tjalla Skrevet 2. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2011 (endret) Vi har hatt den diskusjonen flere ganger og jeg tror vi ble "enige" om å la tråden være slik den er nå. Å sette taket noe høyere hadde vært optimalt, men samtidig så vil mange føle at terskelen for å bidra vil være for høy og tråden vil bli inaktiv i perioder. Jeg var også en av de som ønsket et høyere nivå ved å innføre en regel om antall ord, men det ble slått ned på. Etter en umiddelbar skuffelse så ser jeg at mangfoldet i denne tråden er positivt. Vi har noen som alltid leverer forholdvis lange anmeldelser og så har vi noen popper innom og skal synse om hvor dårlige de ulike klassikerne er. Aller helst gjennom to setninger og en lav karakter. For min del handler anmeldelser i denne tråden om å pirre fram konstruktiv uenighet og en bevisstgjørelse rundt hvordan folk bedømmer film. Endret 2. januar 2011 av tjalla Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Vi hadde en tråd på forumet back in the day for mer omfattende anmeldelser, hadde vi ikke? Jeg husker ihvertfall prat om det. Denne tråden har sakte med sikkert utviklet seg fra "Jeg så nettopp Sin City, helt ok" til at folk følger et visst oppsett - tittel og årstall, gjerne i bold med en IMDb-link - og et avsnitt eller to om filmen med karakter til slutt. Alle har jo sine små varianter, f eks å inkludere et bilde eller tusen (som burde gå i spoiler, folkens), og det gjør at tråden fungerer greit som den er. Når det er sagt så skadet det sikkert ikke med noen tips i førsteposten. Jeg skal se på det. Men regler tror jeg ikke vi trenger, annet enn å kutte ned på antall bilder. 3 Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 (endret) Sunshine Tja, husker det var en lengre diskusjon om denne filmen engang her på forumet. Dessverre fikk jeg ikke med meg den, men det var veldig mange formeninger om denne filmen. For min del så er det eneste som gjør denne filmen er; Vakre Bilder, Og nydelig Theme. Alt det andre kan jeg dytte helt ut på kanten. Hvor de ender er det samme for meg. Men på tross av dette likte jeg filmen egentlig svært godt. Plottet var jo ikke supert, men helt grei. Det vakre theme reddet plottet kan man si. 7/10 Endret 2. januar 2011 av Rampage Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 The Insider(1999) Grei nok, men hadde ventet den noe bedre. Ble veldig langdryg etterhvert. Satt helst og ventet på at den skulle bli ferdig på slutten. Al Capino vs Russell Crowe virket nteressant. Og det var også det til å begynne med, men syntes ikke Crowe taklet rollen allverden. Virket temmelig stusselig som skuespiller her ift feks Gladiatoren. Basert på en sann historie forstår vi, men tror ikke den maktet få meg til å slutte røke. Det var mye kaffe i fimen, og kaffefemmende omgivelser. De er ofte flinke med kaffe på amerikanske filmer. Et minus at det var mye messing. Det er bare få filmer med grei messing på, men her var det for malplassert og forstyrrende. Så den ender nok bare såvidt over gjennomsnittet denne her for meg 5,5/10 Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 (endret) Da har en del krangling og personangrep forsvunnet og passelige advarsler vil bli utdelt, dette er en tråd for å legge inn anmeldelse av filmer, ikke for tåpelig krangling. Hold dere til emnet eller frastå fra å poste. Kommentarer tas på PM. Endret 2. januar 2011 av Rampage 2 Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Han sitter jo med en Blackberry. Han har jo internett på den, dette ser vi når han forandrer menyen til "English". Han kunne enkelt benyttet Google Maps og funnet ut presis hvor han var. Jeg får ikke GPS'en til å lystre på min hytta over grensa så six feet under i Irak høres enda verre ut. Men så hater jeg disse uforståelige nymotens mobilene. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 2. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2011 Han sitter jo med en Blackberry. Han har jo internett på den, dette ser vi når han forandrer menyen til "English". Han kunne enkelt benyttet Google Maps og funnet ut presis hvor han var. Jeg får ikke GPS'en til å lystre på min hytta over grensa så six feet under i Irak høres enda verre ut. Men så hater jeg disse uforståelige nymotens mobilene. Bedre før i tida! Lenke til kommentar
Valeit Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Never Let Me Go En virkelig vakker, anderledes og trist film. Filmen er har en av de sterkeste underhistoriene(eller sub-plot) jeg har sett på film hittil. Satt en stund og tenkte på hva meningen med donasjonene var, men det gikk sakte men sikkert opp for meg mot slutten. Nydelige bilder, fin musikk og godt skuespill(spesielt barna) sammen med en anderledes historie, blir satt sammen til en film med et litt filosofisk preg på seg. 4/5 Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Salt (2010) Veldig, veldig, VELDIG dårlig film..... 2/10 Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Hva likte du ikke med filmen? Nei, jeg sier ikke at det var en bra film Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Jeg så faktisk Salt i går og ble positivt overrasket. Jolie kler rollen godt og filmen fenger hele tiden uten å oppnå noe ekstraordinært. Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 (endret) The Informant! Meeh. Var litt spennende og småmorsom i starten, men så ble det for mye av det gode etterhvert. Føltes som om de resirkulerte det hele på nytt og på nytt jo lenger ut man kom i filmen. 5/10 Endret 4. februar 2011 av Jonas2k Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Hva likte du ikke med filmen? Nei, jeg sier ikke at det var en bra film Vel, i motsettning til Hyperio, så synes jeg at Jolie passet dårlig i rollen. Hun er for tynn og "fragile" til å være overbevisende til å klare tingene hun utfører. Filmen er så overdrevet idiotisk, og det var en scene der hun er rene Spider-Man og hopper vegg til vegg ned et heis sjakt (eller hva det nå heter på norsk), og hopper bil til bil tak osv.... I hennes tidligere action film "Wanted" forstod vi at filmen er overdrevet og leken. Mens "Salt" forsøker å være særiøs, men likevel leverer oss superhelt aktig scener. Er nesten som om ressisøren klarte ikke å bestemme seg. Filmen svikter i å gi oss noen grunn til å heie på Salt. Hun er kraftig underutvikklet, og situasjonen hun havner i må vi bare akkseptere at hun må klare seg. Det hele er bare et sikklig antiklimaks av en "action" film. 1 Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Filmen er så overdrevet idiotisk, og det var en scene der hun er rene Spider-Man og hopper vegg til vegg ned et heis sjakt (eller hva det nå heter på norsk), og hopper bil til bil tak osv.... Må innrømme at de scenene var på grensen til latterlig. Men (uten å spoile for mye) glem nå ikke treningen hennes. Hun er kraftig underutvikklet, og situasjonen hun havner i må vi bare akkseptere at hun må klare seg. Er ikke alle actionfilmer slik da? Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Twelve Upper-mid suburb ungdom og deres strevelser med et liv i luksus uten mål og mening. Bylivets harde gater møter den blotte sosietet. Preget av klisjeer og snørrskvasp. Allikevel et og annet underholdende å finne her. 6.5/10 Lenke til kommentar
dr.dr. Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Vi har noen som alltid leverer forholdvis lange anmeldelser og så har vi noen popper innom og skal synse om hvor dårlige de ulike klassikerne er. Aller helst gjennom to setninger og en lav karakter. Så det er ønskelig at vi skriver vanlige anmeldelser? Jeg for min del syns det er moro å se hvor mye en kan si med få ord, men hvis flere ord gir høyere cred så er det ikke meg imot å føye til et paragraf eller 10. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 For min del er det ønskelig at det er lagt ned litt innsats i anmeldelsene, at det blir mer enn bare to meningsløse setninger og en enda mer meningsløs karakter. Man kan si mye med få ord; men trenden er vel heller at de som bruker få ord sier forbløffende lite her. Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 I hennes tidligere action film "Wanted" forstod vi at filmen er overdrevet og leken. Mens "Salt" forsøker å være særiøs, men likevel leverer oss superhelt aktig scener. Du treffer spikeren der. Salt åpner med å legge seg på et realismenivå ala Bourne, men går plutselig helt av skaftet med de villeste akrobatiske øvelser og vendinger som går på troverdigheten løs. Det er som søte kvinnemennesker som viser seg å være helsprøe kaninkokere. En gylden regel innen action er å aldri bryte grensene og reglene man starter å sette, ellers vil man miste publikum. Salt mistet meg etter en liten halvtime. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 (endret) Ikke mye å legge til dersom filmen viser seg å være noe rottespist fra starten av. Har ikke noe i mot korte og punktlige referat fra div. filmer, også om karakteren skulle vise seg å være god. Heller kort og punktlig en langdrøvelig og pompøst. edit: ref. jann-ove over her Endret 2. januar 2011 av Balthier842 Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 3. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2011 Vi har noen som alltid leverer forholdvis lange anmeldelser og så har vi noen popper innom og skal synse om hvor dårlige de ulike klassikerne er. Aller helst gjennom to setninger og en lav karakter. Så det er ønskelig at vi skriver vanlige anmeldelser? Jeg for min del syns det er moro å se hvor mye en kan si med få ord, men hvis flere ord gir høyere cred så er det ikke meg imot å føye til et paragraf eller 10. Hva er en vanlig anmeldelse? På forumet kan det være alt fra tre-fire banale setninger til (brukeren) punktums lengre avhandlinger. Som jeg indirekte skrev tidligere: skriv akkurat slik du føler for, men jeg tenker at anmeldelser kanskje bør ha en inngangsportal for diskusjon. Altså et moment ved filmen du hatet eller elsket, som vi brukere kan relatere seg til og være uenige, evt. forme forventninger til de som ikke har sett filmen. For min del handler denne tråden om å diskutere hvordan andre bedømmer film. Jeg elsker å diskutere og for meg så er det lite som er så håpløst, provoserende og kjedelig som å se f.eks "Taxi Driver: god rolle av De Niro men kjedelig. 4/10" poppe opp i tråden. Har garantert levert mange av den typen anmeldelser gjennom årene, men jeg forsøker nå å tenke som så at filmen må være noe å skrive om. Hvis man ikke har noen momenter ved filmen som er nevneverdige i anmeldelsen, hvorfor skrive noe i det hele tatt? Lengde blir i grunn uvesentlig, men jeg velger å tro at 500 ord til disposisjon gir leseren et annet inntrykk av filmen/anmelderens opplevelse enn det noen vil klare med 2 setninger. Det hadde selvfølgelig vært ønskelig om du la til ti paragrafer, men jeg holder ikke pusten Om du eller andre føler seg truffet, så må jeg bare unnskylde. All kritikk er i bunn og grunn velmenende råd. Herr Belærende takker for seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå