Guy! På historien formidle å måte fantastisk en med thriller god veldig, veldig en. Den sett fått endelig jeg har filmen denne se å på tenkt har jeg hvor år flere etter. 10/9. Neste anmeldelse: Inception! Lenke til kommentar
Lakesis Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 I Spit on you grave. Den bygger på å vise veldig GROV vold. Jeg syns det ble alt for grov voldtekts scene. Og når det ikke var vold i bilde, så var den bare kjedelig. Crap film, ikke anbefalt. Hmmm, originalen fra 1978 eller remaken fra 2010??? Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Memento (2001): Storspiller Pearce Guy! På historien formidle å måte fantastisk en med thriller god veldig, veldig en. Den sett fått endelig jeg har filmen denne se å på tenkt har jeg hvor år flere etter. 10/9. Neste anmeldelse: Inception! En anmeldelse i en anmeldelse i en anmeldelse? Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 I Spit on you grave. Den bygger på å vise veldig GROV vold. Jeg syns det ble alt for grov voldtekts scene. Og når det ikke var vold i bilde, så var den bare kjedelig. Crap film, ikke anbefalt. Hmmm, originalen fra 1978 eller remaken fra 2010??? 2010 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 (endret) Originalen er mye bedre.Og nei, den handler ikke om grov vold. Det handler om en ung dame som blir brutalt voldtatt og tar hevn. Forventer du noe alá Saw og Hostel blir du selvsagt skuffet. Endret 1. februar 2011 av vikingkylling Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 The King's Speech http://www.imdb.com/title/tt1504320/ Interessant og ganske morsom film som jeg vil anbefale en dag du vil slacke i sofaen og lære deg litt om engelsk historie. Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 (endret) Hva synes dere? Jeg synes det er forbausende at du anmeldte de to filmene jeg akkurat hadde tenkt til å klemme ut noen ord om. Og jeg synes du er en streng jævel. The Kids Are All Right: Si hva du vil om denne økologiske ungkarshipsteren men unødvendig er han ikke. Han er det forstyrrende elementet som får historien i gang, som gjør det hele til noe mer en ren skildring av den moderne familien. Jeg hadde egentlig ikke noe problem med sæddonoren, men det kommer nok av min generelle uoverenstemmelse med sjangeren dramakomedie. Det er en skikkelig dement genre som stort sett blir for lyst og for mørkt på en og samme gang, og dermed mister brodd i begge departementer. Utifra de begrensningene der har filmen likevel ingenting å skamme seg over, men det blir liksom med de 70 prosentene. Winters Bone: Jeg følte det samme over Never Let Me Go som virket like tom som tekstene til en kjendisblogger. Noen ganger bare skjer akkurat det uten at man helt klarer å forklare hvorfor. Jeg likte derimot Winters Bone tålelig godt. Atmosfæren er gjennomført whitetrash, uten at det blir for karikert, og prestasjonene var bunnsolide. Jeg har ikke noe imot disse nominasjonene, men av de ti på lista er nok dette årets to minst bemerkelsesverdige filmer. Endret 1. februar 2011 av KjemikerJon 1 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Winter's Bone Den lykkes forsåvidt med noen stemninger som kan gi assosiasjoner til Deliverance, The Road, Texas Chainsaw Massacre og til en viss grad Twin Peaks. Ikke minst litt Broken Flowers og eksponering av de nærmest Napoelon Dynamite'ske karakterene. Vi skal til et ruralt område i sørstatene og i likhet med ovenfornevnte filmer så ligger det og ulmer noe i bakgrunnen. Til tross for noen gode skuespillerprestasjoner så var dette forbausende kjedelig. Den ga meg rett og slett ingenting! 2/10 Litt pirk: Filmen utspiller seg i Missouri. En delstat som ligger i Midtvesten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå