Need44speed Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Heat, alt som skjer etter den fantastiske shoot-outen kunne vært klippet bort IMO. Ja, det filmen trengte var en brå og fullstendig meningsløs slutt halvveis uti filmen. resten var kjedelig da . Jeg så for meg at den ville være mer lik The town Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Det skulle jeg likt å se Mann klare, da The Town kom 15 år senere enn Heat. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Jeg vet da det, men jeg trodde filmene var like. Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 resten var kjedelig da . Jeg så for meg at den ville være mer lik The town Prat, prat er kanskje ikke like gøy som bang, bang. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 resten var kjedelig da . Jeg så for meg at den ville være mer lik The town Prat, prat er kanskje ikke like gøy som bang, bang. You know in America it's "bling, bling", but out here it's "bling, bang" Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Nok prat. Lever anmeldelse av de nyeste filmene for meg. Lenke til kommentar
fox Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Wall Street: Money Never Sleeps Wall Street er en klassisk film som jeg setter pris på, men denne filmen. Jeg fikk aldri tid eller mulighet til å se oppfølgeren før nå, og jeg hadde veldig lave forventinger siden det kom mange dårlig kritikk om filmen i flere steder. Spesielt her på diskusjon.no Jeg må si at jeg ble overrasket over filmen, synes at den har kvalitet i seg. Greit nok, den er ikke like bra som Wall Street. Har ikke samme råskap innen grådighet som eneren, begge filmene er to forskjellige film. Sistenvent har mer familiedrama i seg, noe som jeg synes at det funker til tross alt. 4,5/6 Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 The Devil's Backbone (2001) El espinazo del diablo (original title) Forventet en uhyggelig opplevelse, og den leverte. Bevisst lot jeg være å lese for mye om den, da jeg husker hvordan det var å bli tatt på sengen av Pans Labyrint. Visste bare at jeg gikk til noe stort, og utrivelig. Åpningscenen setter stemningen. Det hintes til noe grusomt, og det blir avslørt akkurat nok, både til å skape interesse, og til at man begynner å spekulere i hva som har skjedd. Et hjemsøkt barnehjem ute i den spanske ødemarken under krigen. En udetonert bombe midt gårdsplassen. Hovedpersonen blir forlatt blant barnehjemsbarna, og finner seg ikke helt til rette. Noe lurer under overflaten, og på mesterlig vis avsløres stedets hemmeligheter sakte nok til at man har rom til å forestille seg det verste, før de grusomme realitetene avsløres. Teknisk perfekt. Subtil og herlig bruk av lyd. Gjennomsyret av skjulte meninger. Løftes av det man finner bak selve historien. Ikke en eneste tilfeldighet. Virkelig en opplevelse. 9/10. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 (endret) Heat, alt som skjer etter den fantastiske shoot-outen kunne vært klippet bort IMO. Ja, det filmen trengte var en brå og fullstendig meningsløs slutt halvveis uti filmen. resten var kjedelig da . Jeg så for meg at den ville være mer lik The town Resten er ikke kjedelig, den er spennende til slutten heat var en film man ikke viste hvordan endte, jeg tror det hadde vært helt mulig at De Niro kom seg unna. Slutten er også ektremt bra, med fantastisk musikk. Endret 29. januar 2011 av Gunfreak Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Spoiler Gunfreak. Spoiler. Selv om alle med respekt for seg selv har sett Heat. 1 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Alien Hva som orginalt ville vært en B monster film, ble et kunstverk av skrekk og spenning, mye mye takket være Scott, han gjorde en B film til en av de beste filmene laget i sjangeren. Jeg syns vanligvis monster/skrekk filmer er kjedelige, da de ikke er skummle og når de ikke er skummle har de ikke noe annet å by på, vel bortsett fra noen unge faste og fine pupper. Første gang jeg så denne var jeg 9 og jeg tørte ikke se den igjen før jeg var 18 og da bare mitt på lyse dagen, senere når man har sett filmen en del ganger forsvinner skrekken og man merker spenninga og den tense følelsen, filmen har en ektremt lang oppbygging på nesten en time. Så begynner det, og da går det fort, selv når man har sett filmen 20 ganger, føler man spenninga hver gang, også ved senere rewatch kommer body horror og sex refrenasene frem, vanginar her og vaginar der, voldtekt referanser osv. Men filmen løftes liksom over body horror og monster filmer, den er liksom noe mer, noe større bedre. Filmen kan nytes som en spennings film, en skrekk film, en sci fi film, eller bare kunst film. 10/10 Galaxy Quest Denne filmen har mye å by på, men bør ikke sees før man har sett Star trek eller vet om star trek fenomenet, hva som kunne bli en tam parodi på et kulturelt fenomen blir en forykende action komedie, Tim Allen gjør en usednavlig bra job for å være han, Sigourney Weaver er seriøst MILF i filmen, Tony Shalhoub og Sam Rockwell er som vanlig briljante. Filmen har også fantastiske effekter, man forventer ikke at en komedie skal ha slike top of the line effkter, og på en måte fortrekker jeg disse sen 90talls effektene over moderne, jeg liker feks ikke effektene i star trek 2009, jeg vil mye heller ha effektene i galaxy quest, de virker mer ekte mer virklige. Filmen er tidvis hysterisk men samtidig holder den seg jordnær nok til at vi bryr oss om karakterne. En dønn solid sci fi komedie og parodi, morsom, god og fine effekter. 8/10 3 Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 (endret) The Kids Are All Right1 jente + 1 gutt + 2 mødre + 1 sæd donor = En veldig underholdende og kjærlig film.Har satt som mål å få sett alle oscarnominasjonene før utdelingen i slutten av februar og i kveld/natt var det duket for denne.Jeg hadde ikke sett trailer og hadde hørt veldig lite om filmen, og gikk i grunn inn med veldig åpent sinn.I små trekk så handler den hovedsaklig om en familie bestående av to lesbiske mødre som hver for seg har fått barn med samme sæd donor.Barnene, henholdsvis sønnen i huset begynner å føle at han mangler en farsfigur og har et sterkt ønske om å møte hans biologiske far.Etter mye overtaling ringer til slutt søsteren hans og får ordnet et møte dem imellom. Hendelsen fører til at familiens liv aldri vil være det samme som den en gang var.Det samme gjelder forøvrig donoren også. Filmen byr på en fin historie, med vakker musikk. Masse sterke hendelser, dumme valg, munterhet og latter. Den byr på masse.Absolutt en film jeg ville anbefalt om noen var ute etter drama og kjærlighet.Filmen fortjener også i mine øyne oscar nominasjonene den har fått.Edit: Må også få legge til at, til 50 å være så ser Julianne Moore fabelaktig ut!8/10 Endret 30. januar 2011 av Hille 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 (endret) Alien Hva som orginalt ville vært en B monster film, ble et kunstverk av skrekk og spenning, mye mye takket være Scott, han gjorde en B film til en av de beste filmene laget i sjangeren. Jeg syns vanligvis monster/skrekk filmer er kjedelige, da de ikke er skummle og når de ikke er skummle har de ikke noe annet å by på, vel bortsett fra noen unge faste og fine pupper. Første gang jeg så denne var jeg 9 og jeg tørte ikke se den igjen før jeg var 18 og da bare mitt på lyse dagen, senere når man har sett filmen en del ganger forsvinner skrekken og man merker spenninga og den tense følelsen, filmen har en ektremt lang oppbygging på nesten en time. Så begynner det, og da går det fort, selv når man har sett filmen 20 ganger, føler man spenninga hver gang, også ved senere rewatch kommer body horror og sex refrenasene frem, vanginar her og vaginar der, voldtekt referanser osv. Men filmen løftes liksom over body horror og monster filmer, den er liksom noe mer, noe større bedre. Filmen kan nytes som en spennings film, en skrekk film, en sci fi film, eller bare kunst film. 10/10 Det er som man får lyst til å se den igjen med en gang. Selv om man har sett den utallige ganger. Endret 30. januar 2011 av groenn Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Galaxy Quest Denne filmen har mye å by på, men bør ikke sees før man har sett Star trek eller vet om star trek fenomenet, hva som kunne bli en tam parodi på et kulturelt fenomen blir en forykende action komedie, Tim Allen gjør en usednavlig bra job for å være han, Sigourney Weaver er seriøst MILF i filmen, Tony Shalhoub og Sam Rockwell er som vanlig briljante. Filmen har også fantastiske effekter, man forventer ikke at en komedie skal ha slike top of the line effkter, og på en måte fortrekker jeg disse sen 90talls effektene over moderne, jeg liker feks ikke effektene i star trek 2009, jeg vil mye heller ha effektene i galaxy quest, de virker mer ekte mer virklige. Filmen er tidvis hysterisk men samtidig holder den seg jordnær nok til at vi bryr oss om karakterne. En dønn solid sci fi komedie og parodi, morsom, god og fine effekter. 8/10 Elsker Galaxy Quest. Ser den minst 1 gang årlig. Kan også anbefale Free Enterprise, som er et mer "dogma" stil nerd komedie propp full av Sci-Fi film referanser! Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 8½ (1963) Nok en Fellini-film jeg ikke forstår, ikke blir underholdt av og sliter med å komme meg gjennom. Som oftest ved et gjensyn av en film øker forståelse, gjerne fra 60-80% (kommer selvsagt an på filmen, men man får mer forståelse for hva regissøren prøver å få til, man oppfatter litt mer av den gjennomførte symbolikken, osv). Med denne filmen føler jeg at jeg ligger på 5%, om det. Jeg ser for meg at jeg må lese utallige essays før jeg kan se denne igjen og få noe ut av den, fordi dette var som en murvegg for meg. Jeg er enten ikke smart nok, ikke voksen nok, ikke "well read" nok eller bare ikke interessert nok i denne type filmen (feil å si, jeg har bare sett denne og La Strada) til å kunne få noe ut av det. Jeg sukker, ser på klokken, tar en pause for å fylle på Cola-glasset eller se hva katten driver med - jeg blir ikke oppslukt i det hele tatt. Jeg henger meg opp i hvor dårlig syncingen er i stedet for å sette meg inn i hva karakterene sier og hva motivasjonene deres er. Jeg klarer ikke å finne noe positivt med filmen, og velger derfor å gi den min absolutt laveste karakter (da 1/10 kun er brukt for kalkuner som er ufrivillig morsom). Setter pris på tilbakemelding fra andre som har sett filmen, da jeg regner med at det er noe her jeg ikke har fått med meg. 2/10 3 Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Infallsvinkel har alt å si når man ser 8 1/2. Jeg likte den ikke første gang, men elsket den ved gjennsyn. Ikke at jeg fikk med meg noe mer av handlingen ved gjennsyn (snarere tvert i mot!), men jeg tok den bare for det den er. Første gang så jeg på filmen med ett analytisk blikk, mens andre gang satt jeg bare med ett smil rundt munnen og koste meg gjennom hele filmen. Ganske fasinerende egentlig. 8 1/2 er ikke en dyp og seriøs film. Det er rett og slett bare en film om å gjøre hva man vil og få glede gjennom å skape noe, uavhengig av resultatet. Lenke til kommentar
jayplay Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Tangled (2010) (To på rømmen) Nydelig animasjon flettet sammen med ypperlig dialog og musikk. Lett en av de beste disney filmene på lenge. 10/10 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Time Changer (2002) Et fornøyelig gjensyn med denne. Om en makter overse eller tåler den Kristne propagandaen som ligger i bånn her, er den både morsom og underholdende. Det er noe av det jeg liker med "time-travel"-filmer; komiske situasjoner og misforståelser som oppstår. Nå mener jeg at noe ved budskapet filmen har, er intressant nok. Men religion blir ofte upopulært på den måten. Særlig hvis det Kristendom virker det som. Filmen holdt hvertfall en bra standard mener jeg. Og blir aldri kjedelig. 8/10 Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Artig å lese din positive anmeldelse, for deretter å gå på IMDb og se at den er blitt slaktet for å være en propagandafilm. ^^ 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå