CypheroN Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Festen har jeg hatt tenkt å se leeeenge, det må jeg _virkelig_ få gjort. Du Levande har jeg sett - skikkelig bra. I dag og i går (begge skole): A Christmas Carol (1984) A Christmas Carol (2009) Meh. 1 Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 21. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2010 The Town Oj, dette var intet annet enn en stor skuffelse. Horribelt manus med en av de svakeste og mest påklistrede kjærlighetshistoriene jeg har sett på film. Faller totalt flatt slikt sett. Actionsekvensene "redder" filmen, men det er litt som om Affleck skal gjenskape Heat i Boston. Vi har sett det hundre ganger før. Den er helt ok for hva den er, men at denne har blitt skrytt så høyt oppi skyene er for meg helt ubegripelig. Peppe's filmdeal og knapt det. 4/10 Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 men det er litt som om Affleck skal gjenskape Heat i Boston. Det er jo nesten de samme ordene Affleck selv har brukt om filmen. Innsamling av en liten dose forhåndsinfo før en ser film er et tips som aldri går ut på dato. 1 Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 21. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2010 men det er litt som om Affleck skal gjenskape Heat i Boston. Det er jo nesten de samme ordene Affleck selv har brukt om filmen. Innsamling av en liten dose forhåndsinfo før en ser film er et tips som aldri går ut på dato. Spydighet kjenner heller ingen datostempling tydeligvis. Jeg forsøker å lese minst mulig om filmene jeg ser. Dosen som du omtaler, samler jeg heller inn etterpå. Vel og merke om filmen er av interesse. 5 Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Tror du blander spydighet med gode råd. Det er mange lettkledde tyskere i norsk natur som har gått i den fella. 1 Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 21. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2010 Jeg tolket det som et velmenende råd ikledd et spydig tilsnitt. Hvor går uansett grensen? Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 (endret) Unstoppable 2010 Kort fortalt handler filmen om et ubemannet tog med farlig last som er på vei mot endestasjonen i en by utenfor Pennsylvania. Historien er basert på en sann hendelse, og ut i fra hva jeg har lest så er mesteparten i filmen gjenfortalt som det skjedde. Filmens to stjerner spilles av Denzel Washington og Chris Pine, og de gjør begge en veldig overbevisende rolle. Jeg hadde i grunn bestemt meg for å ikke like filmen da jeg så traileren for første gang. Virka veldig klisje og forutsigbar, noe den kanskje også var til tider. Men spenningen i filmen alene gjør opp for det. Jeg satt på kanten av stolen nesten fra start til slutt. Felte nesten en tåre også. Noe jeg aldri gjør til vanlig Mye av det som gjorde filmen god var oppbygningen av karakterene og skuespillernes overbevisende opptreden. Er du ute etter en adrenalinpumpende actionfylt film så anbefaler jeg virkelig denne filmen. Gir den 8.5/10 RT, for dem som ønsker mer reviews. Endret 21. desember 2010 av Hille 1 Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Jeg tolket det som et velmenende råd ikledd et spydig tilsnitt. Hvor går uansett grensen? Det er desverre smiley-viruset som har infisert samfunnet vårt. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 21. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2010 Kommende doktoravhandling? Du ser ut til å ha klare formeninger. Godt råd. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 actionscenene er ålreite... men jeg satt hele tiden og venta på "twisten/take-offen" som de rause terningkastene her på forumet hadde skapt forventninger om... Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 (endret) men jeg satt hele tiden og venta på "twisten/take-offen" som de rause terningkastene her på forumet hadde skapt forventninger om... Det er derfor terningkast og karakterer, til tross for Herrens gode intensjoner, er unødvendige og fordummende tillegg. Det gjør lesere late, eller tiltrekker seg late lesere, alt ettersom. Den nye vinen fikk terningkast 5 i VG, men jeg aner ikke om den passer til skalldyr eller svidd lam. Endret 21. desember 2010 av KjemikerJon 3 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 You Will Meet a Tall Dark Stranger. God åpning. Ålreit midtparti. Avslutningen holder imidlertid ikke mål. Karakter 3/6. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Jeg for min del gir the town 8/10. For det første er det eksepsjonelt skuespill av Affleck. Jeg trodde aldri i verden at han skulle klare å føre filmen slik han egentlig gjorde. Karen har også regisert filmen og jeg synes vi bør gi han litt cred for det. For det andre er det spennende å se våpen, ran og drap, satt i kontekst av "desperado" genren innenfor film. Jeg er spesielt glad i denne grenen av underholdning. For det siste så er den noen eksepsjonelt bra visuelle klipp i filmen. Å se en kar kjempe til det siste mot overmakten, for så å få to 9 mm plantet i panna og kinnbein med der tilhørende svulming av entrèpunkt er uerstattelig. Mye annet bra på det rene handlingsmessige av hendelser i filmen men det må nesten sees selv. Kan være enig i at kjærlighets interesset i filmen virker noe tvunget frem og kunstigjort, men dette kun av det noe begrensede referatet der til og til dels talentøse uttak. Jeg er sikker på at denne delen av filmen kunne blitt gjort bedre med litt mer omtanke. Men The Town er først og fremst en gatefilm, og på så måte leveres det i bøtter og spann. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Black Swan. Spennende og urovekkende. Et dypdykk ned i sinnets irrganger. Portman blir garantert Oscar-nominert for sin hovedrolle. Noe annet ville være underlig. Karakter 5/6. Lenke til kommentar
......... Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 (endret) The Curious Case of Benjamin Button (2008) "Life can only be understood backward. It must be lived forward." The Curious Case of Benjamin Button er en fantastisk historie som tar oss med gjennom de rareste hendelsene en kan tenke seg som gir oss et stort pust av liv. Filmen er basert på novellen med samme navn fra 1922 skrevet av Francis Scott Key Fitzgerald og tar i all hovedsak for seg livet til Benjamin Button og de rare hendelsene som ombringer han. Filmen er regissert av den mørke legenden David Fincher som er kjent for sine filmer Alien 3, Seven, Fightclub, Zodiac og The Social Network. Filmen ble nominert til hele 13 Oscar-priser og vant tre for beste kunst regi, visuelle effekter og sminke. Den viser oss et fremdragende og suverent skuespill hvor hovedrollene spilles av Brad Pitt og Cate Blanchett og birollene av Taraj P. Henson, Julia Ormond, Jason Flemyng, Tilda Swinton og Jared Harris. Det er et vakkert eventyr Finch har skapt hvor livet og aldring er essensielt. Det hele begynner når orkanen Katrina treffer New Orleans hvor Daisy Williams (Cate Blanchett), en eldgammel og dødende dame, ligger på sykehus hvor hennes datter, Caroline (Julia Ormond), leser høyt fra sin mors dagbok. Her blir vi fortalt om Daisys livslange venn Benjamin Button (Brad Pitt) og deres ekstraordinære liv sammen. Benjamin blir født som en gammel mann under 1.verdenskrig forlatt på en fremmeds trapp av sin far, Thomas Button (Jason Flemyng), og funnet av den afroamerikanske Queenie (Taraj P. Henson) som oppdrar han på eldrehjemmet der hun jobber. Som årene går blir Benjamin bare yngre og yngre og ser bedre ut for hver dag som går. Bestemoren til Daisy bor på hjemmet som fører til at han møter barnebarnet her for første gang. De skaper et unikt og emosjonelt vennskap hvor de gjennom årene blir skilt fra hverandre og møtes igjen titt og ofte. De begge opplever livets harde strid, dens gode gleder og den kjærlige romansen hvor bisarre og merkelige hendelser oppstår rundt og med dem hvor spesielt alderen er i stort fokus. Dette er en omfattende, givende og oppsiktsvekkende drama film som viser hvordan livet hadde vært hvis man lever det baklengs. Det er også ikke minst en vakker, visuell og teknisk bra film hvor Brad Pitts fjes og kropp har blitt manipulert til en gammel, krokbøyd og liten mann, samt en sprek unggutt. Og hele denne prosessen med å overbevise oss om at han faktisk er den alderen han skal framstå der og da gjennom historien er tilsynelatende fantastisk utført. Jeg river meg med og jeg som publikum setter meg inn i karakterens situasjoner og er helt og holdent inne i den verden jeg har fått gleden av å blitt invitert i. Innholdet i filmen fungerer så og si perfekt bortsett fra lengden på innholdet som er litt for langt. Historien er interessant og enestående, manus og dialog er velskrevet og dyktig, skuespillet er fenomenalt og alle de rette elementene og virkemidlene som er på plass gjør at dette eventyret er en fryktelig rar, morsom og uforutsigbar reise. Dog tre timer med dette er ganske lang tid å sitte stille på uten noe spesiell action eller fart underveis. The Curious Case of Benjamin Button gjør at både sjel og kropp er med og er en av de bedre dramafilmene som har vært lagd dette tiåret. Jeg liker den veldig godt og ble positivt overrasket. 09/10 "Life isn't measured in minutes, but in moments." Endret 23. desember 2010 av ......... 2 Lenke til kommentar
blob saget Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 (endret) Match Point Hadde absolutt store forventinger til denne filmen av Woody Allen, da jeg elsker Annie Hall og Manhattan. Filmen starter som et ganske normalt kjærlighetsdrama med sine konflikter, som så fører til at filmen tar en uventet vending. Det er kanskje her problemene med Match Point oppstår. Håndtverket er upåklagelig, mens manus er kanskje litt under par for Woody Allen å være. Problemet oppstår nemlig ved at karakterenes ethos ikke passer med deres handlinger, så det hele virker lite troverdig. Samtidig har filmen en del hull i deler av plotet som virkelig er essensielt for at en slik film skal fungere på riktig måte. I tillegg til dette kan skuespillet virke til tider litt stivt, noe som kanskje kan ha sammenheng med det ikke fullt så gode manuset. Den er riktignok spennende, men Woody Allen kunne virkelig gjort Match Point mye bedre enn slik filmen nå fremstår. 6/10 Endret 23. desember 2010 av Levaiathan Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 (endret) Tenker å se den i morgen. Gleder meg villt! Edit: gaawd, siktet til Black Swan. Endret 23. desember 2010 av Lawliet Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Samtidig har filmen en del hull i deler av plotet som virkelig er essensielt for at en slik film skal fungere på riktig måte. Frisk opp mine gamle grå. Hvilke? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 (endret) Jada for all del.. vel, jeg synes filmen var en stor skuffelse... venninna mi var enig...vi holdt på å SOVNE....affleck med irish accent var derimot ufrivillig morsomt... Det kan jo være en ide å lese bak på coveret før man leier en film Det jeg ser mye av i negative kommentarer om filmen er folk som forventer "The Italian Job" eller "The Bank Job" eller kanskje tom. noe middelmådig adrenalindrivende som "Crank: High Voltage" og ikke vet hva de setter seg ned med. Det er jo helt merkverdig at man forventer noe helt annet enn filmens proklamerte innhold. Hele poenget med denne filmen var historien om bydelen og folkene i den. Endret 23. desember 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
blob saget Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Samtidig har filmen en del hull i deler av plotet som virkelig er essensielt for at en slik film skal fungere på riktig måte. Frisk opp mine gamle grå. Hvilke? Får vel nesten legge dette i en spoiler: Filmen er jo et romantisk thriller-drama og prøver jo å være så realistisk som den greier. Men enkelte ting er ikke helt gjennomtenkt... mener jeg. Du har kollegaen til Nola. Hun visste om problemene i forholdet, og visste at de skulle møtes. Han hadde et alibi som sa at han var i operaen med sin kone. Leter man ikke etter dna i leiligheter etter "innbrudd" med påfølgende dobbel-drap i England? Hår, svette osv. Disse er bare småting selvfølgelig og hadde ikke ødelagt ødelagt filmen alene, men det svekker den "illusjonen" av realisme en slik film prøver å gi. Det verste er selvfølgelig det at jeg synes de to drapene virker nesten umotivert og bak mål. Han går fra å elske Nola og vurdere å skille seg fra sin kone, til å faktisk skyte henne og en helt uskyldig nabo. Han vurderer jo ikke hva han skal gjøre engang, som om det bare er en liten ting. Nå vet jeg selvfølgelig ikke hva man tenker i en slik situasjon på ekte, men det ødela i hvert fall for meg, så får man jo se om jeg har rett hvis jeg noen gang havner i en slik situasjon i fremtiden . Savner også det som kan gjøre en slik film spesiell. Manuset er jo som sagt helt middelmådig skrevet og er ikke i nærheten av det Woody Allen har produsert før. Kinematografien er god, men skiller seg heller ikke noe ut. Alt i alt er alle disse faktorene med på å gi meg en ganske middelmådig og skuffet følelse etter filmen er ferdig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå