Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Schichinin No Samurai - Seven Samurai

7samart.gif

 

Slik jeg har forstått det er denne filmen en av de først ekte action filmene. Seven Samurai er preges ikke av lite action. Kanskje lite i starten av filmen hvor det er mye snakk mellom bønder, men dette er gjennomført på en slik måte at jeg synes det blir morsomt å se på. Filmen tar seg opp etterhvert med 7 finurlige samuraier som skal hjelpe en landsby mot banditer. Noen av samuraiene er flinke, men andre kanskje ikke fult så flinke. Om det blir en lykkelig slutt eller ikke må du nesten sette av 3 timer og 20 minutter for å finne ut av...

Endret av Lexiboij
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fightclub

Vet du hva, jeg må bare si at alle disse komediene med Brad Pitt er dårlige, rett og slett. Jeg orker ikke engang å skrive om filmen, vil bare si at humoren er dårlig som oftest (litt tidig her og der når de slåss og alt dette), men virkelig ikke noe store greier. Skikkelig oppskryt! Nesten verre enn Ocean's Thirteen. Er fullt åpen for debatt, men dette er min mening. Målplasert amerikansk humor. Hadde fungert bedre med sinte britere både i rollene og i produksjonen.

 

2/10

Lenke til kommentar

Fightclub

Vet du hva, jeg må bare si at alle disse komediene med Brad Pitt er dårlige, rett og slett. Jeg orker ikke engang å skrive om filmen, vil bare si at humoren er dårlig som oftest (litt tidig her og der når de slåss og alt dette), men virkelig ikke noe store greier. Skikkelig oppskryt! Nesten verre enn Ocean's Thirteen. Er fullt åpen for debatt, men dette er min mening. Målplasert amerikansk humor. Hadde fungert bedre med sinte britere både i rollene og i produksjonen.

 

2/10

Du vet at Fight Club ikke er noen komedie?

 

Er nok bare du som ikke skjønte poenget :p

Lenke til kommentar

Du glemte å nevne musikken ;)

 

Faktisk det eneste som skuffet meg i atter en konge var 2 ting:

 

2) ingen epic hobbit krig ved slutten, (selvom jeg forstår at når filmen uten denne scenen er hele 3 timer lang, og en slik krig ville vært svært underveldende sammenlignet med de 2 siste krigene)

Jeg tror at 'hobbitkrigen' ikke ble noe utav fordi Peter Jackson ville at Hobbitene skulle returnere til et Hobsyssel som var like vakkert som da de dro og liksom la Hobbitene endelig få lov til å falle til ro og få en happy ending. :D

Tenkte faktisk ikke på det, godt tenkt!

Lenke til kommentar

Fightclub

Vet du hva, jeg må bare si at alle disse komediene med Brad Pitt er dårlige, rett og slett. Jeg orker ikke engang å skrive om filmen, vil bare si at humoren er dårlig som oftest (litt tidig her og der når de slåss og alt dette), men virkelig ikke noe store greier. Skikkelig oppskryt! Nesten verre enn Ocean's Thirteen. Er fullt åpen for debatt, men dette er min mening. Målplasert amerikansk humor. Hadde fungert bedre med sinte britere både i rollene og i produksjonen.

 

2/10

Fight Club er langt fra noen komedie...

Eneste komedie med Brad Pitt jeg kommer på i farten som mange ikke vil like er "Burn After Reading", men det er jo en Coen-film, så man kan ikke regne med en mainstream halvannen time akkurat. ;)

Fight Club er vel mer enn drama/thriller hvis man skal plassere den i bås. Ingen morsom film nei, men en god en!

Lenke til kommentar

Fightclub

Vet du hva, jeg må bare si at alle disse komediene med Brad Pitt er dårlige, rett og slett. Jeg orker ikke engang å skrive om filmen, vil bare si at humoren er dårlig som oftest (litt tidig her og der når de slåss og alt dette), men virkelig ikke noe store greier. Skikkelig oppskryt! Nesten verre enn Ocean's Thirteen. Er fullt åpen for debatt, men dette er min mening. Målplasert amerikansk humor. Hadde fungert bedre med sinte britere både i rollene og i produksjonen.

 

2/10

Du vet at Fight Club ikke er noen komedie?

 

Er nok bare du som ikke skjønte poenget :p

Det er jo komedie/drama/action, da. Uansett, moralen var at jeg ikke likte filmen. Jeg føler at de scenene hvor Brad skal være morsom, eller si noe funny, så fungerer det aldri. Det er jo forsåvidt ikke hans feil, men skribentenes. MEN: han gikk jo på audition for rollene, så han må jo like humoren.

Endret av FredrikH
Lenke til kommentar

Black Swan (2010)

Black Swan er en av de mørkeste dansefilmene som virkelig viser hvordan man gjør klassisk og stilful ballett om til et forferdelig og ekkelt mareritt.

 

Her får vi enda en etterlengtet storfilm fra Darren Aronofsky som med sine tidligere suksesser som Requiem For A Dream og The Wrestler har vist att han er en av de mest omtalte og dyktige regissørene når det gjelder film. Her har han siktet seg inn mot ballett i ekte Svanesjø stil og gjort det til en psykologisk thriller med en hel rekke twister og overraskelser. I hovedrollen finner vi den dyktige og vakre Natalie Portman som her gjør sin så langt beste rolle. De to andre hovedrollene spilles av Vincent Cassel og Mila Kunis som også er utrolig velspilte. Sammen med disse dukker også Barbara Hershey og Winona Ryder opp. Filmen har hatt høy forventningsfaktor en god stund og har allerede blitt nominert til 4 Golden Globe priser og havnet på IMDBs Topp 250 liste som nr 51. Det er mye å ta inn i denne filmen som man helt klart ikke klarer å rive seg fra.

 

Nina Sayers (Portman) er en ballettdanser i et av New Yorks ballet selskap som helt og holdent er fullstendig fokusert på bare det. Her har hennes mor, Erica (Hershey), som tidligere var ballettdanser, mye kontroll og innflytelse over henne hvor perfeksjon og klasse er viktig. Når den nye ballettsesongen ankommer, hvor de skal framføre Swan Lake, vil regissøren Thomas Leroy (Cassel) erstatte den erfarne og populære Beth MacIntyre (Ryder) med Nina. Det er nå Lily (Kunis) kommer inn i bilde som da gjør at valget blir vanskeligere for regissøren, med tanke på at han liker dem begge. Det som er tingen med Swan Lake og dens hovedrolle er at personen skal være i stand til å spille både den hvite og svarte svanen. Nina er mest egnet som den hvite hvor uskyldighet og harmløset preger henne og Lily egnes best som den svarte med sensualitet og mørkhet i seg. Som de to danserne blir mer kjent med hverandre og utvikler sine roller blir det grunnlagt et vennskap og en konkurranse mellom de to. Ting spisser seg til når Nina oppdager en mere mørk og fri side ved seg som gradvis ser dagslys sammen med forberedelsene til Svanesjøen.

 

Denne fullkomne spenning- og drama historien er definitivt en av årets beste filmer som har fått mye ros og som er dømt til å vinne et par Oscar-priser. Natalie Portman og Mila Kunis viser her sine beste sider som skuespillere hvor de begge gjør sine livs mest veldreide roller. Begge er omtrent helt sikret til å bli nominert til Beste Kvinnelige Skuespiller og Beste Kvinnelige Birolle, samtidig som filmen i seg selv forhåpentligvis håver inn diverse andre nominasjoner. Portman har jeg alltid likt som skuespiller, men det er ikke før de siste årene att jeg har blitt ordentlig glad i henne hvor jeg nå trygt kan si at hun er favoritten min blant kvinnelige skuespillere. Dette ballettmarerittet er en så solid og omfattende film at jeg blir så forrykende glad og engasjerende når det gjelder denne filmen. Den har i all sin form et suverent skuespill, herlig og kaldt manus, stilfullt og emosjonelt miljø, samtidig som virkemidlene og elementene er omtrent perfekte. Historien fortelles som inspirerende, fengende og overbevisende med en god dose skremmende og små pirrende scener.

 

Black Swan er den perfekte fortellingen med en klassisk sjarm, intensitet og dyktige framførelser som river en med noe hensynsløst. Det er en av de beste filmene 2010 har sett og er helt klart et mesterverk i høy klasse.

10/10

Elsker forresten posterne til filmen!

post-123100-0-38341100-1293912786_thumb.jpg

post-123100-0-07049400-1293912793_thumb.jpg

post-123100-0-40889300-1293912798_thumb.jpg

post-123100-0-67482400-1293913002_thumb.jpg

Endret av .........
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...