Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke noe imot at folk har sine egene meninger, men, da må man og bedømme filmen på de premissene som filmen er laget for. "Fight club" er ikke noe komedie og har aldri vært det.

Helt enig i det, men filmen gav meg ikke noe uansett. Altså, selvom det nå ikke viste seg å være en komedie, hadde jeg fortsatt likt filmen som en Drama/Thriller/Mystery - om jeg hadde likt den!

Lenke til kommentar

Aaah, så du forventer at når jeg er i en videoutleie og oppdager en film som virker interessant, så skal jeg ta fram min mini-laptop og gå inn på Imdb.com? Trist...

En fordel er å finne ut hva man vil leie før man går til sjappa, så du slipper å bli lurt av jenta med regulering bak disken. Men du kan jo alltids dra med deg iPhonen hvis utvalget på nettet blir for massivt for et ungt sinn.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Må jo si meg uenig i den gården, Bear. Fight Club er jo bunnsikker satire og til tider ekstremt morsom. Alle er ikke nødvendigvis mottakelige for satire, men filmer som American Beauty og Fight Club er rett og slett hysteriske i mine øyne. Jeg ville derimot aldri anbefalt F.C som en komedie til totalt ukjente.

Så dagens tips: Ikke spis gul snø eller hør på "eksperten" i videoutleiesjappa.

Endret av tjalla
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har ikke noe imot at folk har sine egene meninger, men, da må man og bedømme filmen på de premissene som filmen er laget for. "Fight club" er ikke noe komedie og har aldri vært det.

Helt enig i det, men filmen gav meg ikke noe uansett. Altså, selvom det nå ikke viste seg å være en komedie, hadde jeg fortsatt likt filmen som en Drama/Thriller/Mystery - om jeg hadde likt den!

Regner med at det skulle være et "ikke" innimellom der som ramlet ut :)

Neida men det er helt greit at du ikke likte filmen. Synes folk burde respektere at man har forskjellig smak innen film slik sett. Greit at FredrikH gjorde en liten feil med kategoriseringen av filmens sjanger men rettferdigjør det lynsjemob steming? Nope...

Lenke til kommentar

Aaah, så du forventer at når jeg er i en videoutleie og oppdager en film som virker interessant, så skal jeg ta fram min mini-laptop og gå inn på Imdb.com? Trist...

En fordel er å finne ut hva man vil leie før man går til sjappa, så du slipper å bli lurt av jenta med regulering bak disken. Men du kan jo alltids dra med deg iPhonen hvis utvalget på nettet blir for massivt for et ungt sinn.

Hvorfor i svarte skal jeg vite en hel del om alle filmene jeg kunne tenke meg å se? Det er jo kjempe spennende og ikke vite noe stort om den og så bli positivt overrasket. Det er jo bare helt forbanna trist om du sitter og googler en film i tre timer for å se om den kunne vært noe for deg. Da lar jeg heller filmen overraske.

Uansett, det ser ut som du har et veldig trangsynt syn på en videoutleie.

Lenke til kommentar

Får man seg jobb i en videosjappe er det svært sjeldent et resultat av at man sitter inne med imponerende filmkunnskaper. På intervjuet hadde hun trolig et søtt smil, kunne litt simpel hoderegning og visste kanskje at "Spielberg er han derre regisørren".

Hvis man skal skaffe seg forhåndsinfo om film er det alltid en fordel å gå til kompetente kilder, og disse utleiestedene som er på randen til å dø ut er som oftest ikke et slikt sted.

Nei, men jeg forventer absolutt at du gjør deg opp en egen mening underveis i filmen og ikke tar den søte jentas ord for god fisk. Går faktisk ann å se film uten å vite noe som helst om den på forhånd, jeg vil faktisk si at det kan være en fordel.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Får man seg jobb i en videosjappe er det svært sjeldent et resultat av at man sitter inne med imponerende filmkunnskaper. På intervjuet hadde hun trolig et søtt smil, kunne litt simpel hoderegning og visste kanskje at "Spielberg er han derre regisørren".

Hvis man skal skaffe seg forhåndsinfo om film er det alltid en fordel å gå til kompetente kilder, og disse utleiestedene som er på randen til å dø ut er som oftest ikke et slikt sted.

Nei, men jeg forventer absolutt at du gjør deg opp en egen mening underveis i filmen og ikke tar den søte jentas ord for god fisk. Går faktisk ann å se film uten å vite noe som helst om den på forhånd, jeg vil faktisk si at det kan være en fordel.

... Herrelighet, hvilken form for barbarere er dere? :p Kan dere ikke lese?

Dama sa det var en komedie, så jeg tenkte "Ah, okei, komedie høres greit ut," og gikk hjem og så den. Filmen søg, komedie eller ikke. Og hvorfor blander du deg inn i mitt spørsmål til KjemikerJon?

Og ja, jeg kan se en film uten å vite noe om innholdet, alt jeg spurte henne om var sjanger, og hun sa komedie. Hun sto ikke og snakket i timesvis om filmen som en komedie. Visst du har flere spørsmål nå, må du rett og slett være dum, no offence.

EDIT: To skriveleif.

Endret av FredrikH
Lenke til kommentar

Det er dette som skjer hver eneste gang noen synes en "bra" film ikke er bra, selv om listene på IMDb sier at den er bra.

Folk må da vel for faen ha lov til å ha egne meninger, synes han at filmen suger så ja vel, da suger filmen for han.

Smaken er delt og det kommer den alltid til å være, hvorfor skal det være så vanskelig for noen å forstå? Selv om dere synes at Epic Movie suger, så kan det være en 10/10 i hans øyne....(eksempel).

Skjerp dere :dontgetit:

Lenke til kommentar

Dude, det er en diskusjon, på et diskusjonsforum som heter diskusjon.no. Det må da være lov å være uenig med FredrikH. Dessuten, hans argumenter for at filmen ikke er bra er basert på en missforståelse. Virker ikke som han faktisk skjønte filmen, og da er det ikke rart at han ikke liker den.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Problemet er ikke at han ikke liker Fight Club, men måten han forteller oss at han ikke liker den.

Hva i allverden er vitsen med å gå på et diskusjonsforum for film og bare fortelle noen totalt ukjente individer at "den suger"?

Vi har da ingen nytte av å vite at en eller annen Fredrik fra et sted i Norge synes Fight Club suger. Det interessante er å vite hvorfor han mener den suger.

• Liker 9
Lenke til kommentar

På bakgrunn av at FredrikH har krenket vår alles kjærlighet til "Fight Club" arrangeres det fakkeltog i morgen på torget kl. 17. Regn med brenning av avataren hans. Jeg stiller med fakler, du trenger bare å stille opp.

Ahahaha, icebreaker.

Anywaaaay, jeg merker at folk ikke tørr å poste anmeldelser her nå pga. alle disse innleggene fra meg og diverse andre som har pågått en stund nå, så la oss stoppe opp på vegne av andre som nok sitter og ergrer seg over at en av favorittrådene deres blir spammet til pieces.

EDIT

Leviathan, give it up. La tråden få fulfilled it's purpose.

Endret av FredrikH
Lenke til kommentar

Anywaaaay, jeg merker at folk ikke tørr å poste anmeldelser her nå pga. alle disse innleggene fra meg og diverse andre som har pågått en stund nå, så la oss stoppe opp på vegne av andre som nok sitter og ergrer seg over at en av favorittrådene deres blir spammet til pieces.

Ja, absolutt. Diskusjon av en anmeldelse i en anmeldelsestråd er jo totalt off topic.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Langt ifra første gangen dette skjer. Virker som at "filmekspertene" her inne alltid har rett, noe som er utrolig synd.

Ja, huff. Denne forum-delen er så ødelagt av folk som er interessert i film.

Så det er greit at man ikke får lov å ha egne meninger om en film, fordi en eller annen tulling sier at nei, den filmen er bra, og sånn er det bare?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...