Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

The Hitcher II: I've Been Waiting (2003)

Dette er en oppfølger til Hitcher(1986). Han som tok oppi haikeren i den filmen, er nå blitt voksen og polis.

Ser ut som denne filmen blir vurdert negativt. Skjønner ikke hvorfor.

Synes den er helt bra jeg. Bra thriller med spenning og nerve. God handling og karismatiske skuespillere, om de kanskje ikke er fra øverste hylle.

Sheriffen var litt av en type. Samme med haikeren, og bra dame i hovedrollen.

Eneste vi fikk ikke helt vite hvordan det gikk til slutt:

Ble hun trodd eller ikke

Og så har den et komisk innslag som gjør at jeg ler meg ihel hver gang:

http://www.youtube.com/watch?v=uvLjq2n-kIo

Det er så bra å se sånn skikkelig ordentlig film til en foranding.

8/10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TRON: Legacy (2010)

Synes den første var grei, hadde en egen spesiell stemning jeg sjelden ser i filmer. Denne hadde litt av den samme stemningen, men mange flere klisjéer, noe som var litt synd pga filmen hadde potensiale. God musikk, grei skuespill, ihvertfall fra Jeff Bridges. Det dataanimerte tryner til Jeff var ett godt forsøk, men lurte meg ikke. Filmen var litt bedre enn de fleste sequelene som kommer fra hollywood, men desverre så led den av typiske klisjé'ene man har sett mange ganger før.

post-103399-0-08126800-1293753543_thumb.jpgpost-103399-0-34027700-1293753546_thumb.jpgpost-103399-0-22824700-1293753549_thumb.jpgpost-103399-0-76803700-1293753551_thumb.jpgpost-103399-0-23577800-1293753554_thumb.jpgpost-103399-0-97353800-1293753556_thumb.jpgpost-103399-0-48482000-1293753559_thumb.jpgpost-103399-0-01382600-1293753562_thumb.jpgpost-103399-0-85218900-1293753564_thumb.jpg

Endret av Mr. BadSmile
  • Liker 4
Lenke til kommentar

TRON: Legacy (2010)

Synes den første var grei, hadde en egen spesiell stemning jeg sjelden ser i filmer. Denne hadde litt av den samme stemningen, men mange flere klisjéer, noe som var litt synd pga filmen hadde potensiale. God musikk, grei skuespill, ihvertfall fra Jeff Bridges. Det dataanimerte tryner til Jeff var ett godt forsøk, men lurte meg ikke. Filmen var litt bedre enn de fleste sequelene som kommer fra hollywood, men desverre så led den av typiske klisjé'ene man har sett mange ganger før.

Greit, du har sett Tron Legacy og synes den er grei. We get it. Men trenger du så vanvittig mange bilder? Det er bare irriterende. Sett dem i det minste i en spoiler, så vi kan se dem om vi vil. Eller erstatt dem med en trailer.

Lenke til kommentar

Greit, du har sett Tron Legacy og synes den er grei. We get it. Men trenger du så vanvittig mange bilder? Det er bare irriterende. Sett dem i det minste i en spoiler, så vi kan se dem om vi vil. Eller erstatt dem med en trailer.

Tror det er en slags stille protest mot at folk bruker så jævli mange bilder i anmeldelsene.

Endret av thadon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

The Chronicles of Narnia: The Voyage of the Dawn Treader

Hadde ingen store forhåpninger til filmen siden jeg husket fint lite fra forrige film. Men stakk å så filmen sammens med et par kompiser fordi at bøkene er koselige, men det skulle jeg aldri ha gjort. Filmen føltes som et dårlig sammendrag skrevet av en skolelei vg1 elev. Filmen ble rett og slett for overflatisk til at du bygde opp et forhold til karakterene og mistet dermed muligheten for å føle noe empati.

4/10.

Lenke til kommentar

Tror det er en slags stille protest mot at folk bruker så jævli mange bilder i anmeldelsene.

Ett eller to bilder er helt greit, men når over halve anmeldelsen er store bilder som ikke sier meg noe som helst blir det for dumt. Og hva med de som ikke har superraskt bredbånd? Bilder tar lang tid å laste inn for en del av oss. Settes bildene i en spoiler er problemet løst en gang for alle.

Lenke til kommentar

LOTR - Ringenes Brorskap

Unødvendig forhistorie i begynnelsen av filmen da alt allikavel blir gjenfortalt av Gandalv og Elrond mens filmen forespiller seg. The Shire og Hobbitene er flotte, men når tretti minutter av filmen forespiller seg i The Shire kan man fort bli lei. Må også la meg tillate å kritisere Nazgûlene: utrolig tragiske! I begynnelsen av filmen får du inntrykk av at de er dødelige og generellt sett farlige, men de er jo dumme som et brød! I skogen hvor de forfølger Hobbitene får hestene panikk og begynner å danse rundt, Aragorn klarer å beseire dem alle med en forbanna fyrstikk og når Arwin sender elven etter de løper de nedover elven istedenfor tilbake til fastgrunnen... Hva søren? Klovner i svart frakk...

Filmen tar seg heldigvis opp når Brorskapet tar ferden mot Mordor, denne delen av filmen er gull! Gode skuespillere, flotte effekter og mye nervepirrende spenning.

4+/6

LOTR - To Tårn

En utrolig spennende begynnelse! Vi blir kjent med missfosteret Gollum, Aragorn, Gimli og Legolas sin jakt på Uruk-Haiene som har kidnappet Merry og Pippin og Sauromans krigshær. MEN, så stopper det opp en god stund... uendelig snakking med et levende tre, Aragorn som drømmer om Arwen og omvendt, og Frodo og Sam som blitt fanget av ferdmenn fra Gondor og blir dratt gjennom skog og mark i store deler av filmen mens de prøver å overbevise Faramir om at ringen er ond.

To Tårn har en veldig bra begynnelse, en spennende krig og en fengende slutt (Entene som ødelegger Sauromans herredømme, Gandalv som sier: "The battle for Middle-Earth is about too begin..." og Gollum som planlegger å føre Hobbitene Frodo og Sam til en felle for selv å få tak i ringen), men jeg savner virkelig mye av magien ifra den første filmen. Alt i alt var To Tårn skuffende pga. det ekstremt kjedelige Aragorn og Arwen forholdet og den uendelige snakkingen med treet 'Treebeard' som tok alt for mye av filmens oppmerksommhet.

Jeg tok meg faktisk tiden til å sjekke sånn cirka hvor mye disse scene tok opp av filmens spilletid, og da kom jeg fram til dette:

- Aragorn og Arwen forholdet: 14-16 minutter.

- Treebeard m/ Merry og Pippin: 24-25 minutter

De minuttene kan nærmest dobbles, for scenene var DRIT kjedelige. Huff og huff...

3/6

Atter en Konge

Okei, denne filmen er fullkommen! Ikke et kjedelig øyeblikk, mye karakterbygning til det positive, handlingen beveger seg hele tiden framover og alt klaffer! NYDELIG!

6/6

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan du ikke synes den evige Frodo-Sam-sagaen i Atter en Konge er kjedelig når du nevner kjedelige øyeblikk i de andre filmene.

Men ikke misforstå meg, jeg elsker Ringenes Herre-filmene, spesielt Ringens Brorskap.

Endret av Bonzoor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan du ikke synes den evige Frodo-Sam-sagaen i Atter en Konge er kjedelig når du nevner kjedelige øyeblikk i de andre filmene.

Men ikke misforstå meg, jeg elsker Ringenes Herre-filmene, spesielt Ringens Brorskap.

Jeg likte Frodo-Sam-sagaen i Atter en Konge jeg, mest fordi Gollum var med i nesten hver scene. Gollum er awesome ;D

Lenke til kommentar

Du glemte å nevne musikken ;)

Faktisk det eneste som skuffet meg i atter en konge var 2 ting:

1) saruman dør ikke slik det er framstilt i extended edition ( var heller ikke vits å vise?)

2) ingen epic hobbit krig ved slutten, (selvom jeg forstår at når filmen uten denne scenen er hele 3 timer lang, og en slik krig ville vært svært underveldende sammenlignet med de 2 siste krigene)

Lenke til kommentar

Du glemte å nevne musikken ;)

Faktisk det eneste som skuffet meg i atter en konge var 2 ting:

2) ingen epic hobbit krig ved slutten, (selvom jeg forstår at når filmen uten denne scenen er hele 3 timer lang, og en slik krig ville vært svært underveldende sammenlignet med de 2 siste krigene)

Jeg tror at 'hobbitkrigen' ikke ble noe utav fordi Peter Jackson ville at Hobbitene skulle returnere til et Hobsyssel som var like vakkert som da de dro og liksom la Hobbitene endelig få lov til å falle til ro og få en happy ending. :D

Lenke til kommentar

Man må også ta hensyn til mobilsurfere.

Ikke minst. Og selv om bredbånd blir mer og mer utbredt blir også trege telefoner man kan surfe på også det. Selv jeg får en android om noen dager, og det sier en del. :p

And people still don't get it... :roll:

Nei, jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor bilder ikke settes i en spoiler. Jeg bruker coveret eller et annet relevant bilde for å sprite opp anmeldelsen litt og gjøre det lettere å finne filmen jeg snakker om, men å slenge på syv, åtte tilfeldige bilder er helt meningsløst. Settes de i en spoiler er problemet løst en gang for alle, så hva er det jeg ikke skjønner?

Lenke til kommentar

Nei, jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor bilder ikke settes i en spoiler. Jeg bruker coveret eller et annet relevant bilde for å sprite opp anmeldelsen litt og gjøre det lettere å finne filmen jeg snakker om, men å slenge på syv, åtte tilfeldige bilder er helt meningsløst. Settes de i en spoiler er problemet løst en gang for alle, så hva er det jeg ikke skjønner?

Det du ikke skjønner er at Mr. BadSmile her la ut en masse bilder som egentlig ikke var av noen verdi for oss lesere, bare fordi han skulle etterligne en viss annen bruker her inne som gjør akkurat det.

Det var altså ikke seriøst ment, så det er ikke Badsmile kritikken skal rettes mot.

Endret av Levaiathan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...