Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

(kvinnen var underlegen og et forlystelsesobjekt for mannen)

 

My father was a very important man.....all his life he had a moustache....when it turned gray he used what women use for their eyes.....mascara ! (Robert , Comfort of strangers)

 

Syns ikke Underworld var noe serlig , ble ikke godt nok kjent med rollefigurene imo.

 

House of Wax 2004.....3.5/6

 

Kule sfx og kule drap....bortsett fra det ikkeno hoeydare.

Lenke til kommentar

4 solide, inkludert to 10/10-filmer fra min del (TSN og VSHVoV). Hadde du sett Before Sunrise før du så oppfølgeren? Jeg elsker tanken på at folk så originalen i '95 og måtte vente 9 år på å finne ut hva som faktisk skjedde med dem. Beste oppfølger-cliffhanger siden Empire Strikes Back.

Starwars-filmene har jeg ikke sett, annet enn de nyeste tre (Skam på meg, jeg vet), som jeg ikke var nevneverdig imponert over. Har et nostalgi-forhold til Phantom Menace, men er redd for å se den igjen og med det kanskje ødelegger inntrykket jeg hadde som liten :p

Har du ikke sett den originale trilogien? :hmm:

Din barndom må være manipulert i høyeste grad. Gå og se den med en gang! Jeg venter spent på anmeldelse fra en annens friske perspektiv.

Lenke til kommentar

Patrick Bateman og TJ Mackey, tidenes to store cocksuckers.

 

Dogtooth (2009)

 

Gresk tragikomisk oppvisning i hvordan total kontroll fører til total hjernevask. Essensiell visning til avgangstudenter på diktatorskolen. Vi snakker ikke om en ren Fritz-kjeller her, så alt det disse kidsa tror og gjør er ganske absurd (og tidvis smått morsomt), men det er noe med den bleke og sterile visualiteten og den lettere tilbakestående oppførselen som gjør Dogtooth til en ganske så ubehagelig opplevelse. Etterhvert kommer man også inn på ting som rett og slett er ekkelt, selv for en hardbarket sjøulk som meg selv, men det må absolutt oppleves i atmosfæren filmen bygger opp (eksempler ville derfor ikke vært rettferdig).

 

Anbefales.

Endret av KjemikerJon
Lenke til kommentar

Megamind (2010)

 

Nok en gang er trailer bedre enn filmen, men den er likevel underholdende. Ting går treigt frem, og jeg følte at de ikke utnyttet "Megamind" nok.

 

Humoren er ikke så bra utført som Pixlar, og igjen så utnytter de ikke flotte figurer til sitt potensjale. Det manglet liksom noe.

 

6,5/10

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

TRON: Legacy (2010)

 

Før jeg gikk inn i kinosalen hadde jeg ingen anelse om hva filmen handlet om, mitt eneste utgangspunkt var daft punk og videoen til låta

. Selve historien kan jeg ikke akkurat si imponerte meg, men universet vi møter er simpelthen så fantastisk at det skulle ikke så veldig mye til før jeg ble fullstendig dratt inn i det hele (I got in... hehe) - det visuelle som utspilte seg på lerettet var ganske enkelt fantastisk. Og når det kommer til musikken så taler daft punk for seg selv.

 

Antakelig en film jeg kommer til å se en gang til før den blir tatt av kinoprogrammene!

Lenke til kommentar

Har bynt på 127Hours. Har bare sett 20min av filmen og der kom jeg på en LATTERLIG ting.

Dudn har ikke med seg mobil! Wtf! Han hooper rundt på øde fjell, og har ikke med seg mobil? Jeees, han fortjener å dø.

 

Skal se videre no :)

 

Sett ferdig! Filmen er ok men kommer ikke til å se den igjen. Kom så klart til å tenke på Buried (som er drit).

6/10

Endret av MrLuni
Lenke til kommentar

Har bynt på 127Hours. Har bare sett 20min av filmen og der kom jeg på en LATTERLIG ting.

Dudn har ikke med seg mobil! Wtf! Han hooper rundt på øde fjell, og har ikke med seg mobil? Jeees, han fortjener å dø.

 

Skal se videre no :)

 

 

Når han etterhvert kommer seg løs, og finner folk ser man at det ikke er dekning de fleste plasser der ute, med andre ord hadde en mobil vært tilnærmet verdiløs.

 

Lenke til kommentar

Har bynt på 127Hours. Har bare sett 20min av filmen og der kom jeg på en LATTERLIG ting.

Dudn har ikke med seg mobil! Wtf! Han hooper rundt på øde fjell, og har ikke med seg mobil? Jeees, han fortjener å dø.

 

Skal se videre no :)

 

 

 

Nei han ville umulig fått dekning hvor han var, han ville ikke fått dekning fra land og han ville 100% garantert ikke fått dekning nede i sprekken. Han ville sikkert fått dekning med en satelittelefon, men er ikke sikkert den ville fått dekning nede i sprekken heller. Og om han hadde tatt med deg satelitt telefon som jeg tviler på at hvem som helst kjøper faller litt av poenget med filmen bort.

 

Kjørte rundt i Arizona økenen for ett par uker siden nå, var ikke dekning på de høyt traffikerte veiene engang som gikk over langre strekninger, generelt er mobildekningen i USA elendig :p

 

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar

Monsters

 

monsters_whitney_able_2010_ff_still_xxl_large-640x240.jpg

En lavbudsjettsfilm om to amerikanere - en dame og en mann, som skal komme seg fra Mexico og over grensen til USA. Det som derimot gjør plotet annerledes er at det i filmen finnes en infisert sone mellom USA og Mexico. For 6 år siden ble en sonde sendt ut for å finne liv i solsystemet og på sin tilbakekomst styrtet den. Litt etter litt oppstod det en ukjent, utenomjordisk livsform i det som ble sett på som en infisert sone, og den ble sperret av med høye murer og gjerder.

 

Science fiction er generelt sett en sjanger som ofte krever høye budsjett, men med det lille budsjettet denne filmen hadde har regissør Gareth Edwards likevel klart å skape et troverdig bilde av hvordan en slik verden ville være.

Det er en annerledes film, og hovedgrunnen er kanskje det at det i hovedsak er en dramafilm om to mennesker, hvor de utenomjordiske vesnene og omgivelsene heller fungerer som et subtilt bakteppe for deres historie. Filmen kan også fungere som en slags politisk-filosofisk kommentar til den verden vi lever i idag, enten temaet er immigrasjon eller terrorisme.

 

Filmhåndtverket er upåklagelig. Kameraføringingen får meg til å føle som en flue på veggen, mens filmens visuelle uttrykk er tidvis vakkert.

Skuespillet er akkurat slik det burde være. Ikke noe karakterskuepill som vil bli husket i lang fremtid, men de to hovedkarakterene gjør en jobb som passer filmens premisser utmerket, mens smårollene spilt av lokale folk skaper en autentisk atmosfære.

Absolutt en kreativ og fascinerende film, som jeg i hvert fall vil huske godt.

Det man absolutt ikke må gjøre er å gå inn med den innstillingen at dette er en monsterfilm alá Godzilla eller lignende før visning. Det er en dramafilm med en science fiction-vri.

Filmen innfridde mer enn mine forventinger og forhåpninger, selv om det ikke burde ha noe å si for min bedømmelse. Håper den får den annerkjennelsen den fortjener både blant kritikere og det generelle publikum.

 

9/10

Endret av Levaiathan
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kelly's Helter (1970)

 

Første gang jeg har sett den i sin helthet på ny, siden på kino en gang på 70-tallet.

 

Er usikker på om den kan kalles komedie. Det er vel i såfall Donald Sutherlands figur i filmen som står for den. Snodig innslag i en krigsfilm.

 

Den begynner å dra på årene, men holder seg relativt bra.

Den har en sekvens som er tydelig inspirert av Leones duell-scener fra SP- Westerne med Clintern.

 

Kommer vel ikke helt til sin rett i denne her, men har absolutt sine øyeblikk. Spesielt der han får Savalas til å svelge etter en utfordring.

 

Men etter min mening er Sutherland best i denne filen, som muligens var hans gjennombrudd.

 

Kampscenene er slett ikke dårlige. Spesielt de på slutten holder temmelig høyt nivå.

 

7,4/10

Lenke til kommentar

Reprise

Fantastisk. Langt over alt annet norsk jeg har sett (se bort i fra Flåklypa). Meget bra visuell. Et par fjes som var litt rart med en gang å se i en slik setting, men det funket og skuespillet generelt holdt et godt nivå. Infridde og mer til forvetningene. Det er utvilsomt at Joachim Trier har et talent. Fantastisk.

 

8/10

Lenke til kommentar

Kelly's Helter (1970)

 

Første gang jeg har sett den i sin helthet på ny, siden på kino en gang på 70-tallet.

 

Er usikker på om den kan kalles komedie. Det er vel i såfall Donald Sutherlands figur i filmen som står for den. Snodig innslag i en krigsfilm.

 

Den begynner å dra på årene, men holder seg relativt bra.

Den har en sekvens som er tydelig inspirert av Leones duell-scener fra SP- Westerne med Clintern.

 

Kommer vel ikke helt til sin rett i denne her, men har absolutt sine øyeblikk. Spesielt der han får Savalas til å svelge etter en utfordring.

 

Men etter min mening er Sutherland best i denne filen, som muligens var hans gjennombrudd.

 

Kampscenene er slett ikke dårlige. Spesielt de på slutten holder temmelig høyt nivå.

 

7,4/10

Kellys Heroes er drit rå, masse action og hele premisset er komisk, og ja Southerkand som Tank kjørende Hippie er et høydepunkt, filmen har også beste theme sang i en WW2 film,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...