Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Airplane!

 

Kan jo bare innrømme med en gang at jeg hadde ganske så høye forvetninger om at dette skulle være en av tidenes morsomste spoof-filmer. Og da går det som det oftest går når forvetningene er høye, jeg blir skuffet. Tror ikke spoof-filmer er helt min sjanger, nei. Det var et par scener der jeg lo høyt, da især den pedofile piloten. Men foruten den nevnte scene og et par andre, var resten av filmen helt midt på treet.

 

5/10

 

Edit. Endret karakter fra 6 til 5

Endret av Jonas2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes synd på deg... Neida ;) Kan skjønne at den ikke passer alle like bra, men for meg så er Airplane en av mine favoritter.

 

Forøvrig så så jeg nettopp The General, og dæven den var bra. Hadde høye forventninger og den innfridde. Helt på nivå med Chaplins filmer. 9/10 :)

Lenke til kommentar

Never Let Me Go (2010)

As children, Ruth, Kathy and Tommy, spend their childhood at a seemingly idyllic English boarding school. As they grow into young adults, they find that they have to come to terms with the strength of the love they feel for each other, while preparing themselves for the haunting reality that awaits them

post-38451-0-49275300-1293923162_thumb.png

Virkelig en historie som setter livet og hva vi gjør med oss selv og annet liv rundt oss i perspektiv. Sjelden ser jeg filmer som klarer å komunisere så godt med det basale i oss. Noen filmer bor litt i deg i etterkant og dette var en av de. Helt klart heller ikke en film for alle men jeg tror mange vil sette pris på den.

10/10

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

Forresten bra anmeldelse av Black Swan punktum. Jeg har problemer med å skrive en anmeldelse selv siden ord liksom ikke blir verdige.

 

Takk for det Hyperio! Godt å høre positiv kritikk fra folket. Ja, jeg føler vel at heller ikke min anmeldelse er verdig nok for Black Swan. Vanskelig å sette ord på en så fenomenal film, men samtidig er det også ganske lett hvis man liker den og er entusiastisk.

Lenke til kommentar

Buried

 

Nesten hver bidige gang jeg har lest en omtale om denne lille indieflikken har setninger som "jeg hadde aldri trodd at en film som kun foregår i en kiste ville være såå bra azz". Tullball. Dette er jo et konsept skapt for å nytes på et lerrett, noe den godeste Tarantino viste i en light-versjon i Kill Bill. Klaustrofobi inkarnert på en rull, filmeskapisme og alt det der.

 

Filmen er 100 % skuespilleravhengig og rom-com prinsen Reynolds spiller heldigvis knallbra mot seg selv og noen eikeplanker. Regissøren med det spanskklingende navnet jeg har glemt har under svært trange omgivelser fått til et par imponerende kameraføringer, og går stort sett ikke i fella med å pøse på med usansynligheter for å krydre det svært fastlåste konseptet (jeg hoster mot Frozen). Dårlig skjult krigskritikk og varierende kvalitet på mobilskuespillerne trekker noe ned, men i det store og hele er Buried en film som begraver seg i sinnet og får deg til å forhåndsbestille kremasjon bare for å være sikker.

 

Tommel opp.

Endret av KjemikerJon
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fightclub

Vet du hva, jeg må bare si at alle disse komediene med Brad Pitt er dårlige, rett og slett. Jeg orker ikke engang å skrive om filmen, vil bare si at humoren er dårlig som oftest (litt tidig her og der når de slåss og alt dette), men virkelig ikke noe store greier. Skikkelig oppskryt! Nesten verre enn Ocean's Thirteen. Er fullt åpen for debatt, men dette er min mening. Målplasert amerikansk humor. Hadde fungert bedre med sinte britere både i rollene og i produksjonen.

 

2/10

Du vet at Fight Club ikke er noen komedie?

 

Er nok bare du som ikke skjønte poenget :p

Det er jo komedie/drama/action, da. Uansett, moralen var at jeg ikke likte filmen. Jeg føler at de scenene hvor Brad skal være morsom, eller si noe funny, så fungerer det aldri. Det er jo forsåvidt ikke hans feil, men skribentenes. MEN: han gikk jo på audition for rollene, så han må jo like humoren.

 

Nei det er ikke det, det er en Drama/Mystery/Thriller

Lenke til kommentar

Scott Pilgrim Vs. The World (2010)

 

Jeg forstår ikke hvordan jeg klarte å overse denne på kino, men denne hyperaktive og vilt oppfinnsomme tegneserie-baserte (så vidt jeg forstår) filmen var jævla underholdene.

Pilgrim er en kanadisk 20-noe som spiller bass i et band Sex Bob-OMB, har en 17-år gamle kjæreste Knives. Uansett hvor KONGE det måtte høres ut, så er han llitt outsider og lever et litt dølt liv. Det er inntil fargefulle Ramona Flowers skøyter inn i hans drømmer og så hans liv og Pilgrim faller pladask for henne. Ulempen, bortsett fra det faktum at han allerede har en kjæreste, er at for å være Ramona's kjæreste han må beseire hennes syv onde eks-kjærester, som alle har magiske krefter.

 

Scott Pilgrim vs. The World er pakket full av popkulturreferanser og svinger fra å være en kampfilm, anime, en situasjonskomedie og en fantasy. Den er overfylt med filmatisk triks som pop-up informasjon, tegneserieteksting og dataspill-øyeblikk. Den samlede effekten av alt dette får man til å undre om filmen er laget av folk med ADHD, men det funker for denne filmen var knallmorsom. Anbefales på det greffeste, terningkast 5.

Endret av Dassen
Lenke til kommentar

Fightclub

Vet du hva, jeg må bare si at alle disse komediene med Brad Pitt er dårlige, rett og slett. Jeg orker ikke engang å skrive om filmen, vil bare si at humoren er dårlig som oftest (litt tidig her og der når de slåss og alt dette), men virkelig ikke noe store greier. Skikkelig oppskryt! Nesten verre enn Ocean's Thirteen. Er fullt åpen for debatt, men dette er min mening. Målplasert amerikansk humor. Hadde fungert bedre med sinte britere både i rollene og i produksjonen.

 

2/10

 

Må bare spørre, hvor gammel er du? Filmen er så langt unna en komedie som du kommer. Klart det det kommer en og annen spøk i filmen, men det gjør da ikke filmen til noen komedie. Selvom det først var ganske morsomt å lese hvor hardt du har misforstått filmen, blir det bare trist etter noen minutter. Det er en film du ikke bør gå glipp av, men det ser ut som det toget har kjørt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fightclub

Vet du hva, jeg må bare si at alle disse komediene med Brad Pitt er dårlige, rett og slett. Jeg orker ikke engang å skrive om filmen, vil bare si at humoren er dårlig som oftest (litt tidig her og der når de slåss og alt dette), men virkelig ikke noe store greier. Skikkelig oppskryt! Nesten verre enn Ocean's Thirteen. Er fullt åpen for debatt, men dette er min mening. Målplasert amerikansk humor. Hadde fungert bedre med sinte britere både i rollene og i produksjonen.

 

2/10

 

Må bare spørre, hvor gammel er du? Filmen er så langt unna en komedie som du kommer. Klart det det kommer en og annen spøk i filmen, men det gjør da ikke filmen til noen komedie. Selvom det først var ganske morsomt å lese hvor hardt du har misforstått filmen, blir det bare trist etter noen minutter. Det er en film du ikke bør gå glipp av, men det ser ut som det toget har kjørt.

Hvor gammel jeg er? Hva har det med saken å gjøre? Jeg er 17 år, men for å ha retten til å misslike en film du liker må jeg være på din alder, da, kan jeg tenke meg? Skal si du vant overlegent over meg.

 

Og det er godt mulig det ikke er en komedie, jeg ble bare fortalt det av dama på mix'n når jeg spurte om den var bra. "Ja, den er veldig god. Masse komedie," også ga hun meg et bredt, overbevisende smil. Da gikk jeg utifra at den var ment komisk.

 

Poenget er uansett at jeg misslikte filmen, den var ikke noe gøy - rett og slett oppskryt. I tillegg faller ikke Brad Pitts humoristiske innspill på plass, noe som trekker filmen ennå lenger ned. Men nå igjen, jeg er jo bare 17 år... hva vet vel jeg, right?

Endret av FredrikH
Lenke til kommentar

Hvor gammel jeg er? Hva har det med saken å gjøre? Jeg er 17 år, men for å ha retten til å misslike en film du liker må jeg være på din alder, da, kan jeg tenke meg? Skal si du vant overlegent over meg.

 

Og det er godt mulig det ikke er en komedie, jeg ble bare fortalt det av dama på mix'n når jeg spurte om den var bra. "Ja, den er veldig god. Masse komedie," også ga hun meg et bredt, overbevisende smil. Da gikk jeg utifra at den var ment komisk.

 

Poenget er uansett at jeg misslikte filmen, den var ikke noe gøy - rett og slett oppskryt. I tillegg faller ikke Brad Pitts humoristiske innspill på plass, noe som trekker filmen ennå lenger ned. Men nå igjen, jeg er jo bare 17 år... hva vet vel jeg, right?

 

Ehhh?

 

Nei, det er ikke en komedie. I det heletatt.

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar

Misforstå meg rett, jeg synes det er jævlig bra at du står for det du selv mener, og ikke bare følger strømmen av andres meninger. Alt for mange som snakker gjennom flertallet, så absolutt, det er ikke meningen å fornærme deg. Jeg spurte hvor gammel du er av den enkle grunn av at du mente (blitt fortalt) at det er en komedie. Det virket veldig rart.

Lenke til kommentar

Og det er godt mulig det ikke er en komedie, jeg ble bare fortalt det av dama på mix'n når jeg spurte om den var bra. "Ja, den er veldig god. Masse komedie," også ga hun meg et bredt, overbevisende smil.

 

Jeg hater dama på Mix'n. Hun juger og flørter og lurer meg alltid til å leie komedier som ikke er komedier og kjøpe godteri jeg ikke liker.

Endret av KjemikerJon
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Og det er godt mulig det ikke er en komedie, jeg ble bare fortalt det av dama på mix'n når jeg spurte om den var bra. "Ja, den er veldig god. Masse komedie," også ga hun meg et bredt, overbevisende smil.

 

Jeg hater dama på Mix'n. Hun juger og flørter og lurer meg alltid til å leie komedier som ikke er komedier og kjøpe godteri jeg ikke liker.

Huff, tragisk. Det er høyst normalt å spørre noen i en videoutleie om anbefalinger, informasjon om filmen osv. Men du er vel ikke typen som går ut i frisk luft?

Lenke til kommentar

Får man seg jobb i en videosjappe er det svært sjeldent et resultat av at man sitter inne med imponerende filmkunnskaper. På intervjuet hadde hun trolig et søtt smil, kunne litt simpel hoderegning og visste kanskje at "Spielberg er han derre regisørren".

 

Hvis man skal skaffe seg forhåndsinfo om film er det alltid en fordel å gå til kompetente kilder, og disse utleiestedene som er på randen til å dø ut er som oftest ikke et slikt sted.

Lenke til kommentar

Har ikke noe imot at folk har sine egene meninger, men, da må man og bedømme filmen på de premissene som filmen er laget for. "Fight club" er ikke noe komedie og har aldri vært det heller, og det er klart at man får en dårlig opplevelse hvis man ser på den som en komedie. Ikke mye humor der i gården.

 

Personelig synes jeg det er en av Fincher's største prestasjoner.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Får man seg jobb i en videosjappe er det svært sjeldent et resultat av at man sitter inne med imponerende filmkunnskaper. På intervjuet hadde hun trolig et søtt smil, kunne litt simpel hoderegning og visste kanskje at "Spielberg er han derre regisørren".

 

Hvis man skal skaffe seg forhåndsinfo om film er det alltid en fordel å gå til kompetente kilder, og disse utleiestedene som er på randen til å dø ut er som oftest ikke et slikt sted.

Aaah, så du forventer at når jeg er i en videoutleie og oppdager en film som virker interessant, så skal jeg ta fram min mini-laptop og gå inn på Imdb.com? Trist...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...